FELICIA = TOTAL SHIT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Opravdu normální?
Ještě k diagnostice. Ať jsem jakýkoliv problém s motorem, v paměti diagnostiky nebylo nikdy nic. Jediné, co tam bylo poznat, bylo vytahané lanko plynu, takže s plynem na podlaze to nedávalo plný plyn. Ještě tam bude asi vidět nefunkční lambda, ale jinak tam obvykle není nic. -
« Re: Opravdu normální?
Ale vo Feliciach MPI nieje vstrekovanie o Bosche, je tam Siemens. Teraz ma napadlo, uz je to dost davno co som mal problem pri studenych startoch. Motor nastartoval, ale potom asi 2 minuty pridaval a uberal otacky, ako sa mu zachcelo. A problem bol v potrubi o motora ku katalyzatoru. Pri motore sa tepelnym namahanim jemne ohlo, takze nedosadalo k motoru a cast vyfukovych plynov isla von a cast isla tam kam mala. A to sa zase nepacilo lambda sonde. No proste karamba a kym na to v servise prisli, no radsej na to uz ani nespominam..... :-) -
« Re: Opravdu normální?
nerikam, ze je to v elektr(on)ice od Bosche. Jen jsem rikal, ze ta auta prece jen neco spolecneho maji. Ale o pricine nejsem schopen spekulovat. Mne neco podobneho dela Golf (1.8i) - ma ti vicebodove vstrikovani taky od Bosche, ale diagnostika sama nic nerika. Chce to promerit osciloskopen (rika Michal z Autocomplexu). Nekdy mi to dokonce odmita nastartovat! Zvlast v horkych dnech... -
« Re: Opravdu normální?
Jo, teď jsem si přečetl, že ta příbuznost Felícíí a 106-ek už tu byla řečena a že nosím dříví do lesa. Ještě horší, než ztrapněníse před známými ovšem je, když vjedu na hlavní výpadovku a začnu poskakovat a zezadu se blíží náklaďák, zabliká na mě, ať jedu, aby nemusel brzdit a já tam poskakuju a čekám, jestli ho napadne začít brzdit. -
« Re: Opravdu normální?
S Hafíkem totéž oba řešíme na Peugeotu 106, taky už jsme zaplatili majlant různým servisům a auta za studena škubou a škubou. Jen jsem se dozvěděl, že to dělá hodně P106 1.1i, ale teď vidím, že i Feldy, což je dost zvláštní, protože asi nebudou mít moc elektroniky společné. :-) -
« Re: Opravdu normální?
Tak i v druhém servisu mi řekli, že je všechno naprosto O.K., tvrdili, že vyčistili škrtící klapku (týden předtím ji čistili v prvním servise taky), ukázali mi papír z diagnostiky, motor bez závad. Už před dveřmi servisu nešel volnoběh plynule. Studený start opět problém. Je pravda, že pomůže počkat. Nastartuju, počkám pár sekund, opatrně zkusím plyn, otáčky jdou dolů. Tak to pustím, počkám zase chvilku a až jdou při sešlápnutí plynu otáčky nahoru, můžu se jakž takž rozjet. Na auto za 300 000 fakt ohromný... Asi vytisknu tuhle diskusi a půjdu do třetího servisu. Jen se bojím, aby mi zas jen nevyčistili škrtící klapku. Existuje způsob, jak servis donutit, aby s tím něco dělal? Za měsíc mi končí záruka a nerad bych to pak platil... -
« Re: Opravdu normální?
Mam 1.3MPI, 20000km, a pri zhruba kazdem tretim nastartovani motor drzi volnobeh 1000 otacek, nekdy po prvni krizovatku, nekdy do zahrati, nekdy staci pridat a ubrat plyn, potom teprve spadne na standardnich 700ot/min. Dela to v zime v lete, objevilo se to tak kolem 15000km. Dlouhodoba spotreba je porad stejna, tak jsem s tim nikde ani nebyl. Pri rozjezdu si obcas (tak pri kazdne desatem startu) auto taky tak trochu poskakuje. Zatim jsem to ale toleroval (je to jeste snesitelne).
Jsou podobne zkusenosti i s 1.3MPI (podle predchozi prispevku skoro soudim, ze urcite ano...)...?
-
« Re: Opravdu normální?
u moje octavii 1.6 55kw to skubanie pocas prvych 60 sekund po nastartovani zacalo robit pri cca 50000 km. v servise na velkej prehlidke po 60 000 km menili vela veci ale tuto zavadu neodstranili.
az pri tuningu auta(62 000km) mi chlapik ukazal ze v diagnostike sa casto objavuje hlasenie o nefunkcnej lambda sonde a nedava ziadne napetia, hned na druhy den po vymene lambdy skubanie prestalo a spotreba sa vratila z priemernych 8.8 na obvyklych 7.7. - dlhodoba. -
« Prosba o radu
Koukám takhle náhodou pod auto (Felicia 50kW BMM 1996) a vidím, že převodovka je od oleje. Vypadá to, že to teče z nějakého plastového čudlíku, který je pod pákou vypínání spojky. Víte někdo, co to je a proč to tam teče? Ten čudlík je tam na volno, hejbe se ale nejde vyndat ani zastrčit, ani šroubovat. -
« Re: Opravdu normální?
Na mojej 1.6 ma skrtiaca klapka "sra...." uz
dlho. Takisto som chodil do servisu a cakal
na nahodu ze sa chyba objavi prave pred mechanikom. Dospelo to az k vymene skrtiacej klapky , a moj postreh je asi taky:
Ak si motor svojvolne zvysi volnobezne otacky
nedajte si nahovorit ze to je normalne a ze
nove modely su dokonca naschval takto upravene.
Väcsinou pomoze zakladne nastavenie riadiacej jednotky. Preco sa zrazu rozsteluje to mi stale nieje jasne.
Ak sa po zakladnom nastaveni nic nezmeni ( aj to sa uz stalo) moze byt chyba v konektore raidiacej
jednotky (korozia - precistit a znova nastavit).
Pomoze aj precistenie skrtiacej klapky, ale mam
dojem ze to je normalny ukon pri servisnej prehliadke ...
Ak uz ani to nepomoze tak uz asi len vymena skrtiacej klapky. Ked som menil klapku (pekne draha svina), mal som najazdenych 120000 km.
Moj brat mal najazdenych asi 70000 ked ju musel menit. O tom ze klapka skutocne odisla sme sa
uistili vzajomnym premontovanim na skusku.
Od vymeny klapky je vsetko OK ale aj tak som musel absolvovat jedno zakladne nastavenie riadiacej jednotky lebo po 40 stupnovych horucavach sa riadiaca jednotka nejako rozhadzala...
....Tot story..
-
« Re: Opravdu normální?
Stejný problém mají Peugeoty s motorem 1.1 (106,205...), viz rubrika Peugeot - obecně. Podle Murphyho zákona se jev objevuje nejčastěji v případě že odjíždíte od houfu známých, kteří vás doprovází až k autu a čekají až odjedete a vy odškubete... -
« Re: Opravdu normální?
Manželka má služební Felicii 1,6 rok výroby duben 2000 a dělá to totéž.Po studeném startu se neustále mění otáčky - nekultivovaný chod, auto se dá ztěžka rozjet a pak najednou vyrazí jako střela. Teď půjde na prohlídku po 15000km tak uvidíme co na to řeknou. Obdobné problémy i viz Peugeout 106 mám i já.
Zajímalo by mě, zda existují auta, ukterých se tento problém navyskytuje. -
« Re: Opravdu normální?
Děkuji všem za názory. Dnes jsem dal auto do jiného servisu, ráno jsem se jako na potvoru rozjel naprosto bez problémů. Technik, který auto přijímal, mi opět řekl, že to Felície 1,6 prostě dělají, že ji má taky a po nastartování půl minuty čeká, až se to trochu rozběhne, a pak teprv jede. K tipům, které tu zazněly: Auto jsem nikdy neroztahoval, ani nerozjížděl z kopce, vždy korektně startuji. Závada se projevila i po cca pěti hodinách stání, na druhou stranu jindy se neprojeví ani po dvanácti hodinách, takže pouze dlouhým stáním to nejspíš nebude. Rovněž se projevovala ve třicetistupňových vedrech, s okolní teplotou a vlhkostí vzduchu to myslím taky nesouvisí. Že se jedná o závadu a ne o rys motoru vím naprosto bezpečně, protože několik podzimních a zimních měsíců bylo vše O.K., a i teď je asi tak každé třetí studené rozjetí v pohodě. No nic, uvidím, co mi dnes servismeni řeknou, jsem docela zvědav.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Raději jsem ještě kontakty očistil a nastříkal HD sprayem a zatím (po cca 500 km jsem si pro jistotu nechal překontrolovat hodnoty a seřízení jednotky) vše v pořádku. Snad tu klapku nebudu muset hned tak měnit,jak mi naordinoval ten první mechanik...
Zdeha