Mistrovstvi CR
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally
-
« Rozhodnutí Národního odvolacího soudu FAS AČR (NOS)
Praha, 29. 06. 1999
Národní odvolací soud FAS AČR dnešního dne ve složení JUDr. Jan Kňourek
(předseda), Ing. František Rosický, MVDr. Lubomír Svoboda (členové) na základě
odvolání proti rozhodnutí sboru sportovních komisařů č. 2 z Rally Volkswagen Český
Krumlov dne 21. 05. 1999, týkajícího se vyloučení st. č. 6 posádky Gargulák - Malčík
pro palivo neodpovídající hodnotám stanoveným Ročenkou FAS AČR
rozhodl takto:
NOS vyhovuje odvolání soutěžícího SLOVNAT RALLY TEAM v plném rozsahu
a ruší rozhodnutí sportovních komisařů č. 2 o vyloučení posádky Gargulák
- Malčík z rally Volkswagen Český Krumlov. Kauce bude vrácena dle
Národních sportovních řádů, Kapitola C., čl. 5.2., bod 5.2.2.
Proti tomuto razhodnutí NOS není přípustný žádný opravný prostředek.
JUDr. Jan K ň o u r e k
Předseda NOS FAS AČR -
« PEUGEOT 306 KITCAR -- VOJTECH(OVI)
...ja jsem slysel, ze peugeot koupil (a ted nevim, jestli) Kalnemu, nebo Kalinovi novou 306ku (takze rally nebo rallykross) a ze na ne uz prachy nezbyly. a ze maji spoustu prace a starosti s chodem firmy federal cars v liberci. ze se moc nikam do jezdeni nehrnou. nevim, co je na tom pravdy. michal -
« Re: HoP -- PEUGEOT 306 KITCAR -- VOJTECH(OVI)
Jeden z nich (pořád si je pletu) by měl snad jet Bohemku. Slyąel jsem s nim rozhovor v rádiu, letos to chtějí ozkouąet a kdyľ se to podaří tak příątí rok jet celý MČR s oběma autama. Ale jiný lidi míněj, ľe si to trochu představujou jak hurvínek válku a ľe ani nemaj dost peněz. No uvidíme, palce jim drľím, nějaké oľivení do F2 by taky bodlo. -
« Re: MAGNUM VYSKOV
Jsem rad, ze mate stejny nazor jako ja. Jeste neco na omluvu Standy Chovance. Pred Vyskovem se mu rozpadl ostry motor, skoda je podle jeho slov asi 350 000 korun. Musel tedy namontovat nahradni a ne tak vykonny motor, ktery jak bylo videt i u trati opravdu nejel. Je pak jasne, ze pokud chybi nejakych 50 koniku na konkurenci, tak se to musi dohnat jizdou na hrane. Pak staci jeste udelat nejakou gumu, v servisu nestihnou vymenu turba a je to ztrata jako hrom. Kdyz jsem se o Standovi bavil s jednim byvalym vybornym zavodnikem a pronesl jsem neco ve stylu, ze si mel radeji hlidat to treti misto celkove, bylo mi vynadano, s tim ze kazdy PORADNY zavodnik jede na co nejlepsi umisteni a ne nejakou udrzbu. Takze to je taky jeden nazor. -
« Re: MAGNUM VYSKOV
Ad. Chovanec
Co se tyce Chovance.. Je to tezke, kdyby vas pronasledovala takova smula jako ho, tak taky delate chyby. Podivejte se na to ze strany Standy Chovance.. Jedete RZ, udelate drobnou chybu, obratite auto na strechu - zadna hruza,protoze neopustite trat, pak zjistine, ze v prikope u ceste sedi PITOMEC se synem, pak ho porazite bokem auta a obratite auto na strechu. Mate pak chut dal zavodit? Kdyz vite ze se Vam to muze stat znova, protoze PITOMCI ani nectou program souteze a nevi, ze do trate nesmi, kdyz uz jim to nedojde automaticky. P.s Nerikam ze S.CH prestane zavodit.. -
"-- skrytý --" 23.06.99 15:39
« Re: MAGNUM VYSKOV
Jeątě k těm tratím, také mám rád středně rychlé úseky na RZ. Nesmysl jsou opravdu dlouhé rychlé úseky, protoľe tam bohuľel ztrácejí jezdci na slabąích a pomalejąích vozech. Na druhou stranu kdyľ jdu na nějakou soutěľ, tak se snaľím najít místa vąeho druhu: nějakej pěknej vracák, horizont, skok, změna povrchu, ale někdy prostě jdu a zůstanu uprostřed rychlýho úseku a taky to má svoje kouzlo (ta rychlost je úchvatná). Problém dneska je tu tra», která by byla technická ,středně rychlá, prostě ideální najít, protoľe kdyľ uľ takovou máte, tak zjistíte, ľe prostředek patří soukromé osobě nebo jiné vesnici a ľe vás na tu tra» nepustí - a je problém (jinak super místo na RZ). Nebo druhý případ najdete super úsek, ale ten je jaksi z ruky a nejde vtěsnat do časového plánu soutěľe. Zase na druhou stranu je blbost z 12 km RZ udělat 6 km sprintu po hlavní silnici a zbytek nějak dodělat v okolí jenom proto, ľe tenhle úsek se jede u budovy sponzora nebo něco takovýho. Myslím si, ľe je to problém, dneska dobře postavit tra». No uvidíme příątí rok jestli redukce soutěľí na sedm (tuąím) tuhle kvalitu zlepąí nebo ne. Při stavbě trati se musí taky dávat bacha, aby se nepřekročil rychlostní průměr soutěľe o několik (nevím teď přesně) procent, a tak najít ty dobrý tratě je asi pořádným oříąkem. -
« Re: MAGNUM VYSKOV
OK, na moji hlavu padlo něco kritiky, tak se pokusím reagovat:
ad tratě
Plně souhlasím s bdx. Mám radąi pomalejąí aľ středně rychlé technické úseky neľ dalekosáhlé roviny.
ad jezdci
Chápu ľe je kaľdej jinej, někdo jezdí hlavou, někdo srdcem. Chybu udělá asi kaľdej. I Křeček o sobě tvrdí ľe zamlada rozbíjel jedno auto za druhým (já u toho tenkrát nemoh bejt). A i dneska udělá chybu, já ho za poslední rok a půl viděl v hodinách dvakrát. Jízda na hraně je samozřejmě podstatou, a proto se na to taky mi diváci díváme. Větąina z nás ale chce vidět jak to zvládnou a ne jak se jim to nepovede.
ad Chovanec
Četl jsem si zpětně můj příspěvek kterým ho kritizuji. Moľná jsem trochu přeháněl, moľná ne. Kaľdopádně je fakt, ľe jsem byl pěkně naątvanej, protoľe jsem Chovancovi vľdycky fandil, obzvláą» od loňského Krumlova. Nevyčítám mu ani Petera, ani toho diváka z Vyąkova (k tomu se vrátím). Vyčítám mu pět chyb v jedné soutěľi. Při tomhle počtu je pravděpodobné ľe nebude první nebo nedojede.
ad diváci
Diváci jsou na trati na vlastní nebezpečí. Ale není to tak docela pravda. Nepřímo za jejich bezpečnost zodpovídají tra»oví komisaři a vlastně celé vedení závodu. Potíľ je v tom, ľe pokud diváci odmítnou organizátory poslouchat, mají organizátoři jen jednu moľnost - RZ zruąit. Někdy pomůľe účast policie, ovąem na tu nejsou vľdy peníze. To je jedna věc. Druhá věc je, ľe není v silách ľádného pořadatele uhlídat vąechny a vąude a odhadnout vąechny moľné varianty průserů. Je to hlavně na divácích samotných. Vľdycky se můľe něco stát, a» stojíą kdekoliv, ale záleľí na tom, jestli je to jen moľné, nebo téměř jisté.
ad moje focení
Nejsem profesionální fotograf. Dokonce si ani nemyslím ľe jsem dobrý fotograf. Do fotek pana Balcara a daląích mám jeątě hodně daleko. Dělám to protoľe mě to baví a protoľe někoho baví se na ty fotky koukat. A protoľe jsem zatím sám, kdo je pro www.rallysport.cz ochoten pravidelně fotit. A pokud jde o to, kde při focení stojím: snaľím se vybírat taková místa, aby se mě jezdci "nelekli", aby nemuseli měnit stopu. Taky si vybírám taková místa, kde můľu dostatečně rychle a daleko utéct. Dokonce jsem jednou pobavil diváky tím, ľe jsem na jedné noční RZ utekl do potoka kdyľ to Starý troąičku přetáhl ale bezpečně zůstal na silnici. Jsem zkrátka straąpytel a vľdycky počítám s tou horąí variantou zvláą» kdyľ někdy vědomě riskuji. Je to asi lepąí neľ stát 20m za zatáčkou v příkopě a myslet si ľe se mi tam nemůľe nic stát.
pro crowbara
Máą-li proti mě něco osobního, tak moje adresa je hop@mirage.cz, nebo telefon 0602/335 648. Rád si z tebou na toto téma pohovořím. -
"-- skrytý --" 23.06.99 12:16
« Re: MAGNUM VYSKOV - havárie
Plnej souhlas s crowbarem, protoľe jsme byly spolu na VW Rally v ČK. Je sice hezký, kdyľ se tam sejde hodně diváků a o rally je zájem, ale ty s prominutím "BLBCI" zacpali únikovou zónu, která by měla jezdce zachránit a ne ho v kritické situaci poslat čelně do stromu jenom díky tomu, ľe prostě jinam nelze (vyjma diváků). Upozorňuju ľe těch blbců tam byla kopice a to hned v několika řadách. Poté co je tam Pech junior vystraąil, nic se nedělo a lidi stáli dál - blbci. Dovolte jeątě jeden postřech z VW Rally ČK, na RZ zátoň, kde se RZ lámala prudce vlevo a prudce z kopce, seděl divák a na klíně mu sedělo dítě. Poté co některá auta dobrzdila ve smyku těsně před ním (protoľe jela pomalu), tak se mu asi troąičku rozsvítilo a co udělal - myslel jsem ľe odchází pryč (rozumná věc), ale on si poposednul o půl metru dál i s dítětem - no tohle kdyľ jsem viděl !!! - přebíhat dálnici je bezpečnějąí. Bohuľel uľ je to dávno, kdy ty RZ byly tak rozbitý a zřejmě poslední auto, kterému to nevadilo byla ©koda 130 LR, nebo jeątě při troąičku benevolence ©koda Favorit. Jenľe kdyby jste chtěli dneska nějakou tu RZ z 80. let vrátit, která se jela v tom pěkném lesnatém terénu, samá zatáčka, horizont, tak narazíą na * "ochránce přírody", kterým vadí, ľe závodní speciály absolvují jeden nebo dva průjezdy lesem (a to mají katalyzátory, jedinný co dělaj je chvíle rámusu), ale ľe tudy jezdí kaľdej den minimálně dvakrát zemědělec se starým traktorem, ze kterýho chčije olej a nafta a vąechno moľný, to je jim uľ jedno !!! Typický příklad, jestli tady někdo něco pamatuje - tak příklad je RZ na Kleti v Č. Krumlově (kdysi sláva snad jako nynějąí Malonty), nyní je tam chráněná krajiná oblast nebo co a je konec. Kde jsou ty časy, kdy se tady proháněl Leo Pavlík na Renaultu 5 Turbo. Někdo namítne ľe auta rozbijou cestu - daląí příklad na VW rally ČK - před startem rally se pilně, ale pilně makalo na cestách a kdyľ jsem některé RZ projíľděl před samotným závodem, tak jste měli vidět to mnoľství záplat, který schovalo díry na starech vesnickej cestách. S trochou nadsázky by se dalo říct, ľe na trati rallye nebyla jedinná větąí díra, která by poąkodila auto. Nehledě k tomu, ľe kdyby se tou a onou vesnicí RZ nejela, tak tam nikdy tu cestu spravenou mít nebudou. -
« Re: MAGNUM VYSKOV - havárie
Já se taky musím přidat a souhlasit s tím co napsal bdx. Ta reportáž na Nově byla otřesná, prostě přesně v jejich odporném hyenovitém stylu. Všimněte si, že na Nově o rally informují pouze, když se něco stane. Pravidelně vždy sleduju sportovní zpravodajství v sobotu či v neděli, když je nějaká rally, a na Nově byly reportáže jen po loňském Rally Krumlov a teď po Vyškově, přičemž výsledků si téměř nevšimli. Mnohem lépe to bylo podáno na ČT v pořadu Svět Motorů, kde bylo také vidět, že dotyčný zraněný divák stál přímo u příkopu, asi 3 metry PŘED páskou vymezující prostor pro diváky. Prostě čekal až na něho doplachtí nějaké auto a dočkal se. Je to varováním pro všechny, kteří jsou vždy chytřejší než pořadatel a staví se na taková místa. A takových lidí na rally je plno. Jinak doufám, že Staňa s rally neskončí a bude dál jezdit. -
« Re: MAGNUM VYSKOV - havárie
ja s nekym souhlasim bez vyjimky jen velice malokdy, ale musim uznat, ze to co napsal bdx ma od zacatku do konce hlavu i patu takze musim rict ze ja bych to nerekl lepe a stoprocentne souhlasim. to ze hop je vylizana palice uz sme se presvedcili nekolikrat, takze me ty jeho vytahovaci keci o super fotkach kdy skoro lezi pod autem neberou. takovy lidi rally jenom skodi (i kdyz si mysli ze ne). byl sem s dalinem v krumlove a kdyz sem videl ty blbce v unikovy zone jak si medili ze maj super vyhled tak bych je hnal klackem. na zaver musim ale v jednom souhlasit i s hopem: doufam ze pristi rok uz ve vyskove rally neuvidi a radsi vyberou pro divaky atraktivni treba blovice