FELICIA = TOTAL SHIT
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Felicia
-
« Re: Odpojení baterie - škrtící klapka
Panove, dostala se mi do ruky prirucka ke vstrikovani Bosch Monomotronic. Ridici jednotka je "adaptabilni". Obsahuje zapisovatelne datove pole, ktere si sama spravuje. Je to kvuli zmene parametru motoru zpusobene starim a netesnostmi. Pokud se odpoji baterie, tak se toto datove pole po cca 20 minutach smaze. Toho se vyuziva treba v dusledku spatneho chodu motoru vlivem napr. kratkych jizd bez zahrateho motoru, kdy si RJ vypocita neoptimalni hodnoty. Pak se doporucuje po smazani datoveho pole zahrat motor dokud nesepne vetrak, vypnout, a jeste 2x :-)). Pak by jednotka mela mit ulozene rozumne parametry. Stejneho vysledku lze zrejme u novejsich RJ dosahnout i zapisem defaultnich hodnot z PC. Pokud by byl zajem, tak to mohu naskenovat a poskytnout vam to. Je to celkem zajimave pocteni. -
« Re: Fel
Tak taky trochu pochválím:-) Už jsem měl aut celkem dost - od Š100, Š120, Fiat Ritmo, Lancia Delta, Renault 5, Ford Sierra - no a teď jezdím ve Feldě Combi r.v. 2001 1,6 GLX (první auto kupované jako nové) a dobrý. Najeto cca 25.000km bez jediného problému. Jo, musí se víc bouchnout kufrem aby se zavřel, promazání pomůže ale ne na dlouho, studené starty jsou takové jak je naprogramovaný počítač, ale jinak ani ťuk. Klimačka klimuje, sedadla vyhřívají, CD čko hraje, 14" kola se stabilizátorama sedí velmi dobře, Není problém. Jistě, když pak člověk přesedne do většího luksusnějšího auta, tak je to něco jiného. To jistě. Ale pokud s tím velkým autem člověk najede více km, tak taky zjistí že při 220 km/hod hučí atd..............PTD -
« Re: Fel
To rád slyším, UBL je asi nějak na Felicie vysazený, no , proti gustu žádný dišputát. Já sám mám diesela ve Felicii a dobrý, na ty peníze hodně dobrý, 103 tis km najeto a s autem není v podstatě nic. Jen nafta se tam musí stále dolejvat, ale to myslím, že do některých ostatních aut daleko častěji, jezdím pod pět ... -
« Re: Fel
Netvrdím, že Felda je výkvět techniky. Mám 1.3 MPI už pátý rok, najezdil jsem s ní 75 tis. km bez zvláštních problémů s průměrnou spotřebou 6 litrů. Byl jsem s ní v Anglii, 4x ve Francii (mimochodem VČ - Paříž za 13 hodin) a nikde tam na mě nekoukali jako na exota a ani neměli touhu dokazovat mi, že jejich auta jsou lepší. Takže na ježdění v Čechách a čas od času na dovolenou po Evropě mi to auto úplně stačí. Kromě toho, ať máš auto jakýkoliv, vždycky se najde ještě nějaký lepší. A jen zamindrákovanej polointeligent má potřebu si stále dokazovat, že to jeho je nejlepší, i kdyby se kvůli tomu měl přerazit. -
« Re: Fel
Měl jsem již několik aut Ford Sierra 1,8 TD r. 93,
Ford Orion r.v. 94, VW Golf III 1,6i r.92 a každé auto mělo svoje mouchy. Nyní mám Felicii a jsem
s ní také spokojený. Samozřejmě má svoje, ale jde přístup k jednotlivým problémům. A tké není Felicie jako Felicie. -
« Fel
Pava: promiň, promiň, urazit jsem Tě nechtěl, ale stojím si za tím. Je to prostě hrozný auto, který se moc neliší od Favorita a do dnešní doby už taky nepatří, stejně tak jako Š 120, je to strašný klump ! Dobrý auto tomu říkají jenom Ti, kteří v ničem lepším ještě neseděli a žijou tak trochu ještě 15 let spátky jako za komančů - to zase nemám rád já ...
Ostatní: Problény s řídící jednotkou ??? No jo, no Felicia, to je jako koupit boty u Vietnamců, pořád se rozlepují. -
« Re: Odpojení baterie - škrtící klapka
Opravdu to musi byt pripojene k PC? Neni to duvod jak z nekoho vytahnout penize? Vzdyt ty auta jsou vybaveny snimaci, tak snad ma ta ridici jednotka informace ze skrtici klapky a podle toho reaguje. Nevim co se na tom serizuje, jestli vis, tak to tu napis. (Videl jsem vymenovat cely vstrik slozeny z nekolika jinych aut (MPI) a normalne to jelo a v servisu na tom pozdeji nic nenasli. Je pravda ze se po odpojeni ztrati nektere udaje, ktere pocitac nasbira behem jizdy, ale ty si potom nasbira behem jizdy.( -
« Re: Odpojení baterie - škrtící klapka
Samozrejme ze je vse v pohode. Nevim kdo tady vypustil takovou famu. Mozna nekdo kdo nemuze vypnout televizi protoze se mu smazou programy, nebo nevypina pc aby se mu nesmazal harddisk. Po odpojeni baterie se opravdu smazou chybova hlaseni, ale to je vse. Nastavovani volnobehu je vlastne "nezavisle" na jednotce. Pouze se sleduji otacky a podle toho servomotor pootevre nebo privre klapku. Prosim nepiste, ze je to zavisle na teplote motoru, vody, nasavaneho vzduchu navolenych otackach v jednotce. To vim taky. Pouze pisu, ze se nic nemuze ztratit. POKUD JE AUTO A JEDNOTKA V PORADKU!! Zdravim -
« Re: Odpojení baterie - škrtící klapka
S tím nulováním paměti to nechápu. Nedávno jsem nabíjel otcovi přes noc baterii z Felicie (zapoměl dovřít kufr a týden to auto stálo v garáži ;-) ) takže jsem ji měl celou no vyndanou a druhý den jsem ji namontoval a schválně to vyzkoušel (kdosi tady už o tom dávno psal, tak jsem byl zvědavej). A nic. Respektive všechno :-). Auto jelo jako hodinky a volnoběh se za chvilku sklidnil na těch cca 800. Takže nevím. -
« Re: Odpojení baterie - škrtící klapka
Jo, přesně tak. V chytrých knihách píšou, že odpojením akumulátoru se vymaže registr chybových hlášení. Ještě jsem zapoměl napsat, že ta baterka byla dopojená cca 4 hodiny. Možná, že kdyby to bylo jenom na pár minut, tak by se data ze škrtící klapky nesmazaly. -
-
« Odpojení baterie - škrtící klapka
Minulý víkend jsem montoval do Feldy 1.6 autorádio a tak jsem si jak jinak preventivně odpojil baterii (nikde jsem se nenašel, že by se to nemohlo udělat). Po montáži jsem akumulátor připojil a bez problémů nastartoval. Záhy jsem však zjistil, že auto se chová trochu jinak než obvykle. Při studeném motoru byl volnoběh cca 1000 ot. což je asi o 200 ot. méně než je obvyklé a hlavně i po zahřátí volnobežné otáčky nepadaly dolů ale stále držely cca 1000 ot. (normálně cca 800 ot.) Navíc jsem si všiml, že plyn reagoval až po stisknutí cca 2 cm. Byl jsem z toho docela vyděšenej a jenom jsem se děsol, že jsem něco nepos... . Koukal jsem do chytré knížky a zjistil, že asi nefunguje těleso škrtící klapky, ale je tam mech. nouzový volnoběh. Následně jsem volal mechanikovi, co se mi stalo a ten mě naštěstí uklidnil. Diagnóza : Nekomunikuje ŘJ-škrtící klapka a oprava je práce na 5 min. s VAGem. Nejvíc mě ale naštvalo to že to, že se při odpojení akumulátoru smažou data ve škrtící klapce se člověk nedozví ani z návodu k použití a dokonce ani z chytré knížky o údržbě za cca 300,- Kč.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!