NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 19.06.03 12:48
« Re: foukani na predni sklo
Ptal jsem se proto, že při nasměrování klimy na čelní sklo mi silně táhne na hlavu a hlavně do očí (což mi vadí především), zatímco ve "zbytku" auta (tj. v úrovni těla a hlavně nohou zůstává vedro). Ale jinak díky za vysvětlení. -
« Re: foukani na predni sklo
Mitsi: A jak pouzivas ty klimu? Ja mam manualni a davam si ji take na predni sklo.
A dokonce k tomu mam duvod :-) Kdyz si ji dam
aby foukala na mne, tak nemam rad, kdyz mi to fouka do cumaku.
A i kdyz si to sklopim, tak mi to fouka hodne na nejake misto (bricho, ruce, hlava -- podle toho, kam to nasmeruji) a toto misto.
je ochlazovano vice nez ostatni mista, kam mi to nefouka. Proto si ji davam foukat na predni sklo,
kde mi ochlazuje vzduch ohrivany sluncem a pak se pomalu
sune dovnitr do auta a nefouka mi to nikam. -
« Re: foukani na predni sklo
Já si taky foukám na přední sklo. Nejdřív si vychladím kabinu přímo a pak pěkně přes sklo, což je docela příjemné. I když při foukání přes sklo mi to zase docela táhne na levý loket, když ho mám "odložený" na opěrátku/madle na dveřích. ;-) Myslím že čelnímu sklu do moc nevadí, to je na takové šoky zvyklé, v zimě je to z druhé strany naopak (zveknu zima, zevnitř horký vzduch) a alespoň se taky víc ochladí palubka, která je zdrojem velkého horka, když do ní peče slunce... -
« Re: foukani na predni sklo
No ja ani nevim, ale prijde mi to tak nejak nejprijemnejsi, v kabine pekne cirkuluje vzduch a nijak na me ani na spolujezdce vyrazne netahne. Ale je fakt, ze vetsinou poustim 75% na celni sklo, zbytek na nohy. Pro rychle ochlazeni ale pouzivam foukani primo do kabiny ...
BTW proc se ptas? Ono by se to nejak nemelo, nebo by to mohlo vadit tomu celnimu sklu ?
-
"-- skrytý --" 19.06.03 09:16
« Re: foukani na predni sklo
Může mi zde někdo prozradit, proč si lidé pouštějí klimu 100% na čelní sklo (teď samozřejmě nehovořím o potřebě odmlžit čelní sklo např. při jízdě v dešti nebo v zimě). Poprvé jsem se s tím setkal v Americe (u tam žijících Čechů) a dostalo se mi vysvětlení, že "to tak dělají všichni", aniž bych uslyšel jediný racionální důvod. Ostatně ani automatické klimy nefoukají v režimu "auto" na sklo... -
« foukani na predni sklo
Po delsi dobe opet zdravim vsechny zucastene. Muj drobny problemek: kdyz jedu rychle (nad 130) se zapnutou klimou a ofukem nastavenym na celni sklo, tak citim, jak mi neprijemne tahne na nohy studeny vzduch. Ofuk na nohy je vlastne hned vedlejsi poloha otocneho regulatoru. Prijde mi to, jako by se uplne neuzavrely trubky dolu, i kdyz je regulator nadoraz. Mate nekdo podobnou zkusenost? Dik. -
« všechno je jinak
trošku se pozměnila situace a peníze, který měli být v průběhu léta nebudou, takže trochu přehodnocuju situaci. Auto budu kupovat do měsíce a v podstatě uvažuju jestli Almera 1,4 4D nebo 5D anebo Mazda 323 1,5 SDN, protože F-ko se mi nelíbí, všecno tak ročník 96. Poraďte prosím ještě jednou -
« Re: Spotřeba Almery - vliv pneumatik
Predne omluva za neznalost, dle velkeho TP je Tvoje pouziti pneu OK. Treba Micheliny casem taky koupim, ale nyni je mi lito penez, kdyz mam Bridgestony skoro novy a v zime jsem na nich nejezdil. To jsem mel zimni Sava Eskimo3. Ja jezdim dost casto obsazeny zcela tj. 4 dospely a decko vzadu uprostred a tlakuju to tudiz na 2.2 a to pneumixem. Ty vybrace okolo 3000ot/min jsou znatelnejsi pri vyssim zatizeni vozu napr. na dalnici pri tahu do kopecka. Kdyz prekrocim 3500ot/min ztrati se to. Vybruje to i na radici pace a to i primo vizualne. Uslehal by se na ni koktejl.
Pro Snehulak: Test tlumicu je dobry napad, tez o nem uvazuji. Ja bydlim na Jiznim meste-P4 a rad se s Tebou sejdu a porovname. Auto mam z Betahase ve Stodulkach. Dej vedet na email: tommmy@seznam.cz -
« Re: Vibracie riadenia
To qeta: Zvlněné přední kotouče by se projevily nerovnoměrným brzděním (škube to) resp. pulsováním do brzdového pedálu. Pokud by ty vybrace byly od nevyvážených kol, pak mají v první řadě frekvenci odpovídající otáčkám kol (a ne otáčkám motoru) a zpravidla se intenzita vibrací zvyšuje se zvyšující se rychlostí. Je to třeba cítit od 100 km/h výše. Někdy se to projevuje jenom při určité rychlosti (dochází k rezonanci), třeba kolem 120 km/h a při vyšší rychlosti to zase zmizí. Z vlastní zkušenosti můžu uvést zkušenost, že některé pneumatiky jsou proti dokonalému vyvážení jakoby imunní a že je můžete vyvažovat pořád dokola, a stále tam bude nějakých 2 až 5 gramů, které mohou být cítit. A není to znát jenom v řízení, jemné chvění se přenáší na celé auto. Pokud jsou ty vibrace jen mírné, tak bych se na to vykašlal, ať to dělá cokoliv. Almera není Rolls-Royce a auto navíc samozřejmě s ujetými kilometry nemládne... -
« Re: Vibracie riadenia
Tak vibrace kolem 3000ot/min pozoruju tez, nejvice na trojku u N15.Po prekroceni 3000 to prestane a je to v pohode. Dalsi zavislost je dle meho nazoru na zatizeni, zda jedu ve dvou ci v 4-5 z cehoz usuzuji ze by mohlo jit o problem na zadni naprave (????). Vibrace nejsou na volantu ale predevsim na pedalu a radicce a mirny prenos je do podlahy. Kdyz necham vyvazit kola, vse na cas ustane, ale domnivam se ze nevyvazene kola prenaseji chveni hlavne na volant. Objevilo se mi to pri nejakych 65tis. km pri ceste z Chorvatska a nebylo to zpusobeno zadnou dirou ci nerovnosti na silnici. Mohl by byt problem ve zvlnenych prednich kotoucich????? -
« Re: Vibracie riadenia
Ještě reaguji na ty vibrace: já žádné zaznamenáníhodné vibrace u Almery nepozoruji. Snad jenom trochu, ale fakt jen trošku, od motoru ve větším záběru někde kolem těch 3 tisíc otáček (to když si motor "brumlá" a je víc slyšet), ale během ustálené jízdy nic. Jinak můžu na základě těch mých za dva roky ujetých 136 tisíc km vyslovit názor, že Almera jede čím dál tím lépe, hlavně motor má "hladší" chod a jde snáz do otáček. Neměl jsem prakticky žádnou závadu (akorát jsem měnil žárovky), motor má pořád zcela neměřitelnou spotřebu oleje. -
briza 13.06.03 10:08
« Spotreba
Nekteri tady pochybuji o te spotrebe pod 7 litru. To neni nerealne - merim od plne nadrze do plne a poznamenavam si pocet kilometru. Zpocatku jsem to delal abych vedel s cim mam u toho noveho auta pocitat a uz mi nejak zustalo ;-). Je to hlavne o stylu jizdy a o fyzice. Kdyz jsem delal kdysi v autoskole jizdy na motorku tak mi ten instruktor hned po prvnich rozjezdech rekl neco v tom smyslu: "Zapomen na posr..ho pincka (cimz myslel Pionyr). Kdyz chces jezdit rychle musis se nejdriv naucit jezdit plynule." Je na tom hodne pravdy. Energeticky je nejvice narocne zrychlovani (prvni Newtonuv pohybovy zakon... sila = hmotnost * zrychleni). Takze ti co slapou na plyn i kdyz vidi ze vzapeti budou brzdit na cervene, zrychluji do kopce aby vzapeti brzdili po te co dojedou kolonu se nemohou divit. Energii ziskanou spalenim benzinu je treba vyuzit pro pohyb auta a ne ji protopit v brzdach. Rozjizdeni a brzdeni (+ jezdeni na nizsi rychlostni stupen) je nejcastejsi ve meste. Takze je treba na to trochu myslet, vyuzivat setrvacnosti auta a dupani na plyn si nechat na chvile kdy "toho sneka prede mnou uz proste dal trpet nehodlam". -
« Re: Spotřeba Almery - vliv pneumatik
Jeste k tem tlakum pneu - kdyz tam dam 2.0-2.1, tak se mi to auto zda ponekud min jisty v extremnich situacich (jako by podvozek nebyl dostatecne pevnej) - takze tam mam 2.2. Rozdil v komfortu (nebo spis nekomfortu) mi vsak moc vyraznej neprijde.