NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« všechno je jinak
trošku se pozměnila situace a peníze, který měli být v průběhu léta nebudou, takže trochu přehodnocuju situaci. Auto budu kupovat do měsíce a v podstatě uvažuju jestli Almera 1,4 4D nebo 5D anebo Mazda 323 1,5 SDN, protože F-ko se mi nelíbí, všecno tak ročník 96. Poraďte prosím ještě jednou -
« Re: Spotřeba Almery - vliv pneumatik
Predne omluva za neznalost, dle velkeho TP je Tvoje pouziti pneu OK. Treba Micheliny casem taky koupim, ale nyni je mi lito penez, kdyz mam Bridgestony skoro novy a v zime jsem na nich nejezdil. To jsem mel zimni Sava Eskimo3. Ja jezdim dost casto obsazeny zcela tj. 4 dospely a decko vzadu uprostred a tlakuju to tudiz na 2.2 a to pneumixem. Ty vybrace okolo 3000ot/min jsou znatelnejsi pri vyssim zatizeni vozu napr. na dalnici pri tahu do kopecka. Kdyz prekrocim 3500ot/min ztrati se to. Vybruje to i na radici pace a to i primo vizualne. Uslehal by se na ni koktejl.
Pro Snehulak: Test tlumicu je dobry napad, tez o nem uvazuji. Ja bydlim na Jiznim meste-P4 a rad se s Tebou sejdu a porovname. Auto mam z Betahase ve Stodulkach. Dej vedet na email: tommmy@seznam.cz -
« Re: Vibracie riadenia
To qeta: Zvlněné přední kotouče by se projevily nerovnoměrným brzděním (škube to) resp. pulsováním do brzdového pedálu. Pokud by ty vybrace byly od nevyvážených kol, pak mají v první řadě frekvenci odpovídající otáčkám kol (a ne otáčkám motoru) a zpravidla se intenzita vibrací zvyšuje se zvyšující se rychlostí. Je to třeba cítit od 100 km/h výše. Někdy se to projevuje jenom při určité rychlosti (dochází k rezonanci), třeba kolem 120 km/h a při vyšší rychlosti to zase zmizí. Z vlastní zkušenosti můžu uvést zkušenost, že některé pneumatiky jsou proti dokonalému vyvážení jakoby imunní a že je můžete vyvažovat pořád dokola, a stále tam bude nějakých 2 až 5 gramů, které mohou být cítit. A není to znát jenom v řízení, jemné chvění se přenáší na celé auto. Pokud jsou ty vibrace jen mírné, tak bych se na to vykašlal, ať to dělá cokoliv. Almera není Rolls-Royce a auto navíc samozřejmě s ujetými kilometry nemládne... -
« Re: Vibracie riadenia
Tak vibrace kolem 3000ot/min pozoruju tez, nejvice na trojku u N15.Po prekroceni 3000 to prestane a je to v pohode. Dalsi zavislost je dle meho nazoru na zatizeni, zda jedu ve dvou ci v 4-5 z cehoz usuzuji ze by mohlo jit o problem na zadni naprave (????). Vibrace nejsou na volantu ale predevsim na pedalu a radicce a mirny prenos je do podlahy. Kdyz necham vyvazit kola, vse na cas ustane, ale domnivam se ze nevyvazene kola prenaseji chveni hlavne na volant. Objevilo se mi to pri nejakych 65tis. km pri ceste z Chorvatska a nebylo to zpusobeno zadnou dirou ci nerovnosti na silnici. Mohl by byt problem ve zvlnenych prednich kotoucich????? -
« Re: Vibracie riadenia
Ještě reaguji na ty vibrace: já žádné zaznamenáníhodné vibrace u Almery nepozoruji. Snad jenom trochu, ale fakt jen trošku, od motoru ve větším záběru někde kolem těch 3 tisíc otáček (to když si motor "brumlá" a je víc slyšet), ale během ustálené jízdy nic. Jinak můžu na základě těch mých za dva roky ujetých 136 tisíc km vyslovit názor, že Almera jede čím dál tím lépe, hlavně motor má "hladší" chod a jde snáz do otáček. Neměl jsem prakticky žádnou závadu (akorát jsem měnil žárovky), motor má pořád zcela neměřitelnou spotřebu oleje. -
briza 13.06.03 10:08
« Spotreba
Nekteri tady pochybuji o te spotrebe pod 7 litru. To neni nerealne - merim od plne nadrze do plne a poznamenavam si pocet kilometru. Zpocatku jsem to delal abych vedel s cim mam u toho noveho auta pocitat a uz mi nejak zustalo ;-). Je to hlavne o stylu jizdy a o fyzice. Kdyz jsem delal kdysi v autoskole jizdy na motorku tak mi ten instruktor hned po prvnich rozjezdech rekl neco v tom smyslu: "Zapomen na posr..ho pincka (cimz myslel Pionyr). Kdyz chces jezdit rychle musis se nejdriv naucit jezdit plynule." Je na tom hodne pravdy. Energeticky je nejvice narocne zrychlovani (prvni Newtonuv pohybovy zakon... sila = hmotnost * zrychleni). Takze ti co slapou na plyn i kdyz vidi ze vzapeti budou brzdit na cervene, zrychluji do kopce aby vzapeti brzdili po te co dojedou kolonu se nemohou divit. Energii ziskanou spalenim benzinu je treba vyuzit pro pohyb auta a ne ji protopit v brzdach. Rozjizdeni a brzdeni (+ jezdeni na nizsi rychlostni stupen) je nejcastejsi ve meste. Takze je treba na to trochu myslet, vyuzivat setrvacnosti auta a dupani na plyn si nechat na chvile kdy "toho sneka prede mnou uz proste dal trpet nehodlam". -
« Re: Spotřeba Almery - vliv pneumatik
Jeste k tem tlakum pneu - kdyz tam dam 2.0-2.1, tak se mi to auto zda ponekud min jisty v extremnich situacich (jako by podvozek nebyl dostatecne pevnej) - takze tam mam 2.2. Rozdil v komfortu (nebo spis nekomfortu) mi vsak moc vyraznej neprijde. -
« Re: Spotřeba Almery - vliv pneumatik
Uz jsem tu dlouho nebyl - ale na tohle musim reagovat. Mam r.v. 2001, najeto 46tis., pneu GY Eagle Ventura 185/65R15 a v almare citim kazdy kaminek, kazdou nerovnost na silnici (a ze je jich v praze dost) je naprosto hrozna - me se to nelibi az tak moc, ze to uz zacinam konzultovat se servisem - jezdim do KMX auto na P6 a ty samozrejme vidi vsechno v poradku. Zda se mi ale, ze jsem vypozoroval ze se ta tvrdost meni podle vlhkosti - kdyz je mokro/vlhko tak se podvozek zda byt normalni, kdyz je sucho tak je to naprosto hrozny - tenhle nebo pristi tyden chci zajit na test tlumicu a budu se to snazit resit dal.
Jinak co se tyce vibraci u otacek 2800-3000 - o nicem nevim, takze zrejme ok. Me spis trapi vibraci pri rozjizdeni se - kdyz spojka zabira jakoby na pul, tak jsou obcas citit vibrace do volantu/radicky a i celkove do celyho auta - nemate nekdo podobnou zkusenost?
Jeste pro Tommmyr - kdybys chtel, mohli bysme si ty auta navzahem vyzkouset (pohybuju se teda hlavne na P6) - mohli bysme si potvrdit/vyvratit svy dojmy ... -
« Re: Spotřeba Almery - vliv pneumatik
2romanca: Já mám odhadovaný poměr tak 70% normální silnice, 20% dálnice, 10% město. Na dálnici to žere více, když držím rychlost tachometrově kolem 140, tak mám spotřebu cca 7-7.3 litru. Ale já jezdím převážně sám, to je taky podstatné. Stačí naložit rodinu a o 3 desetinky se spotřeba zvedne. 2Tommmyr: Mezi pneumatikami jsou velké rozdíly i co se týká jízdních vlastností. Já jsem jezdil na originál Bridgestonech, pak na Sava Intensa, zimní mám Michelin Alpin, a teď ty uváděné Michelin Pilot Primacy. Na každých gumách je to chování auta trochu jiné, mám na mysli reakce řízení, míru nedotáčivosti i přenášení nárazů do volantu. BTW, doporučuju Micheliny, jsou drahé, ale stojí za to. Na zimních mám 60 tisíc a ty gumy mají vzorek 5-6 mm, přitom stále vynikající chování. Má to smysl hlavně pro toho, kdo jezdí hodně. Ale na Bridgestonech jsem nějaké extrémní přenášení nerovností do řízení nepociťoval. Nemáš to přehuštěné? Zkus si zkontrolovat tlakoměr, tak jak píšeš se to chová, když předek "přeboucháš". Já osobně (tím, že jezdím sám) tlakuju gumy tak na 2.0 až 2.1 vpředu i vzadu, jízda je komfortnější. A k rozměru pneumatik: mám na autě Al disky 15x7, a na ty dávám 195/60 R 15. Efektivní obvod se od 185/65 R 15 podstatně neliší. Na zimu mám původní plecháče. A je jasný, že destičky vydrží hodně díky dlouhým štrekám, kdy se skoro nebrzdí, po Praze taky jezdím a těm, co tam jsou denně, vůbec nezávidím... -
« Re: Spotřeba Almery - vliv pneumatik
No to ja take jezdim na puvodnich Bridgestonech a 1.5 ma ted po 9 tisicich km spotrebu tak 7 litru. Je to tak napul v Praze a napul venku. Jinak citlivost na silnicni nerovnosti pri spravnem tabulkovem nahusteni pneu je primo priserna. V aute citim kazdy kaminek, ktery prejedu. A to pri stavu nasich vozovek nic moc. Mate nekdo podobne zkusenosti? Da se s tim neco delat?? Pomuze vymena za jine pneu?? Nebo je to nastavenim a konstrukci podvozku?? Jinak pro motorkare: projed si parkrat naskrz ucpanou Prahou a mas brzkou vymenu brzdovych desticek zarucenou. Jestli me vydrzi tretinu zivotnosti tech Tvych tak to budu rad. Jinak na N16 je rozmer pneu R15/185/65. Vyska pneu 60 je snad jen pro vetsi prumer R16??? Nebude Ti kecat tacho a kilometrovnik???? :-))
Jinak jsem jeste na aute vypozoroval, ze pri 2800 az 3000 otackach, coz je vrchol toc. momentu jsou citit trochu vibrace na pedalu plynu a radicce. Mate to take nekdo??? Dle sporilovskeho servisu (autodruzstva Nissan) je to pry v poradku. -
« Re: Spotřeba Almery - vliv pneumatik
do kelu, tak to fakt neviem ako jazdim, ale na svojej, akokolvek sa snazim nemam sancu pod 7,4 litra (teraz s klimou) letne penu mam orginalne bridgestone. je to tak 70 percent mesto a 30 percent dialnica. ale ta dialnica je tusim pri rychlosti nad 130 a otackach okolo 4000 este horsia. ... do kelu -
« Spotřeba Almery - vliv pneumatik
Ke spotřebě: na mé Almeře N16 1.5 5d jsem jezdil průměrně za 6.5 až 7 litrů. Teď jsem vyhodil SAVA Intensa (to byl krok stranou - moc nevydržely a dělaly strašnej bordel) a investoval jsem do Michelin Pilot Primacy 195/60 R 15. A potvrdilo se moje očekávání (se zimními Micheliny jsem měl nižší spotřebu než se Savami) a auto žere přibližně o 0.3 až 0.5 litru méně při stejném stylu jízdy. Je to prokazatelné a postavené na dlouhodobém systematickém sledování spotřeby a ujetých cca 5-6 tisíc km za měsíc. A ještě si přidám svou perličku připravenou na zápis do Guinessovy knihy rekordů: mám najeto 136 tisíc km a originální brzdové destičky mají tloušťku 4.5 až 6 mm!!! Ty už tam jsou asi na pořád! -
« Re: primera 96-
luf: V tomhle je ta 735i suprová. Když jedeš v relacích 140-180 km/h, spotřeba nijak výrazně nestoupá, potom už ano. Má dost dlouhý kvalty, ve městě má línější rozjezd, ale na silnice 1. třídy a na dálnici je to super. Je to naprostej opak mý 635CSi, ta je do města celkem supr, na okreskách perfektní, ale na širších rychlejch cestách a dálnicích je to hlučný a žravý utrpení. -
« Re: primera 96-
Aky vplyv ma klima netusim, lebo jazdim nonstop v rezime auto s nastavenou teplotou cca 23 stupnov. Ja benal neplatim, je to sluzobne a malokedy mam cas sa len tak prevazat a sledovat spotrebu. Ale napriklad ma prekvapilo, ako rastie spotreba s rychlostou. Pri 110 je 8.9, 120 - 8.5, 130 - 8.0, 140 - 10.5 a potom to uz ide do vysin. Ale pri priemernej rychlosti 150km/h na trase Brno-Praha si zobrala 15l/100. -
« Re: primera 96-
luf: Tátovo BMW 735i E32 má dlouhodobý průměr 12.5 l/100 km. Udělal jsem s ním v provozu 9.7 na trase ČB-JH a zpět a bez provozu to jde i míň, ale když člověk na to tolik nekouká, zjistí, že spotřeba stoupne maximálně o půl litru a je větší pohoda. Překvapilo mě, že proti Voyageru 3.3 V6 u bavora nemá zapnutá klimatizace téměř vliv. Já vím, jsem v rubrice NISSAN, to jen k tý spotřebě :o))) -
« Re: primera 96-
Na Maxime s manualom a jazde po dialniciach v noci som spravil preiemernu spotrebu cca. 8l a priemernu rychlost 118km/h. Ale ked zacala rano hustnut premavka, rychlost mi klesla a spotreba stupla na klasickych 10-11 litrov. Minimalna spotreba a realna priemerna spotreba sa nedaju porovnavat, ale ked sa niekoho opytas, povie ti, ze mu to zerie prave tych 8l. A ty si potom lames hlavu, kde je problem.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!