NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 30.05.06 12:07
« ceny servisu na Almeru
za co vam a kde menili kotuce, platnicky a tlmice na Almeru N15?
Mam s ABS takze bude treba aj vzadu. brzdi to zatial symetricky a subjektivne dobre ale zadne kotuce su nerovnomerne optotrebovavane (neni cela plocha leskla). Predne su rovnomerne. Hrubka prednych aj zadnych je na dolnej hranici tolerancie udavanej vyrobcom takze pomaly je cas na vymenu.
nedavali ste niekto opravovat prevodovku na N15? (loziska, synchrony) -
"-- skrytý --" 22.05.06 11:46
« Bez nadpisu
problem s koroziou na manzelkinej N15 vyrieseny- dal som opravit tu hrzdu na podbehu, zaroven nastriekat oba podbehy HB body v hrubej vrstve a naraz s tym prestriekat aj nejake chyby laku co sa casom vyskytli. Vcelku spokojnost, mechanik co mi to robil bol udiveny ze auto vraj nema nikde inde ani naznak korozie, tak ci tak odporucil vystriekanie dutin, vraj to nikdy robene nebolo lebo v podbehoch bol len prach na povodnom laku bez ochrany.
Zacali sa mi vsak ozyvat buchance vpravo vpredu. Prejavuje sa to ako tupe obcasne buchnutia pri nerovnostiach v zatackach, ak ide auto rovno buchanie prakticky nepocut. Co to je podla vas? Rameno, stabilizator?... A co tak moze stat oprava? Treba menit obe strany naraz aj ked to robi jedna strana? (chodim do Autopolisu v BA).
Po zime opat pocut skrkotanie (ako ked skrka retaz o iny kov) v rozsahu otacok od cca 2-3000 ot/min. Robilo to aj pred zimou ale ked som bol v servise tak sa im to pri skusobnej jazde neozvalo. Ked bola zima neozvalo sa to celu zimu ani raz. Evidentne tomu pomaha tuhsi olej. Pri volnobehu to nerobi takze rozvod bol vyluceny. Podla tohoto to vyzera byt na prevodovku, nejaka vola v lozisku. V Autopolise mi to potvrdili, povedali ze je to pomerne bezna zavada u Almery N15 inak aj podla nich jedna z mala. Na jesen mi to odporucili nechat zatial tak. Riesili ste uz nieco take a co vas to tak stalo? Holt auto ma 176tis km. Fascinuje ma inak krasna odozva riadenia aj napriek jeho dost silnemu preeposilovaniu a stabilita tohoto auta. Na rozbitej ceste je to vsak uz dost horsie. Celkom rad sa na tomto aute preveziem aj ked moja OII je fajn. Preto radsej dam nejake peniaze do oprav pomerne stareho auta s vela km, lebo zo vsetkych stran pocujem o obzvlast vysokej spolahlivosti N15-ky. Mame ju zatial 3/4 roka a zatial okrem benzinu neslo do auta nic ine. Na rovnako starom Accente bolo treba po cca 140tis km menit zrazu skoro vsetko. -
« Bez nadpisu
Poměrně věcné diskuze na toto téma se vedou na serveru [odkaz] Já měl také podobný problém s vibracemi, problém byl v plastových vymezovacích kroužcích umístěných v neoriginálních elektronových kolech. Tvůj problém si myslím ale bude někde jinde, protože vibrace pocházející od kol spíše souvisí z rychlostí vozu (mě almera vybrovala zhruba ve 40 km/h, pak přestala) než z otáčkami motoru. -
« Re: Re: Vibracie riadenia
Zdravim,
procitam prispevky zde v konfere. Mam tri tydny Almeru 1.5 - koupena nova (to je N16?) ujeto pouhych 1100 km a zvysene vibrace kolem 3000ot/min mam take presne jak popisuje Qeta. Je to konstrukcni zalezitost nebo nejaka vada? Dospeli jste k nejakemu zaveru a jak to mate s popisovanymi vibracemi nyni?
Lubos
========================================… /> Qeta
Založen: 23. 05. 2000
Příspěvky: 232
Zaslal: 13. 6. 2003 15:00
Předmět: Re: Vibracie riadenia Odpovědet Orig. přísp.
----------------------------------------… /> Tak vibrace kolem 3000ot/min pozoruju tez, nejvice na trojku u N15.Po prekroceni 3000 to prestane a je to v pohode. Dalsi zavislost je dle meho nazoru na zatizeni, zda jedu ve dvou ci v 4-5 z cehoz usuzuji ze by mohlo jit o problem na zadni naprave (????). Vibrace nejsou na volantu ale predevsim na pedalu a radicce a mirny prenos je do podlahy. Kdyz necham vyvazit kola, vse na cas ustane, ale domnivam se ze nevyvazene kola prenaseji chveni hlavne na volant. Objevilo se mi to pri nejakych 65tis. km pri ceste z Chorvatska a nebylo to zpusobeno zadnou dirou ci nerovnosti na silnici. Mohl by byt problem ve zvlnenych prednich kotoucich????? -
« Almera spolahlivost
Len by som sa chcel pochvalit, ze som bol prave na prehliadke po 5-tich rokoch (73000 km) a bol som zase velmi prijemne prekvapeny.
vymena oleja a jednej ziarovky(plus kontrola)... to je vsetko...
4200 Sk s DPH
a v podobnom duchu boli vlasne vsetky pravidelne prehliadky.
Jedina zavada sa vyskytla pred dvoma rokmi, ked malo auto problem so startovanim. Vymeny nejaky senzor starteru(este v zaruke).
je to "novy" model 2001 :)
Ake mate skusenosti vy? -
« Bez nadpisu
Na tom momentaku asi neco bude - vcera jsem byl na garance a pri ty prilezitosti jsem si nechal vyvazit kola a zduraznoval jsem at mi to vyvazej co nejlip to pujde (bez toleranci) a at to pak dotahnou presne momentakem. Vecer jsem to jen na chvilku projel mezi Zlicinem a Ruzyni - a svete div se, vibrace jsou vice mene pryc (neco jsem chvilku citil, ale prislo mi ze to jsou spis nerovnosti na silnici) ... Pricemz stejny kola mi vibrovaly uz minimalne 3 sezony pred tim a byly nekolikrat vyvazovany i prehazovany zepredu dozadu a zas nazpatek .... -
« Re: Re: Re: Re:
calda: u mě tato pseudo patálie rozhodně nebyla podnětem pro změnu. příčinou byla tužba po větším objemu motoru. jinak almerku jsem plánoval na nejméně 6 let. dodnes stále bezvadně slouží v rodině a to také zjeména díky tomu, že jsem ji (jako ty) stále opečovával. (rád bych někdy kupoval auto sám od sebe..) Ať Ti to také dobře jezdí. -
"-- skrytý --" 07.04.06 11:00
« Re: Re: Re:
jj: ahoj, díky za postřeh. Tvé příspěvky jsem četl. Co se týká vibrací, tak mi teď pomohla následující věc: kola vyvážená přesně na gram a dotažení kol momentovým klíčem na 113Nm (jak je psáno v návodu v obsluze). Nevím jestli je to zázrak, ale už nevibruju (radši zaklepu). Trápil jsem se s tím přes tři roky. Jinak souhlasím s Tebou, že Almera není špatné auto. Jsem spokojen. Jedinný problém u mě je, že jsem si ji nekoupil na tři nebo čtyři roky, ale na podstatně delší dobu, takže se snažím ji všemožně udržet ok. Díky za názor a ať Ti to dobře jezdí. Ahoj. -
« Re: Re:
calda: ahoj. koukám, že jsou tu opět na přetřes vibrace. ;) tohle téma jsem tu cca před 2 lety řešil do nekonečna s kolegou Sněhulákem. měl jsem v té době N15ku rv. 2000. super vozítko, maximálně spolehlivé, žádný servis, jen nějaké "gumičky". jen olej po 15tis a benzín do nádrže. až na to řízení s projevem těch nešťastných lehounkých vibrací. holt je to nutné brát jako konstrukční aspekt, kde to může být daň řekněme za citlivější řízení. řešil jsem to donekonečna. nissan servis, pneuservis, zkoušení, jiné gumy, jiné ráfky, lité, kovové, kotouče, čepy, tlumiče, geometrie, vážně nic. všechno dobré, všechno v normě. žádná tatra v3s, ale paranoia stále a o to víc to člověk vnímá. sic jen malinko, náhodný spolucestující řidič nic neregistruje, ale ty víš své a žere to. bohužel. a tak nějak to asi přešlo i do N16. jediný postřeh snad ještě: když jsem s autem odjel jako fungl novým z prodejny na jaře, tak do podzimu se zdálo vše ok, tj. sezóna na původních kolech a původních gumách. je možné že to vyvažovali před prodejme dynamicky na ose. teď jezdím na p11c a paranoiu jsem pustil k vodě. :-) nenech to na sebe působit. almery jsou ok auta. nicméně mi připadne, že všechna auta, nezáleží na značce, vyrobená po roce 2001 (jakoby nějaký milník trhu), jsou vyrobená s nižší kvalitou a víc na spotřebu. dá se to docela dobře vypozorovat z mnoha příspěvků, dotazů a nářků ;) -
« Re:
blesk: inac neviem aku protikoroznu ochranu ma almera,neviem ci sa este pouziva fosfatovanie,ale asi ano a asi plus polymerny povlak s lakom nieco ako maju ocelove stresne sindle.Pozink nie je tiez velmi super,hlavne vonkajsia strana plechu lebo ta je robena elektrolyticky aby si nedostal vyrazny zinkovy kvet co by sposobovalo zlu sudrznost laku na povrchu karoserie, ziarovy pozink je omnoho lepsi ale ten sa kvoli estetike pouziva len na vnutorne strany plechov a dutin. Najlepsie su z hladiska pasivity GFC(sklolaminat) alebo CFC(uhlikovy kompozit). Myslim ze firma Invicta vyrabajuca sportove auta ma sasi karoserie s naterom pouzivajucim sa pre ponorky a pri pouziti v mori dava zaruka na ochranu naterom 15 rokov,takze v normalnych podmienkach to vydrzi skoro vsetko -
« Bez nadpisu
blesk: skoro si sa trafil,som materialovy inzinier,som taky hybrid medzi strojarom,hutnikom atd atd. Tento tyzden spracovavam testy tlmicov z novych materialov,neviem ci to budu len puzdra-je to zmes drevnej drte a polymerov, moja hlavna napln je priprava testov uhlikovych kompozitov(epoxy+carbon fibre) ale nie pre automobilovy ale pre letecky priemysel.
Predtym som robil testy pre projekt ULSAB(ultralight steel automotive body),cize sasi z nizkolegovanej vysokopevnej ocele o roznych hrubkach plechov. Dnes rano som isiel do prace na novom focuse2,celkom zaujimave auticko a kvalitativne o dost v predu s porovnanim s almerou n16.