FELICIA = TOTAL SHIT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
wolff 15.05.00 18:02
« Bez nadpisu
No o té korozi jsem slyšel u více lidí, ale 6,7 let vydrely bez koroze prakticky i starý škodovky(když si je navoskoval) tak nevím o čem se bavíte. A Felicie je přesně to auto určené na těch 6 let. Bavit se o tom, že na ni najedete 270 000 je blbost. To na traktoru taky, ale.... Lidi tam je 3x překročená plánovaná životnost. Jo ten týpek s tím, že Mondeo ti těžko někdo opraví ve stodole je sice pravda, avšak vím, že už i Felicii si málokdo po domácku troufne. A značkovej servis se dnes prodražuje i u Felicie... -
« Re: Felda = Total * ?
Pravda je, ze polomer otaceni neni silna stranka feliny. Ale jestli Ti vadi pri couvani, tak ver tomu, ze to neni jen polomerem, ale zkus reagovat drive.
Razeni - do 97 to nebylo zrovna idealni, ale novejsi modely ho maji predelane a jde krasne zlehka.
Tupy motor - je videt, ze ses asi nesvezl jeste s "dobre" zajetym MPi-ckem, protoze bys nemluvil o tupem motoru. Srovnej si to s ostatnima 1.3 ( kroutici moment, spotreba, pruznost ) a uvidis sam.
O ochrane mluvit nemuzu, nebot ji mam pouze 2,5 roku, sice stoji venku, ale jeste nic nevylezlo.
Naklon - tady staci si koupit sportovni tlumice a je to o necem jinem, ale pouha montaz pr. stabilizatoru ( seriove jen u ABS ) je znat. -
« Felda = Total * ?
Ten nazev rubriky je opravdu prehnany, ale na druhou stranu ma Felicie opravdu hodne spatnych vlastnosti.
Me treba vadi maly polomer otaceni, stuha jdouci rizeni.
Take mi vadi prevod rizeni, ktery ma malou strmost (moc do lehka). Zkratka clovek musi tocit volantem vic nez je u jinych aut zvykem.
Maly polomer otaceni mi vadi pri couvani s vlekem.
Nepresne razeni.
Tupy motor (1.3MPi - 40kW i 50kW).
Slaba ochrana proti korozi.
Take se auto prilis naklani v zatackach. A velice spatne v zatackach brzdi. Asi moc meky stabilizator a vysoko posazene teziste.
O spolehlivosti radeji mluvit nebudu. At se kazdy koukne na zpravy ruznych autoklubu a stanic technickych kontrol, protoze vsichni stejne chvali jen to, co maj doma. :-)
Atd. Atd..
Jinak se mi libi dost mista na zadnich sedadlech.
Mejte se. -
« Re: Pripomenuti
4mfilip: dekuji za vysvetleni, ale to jeste neznamena, ze to OJETE "testovane" Mondeo za ty prachy sezenes, nehlede na to, ze toho bude mit jiz dost za sebou a NEMAS zadnou zaruku. Na NOVOU Felinu mas zaruku a pak Ti ji opravi v kazde "stodole", ale Forda asi tezko. -
« Re: Pripomenuti
Celý ten test je asi dost nesmyslný. Co je to vlastně za ojeté Mondeo za 250000? Težko si takový testovací kus koupíte, neboť je to unikát. A navíc kriterium pro tvorbu cen ojetin je dost vágní.
PS: Co kdyby někdo srovnal třeba ojetý Jaguar,Mercedes... s novou Oktávkou, Golfem atp.:-)? -
« Pripomenuti
Chtel bych zejmena "micusovi" pripomenout, ze se tady nesrovnava filcka s mondeem obecne, ale srovnava se tady NOVA filcka za 250000,; a OJETE Mondeo za 250000 !!!!. Viz drivejsi prispevky !!!
To tema jsem nahodil ja, protoze se tu drive nekdo ptal, jaka je alternativa za novou filcku. Porovnava se tady vlastne spise tema NOVY vuz kontra OJETY vuz z vyssi tridy za stejne porizovaci naklady. -
« Re: Nechte Felicii na pokoji
Tak, tak, chlapaci. Ja mam jeste jednu perlicku. U nas jeden taxikar na najeto na faftaku 480.000 bez jakych koli oprav na motoru a prevodovce - vse puvodni. Jedine co meni je olej a ted tam ma treti spojku. Ve skodovce cekaji na 500.000 a pak mu to vymeni za funglac felinu.
Pro zlepseni jizdnich vlastnosti Felicie mam jednu radu. Trochu zainvestujte a kupte si sportovni tlumice - je to velky rozdil!! -
Diamant 14.05.00 22:53
« Re: Nechte Felicii na pokoji
Tých 270.000 km je VEĽMI pekné číslo. Ako som už dávnejšie spomínal, u známeho mali Favorita, ktorý ako vozidlo autoškoly nabehol 220.000 km bez generálky. Takže pri súkromnom aute je tých 270 kkm v pohode možných. A taktiež súhlasím s predošlými príspevkami. Najmä v tom, že vodič presne vie, čo môže od podvozku očakávať. Žiadna zákernosť. -
« Nechte Felicii na pokoji
Felicie již je koncepčně starší auto, její základ pochází z roku 1987. Ale dodnes vyniká ve vlastnostech důležitých pro průměrného českého motoristu, který má auto ne pro blbnutí, ale pro dopravu. Felicie s motorem 1,3 MPi (nejrozšířenější) má velmi nízkou spotřebu, okamžitý náběh topení (lehký motor se rychle zahřeje) a vzhledem k objemu motoru i velmi dobrý zátah z nízkých otáček - maximum ktouticiho momentu při 2600 otáček není rozhodně běžné. Obrovskou výhodou motoru je jeho téměř neomezená životnost - pravidelně jezdím ve felicii ještě s monomotronic motorem, která má najeto 270 000 km. Bez poruchy - pouze s pravidelnou udrzbou. Nevýhodou tohoto motoru jsou značné vibrace.
Podvozek vyhoví začátečníkům, jízdní vlastnosti jsou naprosto čitelné. Zkušené řidiče zklame značnou snahou předních kol se srovnávat, dynamickým propérováním vnějšího předního kola v zatáčce, s tím souvisejícím odlehčením vnějšího zadního z čehož vyplývá nadměrná nedotáčivost. -
« Felicia = NO PROBLEM
4 brett: Felinu 1.3MPi mam uz skoro 3 roky ma nalitano 90.000 a bez problemu. Takze s tebou nesouhlasim, ze je to *. A nevim proc ji srovnavas s Mondeem. Kdyz ji chces srovnavat, tak s escortem, ale to radsi nedelej byl bys zklamanej. A kdyby se ti nedej boze na tom Fordu neco "posr..", tak ses hotovej chudak - to ty ses i tak :-((
Jen podelana vacka stoji 37.000 bez DPH atd -
« Re: Filcka kontra Mondeo
Jenže, milý Brette, Tvůj kamarád má JEDNO Mondeo a v Mladý frontě testovali taky JEDNO Mondeo. Naše firma jich, bohužel, nakoupila na jeden zátah OSM. Po smutných zkušenostech s těmito auty bylo poté nakoupeno šest Fordů Focus, osobně jsem v tom nikdy nejel, ale kolegové si přestup z Mondeí velmi pochvalovali. Během prvního měsíce provozu nám ale byly tři Focusové ukradeni, kopily se prý za super cenu tři Octavie, a pak teprve nastal pláč a skřípění zubů ... -
« Re: Filcka kontra Mondeo
Já osobně mondeo nemám, ale má ho kamoš od r.1994 a zatím vůbec nic se nestalo. Jezdí pravidelně na prohlídky (AUTO-BENI strakonická),kde mu mění volej atd. Za těch 6 let byl jen jediný problém a to,že mu začalo hučet ložisko v zadním kole,ale druhý den to bylo opravené. Je možné, že jedna série měla třeba blbě udělané ty zámky ale jinak je to v pohodě,když s tím jezdí rozumný člověk. Přečti si ty testy MF,kde hodnotí už dlouho feldu s mondeem.Někdo tady o tom psal...
Má 100% pravdu, že náklady na servis atd jsou vyrovnané, ale při nesrovnatelném komfortu jízdy!!! -
wolff 11.05.00 15:56
« Bez nadpisu
No jenže Asta je už starý auto, i když ho kupuješ jako nový. To je nejhorší investice, která tě může potkat. Nový auto kupuješ kvůli tomu, aby si měl to top(nebo aspoň kvůli tomu se auta vyrábějí). Proč bys dával 300 000 Kč za starý nový auto, když Astra v bazaru servisovaná a koupená u nás stojí 150 000. A ještě si můžeš vybrat pro tebe vhodnější motor. A v mnoha případech to auto může být i v původní garanci. U Felicie je to trošičku jiné vzhledem ke své jednoduchosti a dostupnosti náhradních dílů. Ale Astra nikdy. Snad jen v tom případě, že TRVÁŠ na novém autě. Ale fakt je v tom, že někdy můžeš mít s novým autem větší potíže než se starým. Ještě je tady potom druhý subjekt - výkonnsot auta. Fakt je ten, že Felicie se rozumně hýbe s 1,6 motorem, ke kterému mám taky výhrady( co se týká dynamiky a třeba dřívější absence posil. řízení). Já sem zvyklí na silnější auta. Fakt je ten, že pro rodinné cestování po vlastech českých při cenách benzínu je Felicie i výkony dostačující - to je ten správný výraz.
To byla jen taková moje osobní úvaha. Znám lidi, kteří jezdí dost dravě i s Felicií (50kW), ale fakt je ten, že pak je nutná častější návštěva v servise - to auto na to není stavěné.
No prostě pro mladou rodinu s rozumným příjmem je to zatím rozumná alternativa - netvrdím však, že 100% nejlepší, či naopak nejhorší -
« Ojetiny
Ja vim, ja vim. To mondeo nebylo vubec spatny. Nicmene, ja jsem v tomhle celkem srab. Ojetin se bojim. S moji smulou by bylo kradeny, bourany apod. Astra Classic by alternativa byt mohla, to je fakt. Presto neni Felda v porovnani s timto vozem TOTAL *. NIKDY jsem nerekl, ze jhe Felda ve vsem BEST, ale neni total *, je uzitecny a na to na co ji potrebuju je super. -
« Náhrada Filcky
Jako cenově zajímavá varianta se nabízí "starý" Opel Astra Classic. Je to vyzrálý model který se vyrábí spoustu let a má vychytané závady. Jenom nevím, co s ním teď udělali Poláci, kde se teď Astra vyrábí. Cena u slušně vybaveného karavanu s výborným motorem 1.6 55 KW je 379 tis., což vesměs odpovídá filcce. Konstrukčně je ale Astra daleko lepší auto. Mimochodem - u filcky by mohli dávat alespoň airbag řidiče do standardní výbavy!