FELICIA = TOTAL SHIT

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia

  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 05.05.99  22:02

    « Re: Ach jo........

    Pro nedouky: ovládání převodovky lanovody je lepší než pákami kvůli přenosu vibrací do interiéru vozidla. Krátký chod čehokoliv (plynu, brzdy, spojky, řadící páky ...) je víhodný pro bezpečné a rychlé ovládání. Mají to tak všechny sporťáky a moderní auta. U těch sporťáku co to nemají rovnou z fabriky si nadšenci nechávají udělat tzv. přepákování, tj. úpravu na kratší chod.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.05.99  20:36

    « Yaris

    Koncim diskusi. Me se to auto nezamlouva, nemam rad mala auta. Urcite ma hodne prednosti, ale me se v nem blbe sedi a tak bych si ho nekoupil. Je to subjektivni, souhlasim. Navic vyznavam jine vlastnosti u auta nez jsou uvadene v predeslych prispevcich. To auto se mi zda proste strasne maly. Preju vsem jeho zastancum hodne radosti z jeho uzivani.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.05.99  19:51

    « Ach jo........

    Proboha co je na ovládání převodovky lanovody pokrokovýho, vžtyť je to řešení starý jako auto samo. A ten chod plynovýho pedálu 1,5 cm, tím bych se ani nechlubil, z toho jasně vyplívá fakt, že aby to jelo musí to mít furt plnej knedlík a proto i malý pohyb plynu způsobí ohromný pohyb škticí klapky. No to je fór. Pořádný auto má právě velký rozmezí plynovýho pedálu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.99  19:16

    « Re: Yaris

    To je hezky, ale pro hodne lidi (pro me taky) je dulezitej ten fakt, ze do toho moc nenalozej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.99  15:42

    « Re: Yaris

    Kolik ma 1.3 VVT KW?
  • 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 05.05.99  15:15

    « Yaris

    Ještě jste zapomněli (bohužel i většina motoristických časopisů) na drobnosti, které má Yaris v základní výbavě a konkurence ne:
    výškově stavitelný volant, dvojitý ODO-metr, palubní počítač, airbag řidiče, dělenou a posuvnou zadní sedačku atd. Z techniky je dále zajímavé moderní ovládání převodovky lanovody, hydraulicky ovládaná spojka, krátký chod plynového pedálu (cca 1.5cm) a mnoho dalších detailů, které dělají z Yarise špičku ve své třídě. Údajně na podzim by se mněl alternativně nabízet s motorem 1.3VVT-i. V USA se už nyní nabízí 4-dvéřový sedan s motorem 1.5VVT-i 108HP se spotřebou kolem 5l/100. Doufám, že to časem nabídnou i tady.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.05.99  13:19

    « To HONZAX

    Naprostej souhlas, tak se mi ten Yaris zda skvelej a extravagantni... Moc hezky auticko, technicky na vysi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.05.99  13:02

    « Yaris s Feldou se nedá srovnávat

    Felicia je totiž opravdu hodně vylepšený nástupce Favorita a z toho je třeba vycházet. Je to klasické auto s motorem vpředu, s docela obstojnými motory v nižší třídě a klasickou výbavou. V době svého uvedení na trh byl motor, především po zavedení čtyřbodového vstřikování, celkem silnou stránkou auta /mluvím o 1,3i/50 kw, zastaralý 1,6/55 kw je diskutabilní /i když má dobrý průběh točivého momentu/, o 1,3/40 kw není třeba mluvit - je to *.
    Než někdo začně kritizovat Toyotu Yaris z hlediska ceny, měl by si uvědomit, co za ty prachy nabízí. V první řadě je to motor 1,0/50 kw!!! - díky rozvodu 2xOHC s plynule proměnným variabilním časováním sacích ventilů a čtyřbodovému vstřikování. K tomuto motoru je možno doobjednat automatickou spojku systému TFT, která odbourává spojkový pedál - neocenitelné v městském provozu. Tak o takové technice si Felda může nechat jenom zdát. A to není všechno. Ona kritizovaná palubní deska je vybavena digitálním displejem nahrazujícím běžné budíky /vč. otáčkom./
    na němž se údaje promítají ve virtuální hloubce cca 40 cm, takže řidič skoro nemusí odtrhávat zrak od vozovky a může se plně věnovat řízení. A navíc nabízí celkem 15 l odkládacích ploch, což je rekord v této třídě. Posuvná zadní lavice je taky dobrá věc, kufr je v základu sice spíš symbolický, ale posunutím lavice a sklopením opěradel se dá prodloužit na 1 m délky - slušné, ne? Za 8.000,- Kč /pouze/ se dá k autu dokoupit přehledný satelitní navigační systém - srovnejte s cenami např. MB,BMW nebo WV. A nakonec, díky speciální kostrukci přední nápravy a přiřiditelné zadní nápravě má auto výborné jízdní vlastnosti jak při jízdě na dálnici, tak v zatáčkovitém terénu.
    Abych to shrnul. Myslím si, že porovnávat Felicii,
    která je výběhovým typem, a Toyotu Yaris, která je podle mě etalonem ve třídě a výhledem do 21. století, je nesmysl. Až vyjede nová Felicia /či jak se to bude jmenovat/ a bude mít alespoň zlomek techniky, kterou má Yaris, pak se dá porovnávat. Ale teď určitě ne. A navíc, kdo ví, kolik ta nová Škodovka bude stát.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.99  22:56

    « Re: Jeste jednou Yaris

    Soupaci sedacky jsem si vsiml. Je to ted v Japonsku velka moda (viz Mazda 626 combi). Velky prinos v tom nevidim. Co se tyce spolehlivosti feldy, tak jen strucne: mel jsem ji 90000 km, tak pulku najeto po Praze. Poruchy byly nasledujici - vymena termostatu, utrzeny dratek od houkacky a vypadly stabilizator. Potom jenom garancky, garancky .... garancky po 15000 km. Neni co dodat. Jen aby muj novy vuz byl stejne spolehlivy jako SKODA FELICIA 1.6 GLX COMBI r.v. 96/01.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.99  22:49

    « Re: Jeste jednou Yaris

    Omlouvam se, spravne je skutecne 3 a 5 dveri, ja ty dvere ke kufriku nepocitam. Stejne tam jsou zbytecne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.04.99  23:37

    « Re: Jeste jednou Yaris

    Asi sis nevąiml, ľe Yaris má vzadu ąoupací sedačky. Kdyľ je ąoupneą dozadu tak je tam víc místa neľ v Koktávii. Samozřejmě tím zmenąíą kufr tak na dva ba»ůľky. Já mám 182 cm a vejdu se pohodlně dopředu i dozadu. Cena se mi nezdá tak vysoká, zvláą» kdyľ uváľím dynamiku srovnatelnou s Felicií 1.6 a mnohem niľąími provozními náklady, zejména spotřebou. Absence druhého páru dveří mě u auta této velikosti vůbec nevadí. A k té "výdrľovosti" - řekl bych uvidíme. Felicie na tom není nějak zvláą» dobře, takľe tady bych byl opatrný - já myslím ľe Yaris na tom bude líp, ale samozřejmě se můľu mýlit. To ukáľe aľ čas. Já bych volil rozhodně Yarise, ale chápu ľe někdo můľe posuzovat podle jiných kritérií (velikost kufru atd.) a tak by bral radąi Feldu. Taky uvidíme s čím se boleslavątí vytáhnou napodzim.
  • « 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 30.04.99  22:20

    « Re: Jeste jednou Yaris

    Nevim kde jsi videl tu 4 dverovou verzi, pokud vim u nas nabizeji jen 3 a 5 dveri (v USA nabizeji i 4 dver. sedan, ale se jmenem Echo a 108HP z motoru 1.5l). Myslim si ze je po vsech strankach lepsi nez felicia, zvlaste vyskou nad hlavou - Yaris ma 150cm vysku, to je snad vic nez ma felda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.04.99  20:09

    « Jeste jednou Yaris

    Tak jeste jednou. Jak jsem rek, tek jsem udelal. Prohledl jsem si Yarise jeste jednou. A muj nazor je jeste horsi. Za prve, to auto je nehorazne drahy. Za 269k se prodava jen tridverova verze, na to jste panove nejak zapomneli. Za ctyrdverovou verzi se da 294k a to je pekna morda. Je to lehky a z toho plyne urcite velka neposednost na silnici, felda bude urcite lepsi. Pristrojovka se muze nekomu libit nekomu ne. Zabudovane radio hraje docela obstojne vzhledem k mizernym reprakum, ktere jsou v pristrojovce. Do dveri by se proste nevesli. Na sedacce pro ridice neni dost mista pro velky lidi (od 190cm vyse). Kdyz dam sedacku uplne dozadu, sedne si za me akorat tak maly dite. Ve felde jsem sedacku nemel nadoraz, dalo se vzadu pohodlne sedet. O kufru jsem mluvil, je to blamaz. Chtel bych to auto videt po trech letech a 90000 km po Praze jak bude rozhrkany, co zbude z tlumicu, predni napravy apod. Tvrdim: NEBRAT.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.04.99  06:51

    « Úhel pohledu

    Vozový park v ČR má průměrné stáří cca 11-14 let.
    Největší zastoupení mají stále škodovky řady 100-130, z nich nejvíce Š 120. Jezdí jich u nás přes 1 milion. Když takový řidič zkusí přesedlat na Feldu, je to jako nebe a dudy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.04.99  21:54

    « Re: felda vs matiz

    Souhlasím, že cenová politika Škodovky je podivná. Matiz je opravdu hezké auto. Ovšem je to tak trochu sázka do loterie, nechtěl bych sedět v Matizu při jakékoliv autonehodě! Zato Felcka (a to škodovky moc nemám rád) má vcelku velmi dobré crashtesty (i v praxi).
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.04.99  23:08

    « felda vs matiz

    tak vam poviem, prave dnes som bol nuteny sa vozit cca 2 hodiny s feliciou a moje prvotne pochybnosti po kupe matiza sa uplne zotreli... rozmyslal som totiz kupit felda vs matiz, ale u nas na slovensku stoji najlacnejsia felda 250kSk, ja smo kupil matiza s elektirkou (okna+central) a v akcii s mult-lock-om za 239kSk... podotykam, ze som student, takze ten mini "kvazi" kufor co v matizovi je mi fakt vobec nevadi, a co sa tyka priestoru - vo felde je miesta len opticky, a po tom, ako som sa viezol pol hodiny vzadu, ma bolel chrbat (ta zadna lavica akoby bola moc kolmo a tie tvrde sedacky :((...
    suma sumarum, keby feldu u nas predavali za max 180 kSk, asi by som si ju kupil, ale za tie nehorazne prachy - matisek moj zlaty :))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.99  15:39

    « Re: Vsechno je relativni

    Co se tyce vnitrniho prostoru ma Felicie II byt i nadale na vrcholu sve tridy podle predstavitelu Skodovky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.04.99  15:08

    « Re: Vsechno je relativni

    Vnutorny priestor Felicie je jedna z najvacsich vyhod. Prave preto je problem do ktorej triedy Feliciu zaradit. Konkretne porovnanie s Oktaviou. Vyska na prednych sedadlach je v Okt. o 7 mm viac, na zadnych o 30 mm; vzdialenost od plynoveho pedala k zadnym operadlam je v Felicii 1820 mm v Oktavii 1855 mm. Inac vraj vo Felicii II uz tolko miesta nebude.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.04.99  10:11

    « TO MARTEN

    Yaris je moc hezky auto, i kdyz je mensi. Taky jsem si ho prohlid a k ty lacinosti o ktere se zminujes mam vyhrady. Uroven zpracovani a plastu obecne je na mnohem vyssi urovni nez treba Octavia. 12s z 0 na 100km je v pohode, spotreba 5.6l/100km je suprova. Navic je to extravagantni zevnitr, a moc atraktivni i zvenku. Sam jsem priznivcem vetsich aut, je to urceny predevsim pro zensky - mezi nama s nicim vetsim nejsou schopny zaparkovat :o), prominte damy!!! Ta cena je podle me taky vysoka, jenze alespon to ma ve srovnani s Feldou airbag a jizdni vlastnosti co se tyce dynamiky budou asi lepsi, stejnej vykon, ale mnohem lehci. Sumasumarum, moc zajimavy auto, asi ne pro me, ale pro me a me podobne asi taky neni urceny.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.04.99  10:02

    « Neni to uplnej *!!!

    Mam zkusenosti s Favousem Comfort Line i s Feldou. Favous mel 40Kw, liny jako svine ale jinak bez problemu, Felda 50KW, docela fajn svezeni, tvrdsi podvozek, stabilita vetsi diky te pricne vzpere na zadni naprave. Celkovej dojem dobrej, zkusenosti taky, po 25000km absolutne bez problemu. Pravda je, ze z nizkejch otacek to clovek nerozjede, musi se hodne podrazovat a tocit to v otackach, a ten rev potom!!! :o( Jinak je to cenove nenakladny a dobrej kompromis pro lidi, co nemaj moc penez. Jo, ta 'nova' tvar se k ty felde vubec nehodi, votres!!!!! K autu tyhle tridy se to vubec nehodi! Nic mene pro ty, ktery Felicii nazyvaj * je treba si uvedomit, ze padem komancu se tady nedali vyrabet auta s nejnovejsima technologiema ze dne na den. Vzhledem k uvedeni Feldy na trh v roce 1994??? je to moc dobry auto. Bez predeslyho vyvoje, novejch montaznich hal a pri ty cene, to bylo asi maximum co se dalo za ty ctyri roky za tech danejch zdroju dokazat. Casy Feldy se pomalu chylej ke konci stejne jako jedna dalsi kapitola v historii skodovky. Jenom doufam, ze ty fotky jsou podvrh, nebo skode nalepka * asi zustane, a po tom to budu rikat i ja. Snad nas ve Skode prijemne prekvapi. Lukas
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…