Mistrovstvi CR
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally
-
"-- skrytý --" 10.04.00 14:22
« Re: Liberec
Ja to mam z Prahy vlastne daleko vsecko, takze to neresim. A zatim to v Liberci vypada tak, ze by se mohlo startovat po 17.15 hod, coz je fajn, ze si clovek nemusi brat volno. A v sobotu se startuje asi v 10, takze se i vyspim. To jste fandove? -
"-- skrytý --" 05.04.00 13:17
« Re: Auta s proslou homologaci
Jenze tady nejde ani tak o auta s proslou homologaci v tom smyslu (i kdyz take), ale spis o vypsani nove skupiny, v niz by mohlo startovat vsechno, bez ohledu na fakt, jestli to bylo nebo nebylo homologovano. I kdyz takova rubrika je urcite fajn. Co se katu tyka, jak jsem napsal - je to saskarna. Co se tyka uprav - v okamziku, kdy das do auta ram, tak uz z nej nikdy nic jinyho nez soutezak stejne nebude, takze proc ty upravy vyrazne redukovat? A pokud bude stejny duraz na bezpecnost jako u "velke" rally, tak proc tomu nepridat vykon? Vzdyt to je nekdy taky vlastne bezpecnejsi. A o podvozkovych dilech je snad zbytecne hovorit, podle mne to dela 70% bezpecnosti. -
"-- skrytý --" 04.04.00 15:38
« Re: Sezona 2000 - konec hyenismu?
S tímhle se dá v podstatě souhlasit , co se týče katalyzátoru ,tak stejně ani všechna auta neměla kat . , navíc regule že za katem musí být o 40% méně emisí než před ním je k smíchu ( co je před ním nikdo nestanovil ) . Přikláněl bych se ke zjednodušení vystavení průkazu sport. vozu , eventuelně zavedení více volných závodů pro jezdce bez licence se seriovými vozy ( povolené úpravy-a povinné pouze - rám , hasicí systém , sedačky , pásy , pneumatiky , jezdci přilby a Nomex.) Myslím totiž že spousta mladých kluků kteří chtějí jezdit potřebuje napřed vyzkoušet , kolik uhodilo , získat přehled a kontakty . -
"-- skrytý --" 04.04.00 10:53
« Re: Sezona 2000 - konec hyenismu?
Historicka auta ale nejsou tak uplne resenim, nebot byvaji stejne draha (ne-li drazsi) nez ta nova. Nemam na mysli samozrejme Skodu 1000 MB, ale co si budeme vypravet, to je spise pro historicke nadsence, nez pro sportovce hladove po rychlosti. Tim nechci tisicivku nijak hanet, ale nemuzeme ji srovnavat s Audi S2, Deltou Integrale nebo Cosworthem. Vsechna auta s homologaci do 31.12.2000 maji sice u nas automaticke prodlouzeni homologace na dva roky, to ale situaci moc neresi. Muj navrh zni: Vypsat samostatnou skupinu sportovnich automobilu pro rallysprinty (ti, kdo jezdi "velkou" rally na ne stejne do roka jezdit prestanou). Upravy by mohly odpovidat skupine N, avsak bylo by mozne upravy rozsirit napr. o vyjmuti sedadel a zvukovych izolaci, nahrada vik plastovymi, volneji definovane aerodynamicke prvky, volny pocet prevodu, atd. Zustala by povinnost vsech bezpecnostnich prvku schvalenych FIA (ramy, samohas, sedadla, prilby...) a navazujicich predpisu (pneumatiky, kola, atd.). Opet by platilo, ze co neni predpisem dovoleno, je zakazano. Prukaz sportovniho vozu by byl vydavan na shodnych zakladech jako nyni, ale bez nutnosti platnosti homologace a bez originalnich homologacnich listu od vyrobce. Zadatel by musel predvest auto, predlozit alespon tri sady dilu a prokazat splneni vyhl. 102.Sb vyjma vyjimek pro sportovni automobily. Mohly by byt prisnejsi predpisy treba ohledne brzd (napr. min zpozdeni 0,9g). Funkce katalyzatoru je otazkou, stejne je to jen saskarna (zkuste si zmerit emise po dojezdu rally). To je muj nazor. Ma nekdo jiny nebo naopak podobny? -
« Re: Sezona 2000 - konec hyenismu?
Dlouho jsem tady nebyl. Hezky tady diskutujete.Myslim ze Mistrovstvi Francie a snad Anglie se jezdi jenom s F2.Ono jet s prednim nahonem je tezsi nez ze 4*4. A mistrovstvi Svedska snad jenom s Nkama.Nebylo by to reseni? U nas se da taky jezdit ze starsimy auty. Mynulou sobotu byla v e Lnarich Rally historic. Startovalo 60 aut, vetsinou Skodovek.Mimochodem rucni brzdy se pouziva i WRC tam se dokonce na ten moment odepne zadni nahon. -
"-- skrytý --" 28.03.00 23:08
« Re: Rallysprint?
Souhlasím s Magicem - a na tu Korsiku typuju čtyřkolku - Citroen se teď víc stará o WRC než o kit - takže počítám že pojede loňský auto , jiná dvoukolka nemá šanci , zvlašť netovární . Subaru to asi nebude - Pirelli , Škodovka taky ne to by to musel řídit Makinnen ale tomu se letos nedaří , Ford ? přeju to Carlosovi , kolik už posbíral za poslední dva roky 2 a 3. míst .... -
"-- skrytý --" 28.03.00 16:33
« Re: Rallysprint?
Netvrdim sice, ze nejlepsi je quattro, ale myslim si, ze zadek nebo 4x4 muze mit nejlepsi trakcni vlastnosti. MUZE. Ono totiz quattro nerovna se WRC. Kitova auta maji mnohem volnejsi predpisy, co se hmotnosti, rozmeru auta i jednotlivych soucasti a dalsich zalezitosti tyce. FIA proste tu svoji F2 ponekud vice protlacuje, nez WRC. Kity dokonce vloni na dvou soutezich MS zvitezily, to je fakt, ale videl jsi, jaka byla trat? Mirny a tahly zatacky, tam rozhoduje hmotnost. Odstran autum WRC restriktory, hmotnostni limit dej na uroven kitu, nech jim volne dily jako kitum a pak se div. Takhle je kazdy o necem jinym. Ale nic proti kitum - jsou taky super, jen mi vadi ta nutnost predniho pohonu. Ja s tim moc jezdit neumim. Muzeme si tipnout treba na Korsiku: vyhraje letos opet dvoukolka? Ja myslim, ze ne. -
« Re: Rallysprint?
dovoluju si nesouhlasit. v cr (99 procent rz = asfalt) neni pro rally ani poradny kit k zahozeni (tim nemyslim samozrejme oktavku). to ze je kolikrat lepsi nez 4x4 loni dokazali v ms puras i bugalski a verim, ze jestli pojede cele mistrovstvi, tak to ukaze i u nas stolfa. suchy asfalt, hodne zatacek a porad do kopce a pak se wrccka nebudou chytat. -
"-- skrytý --" 27.03.00 11:53
« Re: Rallysprint?
S tim se da souhlasit. Je pravda, ze kazdy si musi sam zvazit, co chce. Neni prece nutny jezdit za kazdou cenu quattro. Na Petakovi bylo videt, jak mu kitovka Felicie pomohla k mnohem lepsi jizde, nez tezkopadna ale ctyrkolova Audi. Ale kdo ma ambice na celni umisteni, musi si zvykat od mladi. Ja sam jsem zacinal na Lade 21011, ale vsechno je dneska uplne jiny. Tehdy byla hlavne Becka, Lada VFTS byla v mych 19 letech sen vychodniho soutezaka a dneska je 23 lety Pech s obycejnym eNkem nesrovnatelne rychlejsi. Neda se svitit, ale kdo chce zacit se soutezema a nekam dojit, tak je pro neho jedna naprava ztrata casu. Otacet auto rucni brzdou je u quattra jen hloupej zlozvyk zatimco sideways na suchym asfaltu se se slabym autem proste nikdy nenaucis, atd. A mlady cucaci se silnyma autama? Aspon nebudou zavodit v beznym provozu, jak to delaj dneska. Ja bych v te Italii, Finsku, Svedsku a Spanelsku inspiraci preci jen hledal. -
« Re: Rallysprint?
Mno ja si myslim, ze by kazdej kdo zacina mel dobre rozmyslet, kam az tak muze dojit ... a myslim si ze talent se pozna i na prednim nahonu ... je fakt ze ta ctyrkolka je uplne nekde jinde ... btw. jelikoz mam znamyho tady z Prahy co ma Evo VI ... mozna ste ho nekteri videli na silnici ... tak me svezl a muzu rici ze to je pro cloveka co to nikdy nemel v ruce absolutni peklo - zrychleni, brzdy, ovladatelnost atd atd ... a podle me do takovyho auta muze na soutez vlezt jen nekdo, kdo uz ma nejakou zkusenost a to spis s vetsim objemem .... hlavne co se kinetiky tyce ...
Co se penez tyce, tak to je uplne nahov**, dostane se jen na ty s vysokou pravdepodobnosti uspechu popr. medialnich prutahu ... takze ti co zacinaji nemaji sanci ...
... staci se podivat na Skoda Motorsport ... celej projekt WRC je od zacatku o nicem, fandim mu, ale nemaj sanci a nebude dlouho trvat a nemci to utnou ... vzdy co se vsechno dela napul ... motor, 4x4, atd tad ... furt to je v meritku WRC strasna malo penez ... tyhle pofiderni uspechy, kdyz nekdo vypadne z prednich mist MS je o nicem ... btw. max. bych videl sance v MCR popr. ME, ale pokud bude vice lidi s Evo VI popr. Imprezama WRC, tak neni pro Koktavku sance ... -
« Re: Rallysprint?
Hoši, dívejte se na to reálně! Takové prachy u nás není schopný nikdo sehnat, dívejte se jaké mají problémy ti co už jezdí. Vždyť je problém sehnat 200 tis. Kč, sám jsem totiž několik let sháněl po všech možných velkých i malých firmách, ale protože nemám známé tak nic. Navíc učit se jezdit s tak drahým autem je taky dost drahé. Ideální pro výchovu mladých jsou asi Felicie A1400. Odjezdit na nich 3 sezóny, přesvědčit sponzory o talentu a pak do něčeho velkého, tak jako Kresta, Trojan atd. Posadit 18letého poblázněného kluka hned do Nkového lanceru, to si myslím netroufne jen tak někdo. Jo, byli jste na www.rallysport.cz - je tam supervelký rozhovor s Krestou.