NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Spotřeba Almery - vliv pneumatik
2romanca: Já mám odhadovaný poměr tak 70% normální silnice, 20% dálnice, 10% město. Na dálnici to žere více, když držím rychlost tachometrově kolem 140, tak mám spotřebu cca 7-7.3 litru. Ale já jezdím převážně sám, to je taky podstatné. Stačí naložit rodinu a o 3 desetinky se spotřeba zvedne. 2Tommmyr: Mezi pneumatikami jsou velké rozdíly i co se týká jízdních vlastností. Já jsem jezdil na originál Bridgestonech, pak na Sava Intensa, zimní mám Michelin Alpin, a teď ty uváděné Michelin Pilot Primacy. Na každých gumách je to chování auta trochu jiné, mám na mysli reakce řízení, míru nedotáčivosti i přenášení nárazů do volantu. BTW, doporučuju Micheliny, jsou drahé, ale stojí za to. Na zimních mám 60 tisíc a ty gumy mají vzorek 5-6 mm, přitom stále vynikající chování. Má to smysl hlavně pro toho, kdo jezdí hodně. Ale na Bridgestonech jsem nějaké extrémní přenášení nerovností do řízení nepociťoval. Nemáš to přehuštěné? Zkus si zkontrolovat tlakoměr, tak jak píšeš se to chová, když předek "přeboucháš". Já osobně (tím, že jezdím sám) tlakuju gumy tak na 2.0 až 2.1 vpředu i vzadu, jízda je komfortnější. A k rozměru pneumatik: mám na autě Al disky 15x7, a na ty dávám 195/60 R 15. Efektivní obvod se od 185/65 R 15 podstatně neliší. Na zimu mám původní plecháče. A je jasný, že destičky vydrží hodně díky dlouhým štrekám, kdy se skoro nebrzdí, po Praze taky jezdím a těm, co tam jsou denně, vůbec nezávidím... -
« Re: Spotřeba Almery - vliv pneumatik
No to ja take jezdim na puvodnich Bridgestonech a 1.5 ma ted po 9 tisicich km spotrebu tak 7 litru. Je to tak napul v Praze a napul venku. Jinak citlivost na silnicni nerovnosti pri spravnem tabulkovem nahusteni pneu je primo priserna. V aute citim kazdy kaminek, ktery prejedu. A to pri stavu nasich vozovek nic moc. Mate nekdo podobne zkusenosti? Da se s tim neco delat?? Pomuze vymena za jine pneu?? Nebo je to nastavenim a konstrukci podvozku?? Jinak pro motorkare: projed si parkrat naskrz ucpanou Prahou a mas brzkou vymenu brzdovych desticek zarucenou. Jestli me vydrzi tretinu zivotnosti tech Tvych tak to budu rad. Jinak na N16 je rozmer pneu R15/185/65. Vyska pneu 60 je snad jen pro vetsi prumer R16??? Nebude Ti kecat tacho a kilometrovnik???? :-))
Jinak jsem jeste na aute vypozoroval, ze pri 2800 az 3000 otackach, coz je vrchol toc. momentu jsou citit trochu vibrace na pedalu plynu a radicce. Mate to take nekdo??? Dle sporilovskeho servisu (autodruzstva Nissan) je to pry v poradku. -
« Re: Spotřeba Almery - vliv pneumatik
do kelu, tak to fakt neviem ako jazdim, ale na svojej, akokolvek sa snazim nemam sancu pod 7,4 litra (teraz s klimou) letne penu mam orginalne bridgestone. je to tak 70 percent mesto a 30 percent dialnica. ale ta dialnica je tusim pri rychlosti nad 130 a otackach okolo 4000 este horsia. ... do kelu -
« Spotřeba Almery - vliv pneumatik
Ke spotřebě: na mé Almeře N16 1.5 5d jsem jezdil průměrně za 6.5 až 7 litrů. Teď jsem vyhodil SAVA Intensa (to byl krok stranou - moc nevydržely a dělaly strašnej bordel) a investoval jsem do Michelin Pilot Primacy 195/60 R 15. A potvrdilo se moje očekávání (se zimními Micheliny jsem měl nižší spotřebu než se Savami) a auto žere přibližně o 0.3 až 0.5 litru méně při stejném stylu jízdy. Je to prokazatelné a postavené na dlouhodobém systematickém sledování spotřeby a ujetých cca 5-6 tisíc km za měsíc. A ještě si přidám svou perličku připravenou na zápis do Guinessovy knihy rekordů: mám najeto 136 tisíc km a originální brzdové destičky mají tloušťku 4.5 až 6 mm!!! Ty už tam jsou asi na pořád! -
« Re: primera 96-
luf: V tomhle je ta 735i suprová. Když jedeš v relacích 140-180 km/h, spotřeba nijak výrazně nestoupá, potom už ano. Má dost dlouhý kvalty, ve městě má línější rozjezd, ale na silnice 1. třídy a na dálnici je to super. Je to naprostej opak mý 635CSi, ta je do města celkem supr, na okreskách perfektní, ale na širších rychlejch cestách a dálnicích je to hlučný a žravý utrpení. -
« Re: primera 96-
Aky vplyv ma klima netusim, lebo jazdim nonstop v rezime auto s nastavenou teplotou cca 23 stupnov. Ja benal neplatim, je to sluzobne a malokedy mam cas sa len tak prevazat a sledovat spotrebu. Ale napriklad ma prekvapilo, ako rastie spotreba s rychlostou. Pri 110 je 8.9, 120 - 8.5, 130 - 8.0, 140 - 10.5 a potom to uz ide do vysin. Ale pri priemernej rychlosti 150km/h na trase Brno-Praha si zobrala 15l/100. -
« Re: primera 96-
luf: Tátovo BMW 735i E32 má dlouhodobý průměr 12.5 l/100 km. Udělal jsem s ním v provozu 9.7 na trase ČB-JH a zpět a bez provozu to jde i míň, ale když člověk na to tolik nekouká, zjistí, že spotřeba stoupne maximálně o půl litru a je větší pohoda. Překvapilo mě, že proti Voyageru 3.3 V6 u bavora nemá zapnutá klimatizace téměř vliv. Já vím, jsem v rubrice NISSAN, to jen k tý spotřebě :o))) -
« Re: primera 96-
Na Maxime s manualom a jazde po dialniciach v noci som spravil preiemernu spotrebu cca. 8l a priemernu rychlost 118km/h. Ale ked zacala rano hustnut premavka, rychlost mi klesla a spotreba stupla na klasickych 10-11 litrov. Minimalna spotreba a realna priemerna spotreba sa nedaju porovnavat, ale ked sa niekoho opytas, povie ti, ze mu to zerie prave tych 8l. A ty si potom lames hlavu, kde je problem. -
« Re: primera 96-
Ty spotřeby jsou normální, ale tady v Čechách je to něco jako národní sport, hlásit třeba: Mám pětilitr ale je to fantasticky úsporný, jezdím do 10 litrů. Nebo: Mám Tdi a žere mi to 4.89719, mám to přsně spočítaný. Blbost, buďto neumějí počítat, nebo jezdí vyrovnanou 90km/h po rovných silnicích a nebo prostě kecaj:-))) Jednou jsem zkoušel jet na spotřebu, asi 120km rychlostí kolem 90km/h, opravdu jsem se snažil a výsledek si už nepamatuju přesně, ale byl ohromující: něco mezi 7 a 8 litry pro 3.0 V6 s automatem. ALE TAKHLE NIKDO NEJEZDÍ, když se ten auťák normálně používá je to v průměru 11-12l, ve městě si v pohodě schlamstne 15. Takže nevěř výrobcům ani sousedům ani jiným znalcům jejich průměrný spotřeby. Všichni kecaj:-)))) -
« Re: primera 96-
muzete mi vysvetlit jak nekdo dela spotrebu s nissanem pod 7 litru. Ja mam almeru 99-2d a zere mi 7-7,5. Mama ma Tino a ji to bere tak kolem 10-11, tata ma primeru 2003-2 mcvt a ta zere 10,6-12. Jsme tak spatni ridici nebo je neco divne, dokonce i sestra s microu se moc casto pod 7 nedostava. -
« Re: primera 96-
to maxima : 2.0 je sice fajn, ale je to přece jenom o třídu vejš co se týká povinýho ručení a spotřeba je taky vyšší, já sem spíš klidnější řidič a převážně jezdím kratší trasy takže klidně snesu i ten slabší motor a jestli budu někde o 5 minut dřív mě až zas tak nevzrušuje a stejně se po městě uvidíme na dalších světlech -
« Re: primera 96-
to briza: nedávno jsem si nechal dodatečně montovat klimatizaci do N15 u autorizovaného servisu nissan. zatím spokojenost. vyšlo to na 40 tis (vč. DPH) i s montáží a plněním. (na primeru asi bude dražší) mám 1.4 64kW a dá se to. na výkonu to sice trochu ubere (odhaduji tak 3-5kW), ale lepší než se vařit. případně když potřebuji někoho rychle předjet tak při podřazování na chvilku klimu vypnu, předjedu a zase zapnu (trubky jsou vychlazený a tak na tu chvilku to ani není poznat že člověk jede bez klimy). mj. mě taky přesvědčovali, že bude výhodnější si koupit nové i s klimou "zdarma", ale vzhledem k tomu že moje auto má teprve 3 roky, tak jsem tomuto lákadlu odolal ;-) -
« Spinac vnitr. osvetleni
Chlapci poradte. Mam Almaru (r.v.97) a u spolujezdce me praskl pryzovy dil, co kryje spinac vnitrniho osvetleni. Spinac je O.K. Ale ten "gumovy vrapovany chobot" uz tam neni a plast macka rovnou na dvere. Lak v tech mistech uz po zime zasahla koroze. V Elite me za tezky prachy nuti kompletni spinac a to jeste od ridice, kde je zdvojeny. Takze otazka zni, kde sehnat ten gumovej blbinec? -
briza 04.06.03 19:03
« Re: primera 96-
No ja ji mam. Kupoval jsem ji novou 10/97 a jsem spokojeny. Spotreba neni problem. Vedu si za celou dobu zaznamy a rocni prumerna mi vychazi tak 6.83/100. Spolehlivost (pres 72.000 km) taky neni problem. Jediny problem, ktery se vyskytl je, ze se vzdy po case zacnou spatne vracet celisti na prednich kotoucovych brzdach a zacne to chytat o kotouc. Chce to rozebrat, vycistit, promazat. Krome toho mi jeste v zaruce vymenili plast v kufrovych dverich, za ktery se zavira kufr - asi jsem za to moc bral a na jedne strane poradne nedrzel a vyskakoval z uchyceni. Jsem s tim autem moc spokojeny. Sice ted uvazuji o te nove, ale hlavne asi kvuli klimatizaci, kterou jsem si tehdy neporidil. Kdyz jsem se po case ptal tak za dodatecnou montaz chteli 60 tisic nehlede na to, ze by to v tom pripade asi chtelo vykonnejsi motor. Jinak bych s tim asi jezdil dal dokud by s tim bylo tak malo problemu jako dosud. Kamos koupil o 2 mesice drive nez ja Primeru s 2.0 motorem a nemel s ni zadne problemy (krome par pomackanych plechu kdyz s ni jezdila jeho pritelkyne) do 130.000 km (pak ji prodal).
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Jinak co se tyce vibraci u otacek 2800-3000 - o nicem nevim, takze zrejme ok. Me spis trapi vibraci pri rozjizdeni se - kdyz spojka zabira jakoby na pul, tak jsou obcas citit vibrace do volantu/radicky a i celkove do celyho auta - nemate nekdo podobnou zkusenost?
Jeste pro Tommmyr - kdybys chtel, mohli bysme si ty auta navzahem vyzkouset (pohybuju se teda hlavne na P6) - mohli bysme si potvrdit/vyvratit svy dojmy ...