FELICIA = TOTAL SHIT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: To King
NAHRABALI SI, v tržních podmínkách kapitalistické ČSFR mohli začít podnikat a jsou zase v sedle. A někdo se tady opováží se jich zastávat? A pak se ještě někdo divý, že jsem sprostý?Ano, jsem, budu a jsem na to hrdý. Je to totiž ta jediná věc, co s tím mohu dělat. A na závěr jedna omluva. Nechtěl jsem říct, že vývoj v českých firmách za totáče stál za houby. To ne, a byla by to lež. Naopak, na to, že byli škodováci (i ostatní) odříznuti od informací ze západu, to byl dobrý výkon. Ale co vytvořili, to komouši v rámci RVHP zakázali. A NYNÍ JIŽ BY SE NIKDO NECHYTAL NA TO, CO NABÍZÍ ZÁPAD. A ti starší to znají - co se snažit, plnit plány a vyvíjet, když to nikdo neocení? Takhle vymírají schopní lidé. A na závěr: Moc bych si přál, kdyby z nás západ udělal druhý taiwan nebo hongkong. Alespoň by občas někdo narazil na visačku "czech made", místo made in china. Měli bychom vyšší platy, nízký schodek obchodní bilance a nepatřili bychom k rozvojovým zemím. -
« Re: To King
to kotekp - hezký a dlouhý článek, jen nevím, cos jím chtěl říct. Stavíš se na stranu těch, kteří považují Škodovku za německej šmejd, nebo těch, kteří jsou rádi, že v téhle banánové republice funguje alespoň něco? Nějak to ztoho není jasné. Pokud tady bude někdo tvrdit, že tady montujeme německý piksly, tak je to pro mě blb a řeknu mu to do očí .Ze dvou důvodů - zaprvé - degraduje tím sebe, mě a i ostatní, kteří jsou Češi a mohou být hrdí na to, že jsme schopni udělat něco, co pak ohromí západ (viz octavie a doufám i fabie). To mě uráží a přiznávám, že nebýt škodovky a skláren, tak asi nemáme co vyvážet (i to pivo stojí za h***o - pili jste někdy belgické????) A když tu někdo bude tvrdit, že je škoda montáž pro VW tak budu sprostý, i když normálně nejsem. A když mi tu někdo bude tvrdit, že komouši nezničili naše hospodářství tak, že se z toho nevyhrabem ani za 20 let, tak bych do něj nejradši zabodnul krumpáč a pak ještě 10x. A takové zhovadilosti, jako že pod komunistama jsme každý rok padali o jeden stupínek a nyní o 3 za rok, to mě žhaví doběla? SAKRA, CO SI MYSLÍTE? ŽE KONEC SOCIALISMU V ČECHÁCH ZAPŘÍČINILO PÁR STUDENTŮ, KTEŘÍ SE DALI ZBOUCHAT NA NÁRODNÍ TŘÍDĚ? VY TUPCI, KOMUNISMUS UŽ TU NENÍ PROTO, ŽE BY SE DÁL NEUDRŽEL POHROMADĚ, NEBYLO Z ČEHO BRÁT, ZÁSOBY ROZKRADENÉ, PAPALÁŠI NAHRABÁNO, BLÍŽILI JSME SE KOLAPSU. tAK TO KOMOUŠI PUSTILI, -
« Re: To King
Zajímalo by mě pánové, kolik Vám je let, že s takovou samozřejmostí mluvíte o tom jak bylo a perfektně víte jak je teď. Vychytralé "young peoples", kteří houbelec zažili a houbelec ví mám nejraději. Nebudem se tu přece bavit o politice, to by nikdy neskončilo. Jo, když už jsme u toho, žilo tu 15milionu lidi a dneska nikdo nevi, kdo byl vlastně v KSČ, je to k smíchu. Řeknu Vám svůj názor bez nesmyslných vulgárností.
To, že tady vývoj byl je nesporné, prohlédněte si např. knihu "Automobil" nebo tak nějak, mám ji doma a zrovna nevím jakej má název. To, že se pak neoplatilo nic takovýho dělat (vyvíjet) je taky jasný. Normalizace a plánování, takže proč vyvíjet když pláne je splněnej a kddyž nic jinýho tak rusáci to stejně koupěj. Dneska je situace taková, že vývoj je, ale není náš. Co se dalo se prodalo a co ne se rozkradlo. Takže dnes je ti Škoda Auto pod koncernem VW a tím to hasne. Mlít pořád o tom co by kdyby je k ničemu. Už jsem to tu psal aspoň stokrát, že když mě někdo řekne, že např. Škoda ke * a VW nebo Opel apod. jsou super, je pro mě hlupák. Prostě na autě je napsáno co je to za auto (typ, značka) a ne kde je vyrobeno, nebo jaké komponenty byly použité. Použil větu z filmu ARMAGEDDON "Ruské nebo Americké stejně je to všechno Taiwan". Rozdíl může být leda v dílenském zpracování adalší zásada je, nebrat auto vyrobené v pondělí a v pátek. Únava a těšení na víkend je silnější motivace než kvalitně odvedená práce (pokud nejsou všude samé roboty). No a ty invektivy kolem Ruska nechám bez komentáře, nechtěl bych se dostat do situace, kam jsou někteří tlačeni heslem : Kdo nejde s námi jde proti nám. -
« Re: to: king a Našrot
O tom 40-tom a 80-tom mieste sice nic neviem, ale vsetko je mozne. Na Slovensku Zacali padat velke strojarske fabriky s ukoncenim vojenskej vyroby - Havlovo rozhodnutie, zbytky sa uspesne rozkradli Meciarovymi privatizermi. Ako napr. VSZ. Majsky uspesne polozil Tatru Banovce aj TAZ. Za tie roky neinovoval na S1203 ani naraznik. Este ze BAZku kupil VW. V Cechach je to trochu podobne. Poldi Kladno, Zetor a ine velke fabriky dopadli podobne.
Pred r.1989 nakoniec stali fronty na Skodovky aj bez nejakych velkych inovacii. Na nakladne Tatry ale aj lesne traktory z Martina, Zetory z Brna, cestne stroje z Detvy boli dlhe poradovniky. Asi sme boli spolocne prilis zahladeni a orientovani iba na RVHP, kde sa strelilo vsetko. Trochu konkurencie, otvoreny trh a je tu tvrda realita. -
Saab 03.12.99 12:07
« Re: to: king a Našrot
to King: Král už osobní vozy navrhnul. Jednalo se o Tatru, ale bohužel do výroby se nedostala i když designově byla super.
to Našrot: na 81. místě jsme díky Slovensku, protože po rozdělení nám zůstalo to cca 40 místo a Slovensko posunuli někam za 80. místo proti čemuž podalo Slovensko odvolání a proto nás tam násilně odsunuli. Ale za těch několik let co tady vládne banda * je to místo v dnešní době už i odpovídající, takže Slováci pouze předpovídali naši budoucnost :-( -
« Re: Diely VW
Já tu netvrdím, že pužívaj díly vyrobené VW, ale že musejí montovat z dílů, které VW používá a že nemůžou udělat nějaký vlastní, třeba i lepší návrh (a ne že by toho nebyli schopný). A to, že věci vyrobený na západě vyjdou levnějc než v Čechách si vzal kde? Proč by tu asi TRW,VDO, JohnsonControls atp. dělalo vlastní fabriky, když by je dovezené díly z domácí továrny přišly levnějc? V Čechách a pořád bych řek i na Slovensku je mnohem levnější výroba než kdekoliv jinde na západě. A mnohdy i kvalitnější. Proto se sem s**ou západní firmy, aby si z nás udělaly druhej Hongkong nebo Taiwan -> máme pro ně levnou pracovní sílu a lidi tu uměj dělat a to je pro ně výhodný. Proč by měli skopčáci platit německýmu dělníkovi 15 márů na hodinu, když u nás mu můžou dát třikrát míň a ještě jim bude děkovat? -
Diamant 02.12.99 23:03
« Diely VW
Keby nebolo VW a ich diely, sotva by Škoda vyvynula ABS či Airbag pre Favorit. Ani Fabia by nebola realitou. BTW: napríklad pre Feliciu airbag vyrába MST Automotive, ABS vyrába ITT Automotive, bezpečnostné pásy Moravan Otrokovice, ich predpínače TWR Repa, riadiacu jednotku Siemens, filter vzducu Jipap, akumulátory Akuma, pneumatiky Barum/Matador/Continental, alternátory a spúšťače Magneton Koměříž, prístroje VDO, nádrže Kautex atď. Tak aké diely VW. O čom je reč? Podstatné je, že všetko čo sa dá, sa vyrobí doma. Často je problém len v tom, že domáci výrobca nevie vyrobiť výrobok za takú nízku cenu ako zahraničný, ktorý vyrába oveľa väčšie série. Inak je v záujme automobilky, aby si našla domácich (lacnejších) dodavateľov. Ale divili by ste sa, aké je to ťažké. Veď tu nikto nemá peniaze na vybudovanie novej prevádzky povedzme na výrobu kompletov ABS alebo nebodaj na vývoj nových motorov. Dokonca ešte aj fabrika, ktorá vyrába diely pre Feliciu má veľký problém (finančný) sa preorientovať na diely pre Fabiu. Alebo si niekto z Vás na to trúfa? -
« to: gybby
Němci maj všude neskutečnej pořádek, to je pravda, protože to maj nařízený a skopčáci byli vždycky zvyklí jen poslouchat. Taky dokážou dovést každou volovinu úplně k dokonalosti a pak teprve (možná) zjistěj, že to nefunguje, na což Češi nejsou zvyklí a než aby dělali něco, o čem nevědí, jestli to pujde nebo ne, tak věnujou víc času tomu, zjistit jestli to není opravdu zbytečný (ovšem když to dělaj pro sebe, pro cizí s tim nebudou ztrácet čas a udělaj to tak jak to leží a běží). Prostě v německu nikomu nepřijde divný, že vrtule u chladiče co se točí do prava, je uchycená pravotočivým závitem - tedy se vyšroubuje - a klidně to udělaj a dělaj to tak do tý doby, než přijde někdo, komu se vyšroubuje. Ale já jsem neměl na mysli jejich čistotu a pořádek, ale jejich hloupost. Stejně jako amíci, tak i skopčáci, jsou prostě tupý. Jak inteligencí, tak znalostma. Maturitu by u nich složilo český dítě z devátý třídy úplně v pohodě. A hlavně jsou neustále masírovaný blbostma zhora, jako jsme byli my za komančů, jenže u nás byla většina lidí dost chytrejch, takže věděli, že jim kecaj, ale tohle ve státech nebo v německu nevědí (jako příklad uvedu, že cca 63% lidí ve věku do 25 let dneska v Německu neví, kdo začal druhou světovou válku, pokud vůbec vědí, že nějaká byla). Američani si myslej, že je Praha někde za Uralem a že tu máme v létě 40° mrazy a bydlíme v jeskyních. Takže tohle jsem měl na mysli. A když se na západě budeš bavit s některejma "běžnejma" lidma, tak to brzo zjistíš taky. -
« to LadaH
Na rozdiel od vas sa vsak nechvalim ze vyrabame ciste slovenske auta.
P.S. Predhanate sa v nadavani na komunistov, ale na svoju dobu boli napr. Favorit alebo Skoda 120GLS alebo Skoda 130RS dobre auta. Javy -peraky boli skutocne perfektne motorky. Magnetaky Sonet Duo atd. patrili k svetovej spicke. Kde sme teraz ? Plati pre Cechy aj Slovensko. Po r.1989 sme sa jednoducho prepadli do pr...e ! -
« to: king...
Tak za prvý: prohlašovat o někom, kdo vystuduje automobilový konstruování na fakultě strojní ČVUT, že není technik, to je přinejmenším troufalost. Nebo si taky myslíš, jako spousta lidí kolem, že největší odborníci přes auta jsou jejich prodejci a novináři, a tedy že by do toho neměli konstruktéři co kecat, protože tomu prd rozuměj? To bych si bejt tebou dost rozmyslel. A s tim, jak píšeš, že tu komunisti všechno zrušili, tak nemáš zase tak úplnou pravdu - třeba konkrétně Jawa svoje plochodrážní motorky vyráběla furt. A k tý pozici Československa - za první republiky jsme byli na 7. místě, to je pravda, v roce 1988 - 89 jsme byli cca na 48. To znamená za 40 let rozdíl 41 míst. A teď, v roce 1999 jsme na cca 81. To tedy znamená za DESET let rozdíl 33 míst, což tedy svědčí o ekonomickém "pokroku v ČR". A nemůžeš všechno svádět jen na rusy, protože kdyby sis přečet něco z historie, tak bys zjistil, že se o nás vždycky domluvil západ s východem a my jsme byli úplně mimo. A nejmarkantnější to bylo za 2. světový. -
wolff 02.12.99 17:37
« Bez nadpisu
To je diskuze na baterky. Když se tady někdo postaví proti Fabii s tím, že je Německý auto, tak ho každej hned ukamenuje. Prostě se musí každej smířit s tím, že Fabia je německá a basta. Bohužel jiná možnost vzhledm k našemu svrabu nebyla a v této situaci zaplaťbánbůh za ni.(za Fabii). V porovnání s Cliem je to auto na úrovni a to je Clio nejprodávanějším autem ve Francii. Tak o co Vám de. Stejně i více procent obyvatel na ni nebude mít peníze a s povděkem veme Felici(v případě koupě nového vozu) tak nechápu to hádání.
Všechno je to otázka peněz. My nejsme vůbec rozhodující. O úspěchu Fabie rozhodne trh v Německu, Francii, Itálii a Anglii. Možná i v Polsku. Myslím, že právě vzhledem ke své ceně se Fabií moc neprodá a pokud ano, tak s neslabšíma motoroma a s neprostším vybavením. Hádat se třeba o kW nemá smysl. Porovnejte cenu Fabie a Octaie+Brava+Almera+Lanos+Nubira+Astra+E… No a zjistíte, že se hádáte úplně zbytečně. Nó jistě otázka pojištění, ale s tím se děte vycpat. Já jsem student, mám Mazdu 1,8 a povinný ručení je fraška. Nepovinný ručení je taky fraška, protože už nebude na škodovky o tolik nižší než na jiné vozy a co víc je blbost auto pojišťovat. Alespoň pro toho, kdo umí s autem jezdit. Moje rodina už nacpala tolik prachů do pojišťovny, že by z nich mohli mět 2 paláce. To před tím jsem uváděl, že pro mě není problém všechny ty *. poplatky poplatit. A to prosím nevidělávám. Tak o CO VÁM FURT DE. Máš peníze kup si auto jaký chceš. Nemáš peníze, tak furt blbě nemel pantem a kup si Felicii(opravdu nejlepší poměr mezi cenou a užit. hodnout) a neotravuj.
Je to myšlený pro všechny co tady tak blbě klábosí co se jim líbí a co ne a přitom je to fraška. Fabia má být (a na západě to tak taky je)levným každodením dopravním prostředkem pro nejširší masy obyvatelstva. Takže vykládání o tom, že tahle páčka se mi líbí a tahle ne je úplně zbytečná. Taklhle se dá mluvit o autech třídy GTV, SLK. Z3, Barchetta a podobně. No atk jsem se vymluvil, protože to fakt bylo už strašný. Jeden o komunistech(nemají s Fabii vůbec nic společnýho), druhý o náccích(jak by smet) a už se tady pomalu nedá číst. Díky -
« Re: King,gybby
Kingu, ty si skutocne myslis, ze keby vyvojari zo Skody vymysleli nejaky perfektny, revolucny podvozok, ze by im ho VW dovolil montovat na skodovky skor ako na vlastne VW ? Uz kvoli konkurencii nie. Mimochodom, citas vobec to co napisem ? Napisal som predsa jasne, ze pre Skodu je lacnejsie pouzit diely z VW. A cela tato pochybna debata vznikla iba preto, ze som si dovolil zapochybovat o tvrdeni, za "FABIA JE RYZE CESKE AUTO". -
« Re: To King
72 nebo 4 - neni to uplne jedno, stejne mu ve skutecnosti nameri 80 (treba na Jarove zatim snad vsem motorum namerili mnohem vic nez uvadi vyrobce - jestli jim to teda nemeri nejak blbe) - tak proc se dohadovat kvuli 2 kW. A kdo myslite, ze je vetsi ***** Nasrot nedo Stano - zatim se drzi oba dost vysoko. :-) -
« To King
Kingu, s tou Fabií jsem to nemyslel nějak špatně, asi se to chce fakt zeptat. S těma kurvama komoušskýma máš pravdu, vždyť před válkou jsme měli Tatru, Škodu, Pragu, Aero, Waltera, Zetku ...
a co máme dnes? Jen oči pro pláč z toho, co ty * s automobilovým průmyslem a se vším udělaly!!!!!!!!!!!!! A co třeba Jawa! Za 40 let komunismu se z jednich z nejlepších motorek na světě stala jen výrobna 350tek a dneska ji z bahna zvedá Vodňanská Moto Union, dnes již Jawa Union! To Stano: Přejímání dílů ze strany koncernu je pro nás jedna z nejlepších věcí!
To Našrot: Jsi fakt zabedněnec, já jsem v Německu byl a např. venkov je tak uklizenj, že se nám o tom může jen zdát!!! Pak jestli Němci nejsou pořádný a pečlivý lidi! Oni moc dobře věděj, proč to všechno dělaj!