FELICIA = TOTAL SHIT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Felicia - ventilační soustava neboli větrání
Dovolim si malou poznamku k pozdnimu odmlzovani skla pred ridicem, delaly mi to dve stodvacitky a nyni i felicie, myslim ze to je ale tim, ze ridic se stara o trvaly prisun vlkeho vzduchu vydechovanim, no a ten kondenzuje v hojnejsi mire na nejblizsim chladnem povrchu, tedy skle pred nim..., proto se to tam odmlzi nejpozdeji... -
« Re: Felicia - ventilační soustava neboli větrání
Je to tak, u vztrikovacich jednotek se pri urcite vysi otacek a neseslapnutem pedalu plynu - vetsinou od onech cca 1500ot/min vypina vstrikovani. Tudiz spotreba je nulova. Pokud se jedna o karburatory, posledni modely karburatoru napr. Pierburg 2EE mely jiz rizeni pocitacovou jednotkou a umoznovaly tuto funkci v podstate taky. Pokud je to teda mozne,doporucuji brzdit motorem. -
« Re: Felicia - ventilační soustava neboli větrání
Nevím jak u Felicie, ale snad to platí pro všechny motory s el. vstřikováním...
Pokud není sešlápnut plyn a otáčky přesahují určitou mez (u mého auta např. cca. 1500), skutečně nejde do motoru žádné palivo (lze vyzkoušet a ověřit na plaubním počítači). To samozřejmě neplatí pro karburátor, kde se šoupátko prostě zarazí na volnoběhu. (Jsem v podstatě laik, takže prosím odborníky, aby mě nekamenovali...) -
« Re: Felicia - ventilační soustava neboli větrání
Vše pramení z toho, že si pořád myslím, že toho benzínu si to vezme při brždění motorem víc, než při volnoběhu. Dokážete mi toto s jistotou vyvrátit? Alespoň u karburátoru jsem tuto zkušenost měl... a je skutečně počítač ve Felicii tak chytrý, že zvyšují-li se otáčky a nemám nohu na plynu, tak vsřik paliva je nulový? Nebo je stále pouze na hodnotě volnoběhu? Pokud to tak je, budu muset moje staré zvyky opustit...
Totéž jsem ale dělal u Š-120 a tam se mi nikdy přední kotouče tak nepřehřívaly a spotřebu jsem měl také poměrně slušnou. Také v porovnání mohu říci, že u Š-120 se při stejném stylu jízdy tolik nepřipékal prach z destiček a kotoučů na disky (to nesvědčí o moc velké kvalitě obého - myslím tím brzdové destičky popř. i kotouče)... Co vy na to? Je kvalita originálních dílů Škoda fakt tak skvělá? -
"-- skrytý --" 01.09.00 07:49
« Ofukování čelního skla
Taky bych uvítal radu, aby se co nejvíce ofukovala část skla před řidičem, takže kdo můžete, poraďte. Se zvukem u spojky na 1.6 jsem se taky potýkal, ale od 30 000 to dělá už jen zřídka kdy, řekl bych, že to přestalo. Jinak je fakt, že v mém servisu nad tímto problémem taky jen pokrčily ramena. Každopádně spojka vždy fungovala OK a žádné problémy jsem s ní neměl. -
« Re: Felicia - ventilační soustava neboli větrání
Pri delsi jizde z kopce na volnobeh se zahrivaji brzdy u vsech aut (zvlaste u vetsiho obsazeni auta). Proto ze doporucuje jezdit se zarazenou co nejnizsi rychlosti a pomahat tak brzdam tim, ze brzdis i motorem... u nakladaku je to dokonce povinnost pri jizde z kopce. A jinak - nevim, zda ma Felicie brzdy s vnitrnim chlazenim, ale jestli ano, tak by jiste pomohlo odstranit vrstvu koroze z chladici "spary" - protoze tepelna vodivost rzi je vyrazne horsi nez u ciste oceli. -
« Felicia - ventilační soustava neboli větrání
Po úporném šetření jsem realizoval nákup starší Felicie a tešil se na soudobou techniku hodnou probíhajícího století. Nevím , zda to je jen moje zhýčkanost, ale kvalitu si představuji trochu v jiných sférách...K věci: Již jsem svépomocí vyřešil některé nedostatky - např. ten, že všechen binec, který mi kdy padal venku na auto(jehličky ze stromů, březová semínka, v zimě prašan), se lehce dostal k větrákům a pak jsem ho měl při otevřeném ofukování ve středu palubky v obličeji...milé, v případě sněhu "osvěžující" - vyřešil to kus látky- filtru používané v rekuperačních jednotkách k filtraci vzduchu.
Nevím si však rady s tím (a neumím najít, jestli se to tady již řešilo), jak pomoci nasměrovat hlavní proud vzduchu při ofukování předního skla hlavně před místo řidiče. Také máte tu zkušenost, že se odmlžuje a odmrazuje sklo před řidičem po spuštění větráků úplně nejpozději z celého předního skla? Říkají mi, že je to normál, ale já se s tím nehodlám smířit. Poradí mi někdo,prosím?
A také: hodně se mi při delším brždění hřejí přední brzdové disky (jel jsem z hor delší dobu s kopce na volnoběh a z disků se dost kouřilo) - také normál? Nebo je to destičkama apod.....
Díky za hojné množství rad. -
« Hlavně auto nerozmazlujte
Tak jsem si pěkně naběhl, nechal jsem té mojí mrše vyměnit rozvody, olej, svíce a co víc, ještě jsem ji celou ručně umyl. A čím se mi odvděčila? Včera přestala dobíjet, byl jsem rád, že jsem dojel domů, už to sotva svítilo na cestu. Dneska ráno roztlačení, naštěstí jsem dojel do servisu po svých. Uhlíky v alternátoru, 1000 Kč v *. Bůh mě chraň, abych to zase někdy myl. -
« Re: e-mail do Škody Auto a.s.
Na moji Felicii se objevila stejna zavada, v ramci zaruky mi v auto Papousek - Praha tvrdili, ze kapalinu dolili a ze to bude OK.Utikalo mi cca 1 litr kapaliny rocne, pri dalsi prohlidce jiz mimo zaruku (po roce) jsem musel zaplatit doliti 1 litru kapaliny a stale se tvarili u Papouska ze netusi proc kapalina utika.(prece jenom je to pro ne dobrej kseft)
Na prohlidku po 2roce provozu jsem jiz radeji zmenil servis na Auto Jarov a tam mi rekli ze se jedna o konstrukcni chybu a nasadili mi do nadrzky jiz zminovany plastovy krouzek za cenu 12kc (a nazaver si ho dokonce zapomenuli nauctovat)- od te doby problemy zmizely a jsem naprosto spokojenej :-) -
« hlucna spojka u 1.6
Mam Felicii 1.6 GLX (brezen 98, prvni facelift), najeto cca 40 tis, od pocatku provozu pri zahratem motoru, kdyz je spojka tesne pred plnym zaberem, se ozve rachtavy zvuk, nemusi byt ani zarazena rychlost, pri prvni prohlidce (15 tis.) jsem na to upozornil, ale bylo mi receno, "ze to sesnactky delaj", pozdeji tyhle pazvuky zesilily, tak jsem pri druhe prohlidce (30tis.) pozadoval demontaz spojky a jeji kontrolu, rekli mi, ze takhle ojetou spojku po 30 tis. jeste nevideli a vymenili snad polovinu soucasti (presny seznam mam na fakture), i po vymene rachtani uplne neustalo, ujel jsem s tim dalsich 10 tis a je to tady zase:( spojka jinak funguje naprosto normalne, dozvedel jsem se, ze u prvnich 1.6 byly nejake problemy se spojkama a u pozdejsich modelu felicii byly delany nejake upravy. Nemate nekdo podrobnejsi informace nebo podobne problemy??? Pripadne lze nejak v MB uplatnit i pozdejsi reklamaci na vadu z vyroby?? -
« Palubovky Felicie
Chcel by som Vas poprosit o radu. Nevie niekto, ci by som mohol zamenit ciernu palubovku s pristrojovkou zo starsej felicie za novsiu dvojfarebnu sivociernu. Neviem ci mi budu pasovat konektory. Su rovnake, alebo sa menili aj s palubovkou za novsie. A co elektrika? Ostala aj ta, alebo sa menila. Vopred Vdaka. -
« Únik chladící kapaliny
S únikem chladící kapaliny u Felicií jsem se právě teď setkal u manželčiny rok staré služební Filcky (1.3 51 kW), když si mi stěžovala na přehřívání. Myslel jsem si naivně, že tam bude čidlo a kontrolka na stav kapaliny, ale po zvednutí kapoty jsem pochopil svůj omyl. Zřejmě firma Škoda nepovažuje přítomnost vody v chladiči za jev hodný kontroly. Dolil jsem litr destilky a opět ocenil svůj jedenáctiletý Peugeot 309, který mi hlásil nedostatek vody, když bylo v nádržce 10 mm pod rysku ...