NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Skusenosti s Almerou 1,5 2002
Auto je trochu lenive (66 kW, motor ozije az nad 3500 ot). Priemerna celorocna spotreba 7,5 l by sa pomalsim jazdenim dala znizit na 7 l. Velmi nepresny palivomer. Posilovac riadenia prilis makky, preto sa nedaju velmi vyuzit inak velmi dobre jazdne vlastnosti v zakrutach na original AL diskoch a letnych pneu Dunlop 195/55/R16 (pri vymene za nove v rovnakom rozmere by som zaplatil blaznivu sumu, radsej prejdem na standardnejsi 205/55/R16). Geometriu treba nastavovat kazdych 10.000 km. Pruzenie dost tvrde. Brzdy vyborne, a pri 70.000 km stale bez investicii. Co sa tyka vnutorneho hluku, je to v tejto triede uz pod priemerom. Mozno by pomohla nejaka izolacia na vnutornu stranu kapoty... Celkom dobre original zabudovane autoradio s CD. Vrzganie a podobne zvuky su pri 70.000 km stale v norme, obcas sa ozvu, ale nerusia.
Cca do 50.000 auto nic nepytalo. Potom prestal ukazovat tachometer. Servis to v ramci zaruky vyriesil vymenou celej riadiacej jednotky :-) Pri 60.000 sa zacal stracat olej, a nie vytekanim. Vyriesene vymenou piestnych kruzkov v ramci zaruky. Dost casto odchadzaju ziarovky, menim tak 4x do roka (svietim nonstop). Prave predne okno musi byt uplne zatvorene alebo otvorene, inak drnca. Servis to nedokazal vyriesit, nemal som cas viac na to tlacit.
Zaver: od "japonskeho" auta (vyrobeneho v ESP) som cakal menej problemov. Ale stale je to lepsie ako Octavia, ktoru som mal predtym. V tej to zacalo vrzgat a piskat uz pri 5.000 km, servisne sluzby hrozne, horsi bol podvozok aj brzdy. A clovek si nebol isty, ci ju rano najde pred domom...
Ak ma niekto skusenosti, ako sa da zvysit vykon a hlavne tocivy moment benzinoveho mototra 1,5, budem vdacny. Prave mi konci zaruka a este nejake dva roky by som chcel pojazdit, ocenil by som par kW naviac. -
« Nissan Brno
Pokud vím, tak Almera má rozvody hnané řetězem, pokud nic necinká či nechrastí nemění se po celou dobu životnosti vozu, musí vydržet mnimálně 250 tisíc km.
Servisy Brno- o něco lepší je Staněk (dříve Staněk- Frank, předtím Frank...) na Slatině. V Autoparku jsou moc velcí "machři" a skutek-utek.
Doporučuji vybodnout se na oba a auto zavézt k Aleši Popsíšilovi www.autopospisil.cz
Reálně prověří popř. opraví podvozek a provedou i základní servis na motoru a to vše tak, aby zákazník moc nevykrvácel. :D -
Saab 22.07.05 09:10
« Servis v Brně
Chtěl jsem se zeptat jaké máte zkušenosti s autorizovanými servisy Nissan v Brně ? Uvažuji o autě pro rodiče a favoritem je Almera 1.4 (N15) tak 1997-1999. Pokud máte i informace na co si dát u tohoto auta pozor, budu taktéž vděčný. Minimálně první prohlídku a rozvody bych chtěl nechat udělat v autorizovaném servise, proto ten dotaz. Díky. -
« Primera 1,8i
Trochu jsem prošmejdil net a po 14-ti denním čučení do inzerátů jsem se rozhodl pro tuhle káru. Moje představa je rok 99 v rozmezí 160 - 170t Kč. Jedna taková s českým původem mě už utekla. Kdyby někdo z Vás příznivců této značky prodával toto autíčko nebo věděl o někom, kdo ho chce prodat........ 731173821 nebo bahnil@seznam.cz
Předem děkuji -
« Kotouce N15
Zdravim panove, poradte plis :-) Asi se mi odporouceli predni kotouce na Almare N15 (99'), bo to strasne rachoti uz pri slabsim brzdeni, nepomohlo ani stoceni kotoucu ani new desky-je to nejspis i tu zminovane propaleni kotoucu. No, ale origose se mi tam opravdu nechce davat( chteji za ne 5ku a navic by museli objednat z NL).TAKZE, mate zkusenosti s nejakymi solidnimi kotouci od jinych vyrobcu? ATE, Ferodo, Nipparts...??? Diky moc. -
« Re: Re: vrzganie na pravom prednom zavese
mno co teda s tym? ked ti mam pravdu povedat tak ten vrzgot je neznesitelny uz to vrzga aj pri 140km/h ale najhorsie je to pri pomalej jazde. vrzga to aj pri hupani auta ked stoji na mieste......je to neznesitelne. aj mi to trochu namazali nejakou vazelinou alebo silikonom (nie v nissane)chvilu bol pokoj a o 40km znova a este viac. sakra sakra..... v orig. servise v nissane som s tym zatial nebol -
"-- skrytý --" 09.07.05 14:34
« Re: Re: vrzganie na pravom prednom zavese
No pokud to jenom vrže ( já vím, je to strašně protivný, taky jsem to zažil ) a není tam velká vůle, tak bych to asi hned neměnil.To by Ti spíš řekli přímo v Nissanu, jestli už je čas na výměnu, určitě s tím už budou mít zkušenosti. Jinak servis Nissan mění přímo rameno, originál přijde asi na sedm tisíc ( ale raději si ceny ověř přímo u nich ), dá se pořídit i z druhovýroby za cenu ( asi ) kolem dvou tisíc. Další možnost je vysoustružit nový futra ( taky to jde, alespoň na P10 to mám vyzkoušený ), ale to je bez záruky a na vlastní riziko :-) .
Ty ramena, to je pouze můj tip. Může Ti tam samozřejmě vrzat cokoliv jinýho :-( . -
"-- skrytý --" 08.07.05 09:55
« Re: vrzganie na pravom prednom zavese
Jestli Ti to vrže nebo cvaká hlavně při pomalé jízdě po nerovnostech ( a ještě víc při teplém počasí), tak bych to tipoval na silentbloky předního ramene. To je hodně častá závada ( skoro vlastnost >:D ) Primer už od modelu P10. Takhle to vypadá u P10 ( myslím,že P11 to má podobně) : [odkaz] -
« vrzganie na pravom prednom zavese
Caute vsetci.... Posledny tyzden som si vsimol na mojom priblizovadle ze mi cim dalej tym viac vrzga prave predne uchytenie tlmica alebo pruziny.. moze to byt sposobene vydretym tlmiacim clenom ( pravdepodobne nejaka guma ) na ramene co drzi tlmic? Stretol sa niekto z Vas s podobnym problemom? nie ze by mi to nejak vadilo v cestovani ale hlavne po meste to dost pocut pri kazdom kopceku alebo na kazdej jamke. dokonca ked rukou zatlacim na blatnik nad tym kolesom tak aj vtedy to vrzga.
dik za radu. BTW mam primeru P11-144, 1.8 16V, 2001
este raz dakujem -
"-- skrytý --" 06.07.05 18:02
« Re: GT - spotřeba
Dobrý, Laďo...v pohodě :-) .
Taky jsem si říkal, co si asi pořídím, až doslouží tohle GTéčko.V P12 jsem sice ještě nejel (možná bych změnil názor), ale ten styl mi prostě nesedí.
Zato taková Honda Accord.....ta by se mi móóóóc líbila >:D . -
« GT - spotřeba
krupi, omlouvám se, v podstatě jsme se shodli, já to jen nějak blbě formuloval, sorry. >:D
GTéčko je supr kára, škoda že už to Nissani nedělaj. Až dohrčím tu svoji "nebožku" GDI bude to zase Japonec... I když jsem slyšel, že kvalita Nissanu šla rapidně dolů-potvrdil mi to i můj bývalý spolupracovník který na Nissanech dělal a dodnes dělá. -
"-- skrytý --" 04.07.05 09:14
« Re: Mindrák?
Aha, teď už je mi to jasný.Tak já se omlovám za tu do nebe volající hovadinu, že Primera GT jezdí za devět litrů.Máš pravdu Ty.Běžně jezdí za devět až deset litrů >:D .
Laďo, já už to tady nechci dál řešit.Je to ptákovina.Jen jsem čekal,že třeba napíšeš něco v tom smyslu : sorry, blbě jsem si Tvůj příspěvek přečet.....Nehodlám se hádat o tom, jestli nějaký auto jezdí za devět, nebo devět a půl litru ( a o údaji na pal. počítači už vůbec ne - z nás dvou jsem byl já ten první, kdo jeho hodnoty zpochybnil ).Kdybych se chtěl vážně někdy chlubit nízkou spotřebou, pořídím si jiný auto.Tohle jsem si koupil pro radost z ježdění a rozhodně ne s očekáváním minimální spotřeby.
Ani já neberu tyhle debaty smrtelně vážně, v tom se spolu shodnem.Jen mě prostě štve, když mě někdo nařkne z plácání výmyslů, ale není schopnej uznat vlastní chybu. -
"-- skrytý --" 01.07.05 22:17
« Re: Re: :-) Mindrák?
No tak krupi, nerozciluj se!!!Ty takovej pohodar se nechas takhle vytocit?!Co mam rikat ja!, jak me toci, ze pozemky na "Mezaku" budou az v srpnu nebo v zari.Potreboval bych, aby jsi se zeptal Kaji Rumla jak to vypada ze stavebnim povolenim pro firmu Allkon na "Markove kopci".To mam ale starosti co :-) .Cus blazin. -
"-- skrytý --" 01.07.05 21:26
« Re: :-) Mindrák?
Ach jo,Laďo 007....přečti si pořádně můj příspěvěk,na kterej jsi poprvé reagoval.Píšu tam,že počítač sice ukazuje průměr osm litrů,ale že já skutečnou spotřebu odhaduju tak na devět.A na to Ty zareaguješ tak,že si prej vymejšlím,protože Primera GT žere běžně devět až deset litrů.Tak mi pověz,co Tě trápí? Chceš bejt prostě ten chytřejší? Určitě jsi,Laďo! Spokojenej? :D -
« :-) Mindrák?
Typickej mindrák po česku je tohle: Franta má to stejný auto co já a v hospodě se chlubí spotřebou 7,456 l/100 km.
Já ale vím, že moje auto jezdí okolo 9 litrů, ale aby si Franta nemyslel, že jsem nějaký nemehlo či co, začnu tvrdit, že MOJE auto jezdí se spotřebou 7, 329 l/100 km >:D
To GT bylo firemní přímo u dealera Nissan, v dokonalý kondici, najeto okolo 50 tisíc km.
S tím displejem od palubního nesmyslu se můžeš nechat akorát vyfotit. Se svým současným GDI ti můžu ukázat i hodnoty 5 a něco a nikdy bych netvrdil, že jde o spotřebu v běžném, každodenním provozu.
Je to stejný, jako když s Audi A8 4,2 pojedeš za 10 litrů. Jde to, ale běžná spotřeba tohodle auta je při dynmické jízdě cca 17 litrů. -
« Re: doplnky
tak som sa zmylil nie P11-114 ale P11-144 >:D a neviem o takomto oznaceni.
Ak ste mali niekto nejake problemy s takymto modelom budem rad ked mi poskytnete par dobrych rad. Moje auto ma uz 130.000km ale zatial tam nebol nijaky problem. Kupil som to jazdene min. rok ked to malo 106.000km. a odkedy ho mam tak som mal rozobrate prave predne dvere lebo vyskocilo tiahlo na mechanizme otvarania dveri.... Obcas mi nieco zavrzga na jamach. to je vsetko...dik za nejake info -
« Bez nadpisu
No neviem ake je oznacenie P11-114 ( 114 to by mohol by t vykon v PS na to co mam 1,8 16V >:D ). Ale asi myslime ten isty model. Ja viem o oznaceni P11C. tak to maju oznacene aj na www.nissan.cz. Dakujem za ten link je tam predny spojler na to moje a vyzera fakt dost dobre. zhodou okolnosti mam aj ciernu farbu a pre predstavu ako to vyzera na aute aj vo farbe je to cool. Ty mas ake vozitko? tiez primeru? -
"-- skrytý --" 30.06.05 20:39
« Re: doplnky
Schválně jsem zkusil vyhledat pár prodejen s autodoplňkama (třeba [odkaz] ) ,ale nevím nevím, jestli tam pro sebe najdeš něco zajímavýho.Máš Primeru z roku 2001,to už by měl být typ P11-144,ne? (raději se ptám,abych zase nešířil dezinformace).Našel jsem během chvíle dost prodejen,kde nabízej mračítka na P11,ale na P11-144 ani jeden. :( -
« doplnky
Caute. som na fore uplny zelenac. vlastnim Primeru P11 2001, 1.8, 5dv a som rad ze som nasiel nejake forum, kde je mozne najst par uzitocnych rad o nissanoch.
Neviete kde sa daju zadovazit nejake doplnky na P11?(mracitka by sa mi celkom pozdavali) Bol som v predajni D&M autodoplnky v Brne ale tam som nenasiel na primeru nic. Zadne kridlo na 5. dvere som si uz zadovazil z Cadce (SR)a musim povedat ze auto s nim vyzera lepsie..
Dik za nejaky dobry tip.
8) -
"-- skrytý --" 29.06.05 22:24
« Re: primera p10 vs p11
2 vlada-l : Tak to se omlouvám za mystifikaci,ale vážně jsem netušil,že se P10 kombi vyráběla ještě v roce 98.Zkoušel jsem po tom ještě trochu zapátrat a starší model Primery kombi se skutečně vyráběl pod označením W10 Traveller až do 03/98. :shock: Promiň. -
"-- skrytý --" 29.06.05 16:27
« re: cukani
zdravim, mam podobny problem.
vlastnim primeru p11 r.v. 2000 1,8. proste cuka a to pri zatahu i na volnobeh, ohrata x studena. jezdim s tim uz 5000 km a je to porad stejne (nezhorsuje x nezlepsuje) v autorizovanych servisech nevedi (3 ruzne), zkouseli od zaseknuteho, zadreneho plynoveho lanka, lambady, .....bla, bla, a ted v pondeli menily ridici jednotku. ovsem vysledek porad to same, cuka. pri napojeni na pc to v servisu neukazuje vubec nic jen jak je cara krasne ok. budu vdecny za jakekoliv info. (autum moc nerozumim jen se budu ptat v servise jestli to co mi radite zkouseli) predem diky -
« Re: to krystof & kruppi p10 vs p11
Netroufnul bych si tvrdit, že je to nějaká levárna, pokud se nepletu tak se P10 kombi vyráběla až do nástupu P11 kombi, t.j. do 98. Stejná situace byla u Sunny Kombi, který se vyráběl snad až do 99. Kombi verze se vyráběla v Japonsku. -
« to krystof & kruppi p10 vs p11
taky mne to prekvapilo, bud je to opravdu podvod nebo jd eo nejakou vyjimku.. ale maji ji i stepanka - www.stepanekauto.cz - za 119 t. Neni to preklep, videl jsem ji osobne a udaje odpovidaji. Jinak v GT je krasna a bral bych ji, ale jezdim denne tak 70km... :roll: p10 v dieselu brala tak 6.3. -
« Bez nadpisu
2 vlada-l: Souhlasím s Krupim. Za 120t. jsem v dubnu koupil Nissan Primera P11 2.0l GT na převozkách čerstvě dotažený z Germánie na zánovních zimáčích a dokonce i s orig. Alu+Goodyear F1, s tím, že výbavu má GT verze samozřejmě kompletní. Kupodivu nebyl opravdu bouraný (potvrzeno autorizovaným servisem), jen má evidentně stočený tacho (85000 >:D ). Bůhví kolik má najeto doopravdy (odhaduji 180-200t.), ale je v opravdu výborný kondici, tak snad se to neukáže jako problém. Zatím jsem najel necelých 4 500km a volby P11ky rozhodně nelituju, spíš nechápu, jak jsem mohl tak dlouho jezdit francouzem >:D
2 Laďa007: I co se spotřeby týče, kloním se rozhodně na stranu Krupiho, jelikož na palubáku mi svítí 7,9l/100km, s tím, že když si namátkově počítám spotřebu prázdná /plná vychází mi 8,0-8,4l/100km. A to rozhodně nejsem brzda provozu, ostatně s tímhle motorem to snad ani nejde.
2 krupi: Už poměrně dlouho Ti slibuju fotky mého zánovního mazlíka, tak věz, že tento víkend budu Primerku připravovat na dovolenku v zahraničí, tak až ho kompletně vycídim a naleštim, pořídim konečně nějaké aktuální fotos ;-) Mám zatím jen nafocen příjezd domů z koupě a to byla ještě na plecháčích a navíc s ¨pouťovýma¨ mračítkama v modrý metalíze, přičemž zbytek je komplet stříbrnej, no prostě divnost :? -
"-- skrytý --" 28.06.05 13:43
« Re: to qeta a krupi /p10 vs p11/
Jestli se nepletu,tak P10 se vyráběla do roku 96.Od poloviny 96 se už vyráběl model P11.Takže jestli jsi někde viděl P10 z roku 98,bude v něčem nějaká zrada.Za 120t už bych hledal P11.Za ty peníze už by snad šla slušná vybrat. -
« to qeta a krupi /p10 vs p11/
diky za podnety, souhlasim s nazorem na p10, i kdyz ta moje toho ma dost za sebou, tak jizda v ni je stale pozitek, investovat chci tak kolem 120 t., videl jsem ted jednu za 128 t z 98 a vypadala sqele, za tu cenu bude model p11 asi v horsim stavu a pravdepodobne bouranej, vypada to ze vyhraje p10 co mozna nejnovejsi ;-) -
"-- skrytý --" 25.06.05 12:11
« Re: Spotřeba
To Laďa007 : Nikdo tu netvrdil,že Primera GT jezdí pod osm litrů.I když mně momentálně palubní PC ukazuje 7,8l/100 km a to jsem žádný velký dálky nejezdil! Možná máš malinko mindrák,že Tobě to žralo tolik.Já Ti to věřím,ale to neznamená,že má takovou spotřebu každej.Jestli chceš,tak Ti ten displej se spotřebou vyfotím a pošlu Ti to.A Ty mi můžeš poslat fotku tý ryby,kterou jsi chytil >:D >:D >:D .
PS.Žigulíka jsem bohužel nikdy neměl,musel jsem se tenkrát spokojit se Škodou 120 :'-( -
« Re: primera p10 vs p11
Jsem na tom obdobně jako krupi. Měl jsem P10, r.v.90, takže jedna z prvních,sedana, taktéž 1,6 s el. karbecem, spotřebu jsem měl do 7l. Na to auto dodnes velmi rád vzpomínám, perfektní podvozek, zpracování, na svou dobu propracovaný interiér s promyšlenými detaily a při celkem kompaktních rozměrech velký vnitřní prostor a hlavně spolehlivost. Občas ji potkávám, po diskusi s novým majitelem jsem nestačil zírat, já ji prodával s 95tis. km, dnes má najeto 250tis km a kromě spotřebního materiálu jako jsou brzdy, olej, filtry, tak byl měněn jen jednou výfuk, manžety předních poloos a zgenerálkovaný startér. Auto vypadá pořád skvěle. Přes 1,5 roku zkušeností s Almerou N15 1,6 SR, která v některých detailech za P10 zaostávala, spotřeba v průměru okolo 7,5-7,8, jsem se opět vrátil k Primeře, mám P11 144-již ta zakulacená "šikmoočka",1,8, 5dv. rok 2000. Jízdníma vlastnostma je to pořád Nissan (narozdíl od P12), prostornost výborná, výbava a bezpečnostní prvky taktéž, spotřeba mezi tou Almerou a Primerou P10.Dle mého názoru je ta 1,8 nejlepši v poměru výkon x spotřeba, max. krouťák při 2800, po vytočení nad 4000 a přenastavení vač. hřídelů je zátah dostatečný, výhoda x nevýhoda dlouhé zpřevodování, dvojka 90km/h, na trojku bez problémů 140km/h. P10 však na mě působila jízdníma vlastnostma možná ještě o krapánek jistěji, možná subjektivní vnímání díky nižšimu posazu v P10,možná díky lepším sedadlům P10, stejně tak zpracování interiéru, kde díky jednodílné přístrojovce v P10 nebyli slyšet žádné pazvuky ani před 100tis naj. km. Jinak co se týče spolehlivosti nemůžu si ani na jednoho Nissana stěžovat, v P10 jsem měnil jen olej, filtry a brzdy, V Almeře jen olej a filtry (najel jsem s ní 50tis km), v P11 zatím totéž, jen se mi teď po 60tis najetých km začalo ozývat zřejmě pravé horní rameno, což dle diskuse na pandoře je zřejmě nemoc Primer. Kdybych měl volit znovu, volil bych asi stejně, zvyklalaby mě asi jen nabídka P11 144 2,0 M-CVT. -
"-- skrytý --" 22.06.05 16:18
« Re: primera p10 vs p11
To se těžko radí.Záleží na tom,kolik do ní hodláš investovat.P11ku už můžeš koupit docela levně (asi od 90.000kč),ale je velká pravděpodobnost,že bude zase bouraná nebo bude mít najeto víc než vykazuje tachometr.Ty P11ky který mají jasnej původ a poctivě vedenou servisní knížku jsou podstatně dražší.Měl jsem P10 sedan 1.6 (66kw) s elektronickým karburátorem a spotřeba se pohybovala kolem 8.5l/100km (většinou kratší jízdy ve městě).Teď mám P11 2.0GT (110kw) a zatím mi palubní PC ukazuje 8l/100km.Ještě jsem to nezkoušel počítat sám,ale někdo tvrdí,že počítač v Primerách ukazuje až o litr menší spotřebu než je skutečná.Takže to beru tak,že jezdím zhruba za 9l/100km a ani to mi na tenhle motor nepřipadá tak strašný.S dieslem osobní zkušenost nemám,ale podle toho co čtu,tak je ten turbodiesel v P11kách docela línej a ani není moc úspornej.Když se podíváš na nabídku autobazarů,tak je tam těch turbodieslů na prodej nejvíc,takže je možný,že se jich lidi prostě zbavujou a volí nějakej modernější motor.P11ka už na tom bude určitě líp s bezpečností,ale je fakt,že v komfortu a pohodlí zase moc velkej rozdíl mezi P10 a P11 nepociťuju.Taky mi připadá (to ale může být jen můj dojem),že ta P10 byla taková bytelnější ( jak plechařina,tak interiér).Proti ní na mě P11 působí trochu víc chatrně.
Moc jsem Ti asi ve výběru nepomohl,ale aspoň máš další názor k posouzení. -
« primera p10 vs p11
potrebuju poradit: mam p10 v kombiku, diesel 93 a chci jinou (primeru), tahle trochu hnije (prahy) a dodatecne jsem zjistil ze jsem ji koupil bouranou (potize s geometrii, atd.), ma smyl koupit rovnou p 11 nebo to nestoji za to a staci nebo je lepsi zustat u nejake p10 z 96-97; jak je to se spotrebou u benzinu? predem diky za rady, Vlada -
« Problém s Almerou 1.5 (r.v.2001)
Zdravim nissanistov a poprosím o nejake nápady alebo riešenia s problémom, ktorý sa vyskytol u kamošovej Almery 1,5 66 kW, r.v. 2001, najazdených cca 47 000 km.
Problém, ktorý sa objavil asi pred dvomi mesiacmi, spočíva v tom, že ta jeho Almerka mu pri pridávaní plynu skoro v celom rozmedzí otáčok seká (trhá, cuká) pri pridávaní a aj počas jazdy pri konštantných otáčkach. A to pri studenom aj zohriatom motore.
Najprv skúsil vymeniť sviečky a vzduchový filter, ale nepomohlo.
Potom s tým bol v autorizovanom servise v Trnave, kde mu povedali, ze to je zaseknuté plynové lanko, čo však nebolo. Potom šiel do servisu Nissana v Bratislave, kde to napichli na diagnostiku a zistli, že to budú zlé rozvody alebo katal. Oprava rozvodov cca 35 tis. Sk. To sa mu nezdalo pri takom počte najazdených km, tak s tým šiel do bežného súkromného servisu, kde mu dnes povedali, že lambda sonda, škrtiaca klapka, prívod paliva, katalyzátor,rozvody je ok a po motorickej stránke je tiež všetko OK a nevedia, kde je chyba.
Osobne si myslím, že problém by mohol byť niekde v nasávaní vzduchu do motora alebo porucha riadiacej jednotky (čo by ale diagnostika ukázala).
Ak ste mali nejakú skúsenosť s takýmto problémom, budem vďačný za rady. THX -
"-- skrytý --" 06.06.05 16:22
« Re:
Tak mám Nissánka zase ready. Chybička vznikla při instalaci zámku převodovky. Odstranili a je to O.K. Ty světla se mi taky mlžili jak to bylo nové ale po pár týdnech se vlhkost vytratila. Teď o víkendu jsem někam jel, liják jak sviňa a musím zaklepat, nemlží se. Ale prý ty světla už kvůli tomu někomu měnili řelk mi šéf servisu.... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:zatékání do Primery P11
2 krupi:
Jo jo, už se pandora rozeběhla, což jsem zjistil právě teď. Předpokládám, že se tam během dneška zaregistruju a až zjistím jak se tam co ovládá (třeba kýžené vkládání foto), tak tam hned pár foteček lupnu. A rozhodně se nebudu zlobit, když bych tam našel obrázky i Tvého GT :) -
« Re:
Zdravím, a k tvým zkušenostem s Almerou - lze poznamenat, že musíš být pěkný smolař, protože já jsem novozu almeru 1,5 koupil v r. 2001 a kromě vrzajícího levého okna (už se usadilo)a pazvuků kolem palubní desky (clony větracích otvorů) - pouze do ní leju benzín (jo a preventivní výměna čidel - v rámci velké akce + 2x žárovka). Toto je v souladu se zkušenostmi jiných v uplynulých letech an tomto serveru (i v souladu se statistikami poruch po 1, 3 , 5 letech). A. -
« Re: Re: Re: Re:zatékání do Primery P11
Paráda, díky za tip, hodím tam oko a snad i nějaký fotečky, jelikož i mě by zajímalo co všechno byl standart v GT a co je v TopSport navíc (je-li vůbec něco). S tím palubákem jsi mi nasadil brouka, jelikož doposud jsem mu slepě důvěřoval :-) ...no pro jistotu si přečtu tu diskusku na pandoře :))) I když je fakt, že ten dlouhodobej průměr mám ověřenej stylem prázdná/plná nádrž, takže ten se mi opravdu pohybuje 8,2-8,4l/100km, ale na jednotlivý trasy jsem se nechal příjemně masírovat údaji z palubáku.
Jinak myslím, že tím rozebráním nicmoc nezkazim (teda pokud se mi něco nevymkne ... ), alespoň si to tam omrknu. -
"-- skrytý --" 05.06.05 20:34
« Re: Re: Re:zatékání do Primery P11
to Krystof : Jen doufám,že je to u P11 fakt stejný jako u P10. Abys to nerozebíral zbytečně! Sundat ten černej kryt pod čelním sklem je (aspoň u P10) docela pakárna,já jsem to kdysi dělal,mimochodem ze stejnýho důvodu.Taky mi tam při dešti teklo.Jen místo novýho těsnění jsem použil trochu ,medvědího *, a fungovalo to taky.
Jinak se zkus mrknout na [odkaz] .Tam najdeš dost zajímavých informací o Primerách.Je to několik dní,co se tam zrovna řešil přílišný optimismus palubního počítače při vypočítávání průměrné spotřeby.Podle zkušeností majitelů údajně kecá o 0,5 až 1 litr. Bylo by super,kdybys tam rovnou mohl dát taky nějakou fotku Tvýho Gétéčka.Protože sám teď mám P11GT z roku 97,jsem docela zvědavej nakolik je odlišná Tvoje verze TopSport. -
« Re: Re:zatékání do Primery P11
Tak jsem se kapánek na čas odmlčel, nicméně velmi děkuji krupimu za článek resp. radu v něm! Zatím jsem skončil na tom, že se mi nepodařilo sundat stěrače(po odšroubování matic nejdou zkrátka dál sundat), ale zkoušel jsem to jen v kvapu, takže už se těšim až budu mít pořádnou porci času a operaci, tentokrát snad již úspěšně, dokončim. I když je fakt, že od těch průtrží mračen se už problém neopakoval, ale je evidentní, že nějaký těsnění zkrátka opravdu netěsní tak, jak by mělo, takže se na to ještě mrknu. taky jsem už zakoupil klasickou poradní knihu "Jak na to" o Primerách a zdá se mi velmi pěkně zpracovaná, ačkoliv bych některé kapitoly snesl ještě detailnější, ale to by pak z toho byla bezmála bible:-)
Jinak budu vděčný za každý přímý odkaz na podobně orientované stránky (zahraniční i naše) o Nissanech a Primerách P11 zejména!
Jen tak pro úplnost uvádím, že moje Primerka je taktéž 2.0l GT, akční verze TopSport, před necelými třemi měsíci dotažená z Německa. Zatím jsem najel 3500km a jsem max. spokojenej, obzvlášť s až nečekaně příznivou spotřebou. Pro ilustraci 160km na Vysočinu (20km dálnice, pak skrz celou Prahu, dalších 60km dálnice a zbytek okresky) se zapnutou klima ve třech lidech s 3/4 vytíženým kufrem za 7,1l/100km a to pořád na dálnici v levym pruhu a při předjíždění na okreskách s vytáčením motoru několikrát až do červenýho pole.....Dlouhodobý průměr s tím, že celý pracovní týden jezdím převážně po středně velkém městě a kousek za něj do práce(tzn, cca 18km denně) a následně pravidelná víkendová jízda směr zmiňovaná Vysočina, občas Brno atd. činí 8,2l/100km. Nevídáno, neslýcháno ...:-))) Vzhledem k tomu, že jsem uvažoval i o Almeře 1,6, jsem nakonec rád, že jsem narazil na tuhle Primerku a po svezení v ní se nechal definitivně zlomit.
Nissanistům ZDAR! -
"-- skrytý --" 05.06.05 00:25
« Oprava převodovky
Co si o tom myslíte??? Když mi budou muset v nové Almeře, nemám ji ani měsíc rozebrat převodovku kvůli hlučnému ložisku, nemám trvat na celé nové převodovce??? Myslím si že mechoš v servisu to nikdy nedá dohromady jako z fabriky, no možná mu křivdím, třeba to složí dobře, ale přece jenom je to nové auto a rozkuchat převodovku mi připadá celkem vážná záležitost... no ve finále doufám ten pazvuk bude dělat zámek převodovky který před tím budou muset sundat aby ho vyloučili jako možnou závadu... :roll: -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nissan Primera - zkusenosti
To kall: Jestli Tě mohu poprosit, až se někdy dostaneš do toho servisu, přeji Ti, aby to bylo max. kvůli garanční prohlídce, zeptej se co měnili.
To briza: No ja to spíš odhaduje na táhla stabilizátorů, nevím, ale každopádně si to vyměním sám, díly koupím u Nippartsu, originál dodavatel do prvovýroby za druhovýrobní cenu + geometrie. -
« Re: nalpak
Auto je r.v. 2001 takže se skončením 3-leté záruky jsem šel do čipu. Dělal mi to jeden místní vyhlášený garážmistr, který ovšem nestojí příliš o publicitu. Jenom vím že ten čip je od siemense, měl to za půl hoďky hotový a vzal si za to cca 15 000,-. Pokles spotřeby jsem nezaregistroval. Ten vzestup výkonu je opravdu až okolo 3000 ot/min. Takže u mně co řadím u 2 500ot/min to moc velký význam nemá. Oceňuji spíš razantní zvýšení kroutícího momentu tzn. rozjezdy a couvání na volnoběh. Ovšem při předjíždění kdy jsem zvyklý podřazovat je přítomnost čipu znát. Zatlačí Vás do sedačky což před tím nebylo.Na druhou stranu u 110 koňové octavie je předjížděcí manévr ještě podstatně emotivnější. Což je vůz váhově srovnatelný.No a samozřejmně jsem zůstal u 95 oktanů. -
« Bez nadpisu
pre nalpak
keby som mal nissana bez problemov tiez by som napisal len tie vyhody ako si pisal,ale u mna je to uz viac nevyhod ako vyhod. Ja momentalne chodim 2xdo mesiaca do servisu.Kde si to nachipoval a kolko to stalo, plati ti este garancia,ja som chcel dat sportovy filter a mi povedali ze potom koncim s garanciou. -
« Re:
Mám almeru a tady je můj názor na ni po roce užívání.
Nejdříve plusy:
+ ovládání (moc se to neví, ale almera je vítěz u nás ne moc známého o to však důležitějšího " losího testu ")
+prostor na předních sedadlech
+tichý motor (ze začátku jsem startoval nastartované)
+spolehlivost (zatím jsem neměnil ani žárovku)
+velký, dobře přístupný kufr.
+spousta odkládacích prostorů v celém vozidle
+servo - někomu vadí, že jde až moc zlehka, ale já to kvituji.
Nyní nevýhody a jak jsem je řešil:
-výhled při couvání (zvlášť přes střední hlavovou opěrku toho zadním ,,světlíkem moc neuvidíte"). Odstranil jsem opěrku.
-akcelerace opravdu není kdovíjaká. Mám motor 1,5 16V. Tak jsem ho čipnul na 110HP. Je fakt, že zápřah začíná nyní už od necelých 3000 otáček.
-antikorozní úprava - je opravdu hrozná, milimetrové odřeninky na kapotě způsobené odletujícími kamínky začaly okamžitě kvést!
Do toho přišly kroupy, které poškodily právě jen kapotu, takže jsem ji dal celou přestříkat a stejně jako celé auto opatřil teflonovou vrstvou z nejmenovaného teleshoppingu a je klid.
-řazení - možná je to subjektivní dojem, ale u předchozího japonce (Daihatsu Cuore) se mi zdálo mnohem přesnější a hlavně kratší.
Na závěr mohu říci, že si japonské auto koupím i příště, hlavně kvůli jeho ,,čitelnému" chování na silnici, otázka je zda do bude znova Nissan. -
« Bez nadpisu
Ja mam 1,5.Zda sa mi to trocha lenive, mal som moznost vyskusat 2,0 FSI a je to dost velky rozdiel pricom spotreba je tiez okolo 6,6-7,2l.Ano Almera ma aj klady,napr.podvozok,dobry kufor,dobre brzdy a sedacky.Cakal som len ze ked je to len maly facelist predoslej generacie tak ten pocet chyb nebude velky a v sucanosti auto bez pozinku je dost zvlastne. -
« to:nissanalm
Jojo, ten jsem registroval, strasne tam za to nissan kritizovali... A zda se, ze si z toho nevzali patricne pouceni... Jinak samozrejme neni nissan jenom spatne auto.. :))) Jezdi se mi s nim dobre. A co ty mas zac? Jaky motor 1,5? Jo a ke spotrebe... Jezdim prumerne za 8l. 60% Praha a zbytek mimo mesto.. A dlouhe trate tak za 7l. -
« Bez nadpisu
O korozii u almery bol dobry clanok v autobilde ked zistili ze dutiny a niektore casti plechariny boli po 3 rokoch prehrdzavene uplne.Nech ti vymenia cele dvere lebo inac to nema zmysel.Almera nema pozinkovanu karoseriu a skus si pozriet aj nastrek podbehov,ja som to pozeral a nie je to 100% spravene takze ked este tuto zimu budem mat auto tak dam v servise nastriekat nanovo -
« Re:
Ahojky, pridam se s troskou do mlyna.. Mne (jak jsem jiz psal kdesi nize) zase zacly reznout zadni dvere... U rok stare Almery. Na trech mistech prokvetaji... To mi pripada jako absolutni vrchol. Menili mi predni dil vyfuku, protoze se urval kryt a drncelo to. Dvakrat mi menili construct, to sice neni zavada nissanu... Ze tam porad nekde neco vrze, to nema smysl zminovat... Ted mi zacalo neco lehce bouchat v predni naprave... NEchce se mi to ted resit, je to v zaruce, jede to, musi to vydrzet az do garancky... Mate nekdo taky negativni zkusenost se servisem v Praze Sporilove? Jsou tam strasne protivni prijimaci technici... Uz tam nepojedu. -
« Bez nadpisu
Ked to bude ako u mna tak sa mas na co tesit. Mne momentalne po 18000 km odchadzaju brzdove kotuce a zacal mi tuhnut brzdovy pedal ale to ma asi suvis s tymi kotucmi. Kazi sa mi ovladanie okna u spolujazdca a dnes som pozeral priemer spotreby tak je to 8 l pricom 95% jazdim dlhe trate, na zaciatku som mal pri takych cestach spotrebu okolo 6,2 l. :?: Naposledy ked mi menili lambdu tak mi hovorili ze vahu vzduchu sa im nezda ale nakoniec ze vraj to bolo v poriadku. Mam znameho co mal predoslu almeru ale japonsku 300000km najazdene a okrem pravidelnych servisov nic -
"-- skrytý --" 31.05.05 20:56
« ALMERA MY03 - N16DH
No abych se taky přidal: U tři týdny staré Almery se mi při rozjíždění, hlavně do kopce při prvním a druhém stupni ozývá z motoru takové divné chrčení. Je to vždy až po zahřátí motoru. Už jsem si tady na to stěžoval. Tak jsem byl v servisu, asi hodinu pod tím stál mechanik a mazal nějaké táhla od převodovky. Samozřejmě nesplnil. Bude druhé kolo kdy budou muset sundat zámek převodovky aby vyloučili že to není zámkem. No a pak prý rozkuchají převodovku, protože by to mohlo být vadné ložisko. No doufám že to dělá ten zámek, protože rozebírat převodovku u 3 týdny starého auta mi připadá dost drsný. Já bych to v tomhle případě viděl když tak na novou převodovku, jenže se obávám že servis semnou nebude zdílet můj názor. Jo a ty světla se mi taky trochu mlžej, ale zatím jsem nejezdil moc v dešti a po třech týdnech to nemám moc vysledovaný. Bylo mi vysvětleno že jsou velké rozdíly teplot a že uvidíme. Jo jinak jsem hned po týdnu musel do servisu, vrzal mi spojkový pedál tak ho promazali. Jinak předchozí Almera r.v. 2001 byla v pohodě, max. spokojenost. Tak doufám že to budou prvotní mouchy a že dál nezklame . . .
Dokazi pry z motoru 1,5 vytahnout 79kW a 162Nm. Za cenu 8900Kc.
Tez mam stejny model z roku 2002 a uvazuji po zaruce o tomto tuningu motoru. Dale me zaujalo pretesneni motoru co se tyce pistnich krouzku; tez jsem zaznamenal mirnou spotrebu oleje, asi 0.5 litru na 10000km. Pouzivam plnou syntetiku Castrol SLX. Jinak s odchazenim zarovek tez musim souhlasit. Za necele tri roky jsem menil asi tri v kazdem svetle. Jinak okno u ridice tez lehce drnci a maze se na nem lehky mastny pruh od mechaniky. Ted se chystam pred koncem zaruky na 60tis. garancku, tak to necham uz po treti opravit. Zdravim T.