FELICIA = TOTAL SHIT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Opravdu normální?
Jak jsem psal níže ,byl to Hallův snímač otáček a dělalo to potíže jen při studeném motoru.Přitom to auto je garážovan v teplé garáži a tedy žádné vlhkosti a promrzlý motor.Prostě,než se ten motor ohřál na provozní teplotu tak to při rozjezdu škubalo,motor se dusil a párkrát si i střelil do sání.Při prvním bádání dokonce snímač otáček vyměmili a nic nezjistili,protože motor byl teplý a nic se neprojevovalo.Proto asi usoudili,že to bude spíše klapkou a na konec se, ukázalo ,že je to snímač.Asi je to nelogické ,že porucha snímače otáček se může projevit jen u studeného motoru.Ale v kontextu všech čidel je to asi tak.Bylo by asi nejlepší domluvit to zjištění závady v servisu,nechat jim tam auto do druhého dne aby to ráno vyskoušeli a proměřili na studeném motoru.Já jsem to tak udělal a přišli na to. -
« Re: Opravdu normální?
Odpověď Vám asi nejsem schopen poskytnout. Nepokoušeli jste se však ta auta v minulosti roztahovat?. Nemám Felícii, ale měl jsem podobný problém(s předchozím autem) po delším startování na laně, a závada byla LAMBDA S. (v sevise mi ještě řekli, že jsem mohl oddělat i kat.). -
Diamant 12.09.00 19:54
« Re: Opravdu normální?
Presne to isté mi robí Felicia 1,3. Ale ja som už servis vzdal. Všetko je poľa prístrojov OK. A to som nebol na jednom mieste. A robí to odnova. Pritom jazdím každý deň. Hlavne v tomto trochu chladnejšom období. Pekne naštartuje a potom prvých pár minút sa pri nižších otáčkach doslova dusí. A ja sa rozhodne nehodlám rozbiehať so zavíjajúcim motorom. Po chvíli sa to ohreje a je všetko na jednotku. Už som si zvykol. Mohla by to byť zapaľovacia lišta (ranná vlhkosť), niektorý so senzorov (lambda sonda, snímač otáčiek - Hallova sonda) alebo niečo také. Musí to súvisieť s ohriatím alebo s vysušením. -
« Re: Opravdu normální?
Mam taky 1.6 feldu '98 a taky mi to při startu skáče. Už mi dva krat v servisu přeinstalovali počitač po druhe mi dokonce vymněnili i palivový filtr, ale to auto to dělá pořád. Já už ani nevim co by sem im měl v tom servisu říct. Pokaždé mi i tak řeknou, že jim se jeví že je všechno v naprostem pořádku. -
« Re: Opravdu normální?
Když je to auto studený, tak asi taky dlouho stálo,zkusil jsi při tomhle studeným startu nechat zapalování zapnutý dost dlouho - až zhasnou některý kontrolky a cvakne relé a pak startovat ?
Může jít o to, že ze vstřikovací soustavy zmizí za tu dlouhou dobu tlak paliva.
takže ráno prostě startuju první start jako s dieselem, po zbytek dne normálně. -
« Re: Opravdu normální?
Závada může být ve škrtící klapce,ale taky ve snímači otáček.U našeho služ.Favorita to dělalo něco podobného.Napřed,že to je snímač,tak proměřovali a nic.Po nějaké době ,že by to mohla být klapka,tak ji vyčistili a seřídili a zase nic .Po nějaké době už jsme toho měli dost ,tak jsme objednali výměnu klapky a při opravě zjistili,že to opravdu dělá snímač otáček.Vyměnili ho a je klid.Problém je v tom,že když se momentálně závada neprojevuje ,tak ji na diagnostice ani nezjistí. -
« Opravdu normální?
Mám Felicii 1,6 r.v. 99. Všechno zatím celkem funguje, až na rozjezdy se studeným motorem. Nastartuje bez problémů, ale už při jemném sešlápnutí plynu má tendenci chcípat. Pak zase zničehonic otáčky vyletí a já se rozjíždím jak autoškola v dávné reklamě na Aral. Nejhorší je, že se to neprojevuje vždycky. V servisu už ze mě dvakrát udělali blba. Nejdřív mi řekli, že je cukání normální, prý je to konstrukční rys (?!?). Po konzultaci s kamarádem, který mě ujistil, že to normální rozhodně není, jsem jim to dal na diagnostiku. Oni údajně vyčistili škrtící klapku a řekli, že je to O.K. Jásal jsem předčasně. Po dvou dnech už to zas škube. Podotýkám, že je to mé v pořadí páté auto, předtím jsem měl mj. Felicii 1,3, ale s něčím podobným jsem se ještě nesetkal. Máte někdo s podobnými projevy při rozjíždění studeného motoru 1,6 zkušenosti? Jak mám dosáhnout toho, aby mě v servisu vzali vážně? -
« Bez nadpisu
Cernani hlinikovych disku, zejmena prednich je normalni u kazdeho auta. Nejvice se to usazuje u disku, ktere maji plochy vodorovne s vozovkou. Na techto mistech se vzdy treba v desti usazuje voda, v zime se soli a objevuji se cerna vyzrana mista. U plechacu nebo plossich disku se ten prach nema kde usazovat, a proto to vypada, ze tyto auto problem nemaji. Zkratka, prasi se u vsech aut stejne, jen na nekterych discich to je vice videt. -
« Re: Felicia - Čo s ňou ?
Dost dobrá závada s tím čerpadlem! To jsem ještě neslyšel! A dokonce čtyřikrát za sebou?! To je fakt zajímavý, na to se budu muset někde podívat. Ale v tomhle případě by cukr neměl vadit, teda čerpadlu. To snad vadilo jen u karburátorů (aspoň myslím), ale v dnešní době jsem se s takovýmhle problémem už nesetkal. Jak už bylo psáno, jedině asi nějakej bordel v nádrži... -
"-- skrytý --" 08.09.00 10:07
« Re: Felicia - Čo s ňou ?
No a nemá ten chlápek nějakej bordel v nádrži ?? Kde tankuje ? Resp. kde tankoval , když se mu to stalo poprvé ? Aby to nebyla nějaká pumpa v Horní Dolní...
Za dávných dob se používal pro pobavení třeba cukr do nádrže - vypadá to divně, ale opravdu to dokázalo auto znehybnit.....
-
« Felicia - Čo s ňou ?
Kamarat ma Feliciu 1.3 r.v.1996. Asi pred 3 tyždňami jednoducho mu to nenaštartovalo. V servise zistili, že je zaseknute benzinove čerpadlo, ktore je v nadrži. Nove nemali, tak on pozhaňal a dodal servisu, lebo auto surne potreboval. Po par kilometroch čerpadlo sa znova zaseklo, tak pozhaňal ešte jedno a oni mu to znova vymenili. Keď sa to znova zopakovalo, tak prestal zhaňat čerpadla a odovzdal auto do servisu nech s tým niečo robia. Tak servis po tyždni zohnal ďalšie čerpadlo (tretie), namontoval a odovzadal auto kamaratovi. Tretie čerpadlo sa znova zaseklo. Takže kamarat odovzdal auto znova do servisu. Pred tým než namontovali štvrte čerpadlo, tak začali zisťovať kde môže byť problem. Vymenili vstrekovaciu trysku, namontovali štvrte čerpadlo a odovzdali auto kamaratovi. Spravil asi 600 km a čo sa nestalo ?
Nenaštartoval, lebo mal zaseknuté benzínové čerpadlo. Netuší niekto kde môže byť problem. Rad by som kamaratovi pomohol, keďže servis (Prešov) je asi v koncoch (Diagnostic. pristroje zistili že auto je 100%).
Ďakujem.
Slavik -
« Re: Brzdit motorem!..Poděkování
problém je v materiálu z kterého se destičky vyrábí. staré destičky do S120 byly azbestové,
ale ten je pro výrobu zakázán ,jinak je třeba
brzdit co možná nejvíce motorem a brzdit raději
více přerušovaně nežli méně ale stále ,pak se snadněji stačí schladit .Není pak problém sjíždět
15% klesání s plně naloženým autem a karavanem za sebou (cca 600kg) vlastní zkušenost z letošní dovolené s feldou 1,9. -
« Re: Hlavně auto nerozmazlujte
měl jsem ten samej problém, akorát že to bylo v zimě, pěkně hnusně chumelilo a já zůstal stát s totally kleklou baterkou u nějakýho sila. Zavolal jsem andělům, a přijel naštěstí jeden známej, co u nich dělá. No a to samý (uhlíky) mě stálo stovku. Ale zapomněl jsem říct, že mám Formana 1,3i, i když nevím, jestli je v tom nějakej velkej rozdíl. -
« Brzdit motorem!..Poděkování
Zdá se, že jste mne přesvědčili a jeden problém je pro mne jasný. Děkuji všem, kdo se se mnou o tom byl ochoten bavit a přispěl k vytříbení mého názoru.... Teď ještě zdokonalit tu ventilaci a zda jde něco s těmi prášícími kotoučovými brzdami... Zdravím všechny! Zdeha -
« Re: Felicia - ventilační soustava neboli větrání
Malá pozn., vážený MArabu: Většinou jezdím se spolujezdcem a ten také "funí" na sklo a určitě né méně, než já - přesto probíhá odmlžování u řidiče o dost pomaleji... Moje mínění jsem si ověřil u více řidičů, dokonce mi to mezi čtyřma očima potvrdil i pracovník autorizovaného servisu Škoda, který mi na to řekl, že je to tak skoro u všech moderních aut a že je to dáno asi tím, že prostor pod palubkou u řidiče je víc využitý a namačkaný a ty vzduchový průduchy tam jdou hůře srovnat(!!!).. Já ale hledám šikulky, které to také zlobilo a už si sami poradili nebo se někde poradili a umí takové řešení (konstrukční úpravu zn. "v jednoduchosti je krása"), které způsobí rychlé a kvalitní odmlžování a rozmrzání nejlépe celého předního skla s hlavním proudem vzduchu směřovaným před řidiče, které mohou poradit a vřele doporučit všem. Myslím, že by tohle měli povinně číst i všichni kontruktéři Škody auto a.s.(měli by zde nevyčerpatelný zdroj spokojenosti
zákazníků zn. ŠKODA)
Jinak znovu provokuji - nebyl žádný ohlas na "prášení" a doslova černání disků od kotoučových brzd. U Š-120 jsem měl brzdy poměrně "ostré" a takový svinčík nikdy kotoučovky nedělaly... Je na to nějaký "lék"? (Nemyslím tím častější mytí disků předních kol..). S úctou
Zdeha