FELICIA = TOTAL SHIT

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.00  22:49

    « Re: Výfuk

    Jeątě k tomu výfuku na Feldu:

    Sorry, měl jsem to napsat přesně - na mysli jsem měl celý výfuk na Feldu Combi od katalyzátoru aľ po díru - stál 1850 Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  14:52

    « Re: Voda ve Felicii

    Ja jsem vyndaval jenom predni cast koberce, stacilo odsroubovat kolejnice prednich sedadel (imbus sroub na kazde strane, u bezp. pasu dva) vyjmout predni sedadla a potom nejake plastove kryty na podbezich, tu a tam byl sroubek, zbytek je na zaklapavacich plastovych uchytech, ale celkem tam neni problem. (Nemel jsem ale stredni konzolu, ta musi jinak taky pryc). Nevim jak pri zpetne montazi, co mi koberec za pul roku v garazi udela.
    Schnul mi vice nez tyden. Nastesti neshnil.
    Stejne myslim, ze te hektolitry vody neminou, pokud ji mas i vzadu, tak tam tece asi i jinudy.
    Preji hodne stesti, dej vedet, jak to dopadlo.
    Stale se zajimam, je normalni, kdyz u felicie tece do motoroveho prostoru na izolacni vrstvu pred steracema...?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  13:08

    « Re: Voda ve Felicii

    To Marabu: Diky moc za info. Lit hektolitry vody na auto pro zjisteni kudy tece jsem chtel v nasledujicich dnech provadet taky, ale snad jsem si to timto usetril. Ted me ceka sundavani pasu, sedadel, plastu a kdovi ceho jeste, abych to plato pod nohama mohl vytahnout a nechat vysusit. Ceka me tam nekde nejaka zrada? Wendoul.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  11:44

    « Re: Voda ve Felicii

    Chtel bych se podelit o moje zkusenosti se zatekanim do Felicie, mam model 98, a vloni v zime (tedy asi po roce provozu) jsem si vsiml promrzleho koberecku pod nohama ridice, a zjistil jsem, ze vlevo vpredu je cely podbeh dolu od pristrojove desky napity vodou. Na povrchu nebylo nic videt (povrch kobercu vodu nepropusti), ale veskera izolace pod kobercem - uplne mokra. Nevim, jak dlouho jsem s tim takto jezdil, mozna jsem ten vuz uz takovy koupil (novy). Vytahnul jsem koberec (mam ho deleny na predni a zadni dil, stacilo vymontovat predni sedadla) a zacal patrat po pricine.
    Do vozu teklo jen po nekterem desti,neslo vysledovat zadnou zakonitost (sila deste, nakloneni vozu atp.). Lil jsem na auto hektolitry vody, ale nic nezatekalo.
    V servisu mi hned rekli, ze tece prednim sklem a ze mi ho preskli. Protoze ho mam od kaminku trochu napraskle /pavucinka 10x10mm u okraje/ tak mi nezarucuji, ze pri usazovani nepraskne cele.Vymenu naslepo jsem odmitl. Nechal jsem si u autosklenare nacpat pod tesneni SPECIALNI autosklarsky tmel (cerny, stale plasticky), prislo me to na ctryri stovky. Myslel jsem, zateka nekde nahore nebo zboku pod tesneni, voda steka dolu no a tam uz nejakou netesnosti do karosrie. Zatekalo dale. Nacpal jsem navic pod tesneni silikonovy pruhledny tmel. Zatekalo dale, vyloucil jsem tedy predni okno.
    Bezvysledne jsem hlidal dvere, pruchodky plynu a tahla kapoty, v motorovem prostoru jem se snazil tesnit spary plechu, podeziral jsem topeni i plastovy kryt mezi kapotou a sklem. Do motoru mi totiz zateka take, mivam uplne mokrou izolacni decku (kamaradova felicie je po desti v motoru uplne sucha). Tez ji mam na strane, kde zateka, uplne roztrhanou-myslim, ze je to tou vodou a tedy zadne mysi ci kuny, jak se nekdy pise. Nic nepomahalo, stale nebylo jasne, kudyma zateka. Uz jsem uvazoval, ze vymontuji pristrojovou desku.
    Az jednou se mi postestilo uvidet za deste kapku vody v levem spodnim rohu predniho okna (mel jsem vypaceny plast oblozeni sloupku strechy). Opravdu zatekalo prednim oknem, ale jinak, nez jsem myslel. Pri vhodnem smeru deste a naklonu auta voda tekla ve spodnim rohu kolem tesneni dovnitr (jen zdanlive jakoby do kopce), nacpal jsem tedy zevnitr (primo na rozhrani guma-karoserie) bily plasticky tmel a pod testeni jesem odshora nalil injekcni jehlou resistin ML vosk.
    Udelal jsem to pred dvema mesici a od te doby mi netece. Pockam pres zimu a pak namontuji koberce.
    Zkusenosti:
    1) Silikonovy tmel neni vhodny. Je malo tekuty, prilis se prilepi ke karoserii-mozne pripadne problemy pri vymene skla (nebude tesnit ani nove tesneni). Spatne se odstranuje zpet, kdyz to nepomuze.
    2) Ani autosklenarsky platicky tmel neni nic moc platny. Nakonec stejne trochu zatvrdul, a male spary se pri cpani pod tesneni nezalepi. Opet problemy pri presklivani
    3) Osvedcil se mi RezistinLM vosk, je smytelny benzinem - nelepta lak. Je ovsem hodne tekuty, mel jsem asi skviru v rohu moc velkou, a tak jsem to musel podlozit jeste jinym tmelem zevnitr. Otazkou je, jestli nebude casem praskat. U malych skvir je snad zalepi navzdy. Pri pripadnem presklivani se to ale musi vsechno umyt.
    4) Ze zacatku vubec neni znat, ze do vozu tece. Poku clovek nesatra rukou pod koberce (coz normalne nikdo nedela), muze teci klidne i pul roku. Co jednou natece, samovolne nikdy nevyschne. Koberec je temer neprodysny. Ja jsem si toho vsiml, ze me v zime zably nohy - tepelna izolace byla mokra a zmrzla. V lete za chvili vyschne puze polyuretanova izolace pod pristrojovou deskou, clovek nic nevi, pod nohama je ale louze.
    Prispevek je uz dost dlouhy. Snad si ho nekdo precte.
    Dotaz: Take vam nekomu zateka do motoroveho prostoru pod izolacni podlozku??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  11:34

    « Re: Omluva

    A co crash test Felicie? Nevite, jestli je nekde na internetu?
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  11:23

    « Omluva

    Kdysi probehl test malych aut.Krom motorickych zrychleni a brzdnych drah, vnitrniho prostoru, ktere provedl USMD, probehlo i mereni spotreby,kdy 5 porotcu jelo trasu 110 km zahrnujici dalnice, okresni silnice, mesto. Namerene spotreby prepoctene na 100 km byly: Punto 1.2 8V - 5.6 l, Fabia 1.4 ( 50 kW ) - 6.5 l, Clio 1.2 - 6.0 l, Corsa 1.2 - 5.6 l a Felicie 1.3 ( 50 kW ) - 6.4 l. Kdyz bych toto bral jako fakt, ze ma skutecne felicie oproti ostatnim autum ( krome fabie ) tak vyssi spotrebu a vyloucil nejakou sabotazni praci s plynem, vychazi mi, ze na benzinu podle dnesnich cen 30 kc/l usetri Corsa a Punto 24 Kc na 100 km => 24 000 Kc po 100 000 km. Takze ne po 7 000 ( jsem pitomec, tehda jsem mel navstevu ).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  11:01

    « Re: Výfuk

    Vzhledem k tomu, ze jsou felicie ze 70% ceske, ma skutecne vetsinu dilu levnejsich nez konkurence. To plati i o udrzbe ceskych benzinovych motoru. Udrzba dieselu ve felicii je zejmena diky polovicnimu intervalu vymeny oleje drazsi nez P206 nebo Punto. Starter je u felicie za 14 000 a u noveho Punta za 8 000. felicie ma zase levnejsi svicky, desticky nebo lamelu spojky. Palivovy,olejovy, vzduchovy filtr je zase levnejsi u P206. Pokud se budeme konkretne bavit o vyfuku, musim rict, ze jsem ve formanu s monomotronikem menil prvni vyfuk po 17 000 km a pri prodeji v 60 000 km byl rovnez zraly na vymenu, takze celkem slusna spotreba vyfuku. Navic byl koncovy dil vyfuku na spojce tak zarezly, ze jej museli autogenem urezat a vymenit i stredovy dil. Za tuto machinaci jsem v roce 96 zaplatil 3 800 Kc. Naproti tomu mam nyni na Brave prvni vyfuk se 160 000 km, ktery se zatim drzi, ale ceka na vymenu. Novy vyfuk stoji 8 000 Kc, protoze je to komplet 3 tlumicu, ktere jsou neoddelitelne. Nejaky nahradni vyrobce nabizi pouze koncovou cast za 2 500,-. Cena vsech 3 dilu u Formana by dosahla cca 5-6000 a to uz neni takovy rozdil.Je to srovnani jinych trid aut. 230 000 vs. 460 000, ale i tak z toho Brava nevychazi beznadejne. Nevim, jake by bylo srovnani Bravy s Octavii, ale vy urcite tusite, koho favorizuji
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  09:53

    « Re: Výfuk

    To Ladao: vycházel jsem z příspěvku Vlamiho, ten uváděl cenu do 2000,-. Pravděpodobně myslel i s prací třeba ve značkovém servise. Jinak výfuky naštěstí neprodávám.
    To Davidz: Kadett měl v době výměny nalítáno cca 160tis km. Známého felda měla při první výměně cca 45tis km, firemní jsou na tom podobně. Je pravda, že byly pražské, bohužel i Kadett.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  09:10

    « Re: Výfuk

    Veru tak, ja som ho menil a stal 1100,-Sk. Podotykam, ze to nebol polsky vyfuk za 700,-Sk.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.10.00  06:38

    « Výfuk

    ruprechte -nestraš.Jak si prosímtě přišel na to,že poslední díl na Felicii stojí 2 000,-Kč ??To na svm hradě někde ve Skotsku ho prodáváš za takové ceny ???
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 23.10.00  22:12

    « Re: odpoved to: MFILIP

    Myslím si, že životnosť výfuku závisí hlavne na počte km v meste a mimo. Pri jazde v meste sa vo výfuku neustále drží voda (dá sa chytiť rukou). Ale pri dlhšej jazde mimo mesta (t.j. sústavne vo vyšších otáčkach) sa výfuk celý poriadne prehreje a voda vyparí (neodporäčam chytať rukou). Verím preto, že by výfuk vydržal tiež 10 rokov, ale to by sa s autom muselo stále jazdiť na dlhé trasy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  19:38

    « Re: odpoved to: MFILIP

    To ruprecht: výfuk neodchází pouze léty, ale také najetými kilometry. Kolik najely ty služební Feldy a kolik soukromý Kadet? Já mám po 203 tisících na Feldě druhý, takže mě to asi nezruinuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  15:23

    « Re: odpoved to: MFILIP

    Ještě si neodpustím jeden malej příklad za všechny. Na všech Feliciích co jsem měl tu čest poznat (firemní i soukromé), odešel zadní díl výfuku po cca třech letech. Já jsem svůj na Kadettu měnil po 9ti letech (sehnal jsem rok starej na vrakáči za pětikilo, novej by stál 1500,-). Užijte si svoje Feldy, až tam budete mít třetí výfuk, vyjde vás celkem na 3x2000,- t.j. 6000,- Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  15:18

    « Re: odpoved to: MFILIP

    Nemůžeš srovnávat ceny náhradních dílů japonských aut a feldy. U japonců se nedoplatíš. Zkus to porovnat třeba s Fiatem nebo tebou uváděným Oplem a zjistíš, že to není tak jak se traduje, že má škoda nejlevnější díly. To už dávno není pravda a skončilo to zhruba u Felicie, ale se škodováckým motorem. Já sám jsem měl stejně starýho Kadetta jako Favorita a už tehdy jsem sháněl spotřební díly jako destičky, filtry apod. levněji než známej na Favorita. Jenže narozdíl od něj jsem navíc jiné díly než spotřební shánět nepotřeboval a tady vidím rozdíl já.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.00  11:18

    « odpoved to: MFILIP

    Neodpovídal jsem, protože souhlasím. :)
    Navíc myslím, že kupovat nové auto (diesel) se fakt už nevyplatí, jsou dost drahé. Mnohem více se vyplatí koupit ve slušném stavu ojeté 4.leté auto (nejlépe Felicii), protože ty už jsou na poloviční či nižší ceně nového vozidla.
    Ad) Felicie = nejlevnější auto ve své třídě = SOUHLASÍM.
    Sám mám 4.letou Felicii 1,9 combi GLX - je to auťák s velkým kufrem, slušnou spotřebou (5 l/100 km - a to i s Prahou) a hlavně bezkonkurenční poř. cenou (jak jsem uvedl, po 4 letech na pol. původní ceny). Kdo tvrdí, že si raději připlatí ještě 20-40 tis. Kč a má lepší zahraniční auťák - ano má pravdu, ale jestlipak se podíval na ceny náhr. dílů? Tvrdí se, že Opel je tak drahé nemá (je to tak? napište...), ale vím, že výměna výfuku stála u Seatu a Mitsubishi pod 10 000 Kč, u Feldy ani ne za 2000 Kč - a to je ten rozdíl. Navíc servis Škoda jsou na každém 20. kilometru.... A havarijní je u tuzemského vozu taky trochu jiná položka.
    Jinak obecně souhlasím, že diesel se (ještě) vyplatí, když se s autem hodně jezdí (motor vydrží, ale drahá zákonná pojistka - ÁCH BÓŽE!), benzín se vyplatí, když se s autem "občas popojíždí" - tj. max. 15000 km ročně.
    Ještě jedna věc. Kdo má Diesel a nemá možnost sehnat levnější naftu - doporučuji tankovat na benzínce ONO (Plzeň, Nýřany) - je to snad nejlevnější pumpa v ČR (dnes cena nafty - 24,90 Kč Nýřany; 25,40 Kč Plzeň).
    ad) ZATÉKÁNÍ
    Zatékalo mi do kufru - vyřešili to v servisu, když mi sundali celé gumové těsnění a tmelem utěsnili. Také prý často zatéká kolem zadních světel, když to trochu picnete nebo to v opravně špatně utěsní. Další slabé místo může být anténa. Ale zatékání "do podlah" - to nevím.
    ad) MYŠI
    Ano, taky mám v motoru sežráno co se dá, ale nemá to funkční vliv.... U Felicie 50kW žerou myši, kočky, kuny i drátky od elektriky - to už je horší....

    V.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  10:01

    « Re: Voda ve Felicii

    voda je nejvetsi svinstvo pro auto co znam. Takovou spoustu vody bych ale cekal od blatniku. Myslim si , ze nekde v podbehu kola bude dirka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.00  09:14

    « Voda ve Felicii

    Ahoj. Tak si musim po vcerejsi nedeli trosku poopravit svou spokojenost s Felicii 98. Po venkovnim umyti, behem ktereho jsem castecne auto strikal z hadice a castecne myl houbou jsem zcela nahodou prisel na to, ze ve vanach pod vsemi ctyrmi misty je totalne hodne vody a plst pod tou vnejsi lepenkou je uplne promacena! Vim, ze bolesti Felicii je zatekani kolem predniho okna, ale to by ta voda asi byla jen vpredu. Pritom s vyjimkou par kapek na zadnim koberecku uvnitr jinak bylo vse suche. Jelikoz to plato pod nohama je z jednoho dilu, asi mi nezbyva nic jineho nez vyndat vsechna sedadla vcetne kolejnic, to plato poradne vysusit a mezitim zkontrolovat, kudy tam tece. Nejhorsi na tom je, ze ta voda tam muze byt kdovi proc uz treba pul roku, clovek o tom vubec nevi a kastle vesele hnije zevnitr. Kdo mate nejakou radu nebo zkusenost s timto, podelte se, prosim. Wendoul.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.10.00  23:45

    « Re: Motory

    Ve svém příspěvku mám na mysli starší motory, které se již v současné době v produkci VW nepoužívají. Např.motor 1,4 VW (44kW) má tchán v Golfu - trojce r.v.93, ale ještě dnes se používá v Polu a v Ibize. Motor 1,8 (66kW) se již nepoužívá, ale narazit na VW Vento vybavené tímto motorem není problém. V žádném případě nemám na mysli motory Škoda. Taky jsem přemýšlel jaký motor do Fábie a 1,6(55kW) by mi seděl nejlépe a cenově by byl jistě taky přijatelný.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 22.10.00  22:39

    « Motory

    Chcel by som upozorniť na malinkú chybyčku vo výkonoch motorov. Motory 1,8 sú akosi poddimenzované. Správne ba tam malo byť 92, 110 a 132 kW. Aj pri motoroch 1,4 je nepresnosť. Ak by šlo o motory VW, tak tie majú 55 a 74 kW, alebo so Škodováckymi aj 44 a 50 kW. Ale inak súhlasím. Nevidím na skle v gume nič zlé (to lepené menej narúša aerodynamiku). Inak aj to lepené čosi vydrží. Uvažoval som o kúpe Octavie, ktorú predajca položil bokom do priekopy. Na tachometri 50 km. Fungel nová. Skoro nič jej nebolo (len trochu hlinu v kolesách a prasknutý nárazník). Len strecha sa prehla dovnútra a tým pádom dvere k nej už vo vrchnej časi nedoliehali asi 3 cm. Ale lepené sklá boli celé. Ale bolo to vysoké riziko a zľava 100.000 malá (=strata záruky). Inak ja neuznávam motory typu 1,4/74 kW. Motory treba vytáčať a to nie je ono. Motor 1,6/55 by svedčil ešte aj Fabii. Ale ja verím, že časom pribudne aj nejaká 1,6ka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.10.00  21:10

    « hlodavci vs. odhlučnění

    Naftalín do motoru proti myším je dobrý nápad.
    Já tam mám elektronický odpuzovač na hlodavce.
    Stojí cca 175 Kč a stačí vyměnit jednu 9V baterii za půl roku.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…