FELICIA = TOTAL SHIT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
"-- skrytý --" 31.03.99 13:06
« Re: Já se nestačim divit ...To RONI
Jo, v pohodě, i když pořizovací cena Feldy je několikanásobně vyšší, než mě stála ta Delta (už trošičku pamatuje, holka). Samozřejmě ta Felda byla služební, ale vzhledem ke stavu km bych to od ní stejně nečekal. V podstatě mi de jen o to, že mít prachy na novou Feldu, tak si radši koupim jetý auto, tak o třídu dvě vyšší. Bylo by sice dva tři roky starý, ale to by mě zas tak netížilo. Sou auta, který se prostě srovnat nedaj. Těžko budu porovnávat otcovo Mondeo 2.0Ghia s 1.3 Felicií. Faktem je, že 10 let starej Escort XR3i (1.6 105HP) na mě působil asi tak o 300% lepšim dojmem než Felda. To je ale asi daný povahou řidiče a mě ty koníky pod haubnou a tvrdej podvozek prostě seděj. Nejde mi o to, abych lítal jak hovado, jde mi o to, abych předjel co nejrychlejc, abych moh co nejdřív vystřelit třeba z křižovatky, když se na mě * ňákej jouda, atd. -
« Re: Já se nestačim divit ...To HAROUS
Fajn, ale připadá mi nefér dělat si srandu z těch
(či škádlit, jak ses vyjádřil) co mají slabší vůz než já. Felda je slabší než tvůj vůz, to je jasný, ale 1) pořizovací cena je podstatně nižší 2) má menší náklady na provoz.
Tím chci říct, že každý typ auta má svůj okruh zákazníků, třeba student nebude jezdit v Mercedesu a naopak ministr v Puntu. Vždy záleží co od auta chceš, bohužel mi stále připadá, že v téhle zemi má většina lidí auto od toho, aby se mohli chvástat.
Snad se dožiju tý doby, kdy auto bude považováno jako předmět každodenní pořeby a ne jako modla.
PS: Předpokládám, že sis sednul do nějaký firemní Feldy, jo mám vlastní zkušenost v jakém jsou tato auta stavu.
YAMAHu beru, ale je to kavárna, tak někdy píšu tak jak vyslovuju (stejně je to přepis z japonských "domečků" do latinky). -
"-- skrytý --" 31.03.99 11:50
« Re: Já se nestačim divit ...To Roni
Bohužel jsi asi můj příspěvek dost špatně pochopil. Takže se budu snažit to postupně vysvětlit. Za 1) nejsem frajer a jezdim ve voze Lancia Delta. Za 2)nikde sem se ani nezmínil o tom, že bych si hrál na závodníka a už vůbec ne na normálních cestách, důvod - nechci se zabít. Za 3) Netvrdím, že mám nejsilnější samohyb, ale tvrdím, že je silnější než Felda. A konečně za 4) BMW nemám, i když bych ho bral a na * mi dá YAMAHA a né JAMAHA. -
« Re: Já se nestačim divit ...To rezidents
Poprvé s tebou musím souhlasit. Felicii 1.6
combi dnes asi nelze koupit, ten Ford 1.6 se určitě vyplatí víc. Jinak taková Felda combi 1.3 50kW pro svůj prostor i cenu (pod 300000) může být pro někoho celkem dobrá koupě.
Možná, že petr měl na mysli Feldu koupenou někdy před dvěma roky, to byly cenové relace uplně jiné, třeba Escort pod 400000 prakticky vůbec nebyl.
PS: Ta cenová politika Fordu je zajímavá, combi
stoji úplně stejně jako třeba hatchback.
-
"-- skrytý --" 31.03.99 09:34
« Re: Já se nestačim divit ...To Petr29
Ještě sem někdy napiš, ať mě zase pobavíš. Fakt dík. V pondělí sem měl tu "čest" opět do jedné usednout (najeto 13.000km). Docela sem se divil, když sem prošláp brzdu naprázdno a jediný co se stalo, bylo to, že se ozývalo ohromný foukání. Ale osobně sem rád, že si Feldu lidi kupujou, protože tím pouze zvyšujou počet aut, se kterejma si KDYKOLIV můžu pohrát a poškádlit si je a když mě přestanou bavit, tak je prostě nechám daleko za sebou. Čau Harouš. -
« Re: Já se nestačim divit ...
Co to kecáą za kraviny. Já se taky nestačím divit, ale tomu, ľe si můľe někdo koupit za tolik peněz Felicii 1,6. To asi neumí počítat. Základní cena Felicie 1,6 LX kombi je 324.900 a GLX stojí 356.900. Přitom např. Ford Escort 1,6 kombi (90 k, 16V) stojí 356.900 a má v základu spoustu věcí, co ve ©kodovce povaľují za nadstandard za příplatek (airbag, central, příprava pro rádio, dělené sedačky, oka na uchycení nákladu v kufru, zapalovač?! ...). Pokud si říká honič Mercedesů, tak to asi honí ty staré 124 200D, co mají maximálku 130. Spíą si asi vyhoní, kdyľ nějaký Mercedes uvidí kolem sebe profičet. ©estnáctiventil se ti nezdá moderní?! Co takový osvědčený motor vlastní konstrukce - převrtaná 1,4 v Oktávce. Co to má společného s rychlostí jízdy. Pokud je někdo klobouk, tak jezdí jak klobouk a v čemkoliv. -
« Re: To kotek p
Pro kotekp - tak jsem si to ověřil. Starší osmiventilové motory Ford byly OHC. Do všech současných Fordů jsou montovány 16-ti ventilové motory ZETEC provedení DOHC. Takže žádné OHV. S tou Endurou jsem asi trochu ulít. Označení ENDURA používají u fordů pro diesly. -
« Já se nestačim divit ...
...jsem tu dnes poprve a hned jsem narazil na názory typu *,SRAC,Herka... atd,dyk víte sami.
Copak jste ztratili soudnoust? Felicia v cenách od nějakých 220 tisíc je přece furt nejlepší auto ve svý třídě. To ji chcete srovnávat s vozítkama typu Corsa,Arosa,Matiz,Ka...atd. Z těch by se měl slušnej dospělej heterosexuálni chlap stydět vystupovat. To teda aspoň Felda je trochu dustojna(obzvlášť Combi). Nebo jsou tady jen kecy troubů, který v tom v životě neseděli. Já sám mám Passata 1.8 a táta Felici Combi 1.6. A řeknu vám to je slušný vozidlo(žádnej závoďák, trochu měkčí pérování, ale motor má tah jako Diesel a převody na krátko jsou přesně na český silnice). Dokonce po několika cestách do Německa ji otec přezdívá Honič Mercedesů(to mi připomíná - auto má zásluhu na jízdních výkonech jen z poloviny - silnice jsou plný chytrejch řidičů,který si nakoupili "moderní" šestnáctiventily a pak dokážou jezdit rychle jenom v obci - svejch 80 si drží i v každý mírný zatáčce ...)
...ale to sem se rozkecal ... zas příště čau ... -
« Elektrika vo Felde.
Chcem vediet ci sa niekto stretol s tymto problemom. U 6-mesačnej 1,3 50kW Felicii sa mi okrem vacsej spotreby o ktorej som pisal v rubrike "spotreba" zacali vcera od motora sirit divne pazvuky podla otacok - take hvizdanie ako keby od remena alternatora. To je ale v poriadku, lenze potom mi zacala svietit kontrolka nabijania ked som vybral kluce zo zapalovania!!! Potom to prestalo ale teraz mi zas svieti ked motor bezi - a to slabo pri volnobehu a cim vyssie otacky tak tym jasnejsie... Stretol sa niekto s tymto problemom??? -
« Re: To kotek p
Mám pocit, že ENDURA u forda je právě agregát s rozvodem OHV, ale krk za to nedám. Nechtěl jsem tím říct, že proto je 1,3 u felicie dobrá, protože ji má obdobnou i ford. Prostě se do Škodovek montuje a svůj účel splní. Jestli někdo čte Svět motorů tak jistě zná rubriku "ojetá auta", kde se popisují nejčastější závady na starších vozech. I tam je možné se dočíst zajímavé věci k vozům renomovaných značek. Stávající felicie je jaká je, ta nová snad bude lepší. -
« Re: To kotek p
Nejsem si jist, že bz Ford do svých aut dával zastaralé OHV motory. Pokud vím, tak poslední zastaralé 1,3 se montovaly do Escortů a Fiest v roce 1995. Současné motory jsou již úplně jiné konstrukce, zůstal jen shodný obsah. Většinou se jedná o 1,3 Endura E SEFI nebo o motory typu ZETEC. Mimochodem všechny tyto motory měly vícebodový vstřik a hydraulickou reg.ventilů už v době, kdy Škodovka ještě nevěděla co to vůbec je! Pokud se mýlím,tak mě někdo opravte! -
« Re: To Diamant
To je sice pravda, ľe Ford montuje 1,3 OHV do nákupních taąek, ale uľ takový * nepřevrtává na větąí objem a necpe ho do větąích aut (viz. Oktavie), které si to rozhodně nezaslouľí. Pokud jeątě někdo nějaký OHV nabízí, tak je to výběh a nedává takovoü publicitu a spíąe propaguje to nejlepąí co nabízí. Konkrétně u Forda Zetec. Naproti tomu ©koda vąude píąe o osvědčeném motoru stejnou hantýrkou jak za komouąů. Akorát tam taktně vypustili to OHV. -
« Re: To Diamant
Dlouho jsem nebyl na internetu (asi 3 měsíce) a nestačím se divit. Nebudu to příliš rozebírat. Mít jisté výhrady k vlastnostem motorů montovaných do felicií je každého věc, ale hádat se o jejich zastaralosti je fakt směšné. Nejkomičtější je kritika 1,6 "*". Nevím jaká je technická zdatnost účastníku této debaty, ale vše je poněkud složitější. Můžem se otom klidně rozumně pobavit příště. Teď toto : Agregát 1,3 je neuvěřitelně zastaralý, koncepčně nevyhovující i když na dněšní poměry slušně odladěný. Koneckonců v návodech na opravu Felicií se uvádí, že kryt zdvihátek ventilů 1,3 (kovový výlisek) pochází v nezměněné podobě ze Škody 1000MB !!! Dále : klika má pouze tři ložiska atp. Nemá to cenu rozebírat. Prostě tvrdit 1,3 super, 1,6 * je HOVADINA stejně jako, že 1,6 super a 1,3 *. Oba jsou na slušné úrovni v dané kategorii. Apropo Ford taktéž montuje motor 1,3 s rozvodem OHV (Ka, Fiesta). -
« Re: To Diamant
O SEATEch poslední informace nemám, takže to nemůžu potvrdit. Je pravda, že ta 1.6 leč osvědčená už není příliš "in" (velký objem a malý výkon - jenom 8 ventilů, váha i spotřeba - na druhou stranu trvanlivost a spolehlivost) a je jen logické, že výrobci ji postupně nahrazují, ale je to proces, to se nedá udělat ze dne na den.
A mj. třeba do Astry clasic se montuje taky
1.6 osmiventil 55kW, který nejpíš bude konstrukčně příbuzný.
Prostě, jak se u nás v Čechách říká - Kdo chce psa bít, hůl si najde. S lidma jako kurvajs se diskutovat nedá a ani se tomu nedivím, sám se totiž prořek kam patří.
Jinak tuhle "pseudorubriku" už opouštím, občas se mrknu na Spotřebu.