FELICIA = TOTAL SHIT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Oktávka je kráva
Vždycky jsem si myslel, že auto, které mám, je pro mne tím nejlepším autem právě proto, že ho mám. Asi mi rozumíte. Každý kdo má (jakýkoliv) vůz, přesvědčuje ostatní o výhodách právě toho svého a poukazuje na přednosti. Jednoduše přesvědčuje všechny kolem (a sama sebe především), že zrovna ten jeho vůz je ten nej... Od chvíle, kdy jsem si pořídil "Oktávku", jsem kapánek změnil názor. Možná jsem zmoudřel. Je to auto úplně na nic. Sice hezky vypadá, ale to, že je tak "levné" na něm jde silně poznat. Malé, slabší, někdy udýchané... Upřímně řečeno, už se mi ani moc nelíbí. Je to kráva. Hawg, domluvil jsem! -
« Re: to Stano a Našrot
JAWU jsem uvedl jako příklad úspěšného řešení, které o nás převzali ostatní výrobci. JAWA byla první, kdo přišel novým řešením odpružené zadní vidlice - podle toho kývačka.Aspoň tak sem to četl a potvrdil mi to i otec. Jinak nikde jsem nepsal o jakékoliv kvalitě či špičce v souvislosti se Š120 nebo Favorit. Cituji se: Neměli to tenkrát lehké,když si uvědomí člověk že nejlepší lidé a technika byli nasazení na vývoji vozu s předním pohonem, který měl původně střídat Š 100-110, a 120ku vyvíjela druhá liga.Takže Favorit mohl být už v roce 1977 místo 120ky.
Ani slovo víc.
rade -
« to Stano a Našrot
Pořád se tady oháníte Jawou, ale její sláva končila v padesátých letech, kdy byly uvedený v do výroby poslední prototypy, které nemohly být vyráběny za války. Další výroba byla již plně ovládána požadavky ruského trhu, který nechtěl žádné špičkové motorky, ale masovou produkci. To, že měly tyto motorky ještě nějaký úspěch ve sportu v 60. letech nebylo již díky jejich technice, ale hlavně díky takovým osobnostem jako byl např. Franta Šťastný. Mimochodem ten by vám o úpadku výroby motorek pěkně povyprávěl. V případě výroby plochodrážních motorek bylo štěstí v tom, že tyto motorky byly vždy dobrým zdrojem deviz a v RVHP je nikdo jiný nevyráběl ani nechtěl. Po ruských pláních se na nich taky jezdit nedalo a sajdu k nim nedělali. Dalším důvodem úpadku byl i fakt, že poptávka po motorkách od šedesátých let výrazně klesala na úkor aut. Odnesli to i jiní tradiční evropští výrobci (Norton, BSA, Triumph). To, že byla Š120 a Favorit na tehdejší dobu nějakou špičkou, to mě dost pobavilo. Hlavně v případě té Š120 a jejich létajících kolech. -
« Re: to: king...
Je sice pravda, za Octavia bola v nemeckych i anglickych testoch hodnotena vcelku kladne, ale nikdy nezabudli uviest, ze sa oplati kupit hlavne pre velmi priaznivu cenu. Porovnali ste si ceny zodpovedajej kategorie aut napr. v Nemecku ? Octavia sa "tvari" ako velke auto a vnutornym priestorom ( okrem batoziny) je auto male ? Je napr. o cca 40cm dlhsia ako Civic a vnutorny priestor na sedenie je o cca 15 cm mensi ? Ale to je vec vkusu. Mimochodom, neuverim ze by VW pustil na trh auto zo svojich zavodov ( Seat, Skoda), ktore by v niecom mohlo konkurovat autam VW. Okrem ceny. -
« Re: to: king...
opravdu Octávka v evropě vzbudila "jakýsi" rozruch, ale proč? kdo si ji "na západě" kupuje? Odpověď je jednoduchá, jednoznačně jsou to lidé z nižších příjmových skupin, kteří chtějí mít také "passata". Kdyby měla oktávka karosérii jako golf (na jehož podvozku-platformě je vlastně postavena) asi by po ní neštěkl ani pes. Ale ona se tváří jako dospělé auto za daleko nižší cenu. A jak známo vzhled prodává!!! A k té prodejnosti, ono VW je vlastně taková malá provinční firmička, která se v objemu vyrobených aut zdaleka nemůže rovnat s takovými giganty jako jsou GM, FORD, TOYOTA a pod. Schválně by mně zajímalo kolik Passatů jezdí v Americe nebo Austrálii? :o)
O Oktávce raději ani nemluvím... -
« a ještě...
Nevim, kde furt bereš to přesvědčení, že Oktávka či Fabie je nějaká hvězdná a navíc, že je to český auto a ještě k tomu podle tebe vyrobeno v český fabrice (pravda teda je, že ta fabrika stojí na českým území). Ale pak mi teda vysvětli, proč měli zpočátku oktávky na rámu před motorem a chladičem vyraženo: ŠKODA, BUNDESREPUBLIK DEUTSCHLAND. To nezní jako vyrobeno v České republice? Ani jako že by škodovka byla česká? Trochu bych ten tvůj patriotismus přehodnotil - zřejmě budeš skopčák jak poleno. -
« to: king...
Firmy v České republice, které jsou vlastněny cízími firmami v 99% případů neodvádějí daně u nás, ale v tom státě, kde má ta firma "základnu". To si laskavě uvědom. Protože platit daně u nás je ještě stále nejméně výhodné. Takže i když se řekne, že Škodovka má takovej a takovej zisk, tak už je to po zdanění v německu, ne u nás. A 90% firem, který u nás koupili strategické podniky (například sklárny, porcelánku v KV, ČZ...) tak tyto podniky koupili jen proto, aby zrušili konkurenci, protože jsme prostě byli lepší. PS: tyto vyjmenované podniky a další už díky "pomoci" ze západu neexistují, pokud to nevíš. -
« Re: To King
Zapomeňte proboha na tu zlatou českou cestu.V době kdy se evropa sjednocuje jsou tyhle náronostní půtky k smíchu.Ale vra»me se k těm autům ,kaľdá automobilka staví svoje výrobní závody kde je to pro ní výhodné např.NISAN v Belgii,Anglii,Ford a Opel např. v Polsku ,motory pro Audi v Maďarsku a j.
Jo a zajímalo by mě čím se ta slavná JAWA proslavila.Průměrný američan neví kde je Praha natoľ co to je JAWA.
A taky nechápu čím by měly být ąkodovky tak vijímečné.
Nehrajme si na něco co nejsme. -
« Re: To King
Proč bych tě měl o něčem přesvědčovat, nota bene po internetu? Nechápu. Spíš mi vysvětli v čem je Octavia či Fabia tak vyjímečná, že to ostatní vozy nemají a svět stojí v němém údivu a zírá.Podle mě jsou to uplně obyčejné vozy, hlavně pro západní trhy.Snad mají nějaké vymoženosti navíc kterýma si snad získají váhavé zákazníky ale to je vše. Pokud chceme mluvit o něčem co svět ohromilo, museli by jsme se bavit o kontaktních čočkách, JAWĚ kyvačce, tkacích strojích a jiných věcech které nás vynesli na špičku a které od nás všichni kupovali a kopírovali.Taky jsem rád že se těchto vozů pár prodá ale to je z pohledu hospodářství kapka v moři. Pokud tento stát nezačne vyvážet technologické celky jako dříve ( cukrovary, ocelárny, elektrárny aj.)nebude to lepší. A velmi mě mrzí, že jsme opustili trhy na nichž jsme byli zavedení ať už z jakýchkoliv důvodů. Dle mého názoru se na této situaci podepsala nejvíce polistopadová vláda a další, které zrušili obchodní zastoupení při jednotlivých velvyslanectvích a PZOčka.Někde jsem četl že v Itálii je ve státní správě tj.na velvyslanectvích zaměstnáno 1000 lidí kteří uhlazují italským firmám cestičky ke kontraktům.Ti to pochopili, bohužel pro nás.Ale to sem nepatří.Opakuji, bavme se o Felicii. -
« Re: To King
přečetl jsem si to ještě jednou a stále mám ten stejný pocit, který jsem shrnul v minulém příspěvku. Podle mě jsi jeden z těch zapšklých bývalýchkomoušů, který vzpomíná, jak nám všem bylo dobře. Pokud ne, tak mě o tom přesvědč. Jenom jedna věc mě tak překvapila znovu - podle tebe octavia nezpůsobila na západě rozruch? Pokud vím, žádný srovnávací test neprohrála (jenom u nás jo)a prodává se skvěle. To ladaH - já jich pár znám, ale to ti asi nemá cenu říct. -
« Re: To King
Na to se nedá snad ani nic říct. Jsem rád že jsi pochopil jak to myslel kotekp, asi sis to konečně přečetl. Teď si přečti znovu a pořádně co jsem napsal já a popřemýšlej o tom.
Bavme se tu už konečně o Felicii.Na takovéto cancy si můžeme založit nějakou jinou rubriku. -
« Re: To King
Myslis Kingu ze maji zajem na tom,aby si cesi
vydelali!Tak to ani omylem,to az na poslednim
miste,nejdriv si to tady pekne rozdelej a ukradnou
a nejakej ten zbytek daj cechackovi!Zatim neznam
fabriku,krome Boleslavi,kde by to dali nemci nebo
amici dohromady!!! -
« Re: To King
To RADE62 - potrefená husa se ozvala. Vzhledem k tomu, že pravděpodobně patříš k těm, o kterých jsem mluvil, tak už víš, co si asi tak myslím a je mi z tebe špatně. Jinak takovouto rétoriku používalí v minulosti tví oblíbenci, to je fakt. Faktem ovšem je, že to byla rétorika, kdežto to, co píšu já je realita. Moc smutná ralita. A co to utvrzuje? Srovnání ekonomik "báječného socbloku" s "imperialistickým západem". Jéžíš, pardón, já zapomněl, oni ti kapitalisté naše ekonomiky rozvrátili a zbídačili, tak, jak to v minulosti zkoušeli přes Miladu Horákovou, přes válečné piloty RAF, přes legionáře, přes inteligenci (kterou ty očividně nemáš) - ti byli naštěstí včas postříleni, nyní se to nepovedlo.. Jo tak to je jiná. Omluva pro kotekp - sorry, když jsem to četl poprvé, tak jsem byl voľaký zmetěný. Samozřejmě je jasné, jak jsi to myslel. A pokud jde o mě - jsem patriot, to je slovo, které myslím tak 5 000 000 Čechů nezná a moc mi vadí kde teď jsme. Ale budu nesmírně vděčný všem amíkům a skopčákům, že nás nechají vydělat, vyrábět a postaví trochu ty naše ekonomické ruiny na nohy. -
« To King
Ty si snad myslíš, že kdyby z nás udělali druhej taiwan nebo hongkong, tak bychom měli vyšší platy? V soukromym sektoru (převážně ve vlastnictví západních firem) většinou jsou větší platy, než ve státním, to je pravda. Ale nemyslím, že by Češi s více než tisíciletou historií měli dělat otroka nějakej skopčákům, který se ještě teď domlouvaj skřekama, nebo amíkům, pro který jsou 100 let starý baráky jedny z nejstarších památek na jejich území (kromě dinosaurů a indiánů, který už beztak skoro vymlátili), a kteří (ač nejméně vzdělaní) bohužel vlastně vládnou světu (a v Evropě jsou na tom podobně němci). Otevři si ty klapky na očích a přestaň už glorifikovat všechno západní. -
« Re: To King
to king- možná by sis měl dát sprchu a přečíst si znovu co kotekp napsal. S ním se dá souhlasit stoprocentně ale tvoje výplody to je radost. Dosaď si tam za západ-východ, komunisti-kapitalisti a máš tu samou rétoriku jakou používali komunisti čtyřicet let. Kromě této vzpomínky je to jen snůška blbin a ukázka perfektní nesnášenlivosti a nedostatku komunikace.
Pokud si to myslel vážně s tím krumpáčem, tak si vzpomínám že santa Klaus blahé paměti tvrdil něco o dosažení průměrné mzdy 20000 v roce tuším 2001. Tak už běž a kopej, to je pomalu úroveň Rakouska. Za méně než 20 let. Belgické pivo jsem pil a děkuji za ty zážitky, stačí, to je lepší Šariš. A že by jsme ohromili svět Octavií a Fabií. Zlaté oči.Jo víš kde jsem to pivo pil? V MOSKVĚ tam jiné levné nedostaneš. Nejsem agent, byl jsem tam na montáži.
to kotekp- Dobře popsaný i když určitě zabarvený a stranicky vylepšený je vývoj Favoritu v knížce tuším "Škoda 136 vyjíždí". Neměli to tenkrát lehké,když si uvědomí člověk že nejlepší lidé a technika byli nasazení na vývoji vozu s předním pohonem, který měl původně střídat Š 100-110, a 120 vyvíjela druhá liga.Takže Fa mohl být už v 1977 roce místo 120ky. Bohužel. K těm dobrým dnům pro výrobu- v knížce Enola Gay (doufám že je to správně) když si vybírali B-29 pro nálet na Hirošimu je to nádherně popsané, celý tento jev. Stojí zato si přečíst.Jinak s tebou souhlasím, nejvíce s prvními třemi větami.
rade
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!