NISSAN

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.05  22:17

    « Re: Primera P10

    Něco podobnýho sem měl na P 11. za tepla to hodně točilo, třeba v koloně, když se pojíždělo, jak sem se rozjel bylo to dobrý, spravilo to povolení bowdenu plynu, kterej byl bez vůle a teplo jej našponovalo.
  • 00 Reagovat !

    foto Rentier1967

    Rentier1967 06.03.05  19:43

    « Nissan Almera N15

    Dík za radu, docela by mě cena zajímala, :shock: teď to zase již asi týden funguje bez problémů, poté co jsem natankoval plnou nádrž >:D . Zatím vše drží a vše funguje. Zatím dík :-! .
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 03.03.05  12:34

    « Re: Primera P10

    cierne sviecky znamena ze zmes je stale prilis bohata.
    cize bud vstrekuje vela benzinu alebo je nejaky problem s privodom vzduchu.
    dufam ze niekto iny ti poradi lepsie.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.03.05  12:17

    « Primera P10

    Čao Sunderland. Mám na vás zasvěcené dotaz,jsem zoufalý a nevím,co s mojí Primerou 1.6 16V.Situace je taková,že mi mrška začla žrát asi 12litrů.Průser byl (je) v tom,že i po zahřátí sytič "sytí",neustále si kára přidává šťávu a točí kolem 2500-3000.Tak jsem začal věcma jako - lambda - v pohodě,čidlo - v pohodě,sání karburátoru (ano,skutečně mám ještě karbec :-( ),při té příležitosti svíčky - neustále jsou černé jak bota, nic nepomohlo a nevím co dál. Při studeném stavu - naprosto ok, po zahřátí prostě pulsují vysoké otáčky. Měl jsem to 2x v servisu - tam mi neudělali nic jiného, než že vyměnily pružiny v karburátoru, vyřadili sytič a zvedli trochu volnoběh - nechápu, jaký to mělo smysl. Pak řekli že prostě nevědí co s tím a že to mám prodat. Jednak by mi (ač stará plečka) chyběla, druhak je mi blbý prodávat auto, který není v cajku, nejsem šmejd. Pokud by se někdo našel s cennou radou či zkušeností, budu ho uctívat a modlit se k němu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.03.05  08:43

    « Maxima QX

    Olin
    No já moc nejezdím,jak jsem psal že spíš většinu roku řídím autobus,takže cca asi tak 30 tis. Předchozí majitel ale najezdil když jsem jí kupoval nějakých 170tis.Byl to nějaký ředitel(majitel)přepravní firmy,takovej slušňák,kravata,nekuřák a jezdil v tom sám po kšeftech většinou po dálnici(to už se ale člověk nikdy nedoví jak to doopravdy je),takže to nebylo na první pohled vůbec ohuntovaný a proto se mi líbila.Já jí nemám na denní ježdění,ale spíše jako koníček a pro radost že mám silné auto které jsem už od mala vždy chtěl a trošku to vytunit ať má dušička radost.V zimě s tím nejezdím a v létě nepravidelně na chalupu nebo dovolenou.Ale kdybych jezdil denně,tak si to nemůžu dovolit,to bych jako běžný občan neutáhl kdyby se něco podělalo což při denním ježdění je velice pravděpodobné včetně opotřebení.Už jenom gumy,manžety poloos,destičky,výfuky,řemeny atd atd co se průběžně mění, pokud kupuješ originály,tak se nedoplatíš a to nemluvě o servisu.Tohle auto je opravdu pro majetnější občany když jezdí každý den do práce nebo pro takové jako já kteří to jednou poladí a pak se chodí koukat do garáže a celá rodina je na ně nasr....hihi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.05  20:11

    « Re: Re: Maxima QX

    Ňuňas
    Kolik km jsi už s tím najezdil?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.03.05  11:59

    « Tuto zkušenost už mám za sebou

    Rodiče mají Almeru Spring N15 sedan z 99. a tento problém nás postihl zhruba před třema roky. Konkrétně jsme jeli a najednou nám přestal ukazovat tachometr, otáčkoměr a taky se nepřičítaly km na tachometru ujetých km, za chvíly zase šli (nebo taky až po krátkém odstavení auta). Závadu jsme nahlásili v záruce a její oprava nás nestála nic. Ve vašem případě máte asi smůlu. Samotná oprava probíhala tak, že jsme nahlásili poruchu v servisu a oni řekli, že se podívají na kabely. To udělali a nepomohlo to. Proto si myslím, že to nejsou vyklepaný kabely. Nasvědčuje tomu několik věcí a)Blne vám to občas během jízdy a později to zase funguje b) výpadek budíku by pravděpodobně následoval vždy po nějakém menším nárazu. Když nepomohla prohlídka kabelů, vyměnili nám v servisu řídící jednotku pro budíky (nebo něco podobného). To taky nepomohlo a v servisu si začínali lámat hlavu čím to je, tak kontaktovali Nissan ČR. Tam jim řekli, že se jedná o poměrně vzácnou závadu, která se dostala až do rodného Tokia. Nakonec nám vyměnili celý panel budíků. To znamenalo i vynulování počtu najetých km >:D , ale to vám samozřejmě napíšou do servis knížky :-( . Pokud chcete vědět kolik oprava stála, mrknu se na fakturu možná to tam bude, i když jsem to neplatili. Opravu nám prováděl Nissan Trend Kolín, když tam zavoláte, tak vám určitě poradí. Hodně štěstí.
  • « 00 Reagovat !

    foto Rentier1967

    Rentier1967 01.03.05  21:53

    « Re: Re: NISSAN Almera N15 1999

    Taky si myslím, že je to "pouze" v kabelech, ale nechci se do toho moc vrtat, jelikož auto používá žena denně do práce a nerad bych, aby jí to nenastartovalo. Nemáte někdo náhodou manuál na orientační zapojení kabeláže v Almeře?
    Další dotaz: nemáte někdo podvědomí, kde sehnat střešní nosič na Almeru (mimo značkové prodejny) ??
    Dík za odpověď
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.03.05  19:00

    « Re: Re: Maxima QX

    Též mám podobný názor , letos mne čeká spodek auta zaslechl jsem, že do dutin jze použít něco skoro průhledného co ani nesmrdí a nezadělá auto, přitom je to elastické, nemá někdo tušení jaký je to přípravek dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.03.05  10:51

    « Re: Maxima QX

    Olin
    Je to manuál.Né že bych měl něco proti automatum..ba naopak..třeba v autobuse je to super.Člověk není tak zdrchanej(tady v Praze) a je to tak nějak půl práce.Ale u osobáku se mi více líbí hezky si zařadit a mít to jak se říká sám v ruce.Navíc já to tenkrát spíše bral po technické stránce.Bál jsem se že by se automat mohl nějak podělat,přeci jen je to více náročnější a pak to nezaplatím.Ale věřím tomu že když se člověk k tomuto vozu chová tak nějak slušně ať už je to automat nebo ne a dá mu takovou tu nějakou základní údržbu plus něco navíc(rezistin,dutiny apod.)tak ho to "přežije"...Mnozí tvrdí že u současných vozů není třeba ochranných nástřiků,že jsou tam výroby,ale mé zkušenosti jsou takové,že alespoň jednou za 5 let to všechno prostříkám znovu a vyčistím vapem bordel z míst kde se drží.Ten den práce a sundavání plastů mě nazabije a divili byste se co se tam všude drží a pak začína zbytečně reznout...Voda je mrcha,ta zateče všude...Už jsem to auto prolezl za tu dobu jak myš noru,tak to mám docela vychytané i co se týká nejrůznějších závad co jsem měl.Servisům už tak nějak po jistých zkušenostech nevěřím a raději si dělám co můžu sám..:o)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 28.02.05  12:57

    « Re: Maxima QX

    Ad spotreba 3 litrov: bol som v tatrach.
    cesta tam, fujavica, priemer 60km/h, spotreba 8.9
    cesta spat, pekne pocasie, priemer 90km/h, spotreba 9.5
    pripominam, V6,3liter, automat
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.02.05  12:42

    « Maxima QX

    Ňuňas
    Máš tu Maximu v automatě nebo v manuálu? Jinak jsem docela potěšen tím, že někdo sdílí stejný názor jako já. A to, že nemusím jezdit 200, i když to jede.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.02.05  10:18

    « RE: Elektroinstalace

    Já měl něco podobného... Po instalaci alarmu (ve značkovém servisu) zhasínalo na dlažbě podsvětlení přístrojů. Celá závada byla špatně doražený (západka nebyla za hranou zámku) konektor na přístrojovce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.02.05  10:10

    « Re: NISSAN Almera N15 1999

    Problémy s elektroistalací! Montoval jsem do několika "evropských" Nissanů - Primer - alarmy a musím říct, že jejich elektroinstalace (na rozdíl od jiných "evropských" Japonců) je opravdu tzv. "na dobré slovo". Rozhodně bych začal hledat problém v neuspořádáné změti drátů za pojistkovou skříňkou před levým kolenem řidiče: prostě ji uvolni a pořádně se "prohrabej" těmi dráty, vše pak vrať zpět a otestuj.
    Jen Tě musím upozornit, že to pak třeba taky nemusíš vůbec nastartovat! Stalo se mi to opakovaně a šlo vícemené o to najít takovou polohu "klubka" drátů, v níž by to chodilo, jak má.
  • 00 Reagovat !

    foto Rentier1967

    Rentier1967 26.02.05  20:26

    « NISSAN Almera N15 1999

    Mám dotaz jestli se Vám to někomu stalo:
    při jízdě z ničeho nic se vypne ukazatek ujetých kilometrů, padno ručičky otáčkoměru a rychloměru a zároveň i ukazatel teploty a stavu paliva. Všechno funguje jinak bez problémů a uto jede v poho. Po vypnutí a delší přestávce nastartuji auto a vše opět naskočí jak má. jinak hodiny ukazují pořád.
    Má někdo zkušenost a radu jak odstarnit a čím by to mohlo být ????
    Dík za každou radu, jinak budu muset do servisu.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 25.02.05  10:57

    « Re:

    hlavne s tym koncom s tebou uplne suhlasim. tiez mam troska vykonnejsie auto a 90% casu patrim skor k tym pomalsim, lebo sa nikam neponahlam a nerad riskujem...
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.02.05  10:45

    « Bez nadpisu

    Když jsem si po roce co jsem se sem nepodíval pročítal příspěvky(hlavně o Maximách),tak musím také jedním zareagovat na ty nejrůznější dohady a přispět svou zkušeností s tímto vozem..Před 6 roky jsem si zakoupil už tedy starší(na novou bych neměl) Maximu Qx 30.Moc se mi v té době líbila vzhledově aniž bych věděl něco po technické stránce..Byla za cenu takovou,že jsem jí chtěl pouze na kšeft a poslat jí dál a tím si vydělat na něco jiného.Jenže jsem se párkrát svezl a už si jí nechal do teď i za cenu toho nekřesťanského povinného ručení a holt to jiné auto nemám..Tohoto osudu zatím vůbec nelituji.Nejsem denní jezdec s tímto vozem a moc toho osobním autem nenajezdím(řídím autobus) ale musím říci,že bych už neměnil.Zpočátku když jí bylo tak 5 let,tak se trošku sypala(klima,výfuky,kotouče,cd měnič,volnoběh-chcípala,knock sensor a další drobné problémky).Toto vše jsem bral jako prostě normální provozní věci které k autu holt tak nějak patří a opravil to i když za na mé poměry veliké peníze.Co by člověk ale pro svou lásku neudělal,že..Spotřeba tohoto vozu alespoň s mým autobusáckým(pohodovým) stylem jízdy se pohybovala lehce přes 10 litrů.Uměla jet i za 13,ale to jsem jí musel vyloženě trápit,teda v uvozovkách trápit(řekl bych že tomu motoru je vcelku jedno jak se k němu člověk chová.Přijde mi že zkousne všechno..Jednoho dne neprošla emisema.sice už od začátku měla zvýšené hodnoty,ale tentokrát prostě už neprošla vůbec..Tak jsem začal být černá ovce rodiny s teoriema typu načatý motor,podpálené ventily,koupil jsi sračku,jsi *,tolik peněz apod..byla to pouze vadná Lambda soda a řídící jednotka jela na tu druhou a zbytkem v nouzovém režimu z posledních hodnot(informace od technika).No a jak jsem jednou vyndal barerku,tak se to vše vynulovalo a už se to neumělo nastavit když byla vadná.Výměna sondy cca 3 tis(sám doma) a spotřeba nepatrně klesla při mé běžné jízde..Musím říci že když jedu opravdu jako děda na hřbitov,tak umím i za těch 8,5litrů,ale tak se jezdit prostě nedá,takže uvádím svůj průměr 10 litrů a při sportovnější jízdě 13.více jsem zatím nešel. Nyní je vůz ve stavu zazimování (jako každý rok)a provádí se na něm pár úprav typu prahy,orig.křídlo,přední spoilerky,koberečky na míru s nápisama a mnoho dalších blbůstek pro radost a oko.Pojal jsem to jako auto pro radost a koníček a dokud to půjde tak utáhnout,tak to tak zůstane.Myslím že tyto typy vozů nejsou moc vhoné na to dát je nevybouřenému klukovi ať jsi jde zalítat a pofrajeřit i když dnešní cena je tomu nakloněná.Sice je to auto ne tolik výrazné,ale vzhledem k síle a dymamičnosti by v rukou takového nevybouřeného klučiny mohlo způsobit nějaký ten problém.Nechápu lidi(a to nejem mladé kluky) kteří žijí v duchu když to jede 200 a má to ten výkon,tak tolik prostě pojedu..Přece nejde o to co mám za motor nebo nemám,koho předjedu nebo zamyškuju,ale v první řadě o to koho vezu a komu můžu ublížit a zranit.Proč bych s autem které umí jet 250 nemohl jet jen 130..co na tom..Já sám vím že to je silné a výkonné a to mě uspokojuje a nemusím to dokazovat kde komu z okolí.Stačí že vím že když to bude potřeba,můžu se spolehnout. Já si to auto nechal proto že z něho mám dobrý pocit,že je kultivované oproti třeba Feldě apod. a že ten motor je velice příjenmý v celém rozsahu provozu a člověk má úplně jiný pocit z jízdy jako profesionální řidič. Nechápu pak ty co když vidí že mám 3litra a jedu podle předpisů,tak jsou schopni mě ohrožovat na životě zbytečným najížděním na nárazník,předjížděním tam kde není vidět a ukazováním mi jaká jsem to sračka že s tím neumím jezdit..Věřte že lidé kdo takové auto řídí s ním většinou i jezdit umí jen to nepotřebují dokazovat protože vědí co pod tou kapotou mají a že to nemusí být vždy jen proto aby to šlapalo co se do toho vejde..
    Tak to byla taková malá - velká úvaha nad dnešní dobou a doufám že mě hned neukamenjete za mé názory které nikomu nevnucuju..hihi..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.05  22:29

    « Re: Re: řazení - převodovka

    Zkusil bych ten olej - je to v podstate nejmin nakladna 'oprava' a vysledky muzou byt velice dobre.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.02.05  18:28

    « Bez nadpisu

    Přesně tak, anebo nechat tak.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.02.05  13:42

    « Re: řazení - převodovka

    KALL : přesně o tom to je. Můžu zajet do Nissanu ať to opraví (pokud to ovšem není standardní chování), ale za víc jak 2.000,- (tedy nic s převodovkou, maximálně výměna oleje) mi to nestojí. Jezdit s tím můžu.
    Dík za názory.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.02.05  20:38

    « Bez nadpisu

    POkud vím , tak tyto problémy dělají špatný synchrony.Krožek synchronu nestačí vyrovnat rozdíly v otáčkách ozubených kol.POkud by se to mělo měnit, tak převodovka ven.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.02.05  11:53

    « Re: řazení - převodovka

    Olej byl již určitě měněn a někdo tam nalil něco, co tam nepatří!
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.02.05  11:09

    « řazení - převodovka

    Ahoj, mám P11, 120kkm a rád bych slyšel Váš názor.
    Když chci zařadit jedničku, tak musím skoro stát, pokud jedu rychleji jak
    20 tak to tam jde vrazit jen s meziplynem. Když si chci podřadit na dvojku,
    tak to bez meziplynu jde taky dost špatně. Trojka a vejš jde docela dobře.
    Toto se ani moc nemění s teplotou.
    Je to normální, nemám načnutou převodovku ? Myslíte že by pomohla
    výměna oleje ?
    Dík za Vaš názory.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.02.05  21:43

    « archiv

    tak nam to nejak zapadlo do archivu ... :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.05  21:47

    « Doplnění

    Záruku na prorezavění karosérie můžeme škrtnout (vozidlo mělo prodlevu 14 měíců mezi garančními prohlídkami).
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.01.05  16:14

    « Rez na Almeře N16 rv 2000

    Chlapiska zatím to tu jen pročítám, ovšem mám jeden problém. Dneska jsem zjistil, že na spodní části karosérie v místě napojení prahů na zadní blatník mám rezavý kus nosníku přivařeného ke karosérii (vapadá, že je tam už z výroby). Je to na obou stranách vozu. Setkal se někdo z majitelů Almery N16? Celý podvozek je nastříkunutý nějakým asfaltem už z výroby, ale prahy a tato část je jen nabarvená. Kdesi jsem četl, že by měl mít nissan pozinkovanou karosérii, jak je to s tím pozinkem? Vozidlo má najeto jen 40 000 tisíc.
    Co s tím?
    Nechat tak?
    Nastříknout asfaltem?
    Nabarvit?
    Obrousit a nabarvit?
    Díky za odpověd Tomáš
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.01.05  17:40

    « automat

    2 irij:
    Chlape, jak tady chces hodnotit automat a pritom jsi v tom nikdy nejel (viz 'Já jsem tedy s automatem nikdy nejel, ale mám radši, když si můžu volit vše sám a nic mi do toho "nekecá".) ??? Takovejch lidi uz jsem potkal fakt hodne a co vim, tak s tim bud za a) v 90% nikdy nejezdili, ale presto uz vsichni vedej, ze automat neni dobrej a odradit to rucne je proste nejlepsi a nebo za b) vzhledem k tomu, ze maj kvedlacku v aute uz tolik let, tak preci neni mozny, aby nejakej automat byl lepsi. Ale neber to ve zlym, jenom muj nazor ...
    Souhlasim, co tady pise RedBaron - s dobrym automatem radis prakticky jenom plynem, s kvedlackou bych uz asi jezdit nemohl, respektive nechtel ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.05  17:13

    « Re: Re: Ad charakter motoru...

    Teď už je mi to asi jasný. Já totiž nemám kat ani příčky. Místo katu je rezonátor a laděný tlumič příčky nemá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.05  13:54

    « Re: Ad charakter motoru...

    U dvoulitrových motorů MMC byl ten zlom vždy velmi patrný: u starších motorů 8V byl v cca 4000 ot./min., u novějších 16V o trochu výše, tak ve 4500 ot./min. Pokud jde tvůj motor v režimu zrychlování "zcela plynule", hledal bych chybu, nejspíše v rozpadlých přepážkách baněk výfukového systému, event. dokonce v rozpadlém katalyzátoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.05  10:24

    « Ad charakter motoru...

    Takže pokud tomu rozumím, tak když dá "podlahu" ve 4000 tak to má něco provéct? Mě to teda zabere a jede bez nějaký efektů.
    To sekvenční řazení jsem myslel "normální " převodovku do která nevede normální klacek, ale je na ní sekvenční nadstavba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.05  10:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ad charakter motoru...

    Ad "bouchnutí sazí": projevuje si při akceleraci, hlavně na "plný kotel".
    Sekvenční řazení u automatu je sice prima, ale potřebují ho hlavně ne příliš povedené automaty na ne příliš povedených motorech (raději to nebudu blíže specifikovat...). Ale opravdu povedený automat s příslušně odladěným motorem se bez něho klidně obejde, resp. "chytrým" ovládáním plynu dosáhneš kýženého cíle snadněji, rychleji a efektivněji, než využitím sekvenčního řazení (až na zcela výjimečné případy extrémních situací typu zledovatělé serpentiny o velkém sklonu, které chceš jet "naplno", apod.).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.05  09:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ad charakter motoru...

    Teď jsem zapoměl, to bouchnutí sazí se projeví při nárůstu otáček, nebo při přidání plynu kolem těch 4000ot?
    K těm automatům, asi by mě nebavilo mít nohu na plynu a jen kroutit volantem. Možná je to jen můj pocit, ale to by mě moc nebavilo, neměl bych z jízdy takový požitek. To bych raději bral sekvenční převodovku (né elektronickou)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.05  09:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Ad charakter motoru...

    Těch 1600ot normálně nepoužívám, ono to ani moc nejde. Mám Mitsubishi Galant 2.0 U nás totiž ti blbci udělali malinkej kruháč a ono to jinak projet nejde. Je to krásný příklad toho, že když se dojde na minimální hodnoty dané normou, tak to stojí za ........ Normálně motor točím 2500-5000 (ale spíš víše, odtud také mých 11,5/100km)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.05  08:58

    « Re: Re: Re: Re: Ad charakter motoru...

    To RedBaron: A v tom to právě vězí! S automatem uděláš super rychl. průměr, ale jaksi "bez emocí", takže je vlastně potom ani nevyhledáváš, protože na ně při jakémkoli tempu vlastně nedosáhneš. A tak Ti to prostě nestojí za riziko pokuty... (to jen k onomu "umravnění").
    To irij: "Bouchnutí sazí" je jakési "připojení dalšího motoru" někde kolem 4000-4500 ot. min., tedy rozhodně ne v 1600, kdy se motor totálně udušený příliš prošlápnutým pedálem plynu začíná vzpamatovávat ze mdlob způsobených řidičem...
    A ještě k automatu: Neznám nic lepšího, než je moderní automat zcela přesně a okamžitě reagující na pohyby pedálu plynu (za etalon v tomto směru považuji ten v Hondě Accord s motorem 2,4).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.05  04:07

    « Re: Re: Re: Ad charakter motoru...

    Mitsi: Mě moc do předpisových mezí neumravňuje, v sobotu ráno díky minimálnímu provozu jsem dělal ČB-Ruzyně dost pod dvě hodiny jako za starých časů a zřejmě opět díky minimálnímu provozu na mě na Shellce u letiště, kde jsem natankoval plnou za jásotu z pro Jihočecha nepředstavitelné ceny 22.90 Kč za litr Naturalu 95, vybafnul z palubáku průměr spotřeby 10.5 , tak jsem prostě nechápal jak je to možné, protože když jsem se umravnil pod 140 tak k tomu musel být opravdu pádný důvod, například mlha, opravdu nepříjemně se lesknoucí zjevně namrzlý most s hrby nebo podezřele debilní místo, jakým je křižovatka na vrchu kopečka nad Chlaponicemi u Písku, kde bezpečně odbočit prostě nejde. Nutno říci, že moje drahá toto tempo, kdy jsem v plném soustředění a celou cestu nedám obě ruce z volantu, moc dobře nenese a po příjezdu byla zelená až běda. :roll:
    irij: Nevím co máš za motor, ale jestli je to nějaký čtyřválec s objemem dva litry a méně, tak tu řadící páku opravdu používej a netoč motor v oblastech jako je 1600 ot./1min. :-) Co se týče automatu, jsou to opravdu zbytečné výhrady. Dobrý automat dělá to, co TY chceš a to, k čemu TY dáš povel pravou nohou na plynu. Ty meze míry a prudkosti sešlápnutí plynu a reakcí převodovky na tyto podněty po chvíli praxe pochytíš a pak už si vesměs není na co stěžovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.01.05  23:49

    « Re: Re: Re: Ad charakter motoru...

    Já jsem tedy s automatem nikdy nejel, ale mám radši, když si můžu volit vše sám a nic mi do toho "nekecá". Možná jsem vedle, ale v tomhle směru zkušenosti nemám.
    To bouchnutí sazí je co? Mě to často při přidání plynu tak kolem 1600ot (např při výjezdu z kruháče) škytne a pak už to zabere a jede. To je ono? Ten motor z toho dostává vcelku štos.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.05  21:24

    « Re: Re: Ad charakter motoru...

    To RedBaron: Opět mi nezbývá, než s Tebou zcela souhlasit. Ano, pro kombinaci s automatem je zřejmě "bezcharakterní motor" lepší. A to s rychlostí podřazení při kick-downu rovněž na 100% potvrzuji. Jenže mne auto s automatem dokáže vždy "umravnit do předpisových mezí" a já se (stále ještě) občas rád svezu pro "sportovní pocit", nikoli pro "nejlepší čas na kolo". Předpokládám, že víš, jak to myslím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.01.05  11:06

    « Re: Ad charakter motoru...

    Mitsi: Ano, to je ten rozdíl "charakterní" a "bezcharakterní" motor a je to i tajemství, proč v testech "bezcharakterní" Porsche 911 turbo jezdí shodné časy za 14 litrů na sto a proč "charakterní" F360 Modena aby mu stačila, žere ve stejném režimu 19. Můj motor je zřejmě bezcharakterní, nikdy u něj nebouchaj saze a má lineární postupně se zvyšující zátah až k 6000 otáček, který potom směrem k maximálním 6400 otáčkám pozvolna opadá. A já jsem tomu vcelku rád, protože se umí dobře chovat v pásmu 1500 - 2500 otáček i nahoře, což je na cestování ideální. Já totiž nemám moc rád když bouchaj ty saze - u turbodieselů od VW, většiny benzínových turbomotorů, maloobjemových motorů točících skoro 8000 otáček atd. Člověk v TDI se mě dokáže držet, ale bohužel jen přesně v tom rozsahu "bouchnutí sazí". To, že mému motoru potom ještě zbývají 3000 otáček, během kterých ho plynule narůstající akcelerací na stávající rychlost naprosto smete, zatímco on si bude hrát s řadící pákou a kopanci od turba někde vzadu, to se mi právě líbí. Asi jsi to správně nazval a já se přistihl, jak preferuji bezcharakterní motory, protože když sednu do nějaké osmnáctky nebo dvoulitru a mám kvedlat s pákou, poslouchat řev naprosto nesmyslného a uchu nelahodícího čtyřválcového motoru, který musím týrat, aby ze sebe vydal to základní, co od motoru chci, tak jsem poměrně nešťastný. V poslední době jsem to pozoroval nejednou.
    S automatem taky nemám jediný problém, když potřebuju předjíždět, tak v režimu sport nepodřadí žádný manuálista rychleji z pětky na dvojku tak rychle jako kickdown a když kor chci, tak si zamknu řazení max. do trojky (která odřazuje ve 170) a motor je vždy připraven ve správných otáčkách, jenom zatáhnout a zmizet.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.05  10:25

    « kabelaz Almera N16

    Pokud mate nekdo zajem o dokumentaci k rozlozeni kabelu po Almere N 16
    a castecny navod na rozmontovani palubky, tak tady je :
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.01.05  00:03

    « Re: Ad charakter motoru...

    Tak se mi zdá, že sis zřejmě spletll auto a každý se tu bavíme o nějakém jiném motoru. Protože jinak bys o tom nemohl napsat, že jede zhruba stejně při lechtání jako při plném plynu.
    QX: Tak to máš naprostou pravdu, jsem za blbce. Většinou se na mě tlačí ti z Feliciama a Favoritama, protože předjet mě nemůžou. Ale nejhorší na tom je, že mě běžně předjíždějí v obci přes plnou čáru, na přechodech a ještě na mě troubí.
    K tomu výkonu motoru bych řekl, že jsem si taky nevšiml, že by mu docházel dech ve vyšších otáčkách. Zvuk je super. A přesně jak píšeš o ožití, tak mi to taky tak přijde. Když to polechtám do tři 3 tisíc a pak dám plný plyn, přijde mi, jako bych odpálil dynamit.
    K Legendu řeknu taky svoje. V žádném případě není tak sportovní jako Maxima. Nemá ani takové zrychlení. A navíc žere jak kráva.
  • 00 Reagovat !

    foto krakatit

    krakatit 07.01.05  19:50

    « Motor v Maxime

    qx: presne tak....
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.01.05  18:55

    « Bez nadpisu

    Ze by motoru v Maxime chybel vykon ve vyssich otackach, tak to vazne nepozoruju. Kdyz s tim clovek jezdi normalne, tak ani nevi co tam ma (A/T), ale kdyz to proslapnu, tak je nejen vyrazna zvukova kulisa, ale motor uplne ozije (nad cca 3500rpm) a jak tady nekdo poznamenal dole (ackoliv v souvislosti s necim jinym) 'jede to jako kurwa'. Nemam pocit, ze to je motor bez charakteru - normalne se chova jako beranek, ale ...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 07.01.05  17:20

    « Re: Ad charakter motoru...

    zo skusenosti mozem dat na tieto 2 druhy motorov priklady: ten bezcharakterny je urcite ten v trojliter v C5, od 2000 az po 6000 ma takmer vodorovnu priamku kr.momentu, vykon pada uz pred cut-outom cca6500ot (auto nema ociachovany redline) takze v otackach vedne.
    spotreba od 9mimo mesta s lahkou nohou po 15 v meste preteky...
    charakterny motor - 2.5 v6 v alfe 166. Pod 3500ot to moc neslo, potom to chytili tie sadze a islo to ako *.
    vysledok - nepouzitelny motor s automatom. automat radil pri 2500ot, cize to auto bolo mdle so spotrebou 17l (mesto). Pri manualnom radeni rychlosti ta ista spotreba, akurat to islo krasne svizne...
    takze ja preferujem ten bezcharakterny motor. oni su totiz rovnako rychle, akurat ten bezcharakterny to nedava najavo...a menej zere
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.01.05  13:53

    « Ad charakter motoru...

    Motor "bez charakteru":
    - jede dobře/svižně, i když se to jen tak piánko lechtá, ovšem při "plném kotli" nejede už o moc lépe/více (minimální rozdíl v odezvě motoru na potřeby řidiče, resp. na zacházení s plynem);
    - "nechá si hodně líbit" (neprotestuje) v nízkých otáčkách, zato se nerad vytáčí do červeného a dlouhodobý pobyt těsně u červeného pole mu rovněž příliš nesvědčí (subjektivně má člověk pocit, že ho zbytečně trápí);
    - absence efektu "bouchnutí sazí" někde kolem 4-4,5 tis. ot./min. (jakoby člověk přiřadil/připojil další motor);
    - malý rozdíl mezi min. a max. průměrnou spotřebou, tj. malý rozdíl ve spotřebě v závislosti na stylu jízdy.
    Motor "s charakterem":
    - obrovský rozdíl v odezvě motoru "při lechtání plynu" a při "plném kotli";
    - pod určitou úrovní otáček (např. 2000) odmítá spolupracovat a zřetelně protestuje při podtáčení (odtud i vyšší hodnota min. průměrné spotřeby), naopak se velmi ochotně vytáčí "hodně do červeného" (vím, u automatu to člověk těžko zjistí...) a v otáčkách těsně pod červeným si vyloženě libuje, zvláště při dlouhodobé jízdě tímto stylem;
    - efekt "bouchnutí sazí" je výrazný, motor víceméně "není spokojený", pokud nejede alespoň nad otáčkami, kdy se tento efekt dostavuje;
    - propastný rozdíl mezi min. a max. průměrnou spotřebou podle stylu jízdy.
    Stačí?
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.01.05  12:40

    « Spotreba Maxima

    Mal som Maximu 3.0QX v manuali. Jazdil som 2x tyzdenne tu istu trasu 400km a dokonale som ju poznal. Cesta mi za normalnych okolnosti trvala 2h tam, 2h spat => priemerna rychlost 100km/h (to len aby ma nikto neobvinil zo zdrzovania premavky). S Maximou som ju jazdil s priemernou spotrebou 8.5l, s Cliom za 6.5l. Raz som mal ako nahradne vozidlo Oktaviu TDI 81kW a priemernu spotrebu na tejto trase som s nou mal 7.5l pri rovnakej rychlosti. A teraz sa do mna pustite, ze tak nizku som s 3l nemohol mat a tak vysoku s TDI tiez nie >:-[]
    BTW motor 3.0 v Maxime moze posobit mdlo, ale to je tym, ze od 2t do 7t otacok sa sprava stale rovnako a nema ziadny zvukovy prejav. Bezne sa s nim da pruzne zrychlovat od 1500ot, co je cca. 60km/h na 5. stupen. A aby ma Mitsi neobvinil, ze ten moj bol tiez priskrteny - Brno-Praha po D1 som cez pracovny den urobil za 80 minut, priemerna spotreba ~15l :roll:
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 07.01.05  08:50

    « Re:

    praveze ked niekde ide 90km/h tak je to lepsie ako keby siel 120, pretoze kto sa naozaj ponahla ide viac ako 120km/h a predbehnut pomalsieho je jednoduchsie ako rychlejsieho
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.01.05  00:31

    « Bez nadpisu

    2 Olin:
    Nic ve zlem, v podstate dnes kdyz jedes podle predpisu vypadas jednak jako blbec (je to smutne, ale je to tak) a jednak skutecne zdrzujes urcitou cast ostatnich. Ja vim, cloveku to muze bejt u *, ale je to tak. Jinak pokud jezdis 90, tak te musi predjizdet tak 80% ostatnich, protoze i s Feldou 1.3 ti kdejakej vesnickej Franta natrhne * (myslim, ze Krakatit by mohl vypravet, ze kdyz je nekdo totalni prase s o polovinu slabsim autem, stejne te dostane ...). Ja rikam, ze rychlost, kde uz si ostatni tak nefrkaj zacina nekde na 140 na beznych cestach, do 120 se cloveku lepi na * kdejaka ta Felcka, protoze s tim kazdej jede co to da, kdezto kdyz ma clovek pod kapotou vykonnovou rezervu tak si jede pijanko, usmiva se a obcas to prislapne ...
    2 Mitsi:
    Muzes rozvest tu zkusenost s 3.5V6 u Legenda? At mi nikdo nevypravi, ze s tim autem zazijes lepsi pocit z jizdy (pokud jde o pruznost) nez s Maximou. To auto je strasne tezke a motoricky poddimenzovane, respektive zadnou sportovni jizdu bych od toho ani omylem neocekaval. Tomu auto by vzhledem k hmotnosti sedlo minimalne tak 200kW ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.01.05  23:40

    « spotreba almara

    ja mam almaru 1.5 ale starsi motor (vyroba v 2002) spotrebu si poctivo pisem. da sa povedat, ze marec / oktober na letnych gumach spotreba 6,5 - 7 l (mesto 70 percent) a na zimnych gumach 7 - 7,5 l tak isto mesto 70 %. jazdim na v power.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.05  22:17

    « Re: Re: maxima qx a32 3.0 - spotreba

    Tak tento příspěvek fakt nechápu. Jsem to pochopil tak, že když pojedu jakýmkoliv stylem, tj. zlehka, středně, naplno, budu mít vždy zhruba stejnou spotřebu. Maximy i u Legendu. U toho taky nechápu
    Asi jsem výjimka, neboť i 3,5 l v Hondě Legend mi připadalo poněkud "bezcharakterních", ovšem stále ještě někde úplně jinde, než 3,0 v Maximě
    Jak je to myšleno? Že je někde jinde.
    QX: Provoz zásadně nezdržuju. Jestli si to někdo myslí, když jezdím podle předpisů, tak je to jeho věc. Nebo když jedu 90, ze zadu se na mě tlačí nějaký šašek se slabým autem a nemůže mě předjet, protože mu to jede asi 92, tak je to blbec. Nemůžu za to, že má slabé auto a kvůli tomu nebudu zpomalovat nebo zrychlovat. Tak tohle je podle některých zdržování provozu. A vzhledem k tomu, že si to někteří myslí, tak to taky tak na cestách vypadá.
    A krajinou se taky nekochám.
    RedBaron: 7.9 s 3.5. A jak si to udělal, když to není možné?
    Jak jsem již řekl, je to stylem jízdy, provoz nezdržuju. Jo, a ještě jsem zapomněl - nikoho nepředjíždím. Ale jinak mě běžně předjíždí na dvouproudé cestě, kde je max. 90 skoro všichni. (já jedu 90). A to jsou právě takoví, podobní vám, a pak se tady divíte, že vám to tak žere. A k tomu podtáčení motoru - běžně jezdím do 2000, ale i 1600 otáček..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.05  12:39

    « Re: Re: Re: Spotreba

    Já jezdím skoro zásadně na Esso a mám pocit že to lépe jede i méně žere. Nikdy nepočítáno přesně. Ale vždy když jsem bral jiné značky OMV, Aral, tak jsem tankoval po méně kilometrech. (pro rýpaly: samozřemě je zde spousta dalších vlivů ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.05  11:24

    « Re: Re: Spotreba

    Mam najeto 18.000 - zajizdeni jsem nijak zvlast neresil, jen jsem nejezdil ze zacatku dlouho stejnou rychlosti, jak mi rekli v Nissanu. Ty mas ten starsi motor nebo ten novejsi? Ja mam tech 72Kw - nemuze to byt tim? Mam rok vyroby 2004. Sest litru bych z toho nedostal, ani kdybych se zblaznil a kdyz jedu po dalnici 160, tak to tam tece hrozne. Mam s tim problem od zacatku, ale myslel sem, ze se to upravi. Leju tam benzin prevazne od OMV, zadne s... tak nevim. Na druhou stranu to neni zase tak strasny, abych s tim sel do servisu. Ty mas palubni pocitac?
  • 00 Reagovat !

    foto krakatit

    krakatit 06.01.05  10:53

    « spotreba Maxima

    Mitsi: tak ja to tady psal o te spotrebe taky....
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.01.05  10:50

    « Re: Spotreba

    To fakt nechapu jak jezdis. S almarou jsem se nikdy pres 8.5 nedostal a to jsem jezdil takovy brutality jako 200km prakticky porad 180-190 tacho, a zbytek nadrze prakticky cmrndani po meste a tak. Standardne jezdim za 7-7.5 (30% mesto, 30 % dalnice, 40% mimo). Kdyz jsem se hodne snazil, tak mi vysla postreba na 6.1 (vsechny spotreby jsou na nadrz - prakticky porad beru do plna).
    CO se tyce razeni - tak kdyz je to studeny, tak tech 3.5 je fakt maximum, v pripade zahratyho motoru nemam problem vyhanet usazeny pavouky vytacenim k cervenymu poli (muj oblibeny najezd na dalnici na 3ku - za 50 do 140). Bezne radim tak kolem 4 tisic.
    Kolik mas vubec najeto a jak si to zajizdel? Ja budu mit za chvili 75 tisic ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.01.05  09:58

    « Spotreba

    Ahojte, kdyz tu tak diskutujete o te spotrebe, poradte jak jezdit na co nejmensi spotrebu ve meste. Jak s otackama, razenim atd obecne. V mem pripade se jedna o benzinovou Almeru1,5 kde se mi fakt nedari se dostat pod 9 litru a technicaku je mestska spotreba snad 8,6. Rozjizdim se plynule, radim pri 3-3500 otacek, podrazuju pri dojizdeni. Diky M.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.01.05  09:18

    « Re: maxima qx a32 3.0 - spotreba

    To gx: Konečně to tady někdo napsal po pravdě!
    PS: Jinak u Maximy nejde ani tak o to, že je to "špičkový motor", ale že je to "motor bez charakteru" - ať s ním jedeš tak či onak, on si jede v podstatě pořád stejně a díky tomu má menší rozdíl mezi min. a max. průměrnou spotřebou. To "motory s charakterem" mají až velmi nepříjemný (někdy dokonce propastný) rozdíl mezi min. a max. průměrnou spotřebou. Jenže kdo běžně jezdí s třílitrem stylem "na doraz", aby si vychutnal jeho "charakter"? Asi jsem výjimka, neboť i 3,5 l v Hondě Legend mi připadalo poněkud "bezcharakterních", ovšem stále ještě někde úplně jinde, než 3,0 v Maximě, která, pravda, je o dost lehčí...
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.01.05  00:10

    « maxima qx a32 3.0 - spotreba

    Te spotreby, kterou uvadi Olin, je s Maximou mozne dosahnout, vim to z vlastni zkusenosti, nicmene je nutno poznamenat, ze se skutecne jedna az o ukazkovou jizdu ustalenou rychlosti do tech 90-100km/h, s velice plynulou akceleraci ze snizenych rychlosti v obci, ktera v pripadech, kdy je provoz, i trochu hranici se zdrzovanim ostatnich ucastniku a je fakt, ze je to spis jizda 'kochani se krajinou', ale i ja tak nekdy jezdim, kdyz je chut.
    Vsem nevericim bych doporucoval seznamit se s Maximou osobne a ne odvozovat z toho, ze 'muj trilitr' jezdi za tolik a tolik a tak neni mozne aby ... finta je v tom, ze se jedna nejen o spickovy motor, ale hlavne velmi idealni hmotnost auta a tak jezdi Maxima usporneji nez jine auta stejne tridy, napr. Omega MV6 atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.05  14:54

    « Re: redbaron

    krakatit: Jestli jezdíš dálky, budeš s 540i jezdit do 12 litrů, to ti garantuju. Co se týče mě a servisu, mám na něj perfektního člověka s dílnou, jemuž v těchhle pětkách a sedmách lítá celá rodina, zevrubně jim rozumí, má plnej dvůr aut, kam pro něco sáhnout, dělá za dobré ceny a ještě ani jednou za dva roky co k němu jezdím, jsem nebyl s prací nespokojen. Kdo tohle zázemí nemá, BMW mu raději nedoporučím, protože když se do toho hrabe někdo, kdo tomu nerozumí, tak je to prostě v *. Dobrej servisák je základ spokojenosti s autem. Když jsem se tak rozhlížel po cenách, nějakej Renault Mégane nebo Japonce bych asi servisoval podstatně dráž 8)
  • 00 Reagovat !

    foto krakatit

    krakatit 02.01.05  11:02

    « redbaron

    RedBaron: uvazoval sem i o BMW 5, ale ten servis a spotreba me odradily... ty mas to báwo vyslechteny ale ja bych asi na nejakou vonku nenarazil, v tomhle je ta maxima idealni...jo s tim V8 mas pravdu, ale me to jezdeni nejak uz prestava bavit, tak se s 3.0 spokojim :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.01.05  23:46

    « Re: Re: Re: Re: to krakatit

    Olin: Jednou když jsem jel vyloženě nedělní jízdu a v neděli (100 km/h), byl jsem na 7.9 litru s třiapůllitrem v automatu. Cesta ČB - Dačice - ČB. Jsou to ale fakt totální extrémy a s tím autem jsem tak jel jenom jednou a nikdy víc. Prohlásit, že za tolik "normálně jezdím", to bych se tedy neodvažoval.
    krakatit: Neudělal bych to, vzdát se V8 je fakt oběť :(
  • 00 Reagovat !

    foto krakatit

    krakatit 01.01.05  23:32

    « Bez nadpisu

    to redbaron: no jo, ja mam taky na litacku jeste druhy auto do mesta, je to felda 1.3 combi... ale vypada to, ze asi felinu i audinu prodam a koupim si novou (skoro) maximu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.01.05  22:44

    « Re: Re: Re: to krakatit

    "Ovšem ten s třílitrem se na mých min. 8 nedostane, ať dělá co dělá!!! Ledaže by jel zcela "plynule", tj. nedodržoval rychlostní limity směrem dolů, ale ani nahoru"
    Rychlostní limity dodržuju, dolní i horní. Tj. 40-50 obec. Mimo do 90, stálá rychlost 90. A na tuto spotřebu se dostalnu bez problémů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.01.05  21:54

    « Re: Re: Re: Re: to krakatit

    Chápu! Dodnes mám ve sklepě fůru nových náhradních dílů na auta (to pro případ, kdyby něco...), která už dávno nemám a znovu mít nikdy nebudu. Zato (nebo možná právě proto) jsem tuhle v onom sklepě nemohl najít originál olejový filtr na aktuální auto (žádný aftermarket tam totiž nepasuje, což neoriginálním výrobcům stále nějak nedochází), od kterého jsem si do zásoby nakoupil min. 3 kusy! A krátce poté, co jsem byl nucen si koupit další (a kvůli tomu jsem musel odložit výměnu oleje o celý týden...), jsem 2 kusy objevil v krabici se sadou na výměnu rozvoďáku (ještě nevím, zda si ho budu měnit sám, doposud jsem tak vždy činil). Tak ještě zbývá objevit ten třetí stále se schovávající kus olejového filtru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.01.05  19:57

    « Re: Re: Re: to krakatit

    Mitsi: Máš pravdu, za osm nepojedu i kdybych se rozkrájel, ale když občas potřebuju něčemu "ujet" , zmizím z dohledu opravdu rychle a do prudkého kopce, ve kterém sebelíp se snažící dvoulitr dosáhne stodesítky až na vrcholu, já ho pojedu touto rychlostí celý. Tyhle věci mě na tom motoru tak baví! Zejména mě však štve doslova nulová účinnost objemného motoru ve městě, kde se jeho spotřeba blíží ke dvacítce, proto pro tyto účely uvažuji o koupi druhého vozu na lítání. Zřejmě to vyhraje levný Fiat Uno s litrovým motorem Fire, umí to kolem 6 na sto a snad se u něj udržím necpat peníze do opravy každé hovadinky, která někde na autě klepe, drnčí nebo nefunguje tak, jak by měla. U svých dosavadních aut jsem se tomu nikdy neubránil, na technický stav auta jsem narozdíl od toho kosmetického dost puntičkář.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.01.05  12:18

    « Re: Re: to krakatit

    RedBaron: To není obviňování, to je pouze konstatování skutečnosti (vycházím ze zde uváděné extrémně nízké průměrné spotřeby Maximy, naopak Tebou zmiňované spotřeby já osobně považuji za plně odpovídající).
    Rovněž si kupuji vyšší objemy (pravda, proti vám jsem stále hodně nízko...), ale na rozdíl od vás ne z důvodu uživatelského pohodlí, ale právě kvůli spotřebě: Pokud bych chtěl totiž s nižším objemem jezdit stejně svižně, jako s vyšším (a to bych určitě chtěl!), pak mi ten nižší objem vezme v průměru víc, než ten nižší (už někdy před 20 lety jsem jezdil se Škodou 120 s pětikvaltem za 10,5 a s ohodně starším a těžším F 125P s laděnou patnáctistovkou 90PS a čtyřkvaltem za 8,5...).
    Tohle má ovšem své fyzikální meze, které se dají zjednodušeně vyjádřit "rozsahem průměrné spotřeby", tj. min. a max. průměrnou spotřebou daného motoru v daném voze. A zde bohužel velkoobjemové a zj. víceválcové motory prohrávají!
    Pro ilustraci uvedu zcela hypotetický příklad (nevycházím přitom z žádných konkrétních údajů, jen chci názorně prezentovat, jak to myslím):
    - čtyřválcový dvoulitr má min. průměrnou spotřebu 8 (při jízdě tzv. "na spotřebu", ale dodržování rychl. limitů - myšleno samozřejmě i těch maximálních, tj. 130 na dálnici) a max. 16 (styl "nadoraz" bez ohledu na limity, ale s přihlédnutím k bezpečnosti vlastní i okolí, tj. okolnímu provozu);
    - šestiválcový třílitr má min. průměrnou spotřebu 10 a max. 20.
    Budu-li chtít s dvoulitrem stačit třílitru, který pojede vcelku v pohodě za svých např. 12 v průměru, aniž by se musel moc přemáhat, pak já ale budu muset "sáhnout do rezerv" a zřejmě pojedu za víc, než za oněch 12. Ovšem ten s třílitrem se na mých min. 8 nedostane, ať dělá co dělá!!! Ledaže by jel zcela "plynule", tj. nedodržoval rychlostní limity směrem dolů, ale ani nahoru (viz předchozí příklad jízdního stylu mého švagra...). A právě tohle jsem měl na mysli, když jsem onoho "rekordmana nízké spotřeby" kritizoval. To jen pro pořádek.
    A ještě pro matuSe: To, co jsi napsal (tj. co nejrychleji akcelerovat na nižší kvalt a pak jet plynule ustálenou rychlosti na vyšší kvalt...- z hlediska průměrné spotřeby), sice platí, ale až pro moderní motory nižších objemů, a to ještě v kombinaci s manuální převodovkou. Mohu Tě ujistit, že podle mých praktických zkušeností to nelze říct o starších motorech vyšších objemů a počtu válců v kombinaci s automatem. A předmětný Nissan Maxima přece jen patří mezi onu starší generaci (teď nehovořím o jeho "evoluci" po spojení Nissanu s Renaultem), což mu samozřejmě neubírá nic na jeho ostatních kvalitách..., nehledě na to, že už v jeho "nejlepších letech" to uměla japonská konkurence lépe, byť s vyššími spotřebami...
    PS: Jen podotýkám, že kritérium spotřeby, obdobně jako hledisko maximalizace výkonových parametrů, v kategorii třílitrových šestiválců v té době stejně hrálo pramalou roli!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.12.04  20:54

    « Re: to krakatit

    Tradaja: Jeep nikdy 4.2 V8 nepoužíval, byly to řadové šestiválce, které s příchodem devadesátých let vystřídaly motory stejné koncepce, ale o objemu 4.0 litru. Nutno říci, že jízda s nimi je poměrně žalostným zážitkem, a tudíž někteří raději volí některý z motorů V8, tj. 5.2 , 5.9 a nově 4.7 v kombinaci s LPG. Jako vždy tu platí, že ameriku ano, ale když už, tak s V8.
    Mitsi: Tvých zdravých názorů si poměrně cením, ale nevím proč hned obviňuješ každého z podtáčení, zdržování provozu a podobných nectností jenom proto, že někdo má velkoobjemový motor ne kvůli zážitku a zevrubnému využívání podávaných výkonů, ale především pro jeho kultivovanost, ticho a výkon, který s přehledem podává v nízkých otáčkách. Nevidím problém těmto podmínkám konstrukčně jistě přizpůsobený motor točit v rozmezí 1500 - 3000 otáček za minutu a užívat si u toho auta těch vlastností z odvrácené strany, která tebe ani mě zajisté nezajímá.
    Sám jezdím s V8 4.0 průměr 13.8 l / 100 km, asi 60% je město. Normální průměr ve městě mám 17 litrů, v kolonách třeba i 23, venku podle pravé nohy, silnice a převýšení 9.5 až 12.5 na sto. Tisícikilometrovou cestu bez zbytečných zastávek umím se spotřebou 10.2 l / 100 km, přičemž v obci jedu předpis, venku 100-140 podle situace a dálnici optimální cestovkou stálých 170 km/h. Baví mě blbnout a zkoušet, co dokážou koně a gumy, ale to trvá tak 50 km, potom se přizpůsobuji zejména plynulému provozu kolem sebe, situaci a taky faktu, že když to obrátím na střechu někde u Ingolstadtu, tak už mě domů brácha dvěstěpětkou nevezme. Většinou mě za cestu předjede tolik aut, kolik bych napočítal na prstech jedné ruky. Údaje jsou z palubáku, jehož ověřování podle účtů a tachometru mě přestalo bavit docela brzy, lišil se tak kolem dvou deci sem i tam na celé nádrži, což je zanedbatelné.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.12.04  19:45

    « Maxima

    Máte někdo Maximu? Že byste mi mohli říct, za kolik jezdíte. Ještě dodám, že mám manuál.
    "asi by bolo treba poznamenat, ze kludna/ekonimicka jazda na aute s 200k je o dost dynamickejsia ako sportova jazda s autom ktore ma 40k..."
    tak tohle je naprostá pravda.
    Proto vy, co máte slabé motory, jezdíte za tolik, kolik tu píšete.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 31.12.04  18:15

    « Re: Re: Re: Spotreba T613-4I

    1.Buď tomu šlápnu na krk, aby si to podřadilo ("alespoň") na dvojku (při kick-downu řadí těsně pod červeným polem otáčkoměru dvojku v cca 70, trojku ve 120) a já tak co nejrychleji dosáhnu rychlosti, kterou pak pokračuji plynule dál,
    2. nebo jenom citlivě přidávám plyn schválně tak, aby to nepodřadilo, a pomalou akcelerací pak zdržuji ty za mnou a ještě přitom trápím motor. Ano, jedu sice s nižší spotřebou, ale...

    moja skusenost hovori, ze ked akcelerujes podla bodu 1, tak jazdis tou istou spotrebou (ak nie mensou) ako s bodom 2.
    v bode 2 sa jedna o dlhodobe zvysenie spotreby (pretoze na nizky kvalt sa to rozbieha pomaly, v nizkych otackach to nema vykon, takze sa vstrekuje vela benzinu) kym jazda podla bodu 1 prinesie zvysenu spotrebu len kratodobo, lebo motor v otackach privedie auto na pozadovanu rychlost v kratkom case a potom pri konstantnej rychlosti (100-110km/h) je uz spotreba nizka
  • « 00 Reagovat !

    foto krakatit

    krakatit 31.12.04  16:57

    « Re: to krakatit

    jo, je to Audi...
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.12.04  15:27

    « to krakatit

    to krakatit : a co mas za auto ??? Jeepa Cherokee??? Pak 4,2 V8 je jeste Audi A8. Ta audina by mohla byt kakztakz kultivovana, ale slavny jeep dokaze pokorit i bajnou 100l hranici (na 100km >:D ) - proto jich je vetsina v LPG.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.12.04  14:58

    « Re: Re: Spotreba T613-4I

    To matuS: Pokud se nemýlím, tak Tatra ještě neměla třícestný řízený kat, který sám o sobě způsobuje zvýšení spotřeby min. o 15%.
    Dále bych rozhodně nesrovnával spotřebu čtyřválcového a šestiválcového motoru, byť by měly mít stejný objem: šestiválec je sice kultivovanější, má lepší průběh točáku "vespod", ale už z fyzikálních důvodů má větší třecí a pumpovní ztráty, tudíž vyšší spotřebu (ano, vím že se jedná o "měrnou", nikoli praktickou spotřebu). Už proto se stále více vyrábějí velkoobjemové čtyřválce, byť by z řady důvodů bylo lepší je stavět min. jako šestiválce. Faktor spotřeby však v tomto případě převažuje nad všemi ostatními hledisky, bohužel...
    A ještě přidám zaručený recept na nízkou spotřebu (dle mého švagra - kdysi se živil jako řidič náklaďáku): jede všude 70; při vjezdu do obce (s limitem 50) zásadně neubírá a plynule předjíždí všechny, kdož ho předjeli mimo obec; za cedulí "konec obce" tudíž nemusí akcelerovat, poněvadž mu ta 70 na obecném limitu 90 úplně stačí; všechny, které předjel v obci, nechá v klidu předjet, však je v příští obci zase předjede on; na dálnici mu stačí 80 - to aby se neřeklo, že 70 je na limitu 130 příliš málo; zásadně jezdí výhradně na nejvyšší kvalt, a když už to "pětka" nebere, tak sice podřadí, ale nikdy nepřidá pořádně plyn a nikdy nevytočí motor nad 2500 ot./min. - prostě když bude stoupání takové, že ho ani na "čtyřku nedokáže vyrvat", pojede na nižší kvalty takovou rychlostí, která bude odpovídat "lechtání plynu" s otáčkoměrem někde těsně nad 2000! Co na tom, že tímto stylem vyloženě sere všechny ostatní účastníky silničního provozu? On si prostě jede "podle svého" a jestli s tím mají ostatní kolem nějaké potíže, tak to jsou jenom jejich potíže... On má totiž dost silné nervy na to, aby to unesl.
    A ještě dodatek: Také jezdím s automatem! Je to sice jenom 2.2 čtyřválec a pouze klasický tříkvalt, ovšem akcelerace na konci obce může vypadat dvojím způsobem (tedy pokud jakž takž dodržuji limit 50, což já většinou dodržuji): Buď tomu šlápnu na krk, aby si to podřadilo ("alespoň") na dvojku (při kick-downu řadí těsně pod červeným polem otáčkoměru dvojku v cca 70, trojku ve 120) a já tak co nejrychleji dosáhnu rychlosti, kterou pak pokračuji plynule dál, nebo jenom citlivě přidávám plyn schválně tak, aby to nepodřadilo, a pomalou akcelerací pak zdržuji ty za mnou a ještě přitom trápím motor. Ano, jedu sice s nižší spotřebou, ale...
  • 00 Reagovat !

    foto krakatit

    krakatit 31.12.04  08:08

    « Spotreba

    OLIN: Myslis, za kolik jezdim s tim V8? Jak sem psal ted to prumerne jezdi na delsi trasach za 12,5l ale ve meste i za 18 a pokud se tomu slape na krk tak 15-16 v pohode....
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 31.12.04  01:35

    « Re: Spotreba T613-4I

    este doplnok pre rypalov - tachometer ma podla dialnicnych milnikov odchylku 2km na 50km, cize pod 5%
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 31.12.04  01:33

    « Spotreba T613-4I

    mame v rodine este t613 long (pohot.hmotnost 1.8t), r.v.1995, je tam v8, 3.5 motor so vstrekovanim, 2 katy. to auto ma 200koni, najazdene 230.000km
    raz som s tym siel na vychod. Bratislava->Banska bystrica->poprad->Presov a spat.
    to je asi 400km tam a 400km spat.
    jazdny styl: dialnice v dlzke 150km - 160km/h, zvysok okrem dedin 120-140km/h
    Pre predstavu - usek Tatranska strba->Bratislava som presiel za cca 3hod (t.j. priemer cca 100km/h)
    premavka stredne husta.
    otacky neustale medzi 2500 a 5000
    spotreba na ceste tam - 10.9
    spotreba na ceste spat 11.2
    vypocitane pomocou dotankovani do plnej nadrze.
    s tymto autom sa da jazdit pod 10l, a to je velka krava ktora ma dost zle aerodynamicke vlastnosti (btw gumy su tam sirky 205)
    takze vcul budte mudri...spotreba nieje iba o rychlosti, ale aj o citani premavky, predvidani a rozumneho zachadzania s tym-ktorym typom motora. ked ma niekto prilis vysoku spotrebu, tak proste to nevie. za to sa nezabija. ale neodsudzujte tych, ktori to vedia.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 31.12.04  01:25

    « Re: Re: Spotreba MAXIMA


    To není o stavu motoru, resp. auta, prostě je někde chyba!

    hej? a kde? lebo ked dam plny knedlik, tak to ide. a mam s cim porovnavat ;)

    Buď technická, nebo lidská. Se čtyřválcem 2.4 s přímým vstřikem dokážu v průměru zajet za 7,9 i za 19,6! Obojí je ovšem "trápení neviňátek". A tak v průměru jezdím za 10,5 - 11. Mohu Tě zároveň ujistit, že na silnicích se s největší pravděpodobností pohybuje jen velmi málo aut, které by byly v lepším technickém stavu, než to moje.

    to myslis tu dodavku pre 7 ludi, vsak?
    no tak odrataj liter za zvysenu hmotnost, resp zvyseny odpor vzduchu. mas tam manual vsak? tak odrataj dalsi liter...a si na 8.5-9l
    ja jazdim v priemere za 11.5 (80% mesto)
    podla mna je to primerany rozdiel medzi 2.4 a 3.0, manual/automat

    PS: Už to tady někdo napsal - pokud je tak nízká spotřeba opravdu výhradně důsledkem stylu jízdy, pak si můžeš být jist, že se Ti ten motor jednou pomstí! Měl jsem to totiž v rodině: otec dokázal jezdit za extrémně nízké spotřeby, ale také měl extrémně vysokou spotřebu ... motorů!!! A převodovek rovněž!

    kedze je tam automat, tak to neriesim. samo si to radi najlepsie ako vie...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 31.12.04  01:20

    « Re: ????

    Tu samou spotrebu budes mit u 1,6 l 16V kdyz budes jezdit co motor dovoli (neber to doslova - proste kdyz si budes podrazovat a vyuzivat kapacitu motoru treba do 6000rpm - ne ovsem porad ale jen pri predjizdeni-tj. treba do tech 180).

    to mas pravdu. ale aky bude komfort jazdy ked budes tocit motor neustale do 6000?
    a vies co sa stane ked zoberies do auta 4 ludi a pride prvy kopec? pojdes za tou aviou az kym ho nevyjde...
    ak tam mas automat a klimu, tak ta dvaja pasazieri rovno mozu zacat tlacit....
    mat vykonny motor nieje o tom, ze sa budes neustale niekam nahlit, ale o tom ze mas REZERVU. mozno ju vyuzijes len 3x do roka, ale to je jedno.
    tym ze mas rezervu mas nielen lepsi pocit, ale aj zivotnost motora je niekde inde a aktivna bezpecnost jazdy tiez...
    Je to teda samozrejme tvoje vec ale mit 3litr a jezdit s tim jak se 105 nema mnoho smyslu. Mozna IMAGE.
    asi by bolo treba poznamenat, ze kludna/ekonimicka jazda na aute s 200k je o dost dynamickejsia ako sportova jazda s autom ktore ma 40k...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.12.04  00:48

    « Re:

    A za kolik jezdíš ty?
  • 00 Reagovat !

    foto krakatit

    krakatit 31.12.04  00:40

    « Bez nadpisu

    a abych prilil do ohne, tak s tim 4,2 osmihrnkem se da jezdit i za 12l :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto krakatit

    krakatit 31.12.04  00:36

    « Bez nadpisu

    ja jen tvrdim, ze se s 3.0 (Maxima) da jezdit kolem 9l, NERIKAM ze tak jezdit furt... samo ze se na to da slapnout a pojede to lip....jo a Tradajo, nekdo jezdi pomalu i s 3.0 a vykon vyuzije pouze v mimoradnej situaci (treba rychle predjeti)... jo a jinak ja tu Maximu nemam, to ma kamarad, sam mam V8 4,2 :shock:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.12.04  23:45

    « Re:

    To nebyl dotaz jenom na tebe. Do 100 jezdím mimo město, jestli to někdo nepochopil a chce slovíčkařit, tak jsem tím nemyslel dálnici. Takže pokud vím, rychlost je max 90. Při dodržování rychlostních limitů se ani potenciál motoru využít nedá. To mám snad jezdit pořád na tu dvojku, abych ho využil, zvýšil spotřebu paliva a zároveň nepřekročil povolenou rychlost? Podle vás je podtáčení jízda na 5 při 90?
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.12.04  23:38

    « Bez nadpisu

    no dle vyhlasky 130, ale tys napsal ze jezdis do 100kmh, s tempomatem 110, jak rikas nekdy i vic. Jezdi si jak uznas za vhodny, ode mne neuslysis odpoved kolik mas jezdit, to musis uznat sam (a sam to i vedet).
    Ale nenamluvis mne ze pri spotrebe 7,5 l u tohoto motoru vyuzivas jeho potencial na nejake smysluplne urovni. Mozna tak z 20 %. Jezdi si jak chces, ale smysl nedava ani jezdit s litrovym motorem 200 kmh a ani s trilitrovym 100 kmh (kvuli spotrebe).
    No je to takova debata o nicem :?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…