Klimatizace
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: ?koda - Originální klimatizace
No, ono je to trochu jinak (alespon u meho auta). Kdyz sepnu klimatizaci (manualni) tak se sepne elmag. spojka. V chladicim okruhu je tzv. protimrazova pojistka (chrani vyparnik) pred zamrznutim a naslednou destrukci. Ta pojistka ovlada prepousteci ventil, ktery zkratuje vstup a vystup kompresoru. Pak je tam jeste tlakova pojistka. -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
teplotni cidlo co ridi kompresor je ve forme termostatu nebo cidla a naky logiky ve vyparniku, taky nutne nemusi odpojovat hned spojku kompresoru ale jen 'eletriku' mne u bawora to dela spojkou, kdyz je jako treba vcera kdy sem delal klimu na aute venku dvacet a ja nastartuju a necham klimu bezet tak deset minut aby se to 'nachladilo' tak u otevreny motoru je jasne slyset cvak sepnuti a cvak vypnuti asi v deseti az dvacetisekundovych intervalech podle okolnosti, za jizdy v parnu to nebude vypinat vubec, v zime kdyz venku mrzne to klimu nezapne vubec, vyparnik nesmi zamrznout. -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
Osobně si taky nemyslím, že by se moje manuální klima v Golfu VR6 někdy sama vypínala, podle mne zapnutím klimy se prostě sepne spojka a jede. Ale když nad tím tak nějak logicky přemejšlím, tak se asi možná opravdu bude vypínat, aby z ní nečouhaly rampouchy (o:, akorát si toho jeden při jízdě nevšimne. Navíc při nízkejch teplotách se ani nezapne, že jo. Někdy od 4stupňů níž. Takže asi teplotní čidlo pro klimu, to je u Golfa tuším někde v pravým rohu nárazníku a pak je taky čidlo na přírubě s vodníma hadicema, no a ty nějak manipuluou jak s tím jak moc se točí větrák, tak jestli se vypíná ta spojka kompresoru. -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
Vážně ?! Sem to nikdy nepozoroval, to budu muset někdy prozkoumat. Na druhou stranu když jsem vypnul A/C tak to bylo okamžitě poznat na teplotě. Takže kdyby na minutu vypnul tak bych to musel nejspiš zaregistrovat, ale jestli je tam nějaká vyfikundace.... :) -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
i kompresor od manualni klimy se vypina a zapina, staci nastartovat motor, nechat pet minut vychladit a poslouchat ci pozorovat jak spojka vypina a spina aby nezamrznul vyparnik, neni pravda ze bezi porad kdyz je zapnuty AC tlacitko. -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
Jak reguluje rychlost nevím. To se budeš muset zeptat někoho kdo zná motory VW. Jinak máš pravdu je to vlastně lednice co ma každej doma v kuchyni. Používá se stejný typ kompresoru a i plyn je identický.
Podívej se na obrázek v lexikonu "Climatronix" tedy jméno pro automatickou klimu v koncernu VW.
To vypínání je vážně blbost. Nemá to valný efekt a zapnutou klimu při jízdě nepoznáš, takže by to bylo zbytečný. -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
Dik za vysvetleni. 1) je jasno, 2) jak se reguluje rychlost? To neni mechanicky nahon z ojnice, ktery se toci stale stejne? U starsich felicii byla nejaka klima zapojena porad, ne? Na jakem principu pracuji kompresory, je to nekde popsano? Peltier to nebude, asi jako klasicka chladnicka?
Ztrata vykonu. Pri zapnuti klimy se zvysi spotreba dle PP o 50% (na volnobeh). I kdyby to hralo roli za jizdy (vetsi otacky) jen 3%, tak proc to neodpojit? Tlakovy spinac pod pedal plynu, pokud by to neslo upravit pres ECU.
Co je na tomhle automatickeho? Kde se nastavuje teplota
i má 3koda chybný obrázek?
www.skoda-auto.cz/share/lexikon/lexikon_… -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
Tohle bude na širší povídání tak tedy se to pokusím vysvětlit v několika bodech:
1 elektromagnetická spojka:
Když zmáčkneš u manuální tlačítko A/C rozeběhne se kompesor a běží stále stejnou rychlostí a je jedno jestli větrák je na 1, nebo na 2. Teplotu vzduchu si koriguješ kolečkem topení. Tedy pokud je v modrém tak jde studený vzduch, pokud posuneš volič do červeného pole začne se studený vzduch z klimatizace mýchat se vzduchem z topení. Tedy proto je to manuální klimatizace, protože teplotu si musíš stále hlídat ty.
U automatické klimatizace záleží na výrobci. Ve většině případě bývá funkce "eco" a funkce "auto" pokud si na digitálním voliči nastaviš třeba těch 21 stupnu a das "eco" tak si bude pouze přitápět a tedy kompresor je vypnutý. Tato funkce se používá tedy třeba v zimě. Druhá funkce "auto" je režim kdy si klimatizace jak přitápí tak i chladí, tak aby bylo stále 21 stupňů. Jak je to v tomto případě s kompresorem jsem zjištoval jen u svého auta. Pokud je venkovní teplota nižší nebo rovna než jakou chci v autě, tak je kompesor je vypnutý a puští vzduch z venku. Pokud je venkovní teplota vyšší než jakou chci v autě, tedy chci mít 21 stupnu a venku je 30, tak se kompresor rozeběhne a běží pořád, když teplota dosáhne požadované hodnoty tak klimatizace ubere otáčky větráku a pouští do auta jen tolik studeného vzduchu kolik je potřeba a při tom stále plynule mění otáčky větráku.
2 bez elektromagnetické spojky:
Tady a je jedno jestli manuání, nebo digitální běží kompresor pořád, ale u tohoto systém se plynule reguluje jeho rychlost. Což znamená, že i když máš volič rychlosti větráku na nule, tedy by klimatiace nefungovala (i když by bylo A/C zapnuto), tak ti jde nárazově z ofuku studenější vzduch než byl šel, kdyby tam byl náhon elektromagnetickou spojkou, protože kompresor je stále poháněn a i když je zcela vypnutá klimatice tak dochází mírnému dmýchání chladiva. Ten druhý systém ted používá VW.
Tedy:
Kompresor se nebude odpojovat a připojovat jen tak jak se mu zamane.
Větrák na chladiči se spustil, protože kompresor se potřebuje nějak chladit....
Ne nikdo nevymyslel a pochybuju, že tak tak bude, protože je to nesmysl. Na výkonu klimatizaci nepoznáš maximálně tak při rozjezdu. A pokud i přesto bys trpěl utkvělou představu o ztrátě 50% výkonu motoru, tak si ji před závodem vypni :o)
-
« Re: Škoda - Originální klimatizace
Takto jsem si to také myslel, že to jede stále na jeden výkon, ale jak to potom funguje s ClimaTronikem? Jak ten chlad ClimaTr
onic reguluje, když ten samý kompresor tam má udržovat tYeba 21 stupn? To se sepíná a vypíná kompresor? To by byly šoky na motor, ne? Myslel jsem, že kompresor umí napY. chladit hodn, mén, nejmén, tak jak to je? Když jsem zapnul to manual klima, spustily se vtráky na chladi
i, i na úpln studeném motoru. Díky za odpov, rád se dozvím nco nového. Jinak man. klima je na nic, resp. na ochlazení, ale njaký komfort pYi jízd? Stále to budete zapínat
i vypínat.
Už nkdo chytrý vymyslel, když se akceleruje (pedál na podlahu), že se klima odpojí? Mám pravdu, že Octavky i Fabky mají elektronický plyn (ne strunu jakoi favority)? -
« Re: Škoda - Originální klimatizace
No jako každá manuální A/C dáš otočný regulátor do modrého pole a zapneš A/C nastaviš libovolný stupěn na větráku a chladíš. S tím že nejvíce to chladí na stupni číslo 1. Logicky bys sis mohl myslet, že to nejvíc bude chladit na poslední rychlosti větráku, ale to není pravda, protože čím vyšší rychlost tím více vzduchu proudí přes klimatizaci, což je sice fajn, ale čím více vzduchu tím méně se ho ochladí. Takže, když dáš jedničku tak proudí sice relativně málo vzduchu, ale je toto množstí více studený. A nejlepší je zapnout klimu na libovolnou rychlost a dát vnitřní recirkulaci, to pak přijdou doby ledové... -
« Škoda - Originální klimatizace
Dostal jsem prospekt "Škoda - Originální klimatizace, vysoce výkonná klimatizace s mechanickou regulací", má nkdo šajn, kolik ta sranda stojí by oko a jak se to reguluje, tedy když se
udlem AC zapne klima, tak to jede na maximum, nebo se reguluje pole vtráku ve 4 stupních 1-2-3-4? Díky za odpov. -
« Re: Spotřeba
No ono když máš automat a velký motor tak to opravdu nepoznaš. Když máš spojku a motor, řekněme do těch 3 litrů tak je znát na spojce větší odpor. Ale u automatu na to šlápneš a frnk away. No a čím větší motor tím % své energie potřebu na pohon kompresoru. Je jasný, že 1.4, nebo 1.6 bude odevzdávat víc svého výkonu do kompresoru, než velký motor. No a pak taky ale záleží jestli je to klimatizace, která má spínananej pohon před elekromagnetickou spojkou. Tedy vypnuto/zapnuto nebo ted u moderních aut kde, je tuším kompresor v pohonu pořád a tlačí tak jak je potřeba. Tedy když máš vypnutou klimu a máš nastaveno 22°C tak to stejně pořád chladí a snaží se vyrovnávat teplotu. Když jí zapneš tak teprve se rozjede na plnej výkon, nebo spíš na výkon jaký potřebuje a na plno jede jen když máš venku 50°C a v autě chceš mít 17°C. Tedy aleposn tak nějak by to mělo fungovat. Já mám standardní elekromagnetickou spojku. Ten druhej systém je relativné novinka.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!