NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
Tos opravdu trefil špatný kus. Mně na Almeře nejvíc vadí poměrně častá výměna žárovek. Jinak OK. Ale obecně vzato N16 šla proti předchozí generaci kvalitativně o třídu níže. Tento fakt je důsledkem snížování nákladů u Nissanu jak oni říkají restruktulizaci. Rencek tam nasadil nucenýho správce, kterej měl za úkol dostat Nissana z červených čísel a udělal z Nissana na chvíli nejzizkovější automobilku světa. Důsledkem toho je Almera N16 -
"-- skrytý --" 06.03.06 15:32
« Bez nadpisu
to nissanalm:
tak to je fakt dost a celkom vaznych problemov. Ak mozem hovorit za O2 (riesil som tiez par veci ako reklamaciu) tak po tretej navsteve servisu je momentalne vsetko vyriesene (pri 20tis. km mi sice mierne, ale cim dalej viac povrzava predna naprava. Pocut to zatial len pri prejazde retarderov, za jazdy nie). Inak spokojnost hlavne jazdne vlastnosti oproti O1 podstatne lepsie, lepsie odhlucneny interier, priestor vzadu super, kufor ani nehovorim.
Alemru N15 pouziva manzelka, obcas si ju poziciam. Pri 176tis. (poctivych preverenych) motor slape vyborne (uz podla zvuku poznat ze je vsetko OK) podvozok skvele drzi v zakrutach (mam 185/60 R14 na Al). na nerovnostiach ma vsak pocit ze to auto strasne trpi (dost to nim zahrkoce) okrem par povrzavajucich plastov a zrejme trochu opotrebeneho laveho predenho zavesu ktory na jamach mierne pohrkotava je vsetko prikladne na tak jazdene a stare auto ticho.
Ono ako uz bolo viac krat povedane nenajdes uplne bezporuchove auto (raz to dojde na kazde). Najpodstatnejsii je vsak pristup ludi. Ci uz predajcu, zastupcu vyrobcu (dovozcu) alebo servisu. Ako tak som ochotny sa zmierit s tym ze mi v ramci zaruky opravia vcas vady ktore su objektivizovatelne (samozrejme bezplatne). Potom je sanca ze bude auto sluzit k spokojnosti a ze si zakanznik bude ochotny kupit od toho isteho vyrobcu znovu. -
"-- skrytý --" 06.03.06 15:26
« Re: nissanalm
Pocuj, super, ok autoimpex zabudnute, no moj problem stale pretrvava, nemam potrebny vykon aky by som mal mat. Predchadzajuci majitel robil vymenu piestnych kruzkov,. ale to by nemalo mat vplyv nejaky na to si myslim ??? ci ano?? Vykon vtedy bol ok a este aj potom asi 2 mesiace, len teraz posledne 2 mesiace ma trapi, uz to nieje co to bolo, please ak na nieco napadne skus poradit, ze cim to moze byt?? dakujem.
:D -
« Re:
tu je v skratke co som zatial riesil:
Mam najazdene 18000km a uz boli menene komplet svetla kvoli zahmlievaniu,manzeta polosi bola chybna z vyroby, uchytenie pasu vodica,menene lamba sondy,memeny plavak, vrzga to vsade, geometriu som mal nastavenu uz asi 4krat,stale maju problem vyvazit gumy a teraz mi zistili skrivene brzdove kotuce. Nehovorim o kvalite spracovania ta je ako u indickych aut. Kontroloval som nastreky dutin a zistil som ze je to riadne zfusovane.Zistoval som aj protikoroznu ochranu N16 a nie je robena formou pozinkovania.Hlavny sef servisu nissan mi vravel ze od kedy sa almera vyraba v anglicku tak maju kopu prace v ramci garacnych oprav.
Do 40000km: 3krat oprava brzd, uchytenie vyfuku, vymena svetlometu ked po dazdi tam natieklo asi 2dcl vody a ostalo to tam, osvetlenie interieru-oprava-zle kontakty -
« Re:
ja som test tlmicov a brzd robil v kosiciach, ale mali by to vediet spravit v mikone, alebo aj v toyote v bratislave.nastavenie geometrie je najlepsie v autopolise,kedze my zatial nikdy poriadne nevyvazili pneu tak aj to robim v polise za 1000sk >:-[] , je to stale lepsie ako 5krat nechat prevazovat, osvedcil sa mi pneumix v pneumatikach
Naposledy som reklamoval brzdy lebo mi ostavali visiet na kotucoch.
Inac almera ma velmi dobre brzdy asi najlepsie ake som mohol v poslednej dobe vyskusat, mysli seriove nie sportove alebo robene dodatocne -
« Re:
blesk: almeru by som asi viac nekupil kvoli vsetkym problemom co som mal-auto som sa snazil 2krat vyreklamovat, kontaktoval som aj japoncikov, stale som sa dostal k tomu ze ich mam dat na sud, firma kde som nissana kupoval stratila licenciu od nissana a nikto mi to nepovedal a ja som mal v tej dobe same problemy s autom. Plusy: nikto ti ju neukradne(O2 sa kradne vo velkom,moj kamos o nu prisiel pred 2 mesiacmi-bola vytypovana),dobra spotreba-moj rekord 4,9l pri 100km/h
bezne v lete 6,1l. Motor je drziak. Podvozok velmi dobry.
Zapory: kvalita ide dole vodou odkedy su s Renaultom, podvozok je dobry ale na nekvalitnych cestach sa znicia tlmice a ine podv.casti rychlo,treba casto nastavovat geometriu (cca 15000km), 1,5benzin je lenivy a treba ho tocit min. na 4000.kvalita spracovania je zla.
Rozmyslal som co by som kupil ak nie almeru, ale po skusenostiach znamych so znackami skoda,opel,citroen,daewoo si pripadam ze aj napriek chybam mam najlepsie auto v danej cenovej hladine. -
« Bez nadpisu
casper: servis je najlepsi na racianskej v autopolise, na autoimpex zabudni ak nechces mat do......kane auto, mam vlastnu skusenost, co sa tyka tvojho problemu tak to moze byt palivovy filter alebo vaha vzduchu ale podla toho ze si prestal s tym mat problemy tak to bolo sposobene chybnym palivom-ja tankujem na esso. Olej pre tvoje auto by bol najlepsi Castrol 5w-30, 0w-30 -
"-- skrytý --" 06.03.06 11:17
« Bez nadpisu
to nissanalm:
koli comu si chodil po servisoch po celom slovensku? Odporucil by si N16 este dnes kupovat? Svagor ma par rokov N15 sedan 1,4 64kW a uvazuje mozno aj o N16 kedze bol spokojny. jeho inklinacia je aj z toho dovodu ze v autach nema velky prehlad a riadi sa tym co ma odskusane a intuiciou (Octaviu vyradil z vyberu napriek tomu ze ju osobne vobec nepozna aj napriek tomu ze O2 som mu chvalil(mam ju), programatori su proste specificky ludia:-)
Dik inak za tie info ze nevedia v Autopolise robit tlmice a brzdy (diagnostikovat, jasne ze mi ich radi vymenia). Kde to vedia robit? a co to cca stoji (len diagnostika bez vymeny)?
Inak subjektivne mi N15 brzdi velmi dobre (ucinne a citlivo) zasluhu ma na tom aj to ze mam verziu prakticky v max vybave (SLX s ABS a kotucmi vzadu). Platnicky maju mat vpredu min hrubku 2,5mm a vzadu 1,5 mm. Momentalne mam 7mm vpredu a 6 mm vzadu. Kotuce vpredu su hladke aj ked su na dolnej hranici hrubky (nove maju 18mm, dolna tolerancia je 16mm a ja mam tych 16mm, vzadu su trochu nerovne, hrubka rovnako ako vpredu - dolna hranica). Tlmice su znesitelne ale nove by asi boli lepsie - nenadskakuje auto, ale zdaju sa mi maksie (aj ked oni su aj nove trochu primakke na tie tvrde pruziny-rovnako to ma vraj aj N16). Preto by som chcel diagnostikovat prave aj brzdy a tlmice, lebo mali by byt este dobre ale rad by som vedel kolko este tak mozem pocitat ze vydrzia (je to dost penazi vsetko toto menit) a ci sa mi oplati este do toho ist ci auto predat. Tlmice vyjdu cca 15tis, kotuce dalsich zhruba 15tis. plus platnicky a robota cca do 40tis :shock: Odhadujem ze Rok 96 s 176tis km sa uz nebude predavat tak lahko ani len za 130tis Sk. (Aj ked ceny v inzeratoch sa pohybuju tak od 130tis do 160tis Sk za tento rocnik, pri tomto pocte km a vybave). Takze bud si to auto potom budem musiet nechat este aspon par tisic km alebo ho radsej dojazdit a predat s vytlcenymi tlmicmi, a zjazdenymi brzdami aj ked len za necelych 100tis. sk. Proste ak budem presvedceny ze manzelke to auto bude este stacit tak aspon dva roky tak sa to stale oplati. Momentalne ziadny problem ale mam rad veci pod kontrolou a je lepsie robit prevenciu ako potom riesit nepojazdne auto. -
"-- skrytý --" 06.03.06 10:52
« Nissan Primera P11 GT 2.0
Zdravim vsetkych nissan maniakov, mam par otazok na ktore neviem na nete najst odpovede, Dufam ze mi tu pomozete.
1) aky prevodovy olej tam mam davat, co sa tyka motoroveho som teraz ,menil a dal som tam 5w40 Shell Helix Ultra
2) od isteho casu som zistil ze ako keby som stracal vykon, pred 3 mesiacmi som pri akceleracii pocitil zhruba pri 3 tisicoch otacok ako keby prerusenie dodavky paliva, a potom velka akceleracia ze ma tlacilo do sedacky, zial uz to nerobi, a neviem preco, Tankujem palivo Shell V-power,
Prosim ak mozte, pomozte mi, kde moze byt problem. Bol som v AutoImpexe v nissane v Blave, diagnostikovali me cely el. system, sondy, a vsetko bolo v poriadku., Jedine co bolo zle bol termostat ale ten uz mam vymeneny a aj sviecky mi zaroven menili. No neprinieslo to ocakavany vykon. hm Ak niekto nieco viete resp. mali ste podobny problem budem nesmierne rad ked mi pomozete.
3) kde mi odporucite servisovat auto?
Dakujem. :D -
« Bez nadpisu
blesk: je to vela penazi. ked ti budu menit spotrebak, napr. brzdy-platne a kotuce, resp. nieco ine(vyfuk) k tomu kludne prirataj este min.20000 sk navyse, co uz je riadne vela. Ja by som sa s polisom dohodol ze nech spravia kontrolu, ale ked nieco bude vadne tak ty sa rozhodnes o vymene a ty si zabezpecis aj nahradne diely nakolko origos nissan su o 30% drahsie ako si to mozes pozhanat sam. Ta kontrola by mala trvat 5hodin.
Ja som nedostal ziaden zaznam, len fakturu co bolo menene. Autopolis nema kontrolu tlmicov a brzd, takze ked ti povedia ze to je v poriadku tak to skontrolovali nanajvys vizualne. Tiez odrbuju ale omnoho menej a maju najlepsi nissan servis na slovensku. Ja kvoli svojim problemom s N16 som uz navstivil 6 servisov na Slovensku takze viem co hovorim. Problem s japonskymi autami je aj ten ze vymena dielov je vacsinou narocnejsia ako pri nemeckych autach. Mna teraz caka 45000 km. -
"-- skrytý --" 02.03.06 14:58
« Bez nadpisu
to nissanalm: suhlas skusim to, teraz mam vsak inu situaciu, Mam mat najblizssie servis po 180tis. km co je najvacsi servis zahrna:
jeho cena je v Autopolise 10500,- sk navyse k servissu po 15tis. km (vymena mot. oleja a filtra) sa menia zapalovacie sviecky. Navyse kazdych 60tis km by sa mali menit: vlozka cistica vzduchu, filter odvetrania klukovky (PCV), brzdova kvapalina. K tomu navyse kazdych 90tis.km:nemrznuca chladiaca kvapalina, palivovy filter. To je co sa tyka povinnej vymeny "spotrebky". Ostatne su kontroly, nastavenia, doplnenia kvapalin a pripadne vymeny potrebnych vadnych ci opotrebenych dielov. Od seriozneho servisu cakam ze urobi naozaj vsetky kontroly, a zaznamena ich do protokolu (co vsetko robil aj s nameranymi hodnotami a menenymi dielmi a ich jednotlivymi cenami). Cena 10500 nezahrna urcite vymeny opotrebenych ci poskodenych casti ako su brzdove platnicky, kotuce, ale ani len tesnenia, prachovky, prasknute hadice... Cize tych 10500,- je aj dost, hlavne ak vsetko len okuknu za 30min a nic okrem uvedenych vymen neurobia-co je tak robota na max hodku. Ak to vsak robia poctivo moze im to zabrat tak par hodin. Tak ci tak je podla mna ta cena vysoka. malo by to byt podla mna skor pocitane hodinovkou, ktora v takom Autopolise stoji 600,- Sk vcitane DPH. Ak si to zratas zistis ze je to tiez odrb lebo nijako im ani za cely pracovny den nevyjde ta cena. Niekto tu tusim pisal ze mu robili garancku po 30tis km za 4500,- Kc. Nechce sa mi za pol hodku az max 2-3hodky prace (co je ak pocitam hodinovku max 1800,-Sk) olej stoji material cca 300-350,- Sk/l pri stredenj triede co je pri 3l cca 1000,-sk, sviecky 1ks od 50 do cca 100Sk teda max 400,-sk, olej filter do 500,- Sk, brzdovka cca 500,- Sk. Neviem co stoji vzduchovy filter a palivovy ale ak ratam spolu_1800+1000+400+500+500=4200,- Sk Vdzuchovy filter a palivovy asi nestoji dalsich 6500,- Sk. cize ako ratam tak by sa mali aj s primeranym ziskom zmestit do 6000,- Sk za cely servis. Skusim zistit ci toto vsetko nezmakne aj Oilpartners. Dik za typ -
« Bez nadpisu
blesk: tou kontrolou za 15 minut u oilpartner vazne mozes nahradit prehliadku po 15000km u Nissana.na dalsiu kontrolu 30000km by som isel do nissana a po 15000 dalsi zas do oilpartner.vidis co ti tam robia nazivo,nieco podobne funguje dlhe roky v kanade a usa. cenu mas nizsiu ako u nissana, u nissana 15000km trva prehliadka cca 40 min max. a spravia ti to iste co oilpartner. ja mam este auto v zaruke inac by som na 15000covky chodil do oilpartner, tych 2000-3000korun nie je tak vela.maju tam aj elektrodiagnostiku a rychly servis:platnicky,filtre atd. -
"-- skrytý --" 02.03.06 12:11
« Bez nadpisu
to nissanalm: pozeral som stranku oilpratner a mozes mi povedat ako realne vyzera ta ich vymena oleja s kontrolou a doliatim prevzadzkovych kvapalin. Ci nieco aj diagnostikuju, ci len vymenia olej pozru na auto zbezne zvonku, pod kapotu, doleju ak treba nieco (zvacsa aspon toto skoro kazdy ma doliate takze nic), povysavaju, umyju celne okn a za 15min ako pisu hotovo? Podla ich stranky ma kazdy typ servisu po 15000km z tychto ukonov:
Kontrola:
- vzduchového filtra
- peľového filtra
- palivového filtra
- zapaľovacích sviečok
- motorového priestoru
- podvozku
- stavu svetiel
- stavu stieračov
- tlaku pneumatík
Iné:
- umytie čelného skla
- povysávanie interiéru
- premazanie podvozku *
Kontrola a doplnenie:
- oleja v prevodovke
- oleja v pomocnej prevodovke *
- brzdovej kvapaliny
- batérie
- chladiacej zmesi
- oleja posilňovača riadenia *
- nádrže ostrekovačov
- oleja predného diferenciálu
- spojkovej kvapaliny *
- oleja zadného diferenciálu
da sa tymto fakt nahradit servisna prehliadka v autorizovanom servise po 15tis km (samozrejme u auta po zaruke)? -
« Bez nadpisu
blesk ak si chces menit prevodovy olej a motorovy olej tak chod v pohode do Race do oilpartner, pri vymene si v aute,trva to asi 15 min. Da sa tam ist bez objednania.Do autopolisu zavolaj len kvoli typu prevodoveho oleja, ja idem do polisu zajtra tak sa ti tam opytam ked nezabudnem. -
"-- skrytý --" 28.02.06 13:34
« Bez nadpisu
to nissanalm: no ono sa mi prave nechcelo vsetko toto menit kvoli tomu ze ked som kupoval auto malo necelych 172,5 tis. km a pri 171tis bola robena servisna prehliadka prave v Autopolise, len 3mesiace pred mojou kupou (overene). Boli menene aj vsetky naplne. Jedine ze by tie naplne niekto vypustil pred predajom alebo servisaci v AAA (coho by som sa asi najviac obaval). Oni mi totiz v AAA este ako reklamaciu pri kupe menili predne tesnenie klukovky. Urobili to vraj bez vypustenia oleja. Prevodovy vsak nemenili. Tie tlmice si asi zle pochopil z mojho textu, nemam ich odmerane. Z Auto Impexu mam rovnaky dojem, preto som zacal chodit do Autopolisu (vycistenie, nastavenie a doliatie klimy zatial len) Pristup sa mi vsak pacil, sami iniciativne mi precitali z ich zanamov co vsetko bolo na aute robene (chodilo ku nim, hlavne ma potesili ze robili aj lahko naburany predok, ktory znizil predajnu cenu auta ale v skutocnosti zvysil jeho hodnotu pre mna (potvrdili ze to bolo len velmy mierne havarovane bez co i len dotknutia predneho cela alebo vnutornych blatnikov, zato mam komplet novy predok s cirou optikou a novym kvalitnym lakom (mierne to vsak na aute svieti, funkcne vsak vobec nevadi). Taktiez potvrdili ze vymenene celne sklo bolo len po prasknuti od odleteneho kamienka a nie po poriednej buracke. Tie naplne sa chystam predsa len vymenit len mam dilemu ci si aspon olej nemenit sam (moc sa mi ale nechce, lebo neni cas). Okrem toho ze usetrim, dam si tam olej aky si vyberiem a budem hlavne vediet ze to neni odrbkane nejakou ciastocnou vymenou (jak toto vobec mozu smejdi robit ved sedimenty ako najvacsi previt v oleji ostavaju prave na spodu, teda na konci pri vypustani oeleja). Kotuce a platnicky som odmeral posuvnym meradlom priamo na aute este v autobazare (su este s rezervou v norme podla servisnej. dokumentacie). Jedna z vyhod AL diskov :-) Nevies co stoji vymena prevodoveho a motoroveho oleja v Autopolise? -
« Bez nadpisu
ked chces vediet typ oleja do prevodovky tak zavolaj do servisu Autopolis, urcite tam nedavaj aditiva. Po 176000km by som radsej ten olej vymenil. Ked si kupil ojazdene auto, tak by som hned po kupe menil olej,filtre,chladiacu zmes,brzdovku. Autopolis nema kontrolu tlmicov a brzd, ma to Autoimpex na roznavskej, ale oni su odrbavaci tak by som radsej bol cely cas pri aute. Ako ti vysli testy na tlmice, ja som to robil po 40000km a bolo to 70%. -
"-- skrytý --" 24.02.06 16:02
« Bez nadpisu
co som kupil Almeru N15 pre mnzelku pred pol rokom je mi az podozrive zatial nebolo vobec na nu sahnut :-) Ma necelych 176tis km. Bola robena pri kupe len obhliadka servisakom bez diagnostiky takych veci ako na kolko % su ucinne tlmice atp. Preto by som rad niekde dal urobit kontrolu takych veci ako rovnomernost a sila ucinku brzd, pripadne nastavenia a servis, kontrola kvality oleja (v motore aj prevodovke), brzdovej kvapaliny. Servisak sice potvrdil vsetko to co malo byt robene pri poslednej servisnej prehliadke a STK robenej tesne pred predajom (overene v servise a u povodnej majitelky). Ale ja mam rad hmatatelne dokazy :-) Co ak v bazere potom olej a brzdovu kvapalinu vymenili za staru a kdovie co este. Aj ked to tak nevyzera rad by som mal istotu ale nechce sa mi za tu istotu platit par tisic ak mi maju nakoniec len potvrdit ze je vsetko OK. Neviete ci to niekto nerobi zdarma alebo za nejaku malu uplatu? Byvali akcie ako dni otvorenych dveri, robili take nieco tusim aj nejake servisy. Neviete ci nieco take niekde na Nissan nebezi? garancku mam az pri 180tis co pri manzelkinom jazdeni bude tak za 3/4 roka.
dalsia vec je ta ze teraz v zime mi zmizol jeden zvuk (identifikovany ako lozisko v prevodovke), ktory sa ako mala rezonancia prejavovalo obcas pri otackach medzi 3 az 3500 ot/min. Servis to zatial neodporucil riesit Teraz v zime to stichlo. Vyzera to na malu volu v niektorom lozisku a vplyvom nizssej teploty a tym hustejsieho oleja v prevodovke je ta mala vola eliminovana. Napadlo ma preto ze viem ze exituju specialne aditiva do prevodoveho oleja alebo olej nizssej viskozity ktory by to riesil aj v lete. Neviete aky olej ci aditivum to je a kde sa da a za co kupit? -
« Bez nadpisu
co sa tyka servisnych vymen napr. ja mam plnu syntetiku 0W 30 a do roka absolvujem 2 az 3 vymeny najazdim 15000 a 45000 rocne. vyhoda tych vymen je v tom ze motor ma mensie opotrebenie, nizsiu spotrebu.napr. nissan motor pri 8000 km-ovej pravidelnej vymene oleja vydrzi bez problemov 400000km, ja som do svojho nissana sam nedolial ani kvapku oleja,olej sa meni len pri servisnej kontrole a kamos do O2 dolieva olej kazdych 3000km -
« Bez nadpisu
Stávající svíčky jsou originál čili 60 tisíc prej sou jak nový, lepé řečeno jenom zakouřené a prý takřka nevypálené.Čili výměnu mě doporučil jenom proto že mají 60 tisíc za jinačích okolností by je tam nechal. Zaráží mě jenom že je neměnil už při třiceti tisích i když japonský servisy jsou známý tím že co funguje tam nechaj. Tchán má octaviii chodí na garančku každej rok v květnu s železnou pravidelností, najede 6 000! km ročně. A se slzou v oku pozoruje jak mu plnosyntetiku a brzdovku lejou každý jaro do kanálu. Pylovej a vzduchovej filtr to samý. V potu tváře jim vykešuje 4 500,- čistá ruka a tradá. Každej rok mě po garančce tvrdí jak se na ně vykašle že servisní knížku nepotřebuje, že má auto až do důchodu a že to dá příště nějakejm garážmistrům přesto tam za rok jede zas.......... Zlatí japonci, změřej brzdovku - dobrý - necháme ji tam. Filtry taky. Teď teda ty svíčky - říkáte Brisk nebrat...........................dobře. -
« Nové svíčky při garančce
Dneska jsem byl se svým Nissanem na garančce po 60 000 km, mimochodem žádná závada jenom výměna náplní a byla mi doporučena výměna svíček. Stávající jsou prý Ok ale pro klid duše si je mám prý nechat vyměnit tak jsem řekl jo vyměňte je a oni že je nemají, musíme je objednat ???? Nissan Almera r.v. 2000 ???? značkový autoservis a nemaj svíčky do jejich pět let starých aut. Za týden mám přijet a vysolit za svíčky 700 ká. O peníze nejde spíš o čas jet zas na konec města a tam hodinu čekat, však to znáte........Tak jsem navštívil jeden autoobchůdek v centru kde mě nabídli svíčky zn. BRISK serie SUPER za 48,-/ks a vychvalovali je do nebe. Máte s něma někdo nějakou zkušenost? -
"-- skrytý --" 18.02.06 02:16
« Bez nadpisu
no zvacsa tahanie do strany v takomto pripade robia zle vyvazene pneu (nerovomerne opotrebenie alebo aj zle vyvazenie). Idealne stat pri vyvazovani a kontrolovat ci to vyvazia kazde koleso presne na nulu. Ostatne by som riesil az po tomto ukone, o to skor kedze mas malo km a podvozkove casti by mali vydrzat viac. -
« podvozok v prd.......
Potreboval by som poradit.
Teraz cez zimu mi zacal blbnut podvozok >:-[] , je celkovo nevyvazeny, rozhodi ho aj mala nerovnost a nie je presny. Almera N16 41000km, test tlmicov bol ok, geometria nastavena, ale stale akoby tahalo auto aj volant doprava. Je problem v pruzine alebo v riadeni?
Diky -
"-- skrytý --" 14.02.06 13:21
« Bez nadpisu
tomu plechovoznejucemu kufru je lahke pomoct. staci dat dolu tapacirung kufra a polepit kufor zvnutra syntetickym bitumenom. Bud sa da kupit vo forme lepiacich pasok v obchdoch ktore predavaju stresne krytiny, izolacne materialy, alebo sa da kupit v specializovanych autohifi obchodoch, alebo zohnat cez web (www.autohificlub.cz-staci dat dotaz na Dynamat, Tapajomat atp. su to samolepiace platy) Toto iste pouzivaju aj vyrobcovia aut, len na tom v tom kufry setrili. Cim lacnejsie auto tym viac plechov zvoni (nie je podlepenych) u drahsich aut to skor zamrzi kedze ide z nakladoveho hladiska o niekolko desiatok az sto korun. (Pozor specializovane Dynamat platy-inak vraj jedny z najlespich mozu stat aj 1000,- Sk/0,25m 2. ja idem teraz (na jar) tlmit dvere na O2 naterom od HB Body je to defacto to iste co tie platy len v podobe nateru alebo spreja-ceny su vyrazne nizssie ako Dynamat. -
« Bez nadpisu
Príspevok na X-TRAIL - dám pár svojich postrehov. Cca 1,5 roka vlastním typ X-Trail 2,2 dCi s najvýkonnejším dieslom 100 kW/ 314 Nm. /posledný faceliftovaný model/ Vypíšem tu plusy a mínusy z môjho pohľadu:
Mínusy:
1/ Málo odhlučnený motor
2/ Tuhé riadenie - to mi vadí najviac-zimné pneumatiky mi trocha ťahajú doprava a je to stály boj s volantom. Celkovo je môj pocit taký, že posilňovač by mal mať väčší účinok.
3/ Plechový zvuk zatvárania kufra /apoň ten môj zneje hodne amatérsky/
4/ Poddimenzovaná spojka - stačí motor troch potrápiť pri pohone 4x4 a už máte plný interiér smradľavého zápachu. / a to ho nejak moc ešte netrápim/.
5/ Myslím si, že prístroje by mali byť umiestnené pred vodičom aj keď na stredové umiestnenie som si zvykol . Nechápem tento úlet technikov Nissanu.
A teraz plusy:
1/ Dobre odstupňovaná šesťstupňová prevodovka. Umožňuje športové jazdenie - ponáhaňam aj autá strednej triedy na diaľnici. /mám Chip power box/ S bočnými stupačkami
a predným ochranným rámom ide tachometrových 200.
2/ Tvrdšie naladenie podvozku umožňuje veľmi dobré zvládanie zákrut /Mám obuté pneu 225-60-16./ Dokonca si myslím, že sedí na ceste minimálne tak, ako Peugeot 406 ktorú som mal predtým.
3/ Spotreba je podľa štýlu jazdenia od 7,4 do 8,5 l/100km
4/ Terén zvláda celkom dobre až na tú slabšiu spojku.
Pozor na výšku podvozku.
5/ Veľmi dobré služby poskytuje v zime, tu je 4x4 neoceniteľné - i v hlbokom snehu sa dopredu sunie ako tank.
6/ Celkovo univerzálne auto aj do voza aj do koča, zatiaľ žiadne vážnejšie závady až na tie mínusy v úvode./Tiež mi pred týždňov na výzvu menili v servise riadiacu jednotku a čidlo tlaku turba-vraj výrobná chyba pre ktorú zvolávali určité výrobné čísla vozidiel/ -
« Bez nadpisu
Také mám x trail 2.2dCi, 100kW, listopad 2004. mám najeto 22000km. Moje zkušenosti jsou následující - zavírání pátých dveří je opravdu plechové, spojku jsem zatím při 4x4 necítil, trochu mi vadí spotřeba 8,5 litru na 100km i při pohonu předku a lehká noha, když je velká zima, tak startuju až na druhý pokus, v zimě dost vrže palubovka před spolujezdcem a střešní okno, pod hlavou mi mírně slzí olej-prý je to normální. Nedávno si mě pozval Nissan na výměnu čehosi v motoru-žádná změna v chování vozu. Teď v zimě mám pocit, že ventily klepou víc, než je zdrávo. Jinak je to,až na těch pár maličkostí super auto. -
« Re:
Mam to samy auto, souhlasim s tebou spojka příšerně páchne a zadní dvere maji hrozny zvuk, ale ted mam problem pri teplotach -15 stupnu auto nejede ( nema predehrev nafty ) nutno domontovat za 10000 Kč.
Problémy s rizenim nemám použivam na zimu NOKIANY a super.
Jinak mi uz dvakrat menili turbo, poprve v 9000 km. -
« Bez nadpisu
Mám toto SUV, dám pár svojich postrehov. Cca 1,5 roka vlastním typ X-Trail 2,2 dCi s najvýkonnejším dieslom 100 kW/ 314 Nm. /posledný faceliftovaný model/ Vypíšem tu plusy a mínusy z môjho pohľadu:
Mínusy: 1/ Málo odhlučnený motor
2/ Tuhé riadenie - to mi vadí najviac-zimné pneumatiky mi trocha ťahajú doprava a je to stály boj
s volantom. Celkovo je môj pocit taký, že posilňovač by mal mať väčší účinok.
3/ Plechový zvuk zatvárania kufra /apoň ten môj zneje hodne amatérsky/
4/ Poddimenzovaná spojka - stačí motor troch potrápiť pri pohone 4x4 a už máte plný
interiér smradľavého zápachu. / a to ho nejak moc ešte netrápim/.
5/ Myslím si, že prístroje by mali byť umiestnené pred vodičom aj keď na stredové umiestnenie
som si zvykol bez problémov. Nechápem tento úlet technikov Nissanu.
A teraz plusy:
1/ Dobre odstupňovaná šesťstupňová prevodovka. Umožňuje športové jazdenie a ponáhaňam aj autá strednej triedy aj na diaľnici. /mám power box/ S bočnými stupačkami
a predným ochranným rámom ide tachometrových 200.
2/ Tvrdšie naladenie podvozku umožňuje veľmi dobré zvládanie zákrut /Mám obuté pneu 225-60-16./ Dokonca si myslím že sedí na ceste minimálne tak, ako Peugeot 406 ktorú som mal predtým.
3/ Spotreba je podľa štýlu jazdenia od 7,4 do 8,5 l/100km
4/ Terén zvláda vcelku bez problémov až na tú slabšiu spojku.
5/ Veľmi dobré služby poskytuje v zime, tu je 4x4 neoceniteľné- i v hlbokom snehu sa dopredu sunie ako tank.
6/ Celkovo univerzálne auto aj do voza aj do koča, zatiaľ žiadne vážnejšie závady. -
« Pripojeni MP3 prehravace na autoradio...
Jde pripojit bateriovy prenosny MP3 prehravac na vestaveny autoradio v almere (resp. jak vyvest z autoradia tu pripojku - zvladnu to sam?)? Predpokladam, ze to nejak jit musi, nechci pouzivat kazetovej adapter, chtel bych nejakym zpusobem vyvest pripojeni ven (adapterem na line-in) a mit moznost tam prehravac pripojit... vim, ze na tohle vestaveny autoradio lze pripojit CD changer i s moznosti ovladani na volantu (to bych u mp3 prehravace nemusel, i kdyz pokud ma samotnej prehravac vlastni "dalkovy" ovladani na kabelu, mozna by slo signaly k ovladani nejak posilat i z dalkovyho ovladani na volantu). -
« Re: Re: Re: neznackovy servis Nissan v Praze a okoli
to morlo: a muzes mi kdyz tak dat adresu na ten servis (staci jako zpravu sem na server) - sice Pisnice je z ruky vic nez potreba, ale treba to bude lepsi nez ty autorizovany nenazranci. Mimochodem nevis odkud berou dily? -
"-- skrytý --" 20.12.05 12:08
« Bez nadpisu
ja mam naopak zatial lepsiu skusenost s autorizovanym servisom Nissan (Autopolis BA) ake som mal s neautorizovanym Hyundai. Prisiel som k nim s Accentom na odstranenie piskotania prednych brzd (piskali aj ked sa nebrzdilo). kde za "vackovu" tisicku vraj zrazili hrany kotucov a ze to uz bude OK. Brzdy piskali uplne rovnako kotuce mali zjavne rovnaku hranu ako predtym. Na druhu krat s tym mozno nieco malo urobili (obavam sa vsak ze skor malo ako nieco). Na jazdu domov zo servisu to bolo OK. Potom to zas zacalo:-(. Ked som tam dosiel opat povedali ze by vlastne bolo treba menit kotuce, bubny, komplet tlmice. Pritom tlmice boli menene asi 5000km dozadu. Do servisu som sa rozhodol uz nepachnut a Accenta som predal do AAA auto. Naopak v autorizovanom servise Nissan som zatial maximalne spokojny. Lacny asi moc nie su, ale radsej priplatim na blok ako platit vackovky za pochybne sluzby. Tot moja skusenost -
« Re: Re: neznackovy servis Nissan v Praze a okoli
@Snehulak: Ja jsem ted daval na pravidelnou prohlidku auto do jednoho servisu v Pisnici, na jare si tam chci nechat menit zadni tlumice, delaji tam vsechno a zda se, ze ma zkusenosti... taky jsem byl v autoriz. nissanu naposledy - nejsou schopny mi opravit otocnej ovladac ofuku (2x reklamovany), nejsou schopny odstranit klepani v prednich dverich (na 3x - naposledy zacalo po jejich "odbornym" zasahu praskat pri stahovani okynka, to jsem reklamoval, vyresili to nalitim oleje nekam do prednich dveri, ten mi pak jeste cca dva mesice prosakoval ze spodni hrany dveri), 3x jsem si stezoval na to, ze se mi nezdaji zadni tlumice, ukazovali mi nejakej zkusebni protokol, ze prej jsou zadni okolo 80 %, ze rozhodne nejsou zraly na vymenu, nechal jsem zkontrolovat podvozek v Pisnici (aniz bych neco o tlumicich rikal) a servisman tvrdi, ze mam levej zadni v haji, ze to bylo poznat pri najezdu pres hranu dilny :)... autorizovanejm proste prestavam verit, pac pokud se neco neukaze na elektronicky diagnostice, tak najsou schopny a casto ani ochotny zavadu odstranit... bohuzel zase na adresu servismana v Pisnici musim rict, ze mi nalil do motoru o neco vic oleje, takze mi to pak musel slozite odsavat... delal to podle servisniho manualu, ale pokud to pak sam nezkontroluje na merce, tak to na me taky nedela moc dobrej dojem... njn, idealni to asi nikde nebude, ale s nim se da domluvit, na to odsani jsem prijel neohlasene a tak tam udelal nejakou improvizovanou odsavacku a neco nacucal... -
kik 19.12.05 16:37
« Rezonance ve vysoke rychlosti
Pred cca mesicem jsem koupil Primeru 2.0 z roku 1996 (najeto cca 115tkm). Byla po prvni majiteli, nehavarovana a pravidelne servisovana. Pri predvadeci jizde v bazaru sice svitila kontrolka ABS, ale po nekolika dnech pravidelneho jezdeni se uz nerozsvecovala. Asi byl nekde problem v cidle. Pracovnik autobazaru me na to navic upozornil uz pred kontrolni jizdou. Po koupi jsem ji jeste dal znamemu mechanikovi na kontrolu a byl jsem ujisten, ze to byla dobra koupe (zadna rez, dobra udrzba apod.). Potkal me jenom jeden problem, da-li se tomu tak rikat. Pri jizde po dalnici se v rychlosti cca 140 - 150 ozval hrozny drncivy zvuk - jako kdyz neco rezonuje. Vypadalo to na pravou predni stranu. Cestou zpet se to zacalo ozyvat uz pri cca 120, ale to bylo na rolete na zacatku D11 smerem na HK. Docela bych uvital, kdyby mi nekdo z diskutujich mohl poradit, co to mohlo byt a jak se toho zbavit. Auto bylo v srpnu na servisni prohlidce po 120 tkm, technicka me ceka pristi rok na podzim. -
« Re: Re: neznackovy servis Nissan v Praze a okoli
To Snehulak: Pokud seženeš nějakého známého či ochotného a hlavně šikovného servisa i bez zkušeností s Nissanama, a jestli si dobře pamatuju, že máš P11-144, tak mám na ní komplet servisní manuál a s tím už se dá cokoliv udělat. Jinak co mohu srovnávat, tak Nissaný jsou na servisování udělaný velmi dobře, není třeba příliš speciálního nářadí a přípravků, vše je celkem logický a tak jak by člověk předpokládal. To takový frantíci... -
« Re: neznackovy servis Nissan v Praze a okoli
Diky - ty dily z autokelly (maji katalog na internetu) vypadaji cenove docela dobre (v porovnani se znackovyma), ted jeste sehnat nejakyho sikovnyho servisaka, ktery umi delat nissany. Bohuzel servisy co znam se japoncum moc nevenujou a i kdybych je presvedcil, tak nechat je se ucit zrovna na mym aute se mi moc nechce :-(. -
« Re: neznackovy servis Nissan v Praze a okoli
To Snehulak: Neznačkový servis v Praze bohužel neznám, zatím vše co jsem na autě potřeboval udělat, jsem si udělal sám. Jako zdroj náhradních dílů mohu doporučit Nipparts - mívali přímý i maloobchodní zastoupení v Čechách, nzní je distribuje AutoKelly+možná i někdo další. Jedná se o NL obchodní firmu, která nakupuje díly přímo u prvovýrobců - např u tlumiče na N15 jsem nalezl pouze rozdíl v absenci znaku, cenový rozdíl bzl 3000 oproti 6500 za originál. Mají velmi širokou nabídku, pokud jsi z Prahy, můžeme se domluvit a můžu ti dát katalog na CD, jsou tam i obrázky, fotky a auta, na který se daný díl montuje. Pro různé spec. díly, které nejsou z druhovýroby se mi osvědčil jeden chlapek, z Frýdku Místku, který tam má servis+prodej nových a starších dílů na Nissany, objednával jsem u něj mlhovky na P11-144, cena 4tis za obě. -
"-- skrytý --" 17.12.05 23:51
« pazvuky
usak: jak to tak ctu tak pazvuky jsou asi nedilnou soucasti vsech novych aut bez rozdilu znacky:?
u me je to:
pás spolujezdce není 100% napnutý a při jízdě bez spolujezdce klepe do plastu sedačky
velmi hlučná palubní deska při jízdě na nerovné silnici, začínají se ozývat zvuky i ze zadní časti interiéru vozu, zhoršuje se
praskavý zvuk z levého okna při stahovaní i při zavřeném okně
skřípání v interiéru při najíždění na zvýšený obrubník -
"-- skrytý --" 12.12.05 16:57
« Bez nadpisu
to usak: presne tie veci som lokalizoval aj ja. Zadne plato pomohlo otocenie dosadacej gumicky medzi bocnymi plastmi a platom o 180stupnou. Gumicka bola v mieste dosadu casom pretlacena az na plast. vytiahnutim a pootocenim sa dosadacia plocha zaizolovala opat gumou. Vrzanie bolo dost vyrazne a pomohla taka blbost. Gumicky by sa mali dat aj kupit, len ma hneva ze vacsinou ked nejaku blbost chcem treba vymenit cely diel za x tisic. napriklad ked mi kamaratka zlomila pantik zatvaracej schranky (laktovej opierky) vpredu medzi sedadlami (vybava SLX) ked som chcel len ten deklik (da sa odmontovat aj s tym pantikom) tak mi povedali ze treba objednat cely stradovy diel za 5000,- Sk plus robota:-(. nahradne pantiky (Hornbach) a kovove ma stali cca 100Sk. najviac casu mi zabralo to vymysliet ako to opravit, kedze 6000,-Sk sa mi za to nechcelo davat a polamane som to tiez nechcel nechat. Kamaratka ma inak najviac zarazila tym ze aj ked to v aute vydrzalo 8rokov tak ona to pri manipulacii so sedadlom ulomila za sekundu so slovami: jeeeej to mame tiez odlomene... a dalej pokracovala v rozpravani nejakej prihody :shock: (tiez ma Almeru). -
"-- skrytý --" 12.12.05 16:45
« Bez nadpisu
to usak: takze tebe uz to nevrze? >:D . najtazssie je vzdy zistit co za previt to vrze >:D . Obcsa si poziciavam od manzelky tu Almeru (neviem maju rad:-). Ale ked presadnem do OII som rad ze mam OII. Ono to tak je ale asi zos vsetkymi autami. Nove proste nevrzu stare vrze viac menej vzdy. V tych lepsich to ide odstranit (da sa to spocitat na prstoch jednej max dvoch ruk) Co som mal Accenta tam to vsak bolo neriesitelne vrzalo tam toho podstatne viac aj kvoli tomu siel z domu. Ja proste vrzanie zle znasam. Ked upracem garaz ale skor pride jar pustim sa do tlmenia dveri v OII pre nove ozvucenie. 5kg balenie HB body 930(hmota na tlmenie plechov, ich antikorozna a ina ochrana-pouziva sa na natery podvozkov) uz mam 2 mesiace. -
« Re: pazvuky
do sbirky :-)...pazvuky interieru: zadni plato na kufru, "kalisky" v madlech dveri, "slepa" tlacitka vedle vyhrivani zad. okna a vystraznych svetel, dvirka schranky pred spolujezdcem, stavitelne "oka" bezpecnostnich pasu.... a samozrejme cca od 100km/h predni bocni okna....vetsina veci se objevuje jen v zime a da se vicemene pri trose sikovnosti uspesne odstranit. -
"-- skrytý --" 12.12.05 11:01
« pazvuky
to usak: jeden pazvuk sa mi na N15 podarilo velmy jednoducho odstranit. Bolo to take piskotanie pocas jazdy. robilo to najviac pri prudsich rozjazdoch na dvojku a este viac v kombinacii pri prejazde nerovnosti. Najprv som myslel ze to je kapota ale casom som zvuk sluchom lokalizoval ze je spredu niekde z motorovej casti. Pozrel som pod kapotu co tam moze piskotat a napadlo ma ze ked to robi najviac na dvojku a pri nerovnostiach ze to bude zaves prevodovky. Je uchytena spredu a nalavo cez klbovy zaves a sulentbloky. Nastriekal som na tie zavesy WD40 a ono to prestalo >:D
Druhy pazvuk, ktory mame tusim rozvanky -teda ten hrkotavy zvuk tiez spredu niekde pri 3 az 4tis otackach (len pocas jazdy) vyzera byt trochu vaznejsou vecou. Bol som v servise (dokonca uz v dvoch) a v oboch ked sa boli servisny technici previezt im to nerobilo :?: Mam pocit ze to robi len pri mojich razantnejsich rozjazdoch 8-s Servisak (Autopolis) mi povedal medzi inym ze N15 je posledny vyborny a bezproblemovy Nissan (jaho manzelka ma na N15 najazdene 300tis bez vaznejsieho servisu). Na ten zvuk mi povedal ze ak sa to bude zhorsovat treba prist. Dovtedy ze s tym netreba nic robit. Pravdepodobne je to vsak nejake lozisko prevodovky ktore ma uz trochu vacsiu volu. V Almere N15 sa vraj takato zavada (opotrrbrnie) casom moze vyskytovat. Bezne to vraj opravuju a podla neho to nie je nic narocne ani cenovo (otazne je ci to tak posudi aj sef servisu). napadlo ma dat do prevodovky nejaky iny olej, ci nejaku prisadu s mensou viskozitou, viem ze sa tym daju vyriesit mensie vole a este dost dlho nemat proble. Neviete niekto aky olej ci prisada to je? A co to stoji? a kde sa to da kupit? -
"-- skrytý --" 07.12.05 09:22
« Micra
Ma tady nekdo zkusenosti s novou Microu?? Stale se poohlizim po nakym malym uspornym auticku na popojizdeni a porad byl muj favorit Clio DCi... Ted se ale naskytla moznost mit za solidni peniz Micru 1.2 z roku 2003 (uz novy model) Ma nekod nake poznatky?? moc dik za odpoved -
"-- skrytý --" 01.12.05 09:42
« Bez nadpisu
len na vysvetlenie aj ostatnym: skratka VTC pouzivana u Nissanu je Valve Timing Control (riadenie casovania ventilov). Vyzera to skutocne tak ako Pise Qeta a to ze model GA14 VTC nemal. Almera N15 mala VTC pouzite len v modeli GA16 aj to len pre auta dodavane do Australie a mimo Europy a Izraela. GA14 pouzivalo vsak jednu celkom dobry vecicku a to Solenoidovy ventil ktory dodava zvyseny privod vzduchu do sacieho potrubia pri zvysenom zatazeni (zapnuta klima, svetla, vyhrievanie zadneho okna, posilovac riadenia). Dosledkom toho sa zapnutim napr. klimy na volobeh otacky nie znizia ale zvysia z 700 na 900 ot/min. Prekvapilo ma ze napr taka aktualna Vectra sa s tym netrapi, pri volobehu pri zapnuti klimy sa zrazu zacalo auto citelne triast, pohlad na otackomer ukazal ze otacky klesli asi o 150 ot/min. OII s tym napr. problem nema -
« Re:
To blesk999: Tím Valve timing camshaft jsem pouze myslel vysvětlení té zkratky VTC, dá se to přeložit jako vačková hřídel časování ventilů. Poslal jsem ti soukromou zprávu s emailem, tam mi to tam, prosím, pošli, jestli můžeš. To časování je mi známý z QG18, funguje to tak jak jsi psal, pouze trochu doplním - pracuje to na základě těch čidel, které jsi psal:teplota vody, otáčky motoru, poloha škrt. klapky a navíc kontrola neutrálu. Nebudu teď psát jaká musí být kombinace teplot chladící kapaliny a polohy škrtící klapky resp. množství střikovaného paliva. Výsledný signál je poslán do el. ventilu, který přepustí tlak k přestavení převodu sacího vačk. hřídele. Rozsah otáček, při kterých je časování přestaveno oproti volnoběhu či max. otáčkám je 1150-4600rpm. V tomto rozsahu je delší přesah otevření sacích a výfukovách ventilů. Tzn. že nad 4600 jede motor se stejným časováním jako při volnoběhu.
Jen mě překvapuje, že by to bylo i na 1,4 motoru. -
"-- skrytý --" 28.11.05 18:33
« Bez nadpisu
to Qeta: Valve timing camshaft- co to je? je tam lrn oznacenie VTC, princip popisujem nizssie. kde ti mam poslat tu kopiu listu z manualu? nasiel som to ked som hladal nejaky problem s Lavym svetlom (nesvietilo ani s dobrou ziarovkov, poistka OK...-uz to ide ale stale sa mi to nezda musel som prehodit kabliky) takze som to nejak blizsie nestudoval -
« Re:
To blesk999: Můžeš kopii listu z toho servisního manuálu, nějak se mi to nezdá, co já vím, tak první motor v evropském Nissanu s variab. časováním ventilů byl QG18DE použitý poprvé v Primeře P11C-144. Měl jsem jak Primeru P10 tak Almeru N15 s motorem GA16, totožný motor s GA14 jen s větším objemem a rozhodně proměnné časování ventilů neměl. Nepoužívají tam zkratku VTC jako např. Valve timing camshaft? -
"-- skrytý --" 28.11.05 12:08
« Bez nadpisu
to mena: prave ze variabilne casovanie maju uz 1,4l s vykonom 64kW model N15. Oznacuju to VTC a docital som sa o tom az v servisnom manualy. Spolu so zadnou napravou multilink to bolo teda vskutku nadstandardne riesene auto v tejto triede. Pri dobrej starostlivosti da naprdel jazdymi vlastnostami vacsine dnesnych aut nizssej triedy. (malo sa naklana, dobre drzi stopu...). Co dnesne do vysky stavane auta kvoli priestoru uz z principu tak nezvladaju (vysokeo polozene tazisko, jednoduche pevne vlecene zadne napravy) -
« Variabilni casovani
Variabilni casovani ma 1.5 pokud vim az po faceliftu. 1.8 ji ma od zacatku, taky se tim chlubi na internetovych strankach, ale je pouze dvoustupnovy. Tj. ve 4000 otackach se to prepne na ostrejsi vacku. Dnesni trend (napr. Honda) uz je v plynuly zmene, nikoli skokovy. -
« Re:
blesk :-))) aby to bylo komplet, toz mi to tez piska, ale vzdy jen rano pri rozjezdu-a spis mi to prijde od rizeni-bo to piska pri vytaceni kol kdyz vyjizdim z podelnyho stani. S tim klepanim zadni napravy(ale dela to jen v zime) sem byl tez v nissanu, ale neprisly vubec na nic, vsecko vraj ok. Tak pak dej do placu, az zjistis co to rezonuje v tom predku. -
"-- skrytý --" 25.11.05 17:36
« Bez nadpisu
to usak: ked som cital tvoj prispevok chvilu som mal pocit ze hovoris o mojom (manzelkinom) aute:-) Presne asi taky nejaky zvuk pocujem ja tak okolo medzi 3 a 4tis otackami (taka kovovo znejuca rezonancia) retaz to nebude motor je na mieste absolutne OK zvuk jak ma byt. To sycanie neviem co je ale robia to vsetky Nissany, kamarat mal maximu a ta znela tiez podobne aj ked to bol trojliter v automate. Ak je to to co myslis tak mne to skor prijde zvuk skor pekny patriaci k dobremu motoru:-). Este sa mi spredu pri jazde a prejazde nejakych nerovnosti alebo len pri prudsom rozjazde ci brzdeni ozyva piskotanie, ale myslim si ze to bude niektory zo zavesov motora, mozno zaves vyfuku. najskor vsak predny zaves uchytu prevodovky. Nahouby na tychto pazvukoch je ze sa nedaju odstranovat inak ako postupnym vymienani casti (ten zaves so siletblokm). Skusim to este streknut silikonoovym sprejom, v najhorsom to nepomoze :x Ta rezonancia neviem asi skoncim v servise uz som tam volal. Len sere ma na tom ze tam necham najmenej 1000-ku aj ked to bude len dotiahnutie nejakeho blbeho uvolneneho plechoveho krytu. Ale v podstate budem nakoniec rad ze to nebude oprava napr prevodvky za x desat tisic. V podstate aj preto ma sere kazdy pazvuk lebo za niektorym moze byt vazny pruser. Cakat ze manzelku s dvomi detmi necha auto niekde na ceste sa mi nechce. -
« rozvod retez
to blesk...tez mi tam v predu neco jakoby rezonuje, dela to jen za jizdy a presne v urcitych otackach 2-2,5 tisice, po pridani je pokoj...pak mi jeste, kdyz je zima, syci motor, nez se rozehreje a klepe neco (asi) na zadni naprave...jak rika kamos, dokud to jede, toz to neres :-) -
"-- skrytý --" 24.11.05 17:07
« Bez nadpisu
ja mam zatial dva mesiace N15 HB a ziadna ziarovka neodisla. Zato nesvieti mi osvetlenie regulacie ventilacie (kurenie a prepinac sposobu vedenia vzduchu svieti OK, neviete ako sa tam meni ziarovka? Detto kontrolka svetelnych blikaciek (vsetky 4 smerovky). Svietivost sa mi zda priemerna (ako u ostatnych aut). mam vsak uz ciru optiku, ta mozno pusti o nieco viac svetla. Dnes som konecne prezul na zimaky. Okrem toho ze to nesmyka, tlmy to lespie nerovnosti a zistil som ze letne som mal uz nerovnomerne zjazdene, lebo obcas som mal predtym pocit ze to taha mierne dolava (myslel som ze je to sklonom vozovky smerom ku krajnici) teraz uz to nerobi. Mam Bridgestone Blizzak LM18 185/60 R14 na AL. letne boli Matador Stella 175/65 R14. Asi aj na leto pojde nieco lepsie a tiez 185/60. Aj ked manzelke to asi bude jedno ci jazdi na Matadoroch alebo na Potenza-ch:-) -
"-- skrytý --" 24.11.05 11:15
« VTC u Nissan Almera N15
teraz som zistil zo servisneho manualu ze Almera N15 pouzivala tiez variabilne casovanie ventilov. Riadi to elektromagneticky ventil na zaklade udajov zo snimacov: mnozstva nasavaneho vzduchu, polohy vackoveho hriadela, teploty chladiacej kvapaliny a polohy skrtiacej klapky-tie posialaju udaje do riadiacej jednotky ktora potom riadi elektromagneticky ventil ktory potom pri dosiahnuti vyssieho zatazenia, vyssiej teploty chlad. kvap (nad 70 st celzia), vyssich otacok (nad 1500ot/min),... zabepzecuje vacsie prekrytie ventilov... Cele by to malo zlepsovat vykonovu charakteristiku. Neviete ako to maju vyriesene Hondy VTEC alebo VTI? Zaujimave ze Nissan sa nikde nechvalil ze ma tiez variabilne casovanie ventilov, Honda je naopak tym povestna. Mali rovnake riesenie pouzite uz Nissany Sunny? Ak ano japonske motory boli nie 10rokov popredu ako som si myslel ale mozno aj 20 pred nemeckymi. 16V a 2xDOHC bola u nich uz samozrejmot od prelomu 80tych a 90tych rokov ale variabilne casovanie, hm klobuk dole-pekna vecicka. VW motory z devedesiatych rokov su proti tomu jednoduche, primitivne a nevykonne kramy (1,8l aby mal 90 resp dokonca 75koni) -
"-- skrytý --" 24.11.05 10:37
« Nissan Almera N15 - rozvodova retaz
Ludia mam blby pocit ze manzelkina Almera N15 zacina byt suca na vymenu rozvodovej retaze:-( Pri otackach medzi 3 az 4tis zacina byt pocut skrkanie ako ked sa skrka retaz o nejaku kovovu cast. Robi to vsak len za jazdy a hlavne na dvojku. Ak vytacam motor na mieste nerobi to. skusal som to so zapnutou aj vyslapnutou spojkou-je to rovnake-nic. Teoreticky to moze byt aj prevodovka, ale zda sa mi ten zvuk ze ide viac spredu (otvorene okienko za jazdy). V lepsom pripade to moze byt rezonancia nejakej hovadiny (krytu, plechu, vyfuku...). Vcera som odstranil dost silne vrzganie od zadneho plata (mam HB) riesenie bolo primitivne lahke plato dosada na plastove bocne kryty cez gumene podlozky. jedna bola optrebena, otocil som ju naopak a prestalo to:-) Zvukov od motora sa vsak desim :shock: poradte -
« Lak
Nadruhou stranu je pravda, že od té doby vidím problém s nestejně lakovanými dily snad na kadém čtvrtém autě, což se mi dřív nestávalo. Asi jsem změnil pohledna svět . Tak se tímto uklidňuji, že v tom nejsem sám i když mi ostatní snad ze soucitu říkají že na mém autě žádný problém v nestejném lakování nevidí. -
"-- skrytý --" 04.11.05 14:09
« Re:
podla mna to je hlavne o tom ze povodny lak je vraj akrylovy vodorieditelny, prestriekavany este bezfarebnym lakom a cele potom vypalene. Bezne to lakirnci lakuju dvojzlozkovymi lakmi a ak akrylovymi vodourieditelnymi (jednozlozkovymi) nepouzivaju na to uz bezfarebny lak a uz vobec to nevypaluju. Preto ta "hlbka" metalizy vyzera inak vzdy v zavislosti od dopadajuceho svetla. Kamaratovi co teraz streiakali na obycajnom Espere vodicove dvere to vsak mal tak urobene ze to nebolo poznat zo ziadneho pohladu. proste perfektne. prvy krat som to tak videl. Zial moje auto tak nikdy nevyzeralo (ani OctaviaI ani II ani Almera):-((( -
« Bez nadpisu
Manželka nedávno škrabla Micru (jsme na ty Nissany ujetý). Naštěstí pouze lištu dveří v barvě vozu a z hruba 10 centimetrový škrábanec u kliky. Zkoušel jsemto rozleštit el. leštičkou. Na liště se to podařilo na dveřích bohužel ne. Známý - vyhlášený autolakýrník mi řekl ať to nechám být že se to "ohledí" - nicméně mi poradil jednoho míchače metalíz asi 50 km daleko. Nedalo mi to a vypravil jsem se za ním. Tento mi ukázal vzorníky stejné barvy od různých výrobců na ploše asi 20 x 20 cm. Vzorníky jsme přikládali na poškozené místo na dveřích. Neustále se mu to nějak nezdálo a všech pět vzorníků stejné barvy s požkozenými dveřmi porovnával. Mě se zdály 3 barvy naprosto identické a dvě trošku světlejší. Srovnávání probíhalo na slunci, navíc vzorek byl na magnetické podložce takže jsme mohli vyhodnocovat s "odstupem". Nakonec jsme vybrali vzorek který podle mě se dveřmi v podstatě splýval, prodejce mě přesvědčoval, že to stejně nebude nikdy ono ale přesto mi 5 gramů za pětikilo umíchl. Předal jsem lak i s autem lakýrníkovi který dělá skutečně špičkové nástřiky a těšil se na výsledek. Když jsem ho spatřil pokoušeli se o mě mrákoty - barva sice ideálně odpovídala, ale té metalízy tam byl nějak moc - prostě ty dveře úplně svítily. Lakýrník pokrčil rameny v tom smyslu že mě varoval....Poučení - Lakovat až škrábance karoserie - ne laku!!!!
P.S:Někde na internetu dávno před tím než se toto událo jsem zaslechl, že snad exisuje nějáká leštěnka na "sražení" metalízového efektu. Nevíte někdo něco o tom?