FELICIA = TOTAL SHIT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Felicie
Tp Walther - tak tady se zřejmě potkaly dva osobní postoje. Jednak výbava nezvedne cenu o třetinu - t.j. o 30% ale o 100%. Tedy pokud vemu X-Line za 215k - totální holátor krátký s 1,3motorem a Feldu Combi 1,6GLX za cca 450.000,- tak je to o více jak 100%. To bych ale neřešil. Tak je to u všech aut. Passata koupíš taky od 690.000,- a taky ho koupíš ve výbavě za 1,6mio a to ještě bez navigačního systému a audio klumprtů.
Jistě, zajímavá je varianta auta střední třídy ve výbavě - o tom není sporu. Raději koupím vybavené nové auto - a za tehdy dané peníze to prostě mohla být jen Felda, než holé auto nižší střední třídy a pak se budu mlátit do hlavy, že jsem si tam nedal to a to a to - když přijde okamžik, že peněz máš zase o trochu víc. PTD
-
« Re: Felicie
To Verstapen: Přesně nevím co jsi mysle nesrovnatelným. K té ceně za výbavu u Felicie: Naopak si myslím, že cena výbavy je velmi přijatelná v porovnání s jinými vozy: Metalíza byla za nějakých 6k, klima za 21k, pět AL kol s Conti gumama za 20k, vyhřívané sedačky za 4k, Elektrická zrcátka a vyhřívání zrcátek v základu, stejně jako čalounění ve veluru, dálkový centál s alarmem a elektrická okna. Když by jsi to nacpal takto třeba do Pola nebo do Punta tak se nedoplatíš - viz nesrovnatelné Polo za mnoho. Ale nechci tady srovnávat nesrovnatelné. Vemme to jinak. Raději budu za ty prachy jezdit ve vybavené Felicii než v holé Oktávce Combi se stejným motorem. PTD -
« Re: Fel
Co na to rict? Kdyby si kamarad v Alpach neznicil spacak, tak by dojel na kole do Spanelska a byl by v pohode (byl bez penez a zral za jizdy polivky v sacku a byl spokojenej). Rus by tam jel zigulikem r.v. 82 a take by si pochvaloval (zejmena ze to opravi sponkou od vlasu v prni stodole). To ze se auto nelame je standard, to ze to zduranuji majitele skodovek je o necem vypovidajici :-))) Ja koupil auto a kotouce (4x 2500 Kc a bohuzel i spojku 6000 Kc) menil na 210 000 Km, 8 let starym autem s vykonem 75 kW (obsah 2.0) jezdim za 6,5 (technicak 5,5) mimo mesto, ve meste uz ale k 9 litrum. Ale mam auto s rozveorem 2,8, delkou 4,8 a se sedackama.
Asi takto ---> kdybych si v roce 1996 koupil felicii vydal se z penez za akontaci a pak caloval 5000 Kc mesicne na splatky tak bych si to auto musel zakonite pochvalovat na vsechn forech v interentu co jsou. Jinak 90 000 Km to jsou u nekterych aut docela legracni cisla, kamarad byl onehda nasrany, ze mel motor 600 000 km a uz netahne a kouri. Kdyz jsem podivoval, ze to je jako hodne tak byl nafouklej, ze to musi vydrzet 800 000 km a ze ma smulu :-))) A abych taky pochvalil tak do mesta je Felda vyborna, bohuzel Favorit je vybornejsi. Da se v nem sedet. -
« Re: Fel
Zdravicko vsem, nedavno jsem narazil na tuto debatu a dal jsem si praci a zhruba precetl vsechny prispevky od zacatku (asi 2 dny). Dovolim si take prispet troskou. V zadnem pripade nazastavam Felicii jako spickove auto. Ja osobne mam kratkou 1.3 GLX 6/96. Ujeto asi 96tis. Co se tyce spolehlivosti, tak zatim jsem do ni akorat lil benzin, olej na garanckach, menil gumy a brzdove desticky. Nejvetsi opravou byla vymena kotoucu po 90tis. Kdysi tady byla diskuze za kolik to jezdi, tak ja mam mesto/mimo 80/20 a spotrebu tak 6,8l. Muj otec s timto autem jezdil za 6,2 pri stejnem druhu jizd. Nevim jak, ale umel to. Mam za sebou 3x vylet do Francie, jednou se jelo az do Spanelska, a krome toho, ze to nema klimu, tak naprosto v pohode. Myslim, ze tohle auto je VYBORNE a zatim si stojim pro jizdy po meste, protoze se kamkoliv vleze a nabizi slusny komfort. Myslim, ze co se tyce spolehlivosti, tak kdyz pominu, ze kazda serie vyrobku ma vadne kusy, tak zalezi jen a jen na ridici, jestli to auto je dobre nebo stoji za ... Je to dobre auto. -
« Re: Fel
Pročítám Vaše příspěvky a je to "síla". Nutno vzít v potaz, že je to převlečený favorit a proto to nemůže být bezpečné auto jako Taurus - s Taurusem jsem jezdil v USA 8V HP a je to mazel, nicméně po týdnu taky zjistíš že když tě sveze šéf svým Lincolnem, tak že je ten Taurus strašná "plečka". Vše je relativní. Jo, Felda má přední okna na gumě, což se ve světě přestalo dělat někdy v roce 1986, nemá dvojitou stěnu do motorového prostoru takže motor řve, má úzký rozchod hlavně vzadu, nedají se do ní strčit velký kola, Je to ve vnitř všechno plast a když si do ní dáš kožený paket aby to nebylo takové nudné a trochu výbavy aby to nebyl Favorit tak 1,6 GLX s klimou, ESP, Airbagy a dalšími drobnosti vyjde na 460.000,- což taky není zrovna málo. Přez to všechno, má své výhody. Je spolehlivá - tedy je tak jednoduchá, že se na ní není co pokazit. Pokud někde klekne, každý servisák v každé díře s tím něco udělá. Díly se dají utáhnout cenově - i když neznačkové díly třeba forda jsou levnější než na feldu - např blinkr: Felda 400,- Ford Sierra 148,- . Pokud ji koupíš novou na lízačku, máš tři roky pojištění zdarma (s 10k spoluúčastí), rok záruku, přijatelné splátky. A pokud se Tvoje ego srovná s tím, že máš jen Feldu a kolega šest let starýho mercedesa za stejné peníze, tak není problém. Oni ani ty Mercedesy nejsou bůh ví co. Všechno má svý. Já na ní preferuji že je úzká - všude se s ní vlezu , ba i do garáže zajedu - mám úzkou garáž - jen 2,75m a tudíž z ní i vystoupím, velký kufr - větší než A4 Avant (beru kombíka)a v neposlední řadě když si ji někdo půjčí a zapomene vrátit, bude to zlý, ale vydejchám to líp, než když mi seberou nového Mercedesa. Uff - už toho nechám. PTD -
« Re: Fel
Walter, dovolim si oponovat. Sice jsem s Felicií nezažil čelní náraz, ale dvě docela hustý nehody, ze kterých nikdo v autě neměl ani škrábaneček. Nejdřív jsem ji na sněhu otočil na střechu a 2x převalil - škody byly pouze všechny plechy, vylytý olej po přistání na střeše a šok. Druhý případ byl horší, dostal jsem to z boku přesně do sloupku od Octavie která jela tak 40 - 50 km/h, a zase jenom prohlej sloupek, pár plechů a nějaký skla, zranění žádný. mylsim, že je rozhodně lepší si za 250 000,- koupit novou Felicii, než jakýkoliv starší auto, který má kdo ví co za sebou. Pohodlný to tak moc neni, to máš pravdu, ale jel jsem s tim 3x do Chorvatska = 1200 km, a záda mne rozhodně nebolela. -
« Re: Fel
Otazka na co jsou ti 2 airbagy kdyz jsou "20cm" za naraznikem. Zdali neni FORD TAURUS z roku x po kristu nahodou bezpecnejsi.... Tak to jsi nam to popsal ale tak jak jsem rikal. Nemas penize (ja taky ne) tak jsi udelal kompromis. Proto ale neni Felicie dobre auto - a uz vubec ne bezpecne. Samozrejme kdyby jsi to koupil manzelce na nakupy a zalety tak OK. Ale jako sluzebni auto a sedet v tom pul dne???? Za 200 000 Kc mas E classe v plne palbe z 93 roku jak vysite. -
"-- skrytý --" 10.10.01 23:27
« Re: Fel
Walter... chvalim, moc pekny prispevek. Docela jsem se zasmal. Ono, kdyz v zivote clovek "spadne" z komfortu o nejakej stupinek dolu, tak pociti ten rozdil dvojnasob. Felda je velmi levne male auto, skutecne na nakupy. Walter uz je v situaci, kdy svuj vuz bere jako spotrebni zbozi, ale temer pro vetsinu lidi z CR je to majetek, ne spotrebni vec. A i v tom je ten rozdil osobniho vztahu k veci.
Ja tedy jsem asi dost konzervativni, a nechtel bych treba prevodovku s automatickym razenim a velmi rad se divam do motoru, jestli mam jeste olej mezi ryskami... :-) Mam Felicii kombi (coz zas tak male auto na ty nakupy neni), diesel, ktery vydrzi, s dobrou vybavou ve sve kategorii (GLS s ABS a 2 airbagy - to je zase ta bezpecnost), ale pohodli to samozrejme na urovni neposkytuje. Nicmene premyslel jsem trochu jinak:
- kdyz jezdim sluzebne, vyplati se jezdit krapem nebo levnym autem, protoze odpis dostanete stejny jak u Mercedesu, tak u S 105-120.
- pri koupi Felicie je rozdil vytahnout z kapsy 200 tacu v hotovosti a koupit 4 roky stare auto, nebo si koupit nove "auto" na lizacku. A hadejte, co jsem volil... jistotu. -
« Re: Fel
Panove priznejte si ale barvu, vy jste si Felicii nekoupili proto, ze je to dobre auto, ale protoze bud nemate penize na auto nebo nejste ochotni investovat 800 000 Kc do auta. Ono v ramaci vychodni evropy a v ramci pomeru cena/vykon (hlavne ta cena) to neni spatny kup. Ale to neznamena ze je to dobre auto. Spadla mi teda celist ze nekdo dokaze jet s timto autem do Francie a dokonce 2x. Ja za mlada (hodne zamlada) jezdil S 105 a z mesta jsem si dovolil vyjeti 2x (asi 25 km). Jezdil jsem vzdy v situacich kdy jsem nepotreboval nutne dojet - uz byla stopetecka starsi dama :-). Pak jsem si koupil auto a po par letech jezdeni v aute jsem v praci nafasoval Felicii - zbrusu novou a prvni jizda Brno -> Lanskroun me stala den v nemocinici s znicenyma zadama - masaze, obstriky. (schvalil hygienik ty sedacky?). Z toho auta co vazi polovinu toho co auto jsem byl uplne konsternovany. Prvni dny jsem neustale zastavoval a kontroloval podvozek a gumy - litalo jak splaseny kun. Jeste v polovine te prvni cesty Brno -> Lansroun jsem zastavil za Lipuvkou ze si jako zvednu sedacku a nastavim volant, nemohl jsem najit paky (ze by to bylo na elektriku jsem si nemyslel), tak jsem volal na nasi autodopravu a z mobilu se ozyval huronsky smich... u toho auta nejde hejbat sedackou. Dalsi legrace byla kdyz se me v servisu ptali kdy jsem naposledy kontroloval olej. Tak jsem rekl, ze pri kazdem startu a ze bych se svitici kontrolkou nevyjel. Tak na me cumeli s tim, ze svitici kontrolka je pozde. Tak jsem je poucil ze nemyslim kontrolku tlaku oleje, ale kontrolku vysky hladiny oleje. Mechanik dostaval krece a chtel abych mu tu konktrolku ukazal. Tak jsem ji zacal hledat a vona tam zadna neni :-)))) Ja musim jak * lest do motoru jako pred valkou a strkat trubicku do motoru :-))))))) Panove to je auto kategorie A - tzv. male auto. Tyto auta jsou urcena pro pouziti ve meste - nakupy, popojizdky apod. Do Francie se da jeti i na kole (kamarad jel do Spanelska). Je to i o bezpecnosti.