NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: kalibrace ukazatele paliva
Todle mi nikdy nenapadlo, ale je to mozny. Zezacatku se mi rucicka taky nehne, ale pak to ubejva cimdal tim rychlejs. Ale na rezervu uz sem ujel i sto kilometru a pak bral pres sedesat litru. Vlastne ani nevim kolik se da na rezervu uject ;-). -
« Re: kalibrace ukazatele paliva
Ukazovateľ paliva sa zvykne robiť nie lineárny ale exponenciálny, čiže najprv stojí a neskôr klesá, najprv pomaly a potom čím ďalej rýchlejšie. Je to preto, že kým je nádrž plná nie je až také zaujímavé ako ukazuje ručička. Až keď sa blíži ku koncu je jej pohyb rýchlejší, je to lepšie pre sledovanie poslednej fázy vyprázdňovania nádrže, ako keby sa aj na konci pohybovala pomaly. Teoreticky je to možné upraviť výmenou odporu, ktorý zabezpečuje pohyb ručičiky, ale lepšie si je zvyknúť si na to pre lepší odhad a raz vyjazdiť nádrž na doraz, aby človek vedel koľko tam je paliva od zasvietenia kontrolky. -
« Re: kalibrace ukazatele paliva
Zdravim, mam naprosto stejny "problem". Jde vlastne o zvyk nenechat auto dojet az do konce rezervy, jelikoz pak se muze snadno stat, ze zustane na suchu. Me se chova palivomer naprosto stejne a tankuju radeji hned kdyz zacne svitit kontrolka. Ale kolik je zbytek v nadrzi pri rozsviceni se neodvazuji posoudit. Tankuju do cvaknuti pistole a pokazde mam jinou hodnotu naplneni. Jednou je to 53 litru, jindy 55 litru apod. Na reklamaci bych to ale nevidel :-). Jestli se to da upravit bych jen privital. Jestli ne, tak uz jsem si zvykl. -
« kalibrace ukazatele paliva
Ahojte, po delsi dobe mam zase drobnou otazku. Nevite nekdo, jestli je mozne sestelovat rafiku od ukazatele paliva? Mam ji celou jakoby posunutou doprava. Kdyz vezmu plnou nadrz, tak zacne klesat, az kdyz ujedu cca 150km a kdyz se mi rozsviti rezerva, tak uz mam v nadrzi jen 3 litry. Uz jsem si sice zvykl, ale dal bych prednost standardnejsimu chovani :) -
« Re: Koroze
Přes údaje v článku i osobní zkušenost bych si netroufal říct, že je koroze "problémem Almery". Na druhou stranu to nechci bagatelizovat, protože v dnešní době už není moc časté, aby se stopa koroze objevila už za rok či dva roky provozu. Jsou to tak malé plošky či hrany, že se to snadno opraví. Spíš než problém je to takový šrám na jinak dobré pověsti Almery, jinými slovy ostuda...
Chci tu zároveň vzdát hold brzdovému systému Lucas na mé Almeře 1.5 5d r.v. 2001. Včera jsem to už nevydržel a ve 148 tisících km jsem vyměnil první (!!!) brzdové destičky! Je to samozřejmě dáno i způsobem jízdy (nejezdím pomalu, ale snažím se jezdit hlavou), ale protože můžu porovnávat s jinými svými auty, tak toto je bezkonkurenční rekord. Zatím jsem měl nejdéle destičky na Oktávii do 105 tisíc km. A teď pozor: ty vyndané původní destičky měly cca pořád 4 mm! Kotouče jsou taky OK. Jinak těch 148 tisíc km za 2 a půl roku je prakticky bez jakýchkoliv závad kromě spálených žárovek... -
« Re: Koroze
Abychom se posunuli zase nahoru, tak ač nerad, tuhle slabinu musím almeře taky přiznat. Já mám po 2 letech stopy koroze kolem svarů v motorovém prostoru, objevilo se mi pár puchýřků taky na horním lemu předních dveří. A potom ta černá svislá přepážka v okně zadních dveří, ta je vykvetlá parádně. A jedna stejně stará v almera v sousedství má na zadních dveřích pod oknem "puchýř" velikosti mexického dolaru. Protikorozní ochranu asi Nissan nějak zanedbává... -
« Koroze
Mám Almeru 2002 najeto 14 000 km a začíná mi na několika místech koroze laku. Auto mám přitom garážované v suché garáži. Máte někdo zkušenosti z reklamací a vyskytuje se to taky u někoho z Vás.
Já to mám pod těsnící gumou nad dveřmi na několika místech. Zahrádku na autu jsem nikdy neměl. Jak vlastně funguje záruka na lak???. Mám 5 dvéřovou.
Díky -
« Re: Rachtani
Motorkář: Pokud je to na konci životnosti, obvyklé to je. A guma s 2 mm je většinou na vyhození. Většina výrobců doporučuje měnit gumy právě při 2mm vzorku. Příčina je většinou v tlumičich. Pokud máš štelovací, zkus přitvrdit předpětí pružiny a přitáhnout útlum. Typicky to vzniká hlavně na předku, při inenzivním brždění v zatáčkách. Pokud není štelovací útlum, může pomoci hustší olej. Problém je ale v tom, že na našich rozbitých silnicích nejsou natvrdo nastavený tlumiče ani komfortní, ani moc bezpečný. Takže jestli to pozoruješ až před koncem života pneu, neřešil bych to. Motorka ztrácí na stabilitě hlavně proto, že se gumy uprostřed ojedou víc a na krajích míň takže guma ztrácí svůj původní průřez a není tam plynulý přechod při naklánění do zatáčky. Částečné zlepšení přinese taky volba pneu (už jsem zapoměl co máš za stroj), nejen podle stroje ale taky podle stylu jízdy. Jo a taky se to stává při podhuštěných pneu. -
« Re: Rachtani
motorkar: Almera je sice asi úplně jiný auto než BMW (v naprosto neutrálním smyslu), ale tyhle vibrace umí u bavorů docela obstojně utemovat nový gumový silentbloky na ramenech náprav. I šíleně házející kotouče rameno s dobrým silentblokem udrží a volant sebou v 90 km/h neklepe deset čísel vlevo vpravo. -
« Re: Rachtani
jj: SAVA Eskimo S2 jsem měl na oktávce před almerou a s nimi jsem byl taky spokojený. Jaké jsou S3 nevím. Ale ty letní SAVA Intensa mě teda rozhodně nenadchly, ty už nikdy více. Jinak jak nedám na Michelin Alpin dopustit, tak si musím přisadit, že úplně vyvážit taky nejdou a drobné vibrace do volantu se vyšších rychlostech dostanou. Byl jsem tím už posledlý, nechal jsem to (i ve více pneuservisech) vyvážit se zvýšenou citlivostí až "na gram", ale není to nic platné. Je tam jistá elasticita způsobující něco jako plus mínus 3 gramy a to už je v almeře trochu cítit na volantu. Ale zase opakuju: není to RR... -
« Re: Rachtani
Lubos1: já jsem to měl už taky ok, vibrace nebyly, nebo tak nějak v normě, ale to už jsem puntičkář. teď se mi to nějak zhoršilo, ale je to díky tomu, že mám sešmatlané 3 gumy, vyvážit to sice jde, ale nakopávají, takže je to při jízdě cítit a Almara je děsně citlivá, takže je dávám pryč (u nissanů mi zjistili špatnou geom a seřídili). jo a ještě jsem měl naražený ráfek (alu), který jsem nechal srovnat. v pondělí to přezuju na Bridge RE720, nechám zkontrolovat znovu geom a tlumiče a dám vědět. já sám, řekl bych vhodné pneu pro Almaru pořád hledám. Ventury nebyly špatné, ale... sešmatlaly se a já nevím proč (nevybrzdil jsem je... asi ta geom...)
motorkar: přesně takové zuby jak popisuješ (na autě), mezi segmenty na pneu se mi vytvořily na těch Bravurisech, ale docela rychle po 200-300km. takže Barum už asi na mé auto nikdy nepřijde. Na zimu jsem měl už tři sezóny Sava Eskimo S2 a byl jsem spokojený. Bezproblémové gumy, sice žádný high end, ale docela ok. Teď budu na zimu kupovat nové a asi zkusím EskimoS3. (nebo možná GY UG)
ad drnčení: taky mi cosi drnčí při schlazování někde za rádiem. asi se na to vrhnu někdy o víkendu s šroubovákem... ;) -
« Re: Rachtani
maxima: Teď odbočuju od Nissana a mířím k motorkovým gumám s dotazem: je normální, aby měly pneumatiky na motorce blížící se ke konci životnosti na bočních figurách dezénu zuby? Uprostřed - tam kde je vzorek nejvíc sjetý - se udělá taková jakoby ploška, ta je sjetá rovnoměrně, bez zubů, ale ten vzorek na obě strany od této "plošky" zuby má. Vpředu i vzadu. Je to znát i na stabilitě, když to v zatáčce naklápíš, není to ono, nemá to dobré vedení stopy. Mám Dunlop GT 501 Arrowmax, najeto 8 tisíc km, vzorek vzadu má ještě cca 2 mm. Dík za odpověď. Nissaňáci sorry... -
« Re: Rachtani
Tak to nás čekají pěkný věci, i když čudlík větrání i stropní lampičku jsme už spravovali (cca 5000km najeto). BTW u motorky jsou odskákaný gumy tak jak popisuješ VŹDY otázkou tlumičů. Jenže tam se dá obvykle nastavit předpětí pružiny i útlum...u auta nevím co stím, když je geometrie i tlumiče v pořádku... -
« Re: Rachtani
Kdyby to tady četli od Nissanu, tak by ušetřili, auta by vylepšili a starosti majitelům ubrali:-)) Ale je to fakt zajímavý, že ty almery jsou relativně bezproblémová auta, a takovýhle pár pitominek se opakuje u všech. Mě to zase v tý přístrojovce více "cvaká" když ve vedru v rozpáleném autě zapnu klimu a po ujetí pár km se ty plasty začnou zchlazovat...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!