FELICIA = TOTAL SHIT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Pro AleseK
Není to tak docela pravda. Dilema nové a ojeté auto je jasné už dávno. Rozhodně nové. Problém je v tom, že nová auta v českých platových relacích buď nejsou, nebo jsou, ale rozhodně nenabízejí ani výkon, ani komfort, ani radost z jízdy. Proto nezbývá nic jiného, než koupit za kratší peníze ojeté auto s ohledem na temperament a vkus řidiče, právě z kategorií aut komfortních, sportovních, prostorných ap., na které by jinak v životě neušetřili. Pak ale samozřejmě musí počítat s tím, že budou muset vynaložit další nutné náklady na provoz ojetin vzhledem k jejich ojetí (Ale postupně, ne najednou, jako u nového vozu). Sice budou jezdit v technicky starších vozech, než jejich šťastnější sousedé, kteří mají na auto nové, ale stejné kategorie, ale zároveň budou jezdit v technicky téměř srovnatelnými automobily nižších tříd - nových, na které by třeba za další 3 roky ušetřili taky. Budou ale mít vůz stejné nebo lepší kvality (auta vyšších tříd jsou díky použitým materiálům trvanlivější a odolnější), bezpečnější a výkonnější. Sakra, mluvím jak encyklopedie, takže podtrženo sečteno: Když mám na nové auto minimálně kategorie golf, tak si ho koupím. když ne, tak raději ojetinu. Navíc vezmi v úvahu, že japonské automobily do pěti let mají občas i nižší poruchovost, než např. opely do 1 roku. S M3 nebo ojetým ferrari jsi mě tedy dostal. Pokud by to mělo být "druhé" auto do rodiny, nebo jen pro mne, tak jasně Ferrari. dožívají se bez obtíží 40-50 let. Pokud by mělo zároveň plnit roli rodinného vozu, tak by bylo M3 (myslím, že se dělají jen jako coupe) se svými 5 sedadly a kufrem asi lepší, ne? -
« Pro Kinga
Jenže k závadám, které odhalíš před koupí musíš přičíst zádavy, které jsi neodhalil a přidat závady za dobu 1-3 let. (na nové auto by jsi měl záruku). Nakonec se opravdu propracuješ k pěkné sumičce a teprve s tou můžeš srovnávat cenu nového auta.
Uznávám ale, že nové vs. jeté auto je stejně neřešitelný spor jako nafta vs. benzín. Kdyby měli všichni stejné názory, tak by plno věcí nefungovalo. -
« To steroid
Já tady snad hájím kadetta? Zkus zapomenout na svůj login, který by mohl svědčit o různých věcech a podívat se trochu pozorněji na ta písmenka před sebou. Dávají dohromady slova a ta slova pak věty, které mají určitý smysl, víš? Já jen psal, že kolmo posazený volant je veliká výhoda. Nemusíš ručkovat do dálky před sebe jako opice u felicie. Říká se tomu sportovně posazený volant. Ale jinak bych určitě kadeta nekoupil. tvého kamaráda je mi líto, ale záleží na tom, za jakých okolností k nehodě došlo. Rozhodně to nebylo při padesátce v obci. Známý rodičů se zabil v BMW 5 a nikdo neřekl, že je to rakvička. prostě ve 160 do stromu - a bylo to . Mikrospánek. Bavorák nebavorák. Pokud tě tak velice zajímá, čím jezdím, tak už 2 1/2 roku felicií, předtím 1,5 roku favorit a průběžně 3 roky v accordu. Najeté kilometry nepočítám, ale s Fa asi 65, s Fe 59, a s Ac cca.20-30. A zajímá tě to proč? Co to má společného s kadetem? -
« To alexv
Kolmý volant bych považoval za jedinou, ale velkou výhodu kadetta proti felicii. Kolik měříš, prosím tě? jel jsi někdy v Porsche 924? Tam je volant na kolenou, ale vyřešíš to tím, že si sklopíš víc opěradlo. .... To AlesK: S určitými závadami se počítat musí, proto je dobré si nejdříve nechat auto prohlédnout, jak říkáš, abys věděl, kolik k té ceně ještě budeš muset přihodit. Ale rozhodně to nebudou statisíce, jak říkáš ty, to by to auto muselo být vrak a to se snsad ani z japonce udělat nedá, pokud o to naschvál neusiluješ. Kupříkladu výměna výfuku je tak max 25 000 a to už seženeš sportovní. Nějaké drobnosti v interiéru, to také nebudou desetitisíce. No, záleží, jak moc je to auto jeté a jak se k němu majitel a servis chovali. -
« Re: Filcka
To>popicista!Ja jsem zase jednou sedel v ty podle
tebe bajecny kare,jmenem Kadet.Sedi se tam jako v
tanku,volant ma kolmej sklon k podlaze,takze diky
me vetsi postave jsem ho mel mezi kolenama.To je
opravdu super!!Diky sve 100let stare koncepci a
hnusnym tvarum,nesaha Felicii ani po kotniky!!Kdyz
si se chtel poradne svest mel jsi si koupit motor
1.6.Potom by si mohl objektivne srovnavat!! -
« Pro Kinga
Polemika mezi cenou nového a "mírně" jetého auta, jejichž cena je stejná je už na trošku delší diskuzi a není o konkrétních značkách. Já jsem měl jeté auto dvakrát a pokaždé jsem měl problémy. Nová auta (0-80tis. Km) jsem měl 4 (2 firemní) a problémy tam byly vždycky takového rázu, že stačilo počkat do nejbližší garančky. A teď konkrétně můj kamarád (ten s tou Integrou) měl Prelude 2.0 r.v. 94 a prodával ho začátkem 98. Cenu si přesně nepamatuji, ale někde okolo 250 byla. Problém (pro kupujícího) byl, že to auto prostě už potřebovalo několik oprav. Výměnu výfukové soustavy především, drobnosti v interiéru , plus věci o kterých ani netušil. Pokud si koupíš jeté auto, musíš počítat s tím, že cena kterou zaplatíš BUDE vyšší než kolik necháš v autobazaru. Pokud dokážeš jetý auto prozkoumat a říct jestli je v pořádku, pak můžeš udělat dobrý obchod. Já to neumím a tak vím, že když 3 roky starý auto stojí 250, musím počítat, že za něj zaplatím 300-350. A to už posunuje celou úvahu někam jinam.
Uvažoval bys před koupí BMW M3, že za tu cenu už můžeš mít pořádný byť jetý Ferrari? -
« Filcka
Jo Felicia... to je fakt totalka.V roce 97 jsem si koupil F 1,3GLX.Predtim jsem mel ojeteho Kadetta(r.91),tak jsem si rikal jak si pomuzu.No to byl * omyl!!!Ve zkratce:Jizdni vlastnosti-horsi;komfort a pohodli-podstatne horsi;vykon motoru-postatne horsi(Kadett byl 1,6).A co je nejhorsi-spolehlivost mensi nez u 6r.stareho auta!!!Vycet poruch nema cenu ani psat.No proste katastrofa.Po roce jsem se toho smejdu zbavil,a JIZ NIKDY VICE. -
« To pypomaster
no ta sorry, škodovky 100 - 135 nejsou pekáče. Jsou to naprosto báječná auta, na kterých s pomocí baseballové pálky, kladiva, páčidla a železné tyče opravíš skoro všechno a sám. Asi jsem se dotkl tvého přibližovadla, že ano? Za peníze, které bych na nové auto měl já sám (ale proč je utrácet, když nemusím, že?, jen proto, že se mi pak někdo bude vysmívat, že nemám vlastní 120tku?), bych si žádné, z těchto parodií na auto nekoupil. Díky dovozu ojetin bych už měl nějakého nissana, hondu nebo toyotu. Ale to tebe asi moc nebere. -
« Re: servis skoda
Jinou strankou je tzv.servisni sit skoda.Mam jen
same spatne zkusenosti.Byl jsem svedkem,ze starsi
pan se domahal opravdove vymeny oleje v motoru ve
sve asi rok stare oktavie TDI!Po garancni prohlidce byl totiz naprosto stejne cerny a ve stejnem mnozstvi {min}jako pred tim.Vlastni zkusenost s moji felicii,byla spinava sedacka a
zlomeny prah.Davejte si na nektery komunisticky
servisy pozor!!Za velkej peniz vam zkuvej karu!!
Jeden z nich je AUTO KRALUPY!!!! -
Diamant 16.08.99 07:02
« Re: Co pořád máte
Mas pravdu. Otec ma jednu z prvych (95) a tiez mu to ta spojka robi. Ale takisto s tym v zaruke nechceli nic urobit. Tak sme to nechali tak a zatial to nabehlo 65.000 km a nic. Ale tie prve modely, to bol doslova Favorit, len osadeny do novej karoserie.
Ono ta spotreba sa asi velmi porovnat neda, lebo ja jazdim ako by som to nazval - plynule, t.j. minimum brzudenia a minimum plnych plynov a vždy so zaradenou rychlostou. Ale na vine je palubny pocitac. Keby som ho nemal, tak nejazdim tak. Ale ked idem na dlhsiu trasu, tak je to okolo 6,2 - 6,3 (ked nepozeram na spotrebu a mam nieco aj v kufri + posadka). Ked sa pozeram na spotrebu, tak aj 5,8 ci menej. Ale to su uz navyky. Neveril by si, ako malo staci (na rychlosti to ani nepoznas) a usetris aj liter. Este aj moja caja, ktora jazdi s autom bez pocitaca uz ziskava navyky z Felicie. -
« Re: Co pořád máte
No ono se musi taky rict, z ktereho roku to auto je. Prvni feldy opravdu nebyly tak perfektni, ale tak od r. 96 se kvalita hodne zlepsila. Mel jsem feldu prave z r. 96 (1.6 GLX, combi) a byl to držák. Po 80000 km jsem menil termostat a opravili mi houkacku (upadly dratek). Jinak nic. Melo to dve divne vady - prvni - stale vypadavala vzpera v motoru (nebo torzni tyc nebo co ja vim, kazdy tomu rikal jinak) z jednoho silentbloku a druha - pri rozjezdu hucela spojka. Zacalo to tim, ze hucela jen do kopce, potom trochu a pak furt. To je vse. Od zacatku jsem obe zavady reklamoval, nikdo nechapal co chci i po predvedeni problemu mi naznacovali, ze jsem *. Po skonceni zaruky samo o vsem vedeli. Tak jsem s tou spojkou najel 90000 km v pohode, tyc mi tam vzdy pri garancce zkontrolovali a nasadili. Jinak pohoda. Ale problem feldy je jinde. Je tam kupa nedodelanych detailu, ktery cloveka serou a nic s nima nenadela, fabrika o nich vi a kasle na to. Bohuzel u jinych prodejcu to neni lepsi i presto, ze tam mas znamy. -
« Co pořád máte
Tady této diskusi přestávám rozumět. Neustále se někdo trefuje do Škody jako do terče. A proč. Hlavně proto, že je to Škoda, že je to made in Czech, a * do vlastního hnízda je nám vlastní. Jak už jsem několikrát psal a už mě to vážně nebaví, poruchám se nevyhnou žádné, zdůrazňuji "žádné ! ! !" auta. Když tady prohlasím, že jednomu se rozsypala převodovka v jeho Peugetu 306 po 3000km, tak mi asi těžko uvěří, ale je to tak!!! A nemám důvod si vymýšlet a uiž vůbec nejde o zahleděnost do Škody. Znova říkám má své mouhy OK. A co nemá. Seděl jsem v A8 a stejně jsem se při svých 197cm dotýkal stropu auta a ani na nohy to nebylo zrovna královsky, když vezmu v potaz rozměry téhle AUDIny. Víte viděl jsem výrobu v Bolelsavi a ne jednou a tvrdím : Škoda je kvalitní !!! Já mám F 1.6LX Najeto 30tisíc bez závad!!! nežere olej, spotřeba okolo 6l. nechápu jak může brát 9l/100, to bych musel jezdit jako prase a ještě víc se snažit. Jsem spokojenej a když vyhraju nebo vydělám, pak si koupím fáro 3xdražší. Ojetinu ne, možná max. 2-3 roky starou. Prostě nemám s ojetinami dobrou zkušenost, vidím co s tím u souseda v garaži dělaj (autogen, bruska, kladivo normální náčiní). Toď zatím vše. Zdar.
-
« To: King Of The Road
Nevim proč zrovna ty, kterej jezdíš s Felicií svojí matky, v tomhle auditu eště označuješ Š105,120... jako pekáč. Když si máš sám kupovat auto, tak nemíváš hned zrovna 250tkč na Golfa III. Je pravda, že Škoda je u nás Favoritem počínaje silně předražená. Ale jde pak taky o ceny ND,oprav,možností, kam dát auto opravit ... Škodovku ti opraví opravdu snad všude, kde zůstaneš viset: od venkova až po Prahu. -
« Re: Co mate proti Felde?
To:sazimam!!Kecy nemaj cenu!Sam dobre vis,ze aby se ta tvoje TOYOTA GT nerozpadla te stoji hodne
skvary.Nemam rad nafoukance,co vychvalujou tu svoji karu nebo dokonce znacku do bezvedomi.Ja
osobne bych 15-let starou karou nejezdil 200km/hod
ani za zlaty pruty!Koroze je halt svinstvo a po
15-ti letech je schrouply kazdy auto,krome tech
novejch,kde je zaruka na prorezaveni az 12let.Krome toho mam felicii 1.9D najeto 36000 a
bez problemu s prum.spotrebou 5.9l. -
« Re: Felicia vs. Golf
Tak to fakt nevím, v čem je ten problém golfu. Je ale pravda, že mnozí, (nebo spíš většina) kteří jezdili s golfem i octavií, vč. dealerů škody (ale u nich to lze předpokládat) tvrdili, že má octavia lepší vlastnosti než golf. Možná je to dáno až příliš komfortním podvozkem golfu, felicia i octavia jsou trochu tvrdší, stejně tak "tzv. sportovní" bora. Pokud tedy bude kvalita podvozku Optimy (nebo pro tebe, Diamante Felicie II) ještě lepší, než současné felicie, tak to bude jezdit jako passat, ne? Jo diamante, kolik ti felicia baští při normální jízdě? Normální jízda je pro mne řazení na konci zeleného pole otáčkoměru a nepodřazování v zatáčkách. Sice se mi to moc nedaří, řadit na konci zelené, ale občas se i snažím, když mám náladu, nebo málo peněz. Maximální rychlost také do zeleného, tj. 120km/h. Mě poslední spotřeba vyšla 7,2l/100km. Při svižné jízdě (protože o sportovní se u F nedá mluvit) mi šplhá až na 8,4, někdy 8,2. Moje dlohodobá je asi 7,8. A maximální dosažená 8,8. Ale to byl extrém - trať Pardubice-Praha za 49 minut ve čtvrtek odpoledne po silnici (ne po dálnici). Kdo znáte cestu, tak více, o co jde, obzvlášť, když při projíždění Kolínem je radno dodržovat tu 50ku, protože tamní fíci jsou dost netýkavky. Kolín vezme i 15-20 minut. Po dojetí byly gumy a do běla rozpálené kotouče cítit ještě 20 minut. takže si vlastně na dynamiku stěžovat. Nemohu. Jak jsi na tom se spotřebou ty? -
Diamant 12.08.99 20:59
« Felicia vs. Golf
Je to naopak. Golf ma 15 mesiacov a Felicia o jeden menej. S Feliciou som nabehol 22.000 km a s golfom asi 18.000 km (ma nabehnute uz 35.000). Takze ani tym zvykom to asi nebude.
K posilnovacu asi tolko. Myslim si, ze by sa aj do Felicie zisiel. Ale to je urcite len subjektivny pocit, lebo prvy mesiac som s Golfom nejazdil a posinovac mi nechybal. Riadenie bolo tak akurat. Ale teraz, po skusenosti s Golfom by sa uz aj zisiel. Ale novinari pisu, ze Golf ma ucinok posilnovaca az prehnany. Je fakt, ze ide az prilis lahko, ale da sa na to zyvknut. Ale mam uz smolu, lebo mam jednu z prvych faceliftovanych Felicii a tam sa posilnovac dodaval k motoru 1,3 len vo verzii GLX (aspon u nas na Slovensku).