NISSAN

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.08.03  16:53

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    Tohle nejsou zuby jako od tlumičů. Tohle jsou v podstatě docela malé "schůdky" mezi jednotlivými segmenty dezénu pneumatiky, které se vytvoří po ujetí několika desítek tisíc km. Dělá se to jenom na zadku. Je jasné, že to nějak s určitou nedokonalostí zadní nápravy musí souviset, podle toho diagnostického protokolu je rozptyl např. sbíhavosti dost velký (něco jako -1 až +3 mm nebo tak nějak, musel bych se doma podívat). Ono to taky souvisí s tím, jestli auto jezdí převážně plné nebo jen s řidičem. Já třeba jezdím skoro pořád sám. Třeba u auta, které jezdí převážně plné, by se ty gumy mohly sjíždět jinak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.08.03  15:31

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    hele a tlumiče jsou zcela OK ? to zoubkování dělají hlavně tlumiče co je mi tedy známo. Sám jsem tu čest ještě neměl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.08.03  14:27

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    Ad pneumatiky: Na úvod k těm zubům - přestože každých 30 tis. km dělají v servisu měření geometrie na optice (protokol přiložen) a všechno je v normě, mám pocit, že na zadku se ty gumy sjíždějí nějak "pilovitě". Dříve nebo později se tam ty zuby - větší nebo menší - udělají. Není to hned, trvá to pár desítek tisíc km, ale zuby se tam dělají. Výsledek je hluk. Hlavně při přehození předku na zadek je to slyšet. Já mám dojem, že právě jistá odolnost vůči té tvorbě zubů je u té pneumatiky velmi důležitá.


    Po originálních Bridgestone B390 jsem dal letní SAVA Intensa, a to byl krok vedle. Postupně s nimi to auto bylo stále hlučnější (zuby...) a ani ne po 40 tisících km jsem je vyhodil asi se 3mm vzorku. Teď mám Michelin Pilot Primacy, najeto 15 tisíc km, vše OK, spotřeba cca o 0,4l nižší než u Savy. Na zimu mám Michelin Pilot Alpin a na ty nedám dopustit, výborné jízdní vlastnosti, výborný záběr, ale hlavně výdrž: mají najeto 60 tisíc km a přitom mají stále cca 5mm vzorek (spíš víc než míň). Micheliny jsou drahé, ale podle mě se vyplatí hlavně pro ty, kdo hodně jezdí...
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 21.08.03  14:23

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    K tym pneu...

    Rad by som sa spytal, ci je uz vyriesena otazka vibracii riadenia.

    Zmenilo sa nieco, ked si menil gumy? Ktore letne gumy by si doporucoval s ohladom na vibracie?

    U mna je to uz v podstate na 90% OK, ale stale je tam este nieco citit. Budem menit pneu a rad by som si spravne vybral take, pri ktorych bude pravdepodobnost vibracii nizsia. teraz mam Dunlop Sport 300.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.08.03  12:07

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    ad malickosti: to taky souhlasím. většinou se kvůli maličkosti musí demontovat deset dalších věcí a pokud se to pak nesmontuje skutečně pečlivě, pak se to někde pozná, někde se něco vysype. s těmi servisy to je přesně jak říkáš. mám pocit, že není servis kde by uměli všechno a perfektně. to víš, když to zákazník cvakne rádi se to na tobě naučí, pěkně všechno rozebrat a pak zpět. leda jedině nějakou menší garáž s fachmanem a na doporučení. jedinou výhodu autorizvaných servisů nissan vidím v tom, že mají nářadí(přípravky) a přístroje přímo na nissan, což může být u složitějších prací (motor, převodovka) výhoda. docela mám někdy chuť si koupit servisní manuál k Almeře (od Hayes Publ.)(bohužel v českém vydání za "české peníze" to zatím není) a drobnosti, které zvládnu se "šroubovákem" (drnčící palubka, atp.) si udělat sám. nemáte někdo ten manuál...?

    pneumatiky: chci se zeptat, má někdo nějaké dobré zkušenosti s nějakými konkrétními pneumatikami na Almeru. já to pořád tak nějak ladím. zdá se že ne na každé auto se hodí jakákoli pneu. původní Dunlopy SP(číslo) Sport byly dobré, na suchu velmi dobré ale na mokru nic extra. Po dojetí jsem šel vybírat jiné.... Velmi špatno zkušenost jsem udělal s Bravurisy, ty šly okamžitě pryč (po 200km se na nich udělaly zuby). Teď mám GY Ventura (teprve 20tis), na vodě super, ale nevím, nevím, mám je nějaké "sešmajdané", nevím proč (žádné velké brždění, smyky, nic) a budu je měnit. Tak jsem si řekl na japonské auto japonské gumy a dám tam Bridge Potenzy RE720. Máte také nějaké podobné zkušenosti, nebo na čem jezdíte...?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.03  18:33

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    jezebel: Já to taky přisuzuju kabelům resp. kabelům v "husích krkách". Mimochodem, taky to slyším jenom já, a manželka to neslyší, ani když jí na to upozorním. Volant vychýlený nemám. Je ale dobrý, že tady můžeme řešit takové "pseudoproblémy" a že se nikomu neděje s almerou nic horšího, co? Jinak co se týká oprav maličkostí, tak já na rozdíl od většiny z vás (jak tak tady čtu) zastávám názor, že dokud se do auta nikdo ne.ere, tak jezdí. A mám poměrně špatné zkušenosti s opravami maličkostí, protože oprava jedné malé závady zpravidla způsobí 3 jiné závady, často závažnější. Je to dáno i kvalitou a zkušenostmi našich servisů. Oni neumí říct "ne" a tak se pak na těch problémech učí. Moje zásada: raději pracky pryč od mého auta!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.03  15:18

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    Zdravim. S temi pazvuky ve stropnim osvetleni jsem se taky potykal - mel jsem uvnitr praskly plastovy ramecek a kousek byl ulomeny. Mimo to jsem zjistil, ze calouneni je zevnitr takove nejake chytlave, takze kdyz se rozvibruje, tak se prichytava na plech a zase odlepuje - to byl taky pekny zdroj pazvuku. Vyresil jsem to tak, ze jsem to vycpal novinovym papirem, aby mezi calounenim a plechem nebyla zadna vule. Osobne mi ted nejvic vadi, ze kdyz mam foukani na predni sklo, citim, ze mi tahne na nohy. Zkusim to reklamovat, snad to potom nebude jeste horsi :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.03  11:59

    « Re: vsechno

    Tak když říkáš že to je fíčura, tak to jsem tedy klidný :-) To si to hned pěkně cestou domů užiju a budu se tím v hospodě před kamarády automobilisty chlubit!! :-))
    S tím vysavačem,..., hmmm, nevím, ETA nenabízí nástavec který by pasoval na výduchy Nissana ;-) Spíš bych možná mohl přepólovat ventilátor a vyfouknot to tím. Ale abych ho neodpálil, ale měl by to být stejnosměrný motor, ne? Ale to je asi blbost... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.08.03  10:06

    « Re: vsechno

    Ten knoflik od ventilace mi drzi jenom kdyz je vedro, jinak nedrzi a tim padem mi to na sklo fouka vetsinu, ale ne vsechen vzduch.



    Kdyz je vedro tak ten kryt airbagu drnci dost (slysi to kazdej i vzadu), hlavne kdyz jedu po dalnici cca 140. Pri nevedru to drnci jenom pri nizkych otackach, tj. rozjizdeni nebo podrazovani na dvojku apod.



    Ten vyosenej volant je ficura, dokonce sem vo tom cet v nakym testu. Kamarad (fanda aut) si toho vsim hned, me to nevadi.



    Ja sem asi trosku puntickar, takze kdyz mi to zadara spravi, budu stastnej jak blecha ;-).



    Nesel by ten smrad profouknout vysavacem zevnitr auta ven? Jestli to je blbost tak sorry ;-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.03  09:00

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    jezebel: mírně vychýlený volant nalevo mám taky. mj. všiml jsem si toho až po třech letech, co to auto mám ;-) když to máš i ty, tak bych řekl, že to bude asi nějaká fíčura pro ty, co jezdí permanentně opření o čalounění dveří (tj. toto auto není pro "pašáky" co sedí "uprostřed" ;-D). ad pazvuky: jak jsem říkal, ty pazvuky nejsou tak výrazné a jak vidno, slyšíme je asi jen my, řidiči-vlastníci. kolega co se mnou docela často jezdí mým autem, je neslyší i když ho na ten zvuk upozorním.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.08.03  00:00

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    motorkar: tie pazvuky idu pravdepodobne od kablov, lebo ked pritlačím na horné čalúnenie tak to prestane.
    A ešte niečo, mám trocha vychýlený volant do ľavej strany. V sevise povedali ze tam mala vychylka môze byť a nespozoroval som ani nejake enormne zjazdenie pneu na určitých miestach. Máte s týmto niekto skúsenosť.
    A ešte k pazvukom: tie sa ozývajú asi s každej časti auto, ale keď pustím trocha hlasnejšie rádio tak je to v pohode.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.08.03  17:51

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    motorkar: jo jo, tak to jsem myslel, že bych nějak zkusil vypláchnout (kýblem vody, stejně tak jako když hodně prší) ten prostor pod stěrači, třebas tam napadal a nalepil se nějaké mikročástečky z popela z cigaret). auto už sice bylo od té doby v myčce ale pořád nic. ad příčka: já mám n15ku. tam když odděláš kastlík, tak vidíš vnější plášť vzduchového zařízení, kde je i větrák, klapky atd. je tam vidět i filtr, jehož vidíš přední hranu a když za ni zatáhneš tak jde ven. jenže při prvovýrobě auta je před tím ještě jakýsi kousek plastu od palubovky (mezi panty od kastlíku), který se musí při první výměně odstranit (je tam perforace) a nissani by ho měli nahradit tímtéž ale na našroubování. pokud ho neodstraníš tak filtr nejde vytáhnout (leda že bys to pěkně silou ohnul)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.08.03  17:16

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    jj: Tam ale už nejsou žádné trubky. Pokud vím, tak nad pylovým filtrem je už jenom díra v příčce do toho prostoru před resp. pod předním sklem, který je zakrytý plastovým krytem a ve kterém jsou páky stěračů apod. Takže tam už podle mě není co proplachovat. Já ale nerozumím jakou příčku před filtr ti tam měli namontovat. Já byl v tom prostoru pylového filtru jen jednou (ze zvědavosti) a nad tím filtrem byla v té díře v příčce karosérie jakási tenká molitanová výplň (předpokládám, že prodyšná:-) a do té jsem se nijak nevrtal. Ten pylový filtr přitom vypadal jako obdélníkový vzduchový filtr, akorát že ten materiál byl jako něco mezi papírem a plstí. Žádný předperforovaný plast nebo mřížku jsem tam neviděl. Můžeš mi to nějak vysvětlit?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.08.03  14:08

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    motorkar: k pylovému filtru vím jak se dostat, ten už jsem měl venku (za schránkou, atd.). spíš mě napadlo, jestli by nějak nešly bezúhonně propláchnout trubky, které berou vzduch z venku, aniž by se muselo něco rozsáhle demontovat... mj. mi ani napodruhé tam při výměně pylového filtru v servisu nenamontovali, takovou tu příčku před filtrem, která se tam má dát jako náhrada při první výměně (předperforovaný plast se odstraní)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.08.03  13:24

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    jezebel: Ve vnitřní lampičce je žárovka a takový primitivní vypínač, kdy se při jednotlivých polohách otáčí i plíšek s otvorem, ve kterém je žárovka-sufitka. S polohou vypínače se prostě natáčí i celá žárovka. V krajních polohách má žárovka menší předpětí, v prostřední trochu větší. Dokonce bych řekl, že se v určité poloze žárovka může dotýkat plexiskla. Já jsem to drnčení odstranil tím, že jsem předpružil plíšky žárovky, přiohnul jsem je tak, aby byly dál od plexiskla, a pak jsem kápl trochu silikonovýho tmelu na všechny plíšky, které by mohly drnčet. A fakt to přestalo. Dalším zdrojem pazvuků by mohly být vodiče, které vedou mezi čalouněním a plechem střechy k lampičce. Pak jsem taky zaregistroval, že na sedadle řidiče se zvuky z pravé zadní části auta (např. od pásů na pravém zadním sedadle nebo od krycí desky kufru) jeví jakoby šly od lampičky uprostřed auta. To taky zkus, jestli to vůbec je od lampičky a nejde to např. od krycí desky kufru.


    jj: Vstup vzduchu do kabiny je pod tím plastovým krytem před oknem na straně spolujezdce, nad pylovým filtrem. A k tomu se dostaneš po vyndání schránky na palubovce, stačí trochu vysunout ty kolíčky, okolo kterých se schránka vyklápí z palubovky. Jinak se připojuju k té charakteristice pazvuků, taky to většinou slyším jen já, není to hlasité, mění se to s teplotou, a puštěný rádio to spolehlivě odstraní:-) Jak už jsem tu psal, prostě to není RollsRoyce, i některá podstatně dražší auta drnčí daleko víc... Nesmíme být posedlí dokonalostí...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.08.03  12:53

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    motorkar: právě že nekouřil, dovnitř ani neměl proč by lezl. a celou dobu jsem byl u toho, auto bylo zavřené, pracoval jen v motorovém prostoru. když do auta vlezu, smrad v něm není (mám i nový stromeček ;-), jen co ale spustím větrák, tak smrad jde ven. když pustím klimu, tak ta to nějak odfiltruje, nebo to jde nějakým jiným okruhem, nevím. nevíš(te) kde má almera "sání" vzduchu do kabiny? jde to těmi otvory v plastu kolem stěračů? že bych tam chrstnul kýbl vody? ... mena, motorkar, jezebel: knoflik regulace vyzduchu mi taky jednou nedrzel, tuším v poloze "na hlavu", tak mi to v záruce spravili. ad řachtání, teď mi taky cosi zlehýnka někde drnčí v uvnitř palubovky, záleží na teplotě (ale slyším to jen já ;-)(zvuk jakoby podložka pod uvolněnou matkou, tak cosi) a pak taky dle teploty táhlo polohovače výšky pásů u spolujezdce. ale už jsem se s tím tak nějak smířil a raději si pustím rádio ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.08.03  10:54

    « Re: Rachtani a smrad v aute

    Mena: gombík regulácie vzduchu je problém každej almery, resp. jeho držanie v polohe fúkanie na okno. Mne sa taktiež ozývali pazvuky z priestoru airbagu spolujazdca, niečím to vypodložili a zatiaľ je to O.K.
    Taktiež sa my ozývajú pazvuky z vnútorného osvetlenia interiéru. Neviete náhodou čím to môže byť:
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.08.03  10:40

    « Rachtani a smrad v aute

    Mena: To je zajímavý s tím knoflíkem regulace vzduchu, mě to taky někdy nejde až úplně "na konec", ale na sklo to objektivně fouká. Trochu to asi závisí na teplotě. Ale já jsem se na to vyflák, funguje to, tak co. K tomu rachtání: já mám jednu takovou metodu (přiblblou - ani se mi to tu nechce ventilovat), která zabírá. Otevřu schránku před spolujezdcem a několikrát s ní prudce bouchnu až na doraz (směrem dolů, v otevřené poloze). Pak jí zavřu a to rachtání na nějakou dobu přestane. Někdy na 10 minut, někdy na den... Vysvětlit to ale nedokážu.
    jj: To musí po pár dnech samo vyčichnout. Pylový filtr je docela drahej, to snad za to ani nestojí... Nekouřil ti ten člověk i v interiéru?
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.08.03  10:14

    « Smrad v autě (v trubkách). Co s tím?

    Nechal jsem si měnit u jednoho chlapíka (jinak v pohodě, šikovný) přední světlo a on při tom strašně hulil. Všechno je ok, až na ten smrad. Jak měl při montáži otevřenou habnu a vyfukoval (kouř z cigarety), tak mi to někam a nějak nalezlo a teď když nastartuju a pustím větrák, tak pořád cítím smrad jako z popelníku. Pylový filtr jsem vytáhl, vyluxoval, navoněl deodorantem ;-D a pořád nic. Co myslíte, kde to ještě může být? (Nebo vyměnit ten pylový úplně?)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.08.03  15:19

    « Re: Rachtani

    Objednali si mi na jindy, protoze na to potrebujou vic jak den, zatim nevim kdy budu mit cas.



    Mne to opravdu dela ten dekl pod kterym je airbag, ale ne tim jak je pripevnenej, ale ze vibruje jeho prostredek. Staci kdyz na nej polozim treba knizku a je po zvukach. Sam bych neveril ze je mozny aby to vydavalo takovy drnceni. Kdyz tohle spravi, tak uz to zase bude Rolls-Royce ;-).



    Pak mi este objendali panel s ovladacema na vetrani, protoze mi knoflik nedrzel v poloze "foukani jenom na sklo". To mi vymeni v ramci zaruky, tak mam radost.



    Nedavno dovolena ve Skandinavii, 14 dni, necelych 8 tisic km, spotrebu nevim.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…