NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
Ahojky, pred nedavnem jsem se tu ptal co by mohlo byt "vrzani" pri zatahu motoru u Almery N162004 - dnes jsem byl po druhe v servisu a konecne to nasli - praskly kryt vyfukoveho potrubi. Pry se to u novych almer obcas stane, takze v zaruce vymeni - jen musim cekat 14 dni az prijde novy dil. Mam asi smulu, neni to prvni zavada za 9 mesicu, co to auto mam... -
« Re: Vibrace kol
Kdysi jsem pročítal staré příspěvky a tam z vibrací na Almeře byl jeden úplně zoufalej (mnoho návštěv servisů, dokazování vibrací a vlastních testů). No abych nezdržoval bylo to rozhozrnym brzdovým talířem. Né do strany ale obvodově mu to házelo - střed brzd. talíře byl jinde než střed osy. Poznal to když mu v servisu sundali kolo, nastartovali a zařadili jedničku, tak ten disk házel.
Snad to pomůže, hodně štěstí. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: vibrace
jj, snehulak: mel jsem to ted na prohlidce v servisu, kde mi kontrolovali nasledky po vlitnuti do diry a zaroven delali servis na 60 tis. km, rekli, ze je vse ok, kola prevazili, seridili geometrii, tlumice mi kontrolovali cca pred 5 tis, mel jsem je vsechny nad 100 % predepsanejch hodnot, takze tlumicema to snad nebude ... na utery jsem objednanej do servisu znovu, takze uvidim, i kdyz nejsem uz moc nadsenej z tech cen ... minulej tejden jsem tam nechal 7.200,- za prohlidku vc. servisu po 60 tis., jsem zvedavej, kolik si reknou ted ... uvidim, jestli si ty kola nezkusim nechat nejdriv nekde prehazet, v servisu rikali, ze pokud to vibruje ve velkym rozpeti - tj. okolo 20 km/h (me to dela pred 120 a konci na 140 km/h), jsou to s velkou pravdepodobnosti kola (gumy), taky se k tomu priklanim, pac mam druhej rok stary barum polaris a pres leto jsem je mel nastosovany v garazi ... myslim, ze polaris nejsou zrovna spicovy gumy ... na tom bouchnutym kole jsem mel bridgestone potenzy RE 720 205/50 R16, coz jsou vynikajici gumy, docela jsem se divil, ze ten naraz vydrzely ... resp. vydrzely - to jeste budu muset zkontrolovat :-) ... kazdopadne po zime koupim uz 15" kola, pac po Praze se s tema 16" neda jezdit a kazda jizda se meni ve slalom mezi dirama ... -
« Re: Re: Re: Re: Re: vibrace
morlo, snehulak> Co říká Sněhulák je pravda pravdoucí. Nicméně můj praktický postřeh je takový, že všechny podobné operace jsem na autě vyzkoušel a výsledek vždy o něco lepší, nicméně nikdy stoprocentní. Tj. na geometrii našli nějakou marginální odchylku, napraveno, výsledek o moc lepší nebyl. Čepy, ramena, uložení, zkontrolováno, nikde nic uvolněného. Jedinou věc, kterou jsem neudělal, byla výměna předních tlumičů, které v době řešení měly najeto (totéž co auto) tak cca 70tis (originály), s účinností tak mezi 75-70pct. Ale stále si nedělám illuze, že by to pomohlo. Ale možná ano. Kolik mají najeto ty Tvé tlumiče? Pokud je všechno ostatní ok, zkusil bych je. A dej vědět :-) Třeba budeš ten první kdo to rozlouskne ;-) -
« Re: Re: Re: Re: vibrace
> morlo: predpokladam ze jsi vlitnul prednim kolem do diry - kontrolovali a serizovali ti geometrii? Jestli je v poradku, tak by melo byt v poradku i rameno (nekdo mi kdysi tvrdil ze prave na geometrii se pozna zda nemuze byt ohnute rameno), takze ti zbyva:
- tlumic - mozna ze dostal takovou pecku ze neni schopnej udrzet drobnou nevyvazenost kola
- ulozeni tlumice: - zkus se podivat na vule v ulozeni, pripadne na ulozeni jako takovy:
- ulozeni ramen
- no a asi mraky dalsich veci (cepy, klouby), ale ty predpokladam ze zkontrolovali.
Kazdopadne dej vedet jak jsi dopadl, protoze podobne problemy potkaly prave s N16 uz vice lidi (obvykle po projeti nejaky osklivy nerovnosti) a bouhuzel (pokud vim) to nikdo nevyresil do uplny pohody ... Nekomu ale tusim pomohlo perfektni vyvazeni na dynamicky vyvazovacce (nicmene porad to je reseni nasledku a ne priciny ...)
Jeste s tim proslapnutim - neco podobnyho se tu na jare uz resilo - dopadlo to snad nejak ok, ale uz vubec nevim co byla pricina a jak se tomu pomohlo. Mrkni ale na prispevky tak z unora-dubna. -
« Re: Re: Re: vibrace
snehulak, jj: ja jsem s tim pred mesicem vlitnul do diry, znicil jsem hlinikovej rafek, ale potom mi to nevibrovalo (ani kdyz jsem mel na PP kole rezervu), tedy vibrovalo, ale jen okolo 120 km/h jen lehce, ted tam mam uz zimaky a u nich se ty vibrace projevily v plnym rozsahu ... ale faktem je, ze to jsou rok stary zimni gumy, ktery staly v garazi, i kdyz jsou vyvazeny, tak verim, ze to muzou zpusobovat ... zkusim to jeste poprehazovat a uvidim ...
btw. mam ABS s EBD a vsim jsem si dvou veci, ktery znamyho almera nedela (bez ABS): jednak jde proslapnout brzd. pedal az na zem (pri zapnutym motoru) a jednak pokazdy, kdyz auto nastartuju a rozjedu se, tak se ozve z predku takovej zvuk, jak kdyz skrtnou plechy o sebe, je to cca do 5 sec po nastartovani a rozjeti se ... nekde jsem cet, ze to dela cerpadlo ABS, ktery testuje funkcnost systemu -
« Re: Re: vibrace
morlo> predpokladam ze kola mas vyvazeny. Co vlastni pneumatiky - jaky tam mas - neco starsiho? Mohly by byt nejak nerovnomerne sjety. Neprojel jsi nejakou dirou? Nemuzes mit trosku natlucenej rafek, pripadne lehce rozhozenou geometrii? Je toho spoustu a zajimalo by me jak to vyresis, jelikoz obdobny problem ma zrejme vice majitelu almery ... -
« Re: vibrace
morlo> tak to pro tebe nemám moc dobré zprávy. zřejmě ti nezbyde nic jiného se s tím smířit a brát to jako vlasnost auta, nikoli vadu. almery mají velice citlivé řízení resp. posilovače, tj. se do volantu přenáší krom rázů z nerovností vozovky i vibrace způsobené i mírně rozhozenými koly. jedině snad nechat dynamicky vyvážit kola (tj. na ose auta), ale vůbec nevím, kde to dělají, snad možná jen v nissanu na kolbence v pze (vážně netuším). jinak můžeš dělat spoustu pokusů s vyvažováním kol (viz téma P307), třeba i nechat stáhnout brzdové kotouče (ale to píšeš že při brždění to nic nedělá), zkontrolovat tyč řízení, zkontrolovat dotažení hřebenu řízení, čepy či různě s tím válčit. Nissani tvrdí, že posilovač je u Almery black-box, že nejde regulovat jeho tvrdost, že tam není žádný čudl, kterým by to šlo easy přitvrdit. Možná ano, ale to je asi na domácí garáž a nějakého fachmana. Spíš Ti ale nic nepomůže. Nevím jak almera 2003, ale tam bych to viděl stejně. U primery už to je jinak, tam posilovač není tak citlivý a je dynamický. Good luck :-) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba oleje...
Mitsi> No to je maso s těmi švýcary. :-) Kámoš co je delší dobu ve Švajcu zase zažil zajímavou story se svým Galantem V24. Koupil jej tam jako funglovku, měl ho týden (tuším v létě) a vracel se na dovolenou do CZ. Nicméně cestou seděl v autě skoro v zimníku. Buď měl zapnutou (automatickou) klimu a mrznul, neb ta chladila o sto šest stále na max, tj. v autě kosa jako blázen. Nebo vypnul a rosila se mu skla (s otevřenými okýnky na německé dálnici při >180 to moc nejde ;-). Po návratu ihned jel do servisu, tam nad tím kroutili hlavami a nakonec přišli na to, že neví proč ale snímač teploty v kabině byl nějak blbě hned vedle rádia, tudíž to svými 40stC neustále dávalo snímači důvod pro chlazení :-)) -
"-- skrytý --" 01.10.04 15:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba oleje...
Přes nalévací otvor toho mnoho neucucneš, i když...třeba u toho boxera Subaru by to možná šlo. Kontrolovat olej měrkou je třeba vždy za situace, kdy auto stojí na rovině, navíc pokud možno alespoň po nějaké době, kdy motor naposledy běžel (tím se nemá na mysli několik dnů). Postav to na rovinu a po hodině stání změř olej. Pokud ho tam bude jen několik málo mm nad horní rysku, tak to nech být. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba oleje...
Mitsi: mam problem mam najeto na nevem Subaru 11 tis. km a zdalo se mi rano, ze je tam malo oleje, tak jsem dolil cca neco pres 0,5l a ted auto stalo asi dva dny, ale trosku nakrivo a oleje tam je az na treti, horni rysku. Co s tim? Mam nejak ucucnout pres nalejvaci otvor nebo jak to mam vyresit? Diky moc za radu -
« vibrace
Zhruba poslednich 10 tis. km zacinam cejtit vibrace ve volantu okolo 120-140 km/h, pak ustanou a znovu se objevej okolo 180 km/h, almera n16, rv. 2000, ty vibrace nejsou pri brzdeni, ale naopak pri normalni jizde ... myslim, ze se tu nekdo o tom uz zminoval, nevite, cim to muze bejt? nejaky zkusenosti? ted jsem to mel v servisu na 60 tis. prohlidce a nic neobjevili, pristi tejden tam jedu znovu ... -
"-- skrytý --" 01.10.04 09:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba oleje...
To jj: Ano, souhlasím s Tebou. Ten "dvoulitrový" rozdíl mezi ryskami je obvykle až u celkových náplní 5 litrů a více.
Ovšem opravdu nejhnusnější řešení problému spotřeby oleje "mezi výměnami" jsem zažil ve Švýcarsku: v servisu tam prostě standardně lijí o cca 1 litr víc, prý aby měli jistotu, že to do příští výměny vydrží. Marně jsem je přesvědčoval, že nejsem Švýcar, tudíž jsem schopen si hladinu oleje čas od času zkontrolovat a podle potřeby dolít.
PS: Po každé výměně jsem musel upouštět, a poněvadž se to blbě dělá (obvláště když člověk nemá vlastní dílnu), tak jsem si na to pořídil odsávací čerpadlo, které to tahá ven přes trubku měrky oleje (původně určeno k "výměně oleje svépomocí", rozuměj bez vypuštění původní náplně přes špunt na olejové vaně a bez výměny olejového filtru!!!). -
"-- skrytý --" 01.10.04 09:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba oleje...
To Viados: (ad kontrolky) Záleží na tom, co která kontrolka hlídá - já tam mám hned dvě: jednu, co hlídá hladinu oleje (tady bych se probliknutí zase až tak moc nebál, zj. když problikne pouze v zatáčce); druhou "klasickou", která hlídá tlak oleje v hlavním olejovém kanálu (tady už je probliknutí průser a olej měl být doplněn dávno!). -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotřeba oleje...
Mitsi> Rozumím. Ale i tak. Vezmi si že např. když bych na Primeře, měl spotřebu oleje 0,5l / 1000km tak bych při jízdě na 5000km měl spotřebu 2,5l oleje, nebo i kdyby nakrásno měl spotřebu 0,25l na 1000km tak to vychází při 10tis na 2,5l oleje. A když 2,0L Primera má jen 3,2L oleje (skutečně tak málo), tak to bych defacto vyjel Primeru do sucha. Což se fakt nikdy nestane. Asi záleží, jaké je to které auto, jaký má objem oleje, tj. s jakou ztrátou výrobce počítá. Pokud to má 5l oleje pak 2l ztrátu to možná snese. Ale aby mi tam zbylo 7deci tak to by asi můj japonec neudejchal :-) to by asi dodejchal ;-) -
krakatit 27.09.04 18:08
« Spotřeba oleje...
hm, me moje kara zrala pred vymenou oleje ze syntetiky na polo 1l/1000km. Ted to je tak 0,5l/1800km, stejne to je dost, ale zase to ma 300 000km a je to 10 let stary pekac (AUDI A8). Driv sem mel Omegu MV6, a ta mela tak 400 000km a nezrala nic, respektive sem nedoleval mezi vymenami...