NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« RE: to Almara
Snehulak> Je to gumová "harmonika" přes tlumič, funkčně pouze chrání tlumič před nepořádkem. Na jízdních vlastnostech se to tedy nepozná, aspoň ne hned, až po "zničení" tlumičů.
Ja jsem zjistil, že jsou na tý harmonice trhliny, když jsem měnil zimní sadu kol za letní. Když se auto zvedne a sundá kolo, je to vidět velmi dobře. Jinak cena mě moc nepotěšila, jedna ta manžeta stojí cca 1000 (např. na škodu favorit stoji 50), je včetně dorazu (je to jeden kus, třeba u toho favorita je zvlášť manžeta a doraz). V servisu mě přesvědčili, že se vyplatí výměna, protože tlumiče mají výdrž cca 200 až 300 tis km a zároveň i konstatovali že ty manžety vydrží cca 5 let (což dle mě není moc).
Celá ta sranda toje 4ks manžet i s montáží stala cca 6500.
Ahoj -
« Re: Primera P11C
almara> u P11C sportu není interiér celkově tmavý, je kombinovaný. černý a šedý plast. třebas u starší P11ky je celý tmavý, byť tvarově stejný, nebo velmi podobný. bílé budíky, sportovní sedačky, automatická klima, spojlery na prazích, sportovní volant v kůži s "nádory" ;), imitace chromu kolem šaltpáky, vyřívané sedačky, kastlík na brýle nad dveřmi řidiče, elmg. otvírání kufru, držák na plechovku v loketní opěrce (velmi praktické ;)).
podvozek je tvrdší. CVT převodovka je super! nic lepšího snad ani není. v současné době se ji marně snaží doběhnout němec s GSD převodovkou, ale marně. s CVT je účinnost motoru využita daleko lépe než s manuálem. byť se mnohdy může zdát že auto se zbytečně víc vytáčí, a "že by to ten dvoulitr zvládl i v nižších otáčkách". pravdou je, že s CVT zrychluje auto rychleji a žere stejně jako manuál. myšleno z nuly např. na 180. CVT totiž neztrácí čas jakýmkoli nutným přeřazováním.
manuálně sekvenční volbu jsem využil zatím max při brždění z kopce, kdy jsem si potřeboval podřadit.
spotřeba jako jakýkoli jiný benzínový 16v dvoulitr, tj. cca 9,5 celkový průměr (město, okreska, dálnice). možná by se dalo jezdit za 8, ale to mi u 2L nedává smysl. je nutno aby kobyly pod kapotou řehtaly :))
Primery jsou také bez problémová auta, nicméně jedinou jejich největší známou bolestí jsou ramena přední nápravy, kterou má primera víceprvkovou, což na našich cestách dost trpí. Tj. cca každých 50kkm vyměnit, dle povrchu silnic. U almery pouze vzadu, takže tam není co řešit.
Já měnil almeru za primeru zejm kvůli motoru. Almerka byla moc super auto. Čau :-)
btw. recenze na CVT M6 Sport na [odkaz] -
« Primera P11C
to jj: Jak jsi psal dříve máš P11C CVT M6 Sport. Co všechno obsahuje výbava sport? Já jsem si všiml rozdílu v interiéru, u sportu je tmavý. Jsou tam ještě další rozdíly, třeba tvrdší podvozek? A jaká je ta převodovka CVT M6 v porovnání s manuálem (zrychlení, max. rychlost, spotřeba)?
Já mám almeru N15 1.4 5dv. Spring RV99 a o primeře P11C jsem taky uvažoval, nejspíše v provedení kombi. Ale prozatím jsem to odložil, s almerou jsem spokojen, žádné problémy a po 85tis. km jezdí stále jako nová.
A ke spotřebě paliva: Porovnej spotřebu s almerou N15, pokud se nepletu tak jsi s ní jezdil před primerou. Případně i další náklady na provoz mezi těmito auty ať jsem v reálu jestli to taky vyměním.
Jám jsem kupoval N15 jako novou a za těch 85tis. km mám průměr 7,0 l/100km. A kromě běžnýho servisu (olej, svíčky, filtry, brzdová a chladící kapalina) jsem nechal vyměnit po 4,5 roku pryžový manžety na všech 4 tlumičích (byly už potrhaný) a pak snad už jen jednu H4 v předním reflektoru a jednu žárovku v zadním světle. Jinak je vše původní.
Díky za info, čau. ;-) -
« Re: Palubní počítač u P11C
Ahoj. Zobrazuje, krom celkových km a denního počítadla :-) vnější teplotu, průměrnou spotřebu, dojezd, průměrnou rychlost, ujetou vzdálenost, ujetý čas. Okamžitou spotřebu neudává, on je to vcelku nevypovídající údaj ;-) Já je mám ve výbavě sport. -
"-- skrytý --" 07.11.04 15:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vibrace
To jj: Ja jsem fanda, ktery se v tom hrabe (vlastnima rukama), ktereho to ovsem nezivi a ktery na "chytre knihy" z vysoka .... (Kopp a spol. to pouze prelozili - mistama blbe - ale zrejme se v tom podle vlastnich rad nikdy nehrabali, neb by nutne museli prijit na to, ze to podle jimi vydavanych knih vlastne ani nejde)! -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vibrace
Mitsi> Ach jo :-) Ty hned musíš chytat za slovo. No zkrátka jsem všechny ty faktory shrnul pro zjednodušení do pojmu řízení resp. posilovač řízení. Jasně že to není jen mírou účinnosti serva. Beztak ale nikdo z diskutujících nebude schopen tyto věci vyladit po částech (příp. sami doma v garáži). Takže buď vymění řízení jako celek, nebo celé auto ;-D Kdyby sis toto nechal ladit v autoservisu, tak tam auto bude stát měsíce, nikdy to nebude tak jak chceš ty a bude to stát majlant... Ale dík za pomoc s rozepsáním na detaily. :-) Příště taky kouknu do Koppa a vypíšou pár mouder ;-) (joke) btw. ty jsi serviceman, ex. serviceman, nebo profišofér, nebo nadšenec s knihama, že to máš tak nabušené? -
"-- skrytý --" 07.11.04 10:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vibrace
jj: (cit.) "Tj. jasně, souhlas, precizní "seřízení" všech točivých částí na ose, vede k minimalizaci vibrací, ale i tak, díky přecitlivělému posilovači se ti přenese to řízení jak kamínek na cestě tak mírné rozhození např. brzd. kotouče."
- To neni o citlivosti posilovace rizeni, ale konstrukci rizeni jako celku: hrebenove/jine (napr. s obehem kulicek), prevodovy pomer, vule mezi hrebenem a kladkou, uchyceni ridicich tyci pouze na jedne strane hrebene/na obou stranach (coz je dnes nejbeznejsi), ulozeni hrebene v prevodce rideni, ulozeni hridele rizeni mezi volantem a prevodkou, misto/vyska uchyceni ridicich tyci na tehlicich atd. atd. (napada me min. jeste dalsich 5 - 10 faktoru, ktere to mohou ovlivnit). Rozhodne to vsak neni o ucinku posilovace rizeni, resp. o jeho "citlivosti" (takovy pojem uznavam jen ve vztahu k rizeni jako celku, nikoli ve vztahu pouze k posilovaci)!
- Obecne plati, ze cim vetsi zpetnou vazbu chce konstrukter ridici poskytnout, tim vetsi problemy s event. precitlivelosti celeho rizeni musi resit! -
« Re: Re: Re: Re: Re: Vibrace
snehulak> Koupil jsem 3 roky starou P11C CVT M6 Sport. Ojetou, přes nissan.cz. Vzhledem k tomu, v jakém stavu jsem měl svou Almeru po 4 letech (zcela bez problémů), šlapala jako nová, jsem považoval zbytečné koupit zcela nové auto, když člověk zváží pokles ceny a skutečnou užitnou hodnotu jetého. Řekněmě že v hodně dobrém stavu až na pár drobností, ale já jsem hrozný puntičkář. :-) Rozdíl třídy je fakt poznat. :-! (A P12 je pěkná, ale nějak mi nesedí... (i jízdní vlastnosti jsou jiné - ne tak dobré))
lubos> Rozhodně netvrdím, že s virbracemi je nutné se smířit. Však jsme to probírali asi 250x ;-). Pokud jsi ale nejezdil s Almerou a Primerou (stále, ne jedno svezení), tak nevíš jaký je tam rozdíl v řízení. Skutečně velký. U N15ky jde řízení tak zlehka a s takovým rejdem, že když pak přesedneš do P11Cka, pak máš pocit, že řídíš autobus bez posilovače. Fakt. Samozřejmě mi tvrdší posilovač sedí víc. Tj. jasně, souhlas, precizní "seřízení" všech točivých částí na ose, vede k minimalizaci vibrací, ale i tak, díky přecitlivělému posilovači se ti přenese to řízení jak kamínek na cestě tak mírné rozhození např. brzd. kotouče. Mj. so Mazdice, jak jezdí? :-) -
Lubos.1 06.11.04 11:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Vibrace
jj
vibracie prednej napravy urcite nie je sposobena citlivym posilovacom riadenia bez premenliveho ucinku. Ja som v 307 premenlivy ucinok mal a vibrovalo jedna radost.
Len tak mimochodom, ked som si vyberal nove auto, previezol som sa aj aj v Primere (ale nakoniec som ju zavrhol) a takusto som citil vibracie. V tomto pripade ale verim, ze sa jenalo o nevyvazene kolesa, islo o auto s najazdenymi 5000 km - predvadzacka.
V ziadnom pripade vibracie ako vlastnost !!!
Vyriesit sa to proste musi dat. Skuste maly pneuservis s poriadne nastavenou a kalibrovanou vyvazovackou a dajte si vyvazit kolesa bez toleranie na +0 a -0. Mne to pomohlo. Islo o nejaku jednoducu taliansku masinu. -
« Re: Re: Re: Re: Vibrace
to jj: asi mas pravdu - zkusim naject tak 1000-2000 km a uvidim jestli to nejak nesedne - stejne ted do vanoc asi po dalnici nekam dal nepojedu a tech 15-20 km se v prezije v pohode ... Jinak tys vymenil almaru za primeru? Za jakou ? Novou nebo nejakou ojetou? -
« Re: Re: Re: Vibrace
Snehulak> Ahoj. Jak jsem psal asi před měsícem (možná ve fóru P307) a jak jsme diskutovali spolu před víc jak rokem, po všech těch zkušenostech vím, že ladění (jemných (pro nezasvěcené (žádná tatra v3s ;))) vibrací na Almerce je nekonečný proces. Je nutné to brát jako vlastnost. Je to dané tím, že Almera má neuvěřitelně citlivý posilovač řízení (na druhou stranu má perfektní povozek), možná celou konstrukci řízení, což v důsledku přenáší všechny nerovnosti z vozovky či tvarové odchylky z točivých částí do konstrukce. To, že se Ti to projevilo po přezutí se ani nedivím, také se mi to stalo, jakoby si části auta "sedly" (pneu, ráfky, kotouče, tlumiče...??) a když je přeměníš, tak ta změna se projeví. Spíš je nutné brát jako vlasnost = přesný, precizní ale přecitlivělý podvozek. Řešením je přesedlat na Primeru. :-! Tam je posilovač s proměnným účinkem i řízení má jinou konstrukci, např. nemám nyní takový rejd (asi o 1/4 menší). Ale jinak nedám na Almerku dopustit, auto odvedlo zcela bezchybnou službu, pohodlná jízda, naprostá spolehlivost :-) holt žádý francouz ;-)