FELICIA = TOTAL SHIT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Skoda
Fabie bude mít 80% českejch dílů. Nenechte se zmást nápisy Made in Germany (Spain). JE fakt, že dost dílů se dováží, ale dost dílů se kompletuje u nás, částečně z dováženejch komponentů. Doba, kdy se dělalo všechno na jednom místě je asi pryč. Jedna součást může projít třema továrnama. Třeba pasy - kovové části třeba francouzské, plastové české, textilní třeba z Maďarska nebo tak. Část předpínačů smontuje jedna firma a celé se to kompletuje v TRW. Jsou to jedny a ty samé pásy, které se dávají do VW i Škody. To, že je v Octavii poměrně dost dváženejch dílů, není problém Škody. Kdokoliv může přijít, SPLNIT PODMÍNKY a dodávat... Je jenom smutné, že to musí být zase zahraniční koncerny a ne české podniky. Takže v tomto případě je to pro vozy Škoda vlastně plus, že jsou kompletovány z dílů od stejných výrobců, jako je třeba Golf. Všude na západě to berou jako největší plus, jenom češi do toho zase rejpou... -
wolff 19.11.99 11:17
« Re: Skoda
Jo s těma koncernama souhlasím. Ať jsou na Octávce světla od Helly - to je v pořádku. Ať tam, ale prostě není Made in Germany(Spain), tak jak to ve skutečnosti je. Vždyť Hella už tady svoji továrnu má stejně tak jako Siemens. To je to co jsem myslel. Já vím, že všechno nemůže být hned, ale mám takovej pocit, že se s tím ve Škodovce nic nedělá a, že dokonce někdo má zájem aby se s tím nic nedělalo.
To sem tím myslel. Mě je jasný, že vstřikování nikdy nebude Tesla(mohla by být, pokud by Tesla měla technologii Siemens, nebo Bosh) Pak by ti to asi nevadilo? -
« Re: Skoda
To Wolf - Jak už jsem tu psal : Je obrovský problém, sehnat dodavatele, který je schopen plnit kvalitu i kvantitu, má kompatibilní řídící systémy a plní ISO 9001. Proto staví jiné dodavatelské koncerny u nás své montážní závody, protože u nás na to prostě někdo nemá... -
wolff 19.11.99 10:50
« Re: Skoda
To si myslím taky. Když nám vykradli Octávku(páčili ji, tudíž zničli celý bok auta(dveře...)), tak byl velkej problém opravy u ROSE. Prý blbou páčku otevírání dveří musí obědnat a dovést z Německa. A tento problém byl i s vícema dílama. No a tohoto tendu jsem si všiml i ve Felicii. Tam je německej i blbej zapalovač. No a to si myslím, že ten by se mohl vyrábět klidně tady.
Světla a spousta jinejch dílů by se mohli vyrábět tady. Může to být německá firma, ale ať to dělá tady - podpora našeho trhu. -
« Re: Skoda
Nechap ma zle, tiez si myslim ze zakaznik na tom ziska. Niekde som cital, tusim v Anglicku diler skodoviek ich predava so sloganom Kvalita VW za ceny Skody (alebo tak nejako). Ide mi len o to,ze sa mi tiez zda ze Octavia ma tych nemeckych srandiciek viac ako spominanych 25%. -
« Re: Skoda
Proč by taky měla mít svůj podvozek a (některý) motor, když jsou už hotové koncernové ? Máš vůbec představu, kolik stojí vývoj platformy ? Každej chválí podvozek Seatu a Audi, ale když se dá do Škody, tak je to najednou špatně... Co na tom komu vadí ? V tom je právě to plus, ne ? -
wolff 19.11.99 10:01
« to stan
Proč by proboha škodovka měla vyvýjet něco co je už dávno vyvinutý jejím majitelem. Nehledě na to, že ABS a elektroniku obecně nevyvíjejí automobilky samy, ale samostatné koncerny - Bosh, Siemens, Magnetti-Marelli a pod.
Nejlepší škodovka za totáče byla Garde(a to si troufnu tvrdit i přesto, že jsme ji měli, nebo snad právě proto?) no nevím, ale byla dost dobrá, na kupé prostorná. Jedinej problém byl motor. Byl slabej, Kdyby se tam dávala aspoň 1,6. A přitom byla vyvinutá už v 70. letech, kdyby to komouši nestornovali. No Škoda. -
« To All - Yaris
Tak jsem si to spočítal. Yaris má pneumatiky 175/65 R14, tzn., že obvod běhounu kola je 1780 mm. Při rychlosti 196 km/h = 54,45 m/s = 3267 m/min, má kolo 1835,393 ot/min. Převodový poměr diferenciálu je 4,294 , takže před rozvodovkou je 7881,178 ot/min. Převod pátého stupně je 0,850 takže motor má 6699 ot/min. Z toho teda vyplývá, že pokud mu to dovolí omezovač otáček, pojede z kopce a s minimálním aerodynamickým odporem (s větrem v zádech) a kola ani ložiska nebudou klást valivý odpor, JE MOŽNÉ, ŽE JEDE 196 KM/H. To lze ale jen za těchto podmínek, protože 5. st. už je hodně těžkej a otáčky jsou o 700 větší než při max. výkonu a o 2700 větší než při max. krouťáku. Yaris má Cx pouze 0,30, takže TEORETICKY je to možné. Za normálních podmínek - bezvětří, rovina - bych se držel údajů od výrobce... -
« Re: Skoda
V tom je právě tvůj problém - tvůj přehled o autech skončil s výrobou Favoritu. To co tu říkáš jsou naprostý nesmysly. Škoda je vyráběná z minimálně 75% českých dílů. Spousta dílů je KONCEPČNĚ stejná, ale nikoliv shodná. Je to dáno tím, že jsme část koncernu. Je zajímavý, že u Seatu to nikomu nevadí jenom proto, že má svůj Design, ale přitom má stejnou koncepci (platforma) a spoustu dalších prvků. Podle toho co píšeš, si v životě neseděl ve Felici, natož pak v Octavii. Vzhledem k tomu, že o víš o vývoji a autech (nových) lautrhovno, měl by ses trochu poinformovat a nekecat tu takový slinty... -
« Skoda
Proti Skodovkam v podstate nic nemam, mal som S100,S110LS,S120GLS a Favorit. Bol som vcelku spokojny, az na to pohodlie, teda hluk a pod.
Ale Favorit bola podla mna posledna poctiva
ceska originalna Skodovka. Myslim tym komplet auto z vlastnej fabriky. Okrem subdodavok z domacej produkcie ( Autopal, Autobrzdy, Barum a pod.). -
« Re: Fabia
Ved to podla toho aj vypada, ta konstrukcia. Co je tam vlastne z vasho vyvoja ? Podvozok, svetla, technologia vyroby karoserie , brzdy, ABS ? Nic si nenapisal. Snad pneumatiky a svetla z Autopalu. Zvysok skladacka z komponentov VW. Este zrejme hruby navrh tvaru karoserie, odklepnuty zastupcami VW.A k tvojim dementnym poznamkam o ovciach sa vyjadrovat ani nebudem, nestojis za to. -
« Re: přileju trochu benzínu do ohně :o)
Hele, a není trochu divný, že výrobce udává o 40 km/h nižší maximálku než ty ? Zkus se podívat do AutoBildu, MOTu a nebo ADAC, protože tam dělaj jízdní testy i směřící technikou. Jejich články jsou na slušný úrovni a maj je hlavně podložený. Tam by měla bejt i maximálka naměřená kalibrovanejma přístrojema. Řekl bych, že věřit, že litr jede skoro 200 se dá jenom dost ztuha. Tak mě tak napadlo, že bych měl mít v počítači potřebné údaje pro výpočet : převodové poměry převodovky, stálý převod diferenciálu, rozměr pneumatik plus katalog pro výpočet obvodu kola. Jestli budu mít čas, tak ti můžu spočítat, kolik by ti to muselo točit při 195 km/h.