FELICIA = TOTAL SHIT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: 0W/30 - co na to vyrobce a jeho doporuceni
Pokud u Feldy uvádí 15W40, tak jen kopírují starší manuály z doby Favoritů, tehdy oleje "nulové viskozity" 0W30 nebyli zdaleka tak rozšířené jak dnes. Beru, že rozsah 0W40 je lepší než 0W30, ale jeho použitím rozhodně nic nezkazíš. -
« Re: 0W/30 - co na to vyrobce a jeho doporuceni
Hledal jsem udaje k 0W/30 a souhlasim - je to celorocni olej. Navic vyrobci oleju (napr. MOBILu) uvadeji u soucasnych motoru jako zakladni olej 5W/30 nebo 10W/30. I pri techto doporucenich se ale vyrobci oleju striktne drzi doporuce vyrobce motoru: "For maximum wear protection and maximum fuel economy, use the lightest oil viscosity that is recommended by the engine manufacturer for the temperature range expected." To ja rozumim: nalejte si tam co chcete ale idealne by to nemelo byt za tepla ridsi nez doporuceni vyrobce (Felicia 15W/40 => 40). Dale se uvadi "Our new Mobil 1 0W-30 can be used in applications calling for either a 5W-30 or 10W-30 viscosity oil." Pokud tedy existuje u Feldy doporuceni k pouziti alternativniho oleje napr.10W/30 lze tam smele nalit i 0W/30. -
« Re: 0W/30 - co na to vyrobce a jeho doporuceni
Pokud výrobce doporučuje horší olej dle specifikace, tak tím rozhodně nezakazuje olej lepší. Doporučená specifikace totiž představuje minimální nároky na olej. Obdobně by to mohlo být podle tebe i u pneumatik, kdy doporučené sériové 165/70 R13 měli být to nejlepší a např. jízdními vlastnostmi podstatně lepší 175/60 R14 se neměli používat. -
« Re: Spotreba Favoritu - to petr_ka
Spotřeba se dá udělat i 4l/100. Přece, když se jezdí jízdy na spotřebu tak klidně řadí pětku už ve 40km/h. Ale proč by nemohly favority jet za 5,5 či 6l/100? Přece záleží na jízdním stylu.
K tomu oleji, pánové to např. 0W-40 znamená řekněme správnou viskozitu mezi -30°C až +40°C nebo 15W-50 mezi -15°C až +50°C, tzn. oleje jsou celoroční. Zimní by byl bez té 40, 50 a letní bez 0W či 15W. Tolik k SAE. Co se týče API tak to je norma, která je pro benzín dneska SJ, tzn. vyšší než SH či SG. No a pokud někdo nevěří ani tomu, pak jsou na olejích normy výrobců aut, kterými olej prošel, např. VW 500.00. Pokud má olej toto označení jako lehkoběžný, pak ho klidně do motoru naleju.
A ty MAGNATEKy? Je to podobné jako s aditivy a lubrikanty, oba tábory se hádají, že to druhé není to pravé a to samé atp. praxe ukáže. Zatím tolik. -
« Re: Spotreba Favoritu - to King
Neveris mi tu spotrebu? Me se to poprve (po oprave vyfuku) taky zdalo divny, ale uz jsem najel par tisic a porad mi to tak vychazi! Jde o to naucit se mackat plyn jen tak, jak je potreba, drzet motor v "zelenych" otackach, vyuzivat volnobeh a brzdeni motorem a jezdit plynule. (mohl bych ti rict ze na delsich trasach se dostanu i pod tech 5 1/2, ale to bys mi uz vubec neveril :-) A aby bylo jasno, 50 ani 90 me zase az tak moc netizi a obcas qumicky pri rozjezdu taky zahvizdaji - jezdit usporne se da i bez klobouku... -
« Aky olej (1.3MPI)
Leitmotiv?
Nevyzera, ze by som mal za tri roky prachy na nove auto, takze sa musim postarat, aby to terajsie chodilo bez problemov co najdlhsie.
Ako som sa rozhodol?
Pocas zabehu a zaruky lejem Castrol Protec 15w40. Z porovnania technickych specifikacii s ostatnymi mineralmi vychadza ako vitaz (zaujima ma predovsetkym stabilita viskozity, najnizsia pumpovacia teplota a obsah zasaditych latok, obsah aditiv)
Potom polosyntetika Castrol Lightec/TXT alebo Aral Basictronic. Uvidim, zatial mi je Aral sympatickejsi.
Preco tak?
-V zabehu sa da pouzit len mineral
-Syntetiku vyslovne nedoporucuju
-Ak rozsah vonkajsich teplot v oblasti kde jazdim, neprekroci -30C, staci 10w40 olej
-Polosyntetika chrani motor lepsie pri starte. Je redsia, rychlejsie zajde, kam ma.
-Vykaslem sa na reklamne zarty o magnetickych olejoch. Aditiva maju vacsiu cenu.
-Kupim si kvalitny olejovy a vzduchovy filter
-Vymenne intervaly u mineralneho oleja 7.5k, polosyntetika 12k. Filter sice odfiltruje mechanicke necistoty, ale chemicke nie. Olej je casom zasvineny, aj ked na to nevyzera. A aditiva sa casom vypotrebuju.
-Jazdim v meste, takze budem menit olej castejsie nez udava knizka (15k).
-Polosyntetika sa tak neprepaluje pri vysokych teplotach
-S polosyntetikou je motor cistejsi (zvnutra :-)
-Vyber znacky je vecou naklonnosti.
-Aj ja som spociatku chcel dat do motora co najlepsi olej (-60w60 :-)), nakoniec som ale zakotvil na zemi. On ten motor je totiz stavany na nejake parametre prevadzky. Je zbytocne dat tam olej, ktory sa pri danych podmienkach a style jazdy nedostane svojimi vlastnostami k slovu (0w20 alebo 20w60). Je mozne, ze by si ten motor ani nevsimol, ze ma TAKY kvalitny olej. Na syntetiku MUSI byt motor stavany.
-Moju volbu olejov potvrdili viacere servisy v Bratislave (Interauto, Autopark, Malcharek) -
« Re: 0W/30 - co na to vyrobce a jeho doporuceni
Co to plácáš za hovadiny, že by výrobce vzal záruku kvůli oleji 0W30. Vždyť je to kvalitní celoroční olej. Pokud by to byl zimní olej tak by za tím W nic nebylo. Navíc kvalitu oleje určuje nejen viskozita, ale i specifiace API, která je v tomto případě SJ/CF, což nejvyšší možná (mimo diesly CF-4). Je vidět, že o značení olejů nemáš vůbec páru. Navíc tvrzení, že syntetické oleje ničí motory je taky dost velká hloupost. Proč by jinak u novějších aut bylo používání syntetik od výrobců přímo uváděno. Pokud však někdo používá u nějakého starého a tudíž zakarbonovaného auta nějaký zastaralý záser 15W40 a pak přejde na syntetiku, která má výrazně větší detergenční schopnosti, pak se nesmí divit tomu, že úsady se rozpustí a v lepším případě se ucpe olejový filtr a v horším se motor kousne. Proto také není u zastarých aut, které dříve jezdili na Mogul, Madit apod. doporučováno přejít na moderní syntetiku. Přál bych totiž vidět takovou hlavu sundanou ze staré škodovky s jejími vrstvami a srovnat to např. s dieslem, který jezdil s kvalitním olejem. -
Diamant 02.09.99 00:00
« Oleje
Myslim si, ze ked clovek vydrzi po starte 1 km netocit motor do vysokych otaciek, tak nepotrebuje nijaky extra olej. Mne sa viacej pozdava polosyntetika (nie kvoli cene). Otec zacal liat syntetiku do noveho auta a odvtedy mu to po starte stale viacej dymi. Samo, ze len chvilu, ale predtym ani tolko.
Predlzenie casovej doby vymeny oleja nie je az take zle, ako predlzenie jeho kilometrovej doby. Ked sa s nim nabeha viac kilometrov, tak sa do neho dostane viacej necistoty a opotrebenie je tak vyssie. Snad len, ak auto beha na plyn, tak by mu to nemalo tak vadit. -
« Re: Olej to Matěj
Nevím do jakého servisu jezdíš, ale je docela možné, že tam tvrdí zákazníkům, že 15W40 Castrol, Shell je perfektní univerzální olej jen aby to prodali (za ceny v servisech kolem 200 Kč). Pokud se ti nezdá viskozita, tak 0W30 je dle specifikace lehkoběžný celoroční olej. Pokud se ti nezdá 0W30, tak je zde ještě 0W40 (0W50), 5W50, 10W60 (to už musíš však být pořádný závodník). -
« Re: zimni olej v lete
Trochu pravdy na tom je,ale hlavne jde o business!T.j. o prachy vyrobcu oleju.0W30 je dobrej treba do Hondy,nebo Toyoty,ktera toci 7000 ot.min,tam pak ridky olej pomaha rychlesi dosazeni otacek,ma mensi mech. odpor,samozrejme zpravidle za cenu vyssiho opotrebeni motoru.Koncim jdu neco delat,zatim cau a zitra rano jsem tady!! -
« Re: zimni olej v lete
Pravdepodobne tu nejaky rozdil v teplotach ne na povrchu ale primo uvnitr motoru v zime bude - jinak by se vsichni vyrobci oleju tak neshodovali na doporuceni viskozity letniho oleje aspon 40. 0W/30 je opravdu malo, pro velkou zatez v lete se casto doporucuje i 50 (15W/50). -
« Re: zimni olej v lete
Schvalne ujed v zime 100km a zmer si teplotu motoru,potom to samy v lete,jaky je rozdil?Max 5deg,tzn.jde jen o okamzik startu,kdy zimni olej klade podstatne mensi odpor,po otevreni termostatu je to jedno!Jinak ja jezdim celorocne na 15W40 mineral,protoze mam starej motor a syntetika - ridka jako moč by mi ho vykloktala.