Mistrovstvi CR
Zařazení: Vechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally
-
« Rozhodnutí Národního odvolacího soudu FAS AČR (NOS)
Praha, 29. 06. 1999
Národní odvolací soud FAS AČR dneního dne ve sloení JUDr. Jan Kňourek
(předseda), Ing. Frantiek Rosický, MVDr. Lubomír Svoboda (členové) na základě
odvolání proti rozhodnutí sboru sportovních komisařů č. 2 z Rally Volkswagen Český
Krumlov dne 21. 05. 1999, týkajícího se vyloučení st. č. 6 posádky Gargulák - Malčík
pro palivo neodpovídající hodnotám stanoveným Ročenkou FAS AČR
rozhodl takto:
NOS vyhovuje odvolání soutěícího SLOVNAT RALLY TEAM v plném rozsahu
a ruí rozhodnutí sportovních komisařů č. 2 o vyloučení posádky Gargulák
- Malčík z rally Volkswagen Český Krumlov. Kauce bude vrácena dle
Národních sportovních řádů, Kapitola C., čl. 5.2., bod 5.2.2.
Proti tomuto razhodnutí NOS není přípustný ádný opravný prostředek.
JUDr. Jan K ň o u r e k
Předseda NOS FAS AČR -
« PEUGEOT 306 KITCAR -- VOJTECH(OVI)
...ja jsem slysel, ze peugeot koupil (a ted nevim, jestli) Kalnemu, nebo Kalinovi novou 306ku (takze rally nebo rallykross) a ze na ne uz prachy nezbyly. a ze maji spoustu prace a starosti s chodem firmy federal cars v liberci. ze se moc nikam do jezdeni nehrnou. nevim, co je na tom pravdy. michal -
« Re: HoP -- PEUGEOT 306 KITCAR -- VOJTECH(OVI)
Jeden z nich (pořád si je pletu) by měl snad jet Bohemku. Slyšel jsem s nim rozhovor v rádiu, letos to chtějí ozkoušet a když se to podaří tak příští rok jet celý MČR s oběma autama. Ale jiný lidi míněj, že si to trochu představujou jak hurvínek válku a že ani nemaj dost peněz. No uvidíme, palce jim držím, nějaké oživení do F2 by taky bodlo. -
« Re: MAGNUM VYSKOV
Jsem rad, ze mate stejny nazor jako ja. Jeste neco na omluvu Standy Chovance. Pred Vyskovem se mu rozpadl ostry motor, skoda je podle jeho slov asi 350 000 korun. Musel tedy namontovat nahradni a ne tak vykonny motor, ktery jak bylo videt i u trati opravdu nejel. Je pak jasne, ze pokud chybi nejakych 50 koniku na konkurenci, tak se to musi dohnat jizdou na hrane. Pak staci jeste udelat nejakou gumu, v servisu nestihnou vymenu turba a je to ztrata jako hrom. Kdyz jsem se o Standovi bavil s jednim byvalym vybornym zavodnikem a pronesl jsem neco ve stylu, ze si mel radeji hlidat to treti misto celkove, bylo mi vynadano, s tim ze kazdy PORADNY zavodnik jede na co nejlepsi umisteni a ne nejakou udrzbu. Takze to je taky jeden nazor. -
« Re: MAGNUM VYSKOV
Ad. Chovanec
Co se tyce Chovance.. Je to tezke, kdyby vas pronasledovala takova smula jako ho, tak taky delate chyby. Podivejte se na to ze strany Standy Chovance.. Jedete RZ, udelate drobnou chybu, obratite auto na strechu - zadna hruza,protoze neopustite trat, pak zjistine, ze v prikope u ceste sedi PITOMEC se synem, pak ho porazite bokem auta a obratite auto na strechu. Mate pak chut dal zavodit? Kdyz vite ze se Vam to muze stat znova, protoze PITOMCI ani nectou program souteze a nevi, ze do trate nesmi, kdyz uz jim to nedojde automaticky. P.s Nerikam ze S.CH prestane zavodit.. -
"-- skrytý --" 23.06.99 15:39
« Re: MAGNUM VYSKOV
Ještě k těm tratím, také mám rád středně rychlé úseky na RZ. Nesmysl jsou opravdu dlouhé rychlé úseky, protože tam bohužel ztrácejí jezdci na slabších a pomalejších vozech. Na druhou stranu když jdu na nějakou soutěž, tak se snažím najít místa všeho druhu: nějakej pěknej vracák, horizont, skok, změna povrchu, ale někdy prostě jdu a zůstanu uprostřed rychlýho úseku a taky to má svoje kouzlo (ta rychlost je úchvatná). Problém dneska je tu trať, která by byla technická ,středně rychlá, prostě ideální najít, protože když už takovou máte, tak zjistíte, že prostředek patří soukromé osobě nebo jiné vesnici a že vás na tu trať nepustí - a je problém (jinak super místo na RZ). Nebo druhý případ najdete super úsek, ale ten je jaksi z ruky a nejde vtěsnat do časového plánu soutěže. Zase na druhou stranu je blbost z 12 km RZ udělat 6 km sprintu po hlavní silnici a zbytek nějak dodělat v okolí jenom proto, že tenhle úsek se jede u budovy sponzora nebo něco takovýho. Myslím si, že je to problém, dneska dobře postavit trať. No uvidíme příští rok jestli redukce soutěží na sedm (tuším) tuhle kvalitu zlepší nebo ne. Při stavbě trati se musí taky dávat bacha, aby se nepřekročil rychlostní průměr soutěže o několik (nevím teď přesně) procent, a tak najít ty dobrý tratě je asi pořádným oříškem. -
« Re: MAGNUM VYSKOV
OK, na moji hlavu padlo něco kritiky, tak se pokusím reagovat:
ad tratě
Plně souhlasím s bdx. Mám radši pomalejší až středně rychlé technické úseky než dalekosáhlé roviny.
ad jezdci
Chápu že je každej jinej, někdo jezdí hlavou, někdo srdcem. Chybu udělá asi každej. I Křeček o sobě tvrdí že zamlada rozbíjel jedno auto za druhým (já u toho tenkrát nemoh bejt). A i dneska udělá chybu, já ho za poslední rok a půl viděl v hodinách dvakrát. Jízda na hraně je samozřejmě podstatou, a proto se na to taky mi diváci díváme. Většina z nás ale chce vidět jak to zvládnou a ne jak se jim to nepovede.
ad Chovanec
Četl jsem si zpětně můj příspěvek kterým ho kritizuji. Možná jsem trochu přeháněl, možná ne. Každopádně je fakt, že jsem byl pěkně naštvanej, protože jsem Chovancovi vždycky fandil, obzvlášť od loňského Krumlova. Nevyčítám mu ani Petera, ani toho diváka z Vyškova (k tomu se vrátím). Vyčítám mu pět chyb v jedné soutěži. Při tomhle počtu je pravděpodobné že nebude první nebo nedojede.
ad diváci
Diváci jsou na trati na vlastní nebezpečí. Ale není to tak docela pravda. Nepřímo za jejich bezpečnost zodpovídají traťoví komisaři a vlastně celé vedení závodu. Potíž je v tom, že pokud diváci odmítnou organizátory poslouchat, mají organizátoři jen jednu možnost - RZ zrušit. Někdy pomůže účast policie, ovšem na tu nejsou vždy peníze. To je jedna věc. Druhá věc je, že není v silách žádného pořadatele uhlídat všechny a všude a odhadnout všechny možné varianty průserů. Je to hlavně na divácích samotných. Vždycky se může něco stát, ať stojíš kdekoliv, ale záleží na tom, jestli je to jen možné, nebo téměř jisté.
ad moje focení
Nejsem profesionální fotograf. Dokonce si ani nemyslím že jsem dobrý fotograf. Do fotek pana Balcara a dalších mám ještě hodně daleko. Dělám to protože mě to baví a protože někoho baví se na ty fotky koukat. A protože jsem zatím sám, kdo je pro www.rallysport.cz ochoten pravidelně fotit. A pokud jde o to, kde při focení stojím: snažím se vybírat taková místa, aby se mě jezdci "nelekli", aby nemuseli měnit stopu. Taky si vybírám taková místa, kde můžu dostatečně rychle a daleko utéct. Dokonce jsem jednou pobavil diváky tím, že jsem na jedné noční RZ utekl do potoka když to Starý trošičku přetáhl ale bezpečně zůstal na silnici. Jsem zkrátka strašpytel a vždycky počítám s tou horší variantou zvlášť když někdy vědomě riskuji. Je to asi lepší než stát 20m za zatáčkou v příkopě a myslet si že se mi tam nemůže nic stát.
pro crowbara
Máš-li proti mě něco osobního, tak moje adresa je hop@mirage.cz, nebo telefon 0602/335 648. Rád si z tebou na toto téma pohovořím. -
"-- skrytý --" 23.06.99 12:16
« Re: MAGNUM VYSKOV - havárie
Plnej souhlas s crowbarem, protože jsme byly spolu na VW Rally v ČK. Je sice hezký, když se tam sejde hodně diváků a o rally je zájem, ale ty s prominutím "BLBCI" zacpali únikovou zónu, která by měla jezdce zachránit a ne ho v kritické situaci poslat čelně do stromu jenom díky tomu, že prostě jinam nelze (vyjma diváků). Upozorňuju že těch blbců tam byla kopice a to hned v několika řadách. Poté co je tam Pech junior vystrašil, nic se nedělo a lidi stáli dál - blbci. Dovolte ještě jeden postřech z VW Rally ČK, na RZ zátoň, kde se RZ lámala prudce vlevo a prudce z kopce, seděl divák a na klíně mu sedělo dítě. Poté co některá auta dobrzdila ve smyku těsně před ním (protože jela pomalu), tak se mu asi trošičku rozsvítilo a co udělal - myslel jsem že odchází pryč (rozumná věc), ale on si poposednul o půl metru dál i s dítětem - no tohle když jsem viděl !!! - přebíhat dálnici je bezpečnější. Bohužel už je to dávno, kdy ty RZ byly tak rozbitý a zřejmě poslední auto, kterému to nevadilo byla Škoda 130 LR, nebo ještě při trošičku benevolence Škoda Favorit. Jenže kdyby jste chtěli dneska nějakou tu RZ z 80. let vrátit, která se jela v tom pěkném lesnatém terénu, samá zatáčka, horizont, tak narazíš na * "ochránce přírody", kterým vadí, že závodní speciály absolvují jeden nebo dva průjezdy lesem (a to mají katalyzátory, jedinný co dělaj je chvíle rámusu), ale že tudy jezdí každej den minimálně dvakrát zemědělec se starým traktorem, ze kterýho chčije olej a nafta a všechno možný, to je jim už jedno !!! Typický příklad, jestli tady někdo něco pamatuje - tak příklad je RZ na Kleti v Č. Krumlově (kdysi sláva snad jako nynější Malonty), nyní je tam chráněná krajiná oblast nebo co a je konec. Kde jsou ty časy, kdy se tady proháněl Leo Pavlík na Renaultu 5 Turbo. Někdo namítne že auta rozbijou cestu - další příklad na VW rally ČK - před startem rally se pilně, ale pilně makalo na cestách a když jsem některé RZ projížděl před samotným závodem, tak jste měli vidět to množství záplat, který schovalo díry na starech vesnickej cestách. S trochou nadsázky by se dalo říct, že na trati rallye nebyla jedinná větší díra, která by poškodila auto. Nehledě k tomu, že kdyby se tou a onou vesnicí RZ nejela, tak tam nikdy tu cestu spravenou mít nebudou. -
« Re: MAGNUM VYSKOV - havárie
Já se taky musím přidat a souhlasit s tím co napsal bdx. Ta reportá na Nově byla otřesná, prostě přesně v jejich odporném hyenovitém stylu. Vimněte si, e na Nově o rally informují pouze, kdy se něco stane. Pravidelně vdy sleduju sportovní zpravodajství v sobotu či v neděli, kdy je nějaká rally, a na Nově byly reportáe jen po loňském Rally Krumlov a teď po Vykově, přičem výsledků si téměř nevimli. Mnohem lépe to bylo podáno na ČT v pořadu Svět Motorů, kde bylo také vidět, e dotyčný zraněný divák stál přímo u příkopu, asi 3 metry PŘED páskou vymezující prostor pro diváky. Prostě čekal a na něho doplachtí nějaké auto a dočkal se. Je to varováním pro vechny, kteří jsou vdy chytřejí ne pořadatel a staví se na taková místa. A takových lidí na rally je plno. Jinak doufám, e Staňa s rally neskončí a bude dál jezdit. -
« Re: MAGNUM VYSKOV - havárie
ja s nekym souhlasim bez vyjimky jen velice malokdy, ale musim uznat, ze to co napsal bdx ma od zacatku do konce hlavu i patu takze musim rict ze ja bych to nerekl lepe a stoprocentne souhlasim. to ze hop je vylizana palice uz sme se presvedcili nekolikrat, takze me ty jeho vytahovaci keci o super fotkach kdy skoro lezi pod autem neberou. takovy lidi rally jenom skodi (i kdyz si mysli ze ne). byl sem s dalinem v krumlove a kdyz sem videl ty blbce v unikovy zone jak si medili ze maj super vyhled tak bych je hnal klackem. na zaver musim ale v jednom souhlasit i s hopem: doufam ze pristi rok uz ve vyskove rally neuvidi a radsi vyberou pro divaky atraktivni treba blovice