NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Rachtani
Motorkář: Pokud je to na konci životnosti, obvyklé to je. A guma s 2 mm je většinou na vyhození. Většina výrobců doporučuje měnit gumy právě při 2mm vzorku. Příčina je většinou v tlumičich. Pokud máš štelovací, zkus přitvrdit předpětí pružiny a přitáhnout útlum. Typicky to vzniká hlavně na předku, při inenzivním brždění v zatáčkách. Pokud není štelovací útlum, může pomoci hustší olej. Problém je ale v tom, že na našich rozbitých silnicích nejsou natvrdo nastavený tlumiče ani komfortní, ani moc bezpečný. Takže jestli to pozoruješ až před koncem života pneu, neřešil bych to. Motorka ztrácí na stabilitě hlavně proto, že se gumy uprostřed ojedou víc a na krajích míň takže guma ztrácí svůj původní průřez a není tam plynulý přechod při naklánění do zatáčky. Částečné zlepšení přinese taky volba pneu (už jsem zapoměl co máš za stroj), nejen podle stroje ale taky podle stylu jízdy. Jo a taky se to stává při podhuštěných pneu. -
« Re: Rachtani
motorkar: Almera je sice asi úplně jiný auto než BMW (v naprosto neutrálním smyslu), ale tyhle vibrace umí u bavorů docela obstojně utemovat nový gumový silentbloky na ramenech náprav. I šíleně házející kotouče rameno s dobrým silentblokem udrží a volant sebou v 90 km/h neklepe deset čísel vlevo vpravo. -
« Re: Rachtani
jj: SAVA Eskimo S2 jsem měl na oktávce před almerou a s nimi jsem byl taky spokojený. Jaké jsou S3 nevím. Ale ty letní SAVA Intensa mě teda rozhodně nenadchly, ty už nikdy více. Jinak jak nedám na Michelin Alpin dopustit, tak si musím přisadit, že úplně vyvážit taky nejdou a drobné vibrace do volantu se vyšších rychlostech dostanou. Byl jsem tím už posledlý, nechal jsem to (i ve více pneuservisech) vyvážit se zvýšenou citlivostí až "na gram", ale není to nic platné. Je tam jistá elasticita způsobující něco jako plus mínus 3 gramy a to už je v almeře trochu cítit na volantu. Ale zase opakuju: není to RR... -
« Re: Rachtani
Lubos1: já jsem to měl už taky ok, vibrace nebyly, nebo tak nějak v normě, ale to už jsem puntičkář. teď se mi to nějak zhoršilo, ale je to díky tomu, že mám sešmatlané 3 gumy, vyvážit to sice jde, ale nakopávají, takže je to při jízdě cítit a Almara je děsně citlivá, takže je dávám pryč (u nissanů mi zjistili špatnou geom a seřídili). jo a ještě jsem měl naražený ráfek (alu), který jsem nechal srovnat. v pondělí to přezuju na Bridge RE720, nechám zkontrolovat znovu geom a tlumiče a dám vědět. já sám, řekl bych vhodné pneu pro Almaru pořád hledám. Ventury nebyly špatné, ale... sešmatlaly se a já nevím proč (nevybrzdil jsem je... asi ta geom...)
motorkar: přesně takové zuby jak popisuješ (na autě), mezi segmenty na pneu se mi vytvořily na těch Bravurisech, ale docela rychle po 200-300km. takže Barum už asi na mé auto nikdy nepřijde. Na zimu jsem měl už tři sezóny Sava Eskimo S2 a byl jsem spokojený. Bezproblémové gumy, sice žádný high end, ale docela ok. Teď budu na zimu kupovat nové a asi zkusím EskimoS3. (nebo možná GY UG)
ad drnčení: taky mi cosi drnčí při schlazování někde za rádiem. asi se na to vrhnu někdy o víkendu s šroubovákem... ;) -
« Re: Rachtani
maxima: Teď odbočuju od Nissana a mířím k motorkovým gumám s dotazem: je normální, aby měly pneumatiky na motorce blížící se ke konci životnosti na bočních figurách dezénu zuby? Uprostřed - tam kde je vzorek nejvíc sjetý - se udělá taková jakoby ploška, ta je sjetá rovnoměrně, bez zubů, ale ten vzorek na obě strany od této "plošky" zuby má. Vpředu i vzadu. Je to znát i na stabilitě, když to v zatáčce naklápíš, není to ono, nemá to dobré vedení stopy. Mám Dunlop GT 501 Arrowmax, najeto 8 tisíc km, vzorek vzadu má ještě cca 2 mm. Dík za odpověď. Nissaňáci sorry... -
« Re: Rachtani
Tak to nás čekají pěkný věci, i když čudlík větrání i stropní lampičku jsme už spravovali (cca 5000km najeto). BTW u motorky jsou odskákaný gumy tak jak popisuješ VŹDY otázkou tlumičů. Jenže tam se dá obvykle nastavit předpětí pružiny i útlum...u auta nevím co stím, když je geometrie i tlumiče v pořádku... -
« Re: Rachtani
Kdyby to tady četli od Nissanu, tak by ušetřili, auta by vylepšili a starosti majitelům ubrali:-)) Ale je to fakt zajímavý, že ty almery jsou relativně bezproblémová auta, a takovýhle pár pitominek se opakuje u všech. Mě to zase v tý přístrojovce více "cvaká" když ve vedru v rozpáleném autě zapnu klimu a po ujetí pár km se ty plasty začnou zchlazovat... -
« Re: Rachtani a smrad v aute
Tohle nejsou zuby jako od tlumičů. Tohle jsou v podstatě docela malé "schůdky" mezi jednotlivými segmenty dezénu pneumatiky, které se vytvoří po ujetí několika desítek tisíc km. Dělá se to jenom na zadku. Je jasné, že to nějak s určitou nedokonalostí zadní nápravy musí souviset, podle toho diagnostického protokolu je rozptyl např. sbíhavosti dost velký (něco jako -1 až +3 mm nebo tak nějak, musel bych se doma podívat). Ono to taky souvisí s tím, jestli auto jezdí převážně plné nebo jen s řidičem. Já třeba jezdím skoro pořád sám. Třeba u auta, které jezdí převážně plné, by se ty gumy mohly sjíždět jinak. -
« Re: Rachtani a smrad v aute
Ad pneumatiky: Na úvod k těm zubům - přestože každých 30 tis. km dělají v servisu měření geometrie na optice (protokol přiložen) a všechno je v normě, mám pocit, že na zadku se ty gumy sjíždějí nějak "pilovitě". Dříve nebo později se tam ty zuby - větší nebo menší - udělají. Není to hned, trvá to pár desítek tisíc km, ale zuby se tam dělají. Výsledek je hluk. Hlavně při přehození předku na zadek je to slyšet. Já mám dojem, že právě jistá odolnost vůči té tvorbě zubů je u té pneumatiky velmi důležitá.
Po originálních Bridgestone B390 jsem dal letní SAVA Intensa, a to byl krok vedle. Postupně s nimi to auto bylo stále hlučnější (zuby...) a ani ne po 40 tisících km jsem je vyhodil asi se 3mm vzorku. Teď mám Michelin Pilot Primacy, najeto 15 tisíc km, vše OK, spotřeba cca o 0,4l nižší než u Savy. Na zimu mám Michelin Pilot Alpin a na ty nedám dopustit, výborné jízdní vlastnosti, výborný záběr, ale hlavně výdrž: mají najeto 60 tisíc km a přitom mají stále cca 5mm vzorek (spíš víc než míň). Micheliny jsou drahé, ale podle mě se vyplatí hlavně pro ty, kdo hodně jezdí... -
Lubos.1 21.08.03 14:23
« Re: Rachtani a smrad v aute
K tym pneu...
Rad by som sa spytal, ci je uz vyriesena otazka vibracii riadenia.
Zmenilo sa nieco, ked si menil gumy? Ktore letne gumy by si doporucoval s ohladom na vibracie?
U mna je to uz v podstate na 90% OK, ale stale je tam este nieco citit. Budem menit pneu a rad by som si spravne vybral take, pri ktorych bude pravdepodobnost vibracii nizsia. teraz mam Dunlop Sport 300. -
« Re: Rachtani a smrad v aute
ad malickosti: to taky souhlasím. většinou se kvůli maličkosti musí demontovat deset dalších věcí a pokud se to pak nesmontuje skutečně pečlivě, pak se to někde pozná, někde se něco vysype. s těmi servisy to je přesně jak říkáš. mám pocit, že není servis kde by uměli všechno a perfektně. to víš, když to zákazník cvakne rádi se to na tobě naučí, pěkně všechno rozebrat a pak zpět. leda jedině nějakou menší garáž s fachmanem a na doporučení. jedinou výhodu autorizvaných servisů nissan vidím v tom, že mají nářadí(přípravky) a přístroje přímo na nissan, což může být u složitějších prací (motor, převodovka) výhoda. docela mám někdy chuť si koupit servisní manuál k Almeře (od Hayes Publ.)(bohužel v českém vydání za "české peníze" to zatím není) a drobnosti, které zvládnu se "šroubovákem" (drnčící palubka, atp.) si udělat sám. nemáte někdo ten manuál...?
pneumatiky: chci se zeptat, má někdo nějaké dobré zkušenosti s nějakými konkrétními pneumatikami na Almeru. já to pořád tak nějak ladím. zdá se že ne na každé auto se hodí jakákoli pneu. původní Dunlopy SP(číslo) Sport byly dobré, na suchu velmi dobré ale na mokru nic extra. Po dojetí jsem šel vybírat jiné.... Velmi špatno zkušenost jsem udělal s Bravurisy, ty šly okamžitě pryč (po 200km se na nich udělaly zuby). Teď mám GY Ventura (teprve 20tis), na vodě super, ale nevím, nevím, mám je nějaké "sešmajdané", nevím proč (žádné velké brždění, smyky, nic) a budu je měnit. Tak jsem si řekl na japonské auto japonské gumy a dám tam Bridge Potenzy RE720. Máte také nějaké podobné zkušenosti, nebo na čem jezdíte...? -
« Re: Rachtani a smrad v aute
jezebel: Já to taky přisuzuju kabelům resp. kabelům v "husích krkách". Mimochodem, taky to slyším jenom já, a manželka to neslyší, ani když jí na to upozorním. Volant vychýlený nemám. Je ale dobrý, že tady můžeme řešit takové "pseudoproblémy" a že se nikomu neděje s almerou nic horšího, co? Jinak co se týká oprav maličkostí, tak já na rozdíl od většiny z vás (jak tak tady čtu) zastávám názor, že dokud se do auta nikdo ne.ere, tak jezdí. A mám poměrně špatné zkušenosti s opravami maličkostí, protože oprava jedné malé závady zpravidla způsobí 3 jiné závady, často závažnější. Je to dáno i kvalitou a zkušenostmi našich servisů. Oni neumí říct "ne" a tak se pak na těch problémech učí. Moje zásada: raději pracky pryč od mého auta! -
« Re: Rachtani a smrad v aute
Zdravim. S temi pazvuky ve stropnim osvetleni jsem se taky potykal - mel jsem uvnitr praskly plastovy ramecek a kousek byl ulomeny. Mimo to jsem zjistil, ze calouneni je zevnitr takove nejake chytlave, takze kdyz se rozvibruje, tak se prichytava na plech a zase odlepuje - to byl taky pekny zdroj pazvuku. Vyresil jsem to tak, ze jsem to vycpal novinovym papirem, aby mezi calounenim a plechem nebyla zadna vule. Osobne mi ted nejvic vadi, ze kdyz mam foukani na predni sklo, citim, ze mi tahne na nohy. Zkusim to reklamovat, snad to potom nebude jeste horsi :) -
« Re: vsechno
Tak když říkáš že to je fíčura, tak to jsem tedy klidný :-) To si to hned pěkně cestou domů užiju a budu se tím v hospodě před kamarády automobilisty chlubit!! :-))
S tím vysavačem,..., hmmm, nevím, ETA nenabízí nástavec který by pasoval na výduchy Nissana ;-) Spíš bych možná mohl přepólovat ventilátor a vyfouknot to tím. Ale abych ho neodpálil, ale měl by to být stejnosměrný motor, ne? Ale to je asi blbost... ;-) -
« Re: vsechno
Ten knoflik od ventilace mi drzi jenom kdyz je vedro, jinak nedrzi a tim padem mi to na sklo fouka vetsinu, ale ne vsechen vzduch.
Kdyz je vedro tak ten kryt airbagu drnci dost (slysi to kazdej i vzadu), hlavne kdyz jedu po dalnici cca 140. Pri nevedru to drnci jenom pri nizkych otackach, tj. rozjizdeni nebo podrazovani na dvojku apod.
Ten vyosenej volant je ficura, dokonce sem vo tom cet v nakym testu. Kamarad (fanda aut) si toho vsim hned, me to nevadi.
Ja sem asi trosku puntickar, takze kdyz mi to zadara spravi, budu stastnej jak blecha ;-).
Nesel by ten smrad profouknout vysavacem zevnitr auta ven? Jestli to je blbost tak sorry ;-). -
« Re: Rachtani a smrad v aute
jezebel: mírně vychýlený volant nalevo mám taky. mj. všiml jsem si toho až po třech letech, co to auto mám ;-) když to máš i ty, tak bych řekl, že to bude asi nějaká fíčura pro ty, co jezdí permanentně opření o čalounění dveří (tj. toto auto není pro "pašáky" co sedí "uprostřed" ;-D). ad pazvuky: jak jsem říkal, ty pazvuky nejsou tak výrazné a jak vidno, slyšíme je asi jen my, řidiči-vlastníci. kolega co se mnou docela často jezdí mým autem, je neslyší i když ho na ten zvuk upozorním.
Já to mám pod těsnící gumou nad dveřmi na několika místech. Zahrádku na autu jsem nikdy neměl. Jak vlastně funguje záruka na lak???. Mám 5 dvéřovou.
Díky