NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
2 Olin:
Nic ve zlem, v podstate dnes kdyz jedes podle predpisu vypadas jednak jako blbec (je to smutne, ale je to tak) a jednak skutecne zdrzujes urcitou cast ostatnich. Ja vim, cloveku to muze bejt u *, ale je to tak. Jinak pokud jezdis 90, tak te musi predjizdet tak 80% ostatnich, protoze i s Feldou 1.3 ti kdejakej vesnickej Franta natrhne * (myslim, ze Krakatit by mohl vypravet, ze kdyz je nekdo totalni prase s o polovinu slabsim autem, stejne te dostane ...). Ja rikam, ze rychlost, kde uz si ostatni tak nefrkaj zacina nekde na 140 na beznych cestach, do 120 se cloveku lepi na * kdejaka ta Felcka, protoze s tim kazdej jede co to da, kdezto kdyz ma clovek pod kapotou vykonnovou rezervu tak si jede pijanko, usmiva se a obcas to prislapne ...
2 Mitsi:
Muzes rozvest tu zkusenost s 3.5V6 u Legenda? At mi nikdo nevypravi, ze s tim autem zazijes lepsi pocit z jizdy (pokud jde o pruznost) nez s Maximou. To auto je strasne tezke a motoricky poddimenzovane, respektive zadnou sportovni jizdu bych od toho ani omylem neocekaval. Tomu auto by vzhledem k hmotnosti sedlo minimalne tak 200kW ... -
« Re: Re: maxima qx a32 3.0 - spotreba
Tak tento příspěvek fakt nechápu. Jsem to pochopil tak, že když pojedu jakýmkoliv stylem, tj. zlehka, středně, naplno, budu mít vždy zhruba stejnou spotřebu. Maximy i u Legendu. U toho taky nechápu
Asi jsem výjimka, neboť i 3,5 l v Hondě Legend mi připadalo poněkud "bezcharakterních", ovšem stále ještě někde úplně jinde, než 3,0 v Maximě
Jak je to myšleno? Že je někde jinde.
QX: Provoz zásadně nezdržuju. Jestli si to někdo myslí, když jezdím podle předpisů, tak je to jeho věc. Nebo když jedu 90, ze zadu se na mě tlačí nějaký šašek se slabým autem a nemůže mě předjet, protože mu to jede asi 92, tak je to blbec. Nemůžu za to, že má slabé auto a kvůli tomu nebudu zpomalovat nebo zrychlovat. Tak tohle je podle některých zdržování provozu. A vzhledem k tomu, že si to někteří myslí, tak to taky tak na cestách vypadá.
A krajinou se taky nekochám.
RedBaron: 7.9 s 3.5. A jak si to udělal, když to není možné?
Jak jsem již řekl, je to stylem jízdy, provoz nezdržuju. Jo, a ještě jsem zapomněl - nikoho nepředjíždím. Ale jinak mě běžně předjíždí na dvouproudé cestě, kde je max. 90 skoro všichni. (já jedu 90). A to jsou právě takoví, podobní vám, a pak se tady divíte, že vám to tak žere. A k tomu podtáčení motoru - běžně jezdím do 2000, ale i 1600 otáček.. -
« Re: Re: Spotreba
Mam najeto 18.000 - zajizdeni jsem nijak zvlast neresil, jen jsem nejezdil ze zacatku dlouho stejnou rychlosti, jak mi rekli v Nissanu. Ty mas ten starsi motor nebo ten novejsi? Ja mam tech 72Kw - nemuze to byt tim? Mam rok vyroby 2004. Sest litru bych z toho nedostal, ani kdybych se zblaznil a kdyz jedu po dalnici 160, tak to tam tece hrozne. Mam s tim problem od zacatku, ale myslel sem, ze se to upravi. Leju tam benzin prevazne od OMV, zadne s... tak nevim. Na druhou stranu to neni zase tak strasny, abych s tim sel do servisu. Ty mas palubni pocitac? -
« Re: Spotreba
To fakt nechapu jak jezdis. S almarou jsem se nikdy pres 8.5 nedostal a to jsem jezdil takovy brutality jako 200km prakticky porad 180-190 tacho, a zbytek nadrze prakticky cmrndani po meste a tak. Standardne jezdim za 7-7.5 (30% mesto, 30 % dalnice, 40% mimo). Kdyz jsem se hodne snazil, tak mi vysla postreba na 6.1 (vsechny spotreby jsou na nadrz - prakticky porad beru do plna).
CO se tyce razeni - tak kdyz je to studeny, tak tech 3.5 je fakt maximum, v pripade zahratyho motoru nemam problem vyhanet usazeny pavouky vytacenim k cervenymu poli (muj oblibeny najezd na dalnici na 3ku - za 50 do 140). Bezne radim tak kolem 4 tisic.
Kolik mas vubec najeto a jak si to zajizdel? Ja budu mit za chvili 75 tisic ... -
« Spotreba
Ahojte, kdyz tu tak diskutujete o te spotrebe, poradte jak jezdit na co nejmensi spotrebu ve meste. Jak s otackama, razenim atd obecne. V mem pripade se jedna o benzinovou Almeru1,5 kde se mi fakt nedari se dostat pod 9 litru a technicaku je mestska spotreba snad 8,6. Rozjizdim se plynule, radim pri 3-3500 otacek, podrazuju pri dojizdeni. Diky M. -
"-- skrytý --" 06.01.05 09:18
« Re: maxima qx a32 3.0 - spotreba
To gx: Konečně to tady někdo napsal po pravdě!
PS: Jinak u Maximy nejde ani tak o to, že je to "špičkový motor", ale že je to "motor bez charakteru" - ať s ním jedeš tak či onak, on si jede v podstatě pořád stejně a díky tomu má menší rozdíl mezi min. a max. průměrnou spotřebou. To "motory s charakterem" mají až velmi nepříjemný (někdy dokonce propastný) rozdíl mezi min. a max. průměrnou spotřebou. Jenže kdo běžně jezdí s třílitrem stylem "na doraz", aby si vychutnal jeho "charakter"? Asi jsem výjimka, neboť i 3,5 l v Hondě Legend mi připadalo poněkud "bezcharakterních", ovšem stále ještě někde úplně jinde, než 3,0 v Maximě, která, pravda, je o dost lehčí... -
« maxima qx a32 3.0 - spotreba
Te spotreby, kterou uvadi Olin, je s Maximou mozne dosahnout, vim to z vlastni zkusenosti, nicmene je nutno poznamenat, ze se skutecne jedna az o ukazkovou jizdu ustalenou rychlosti do tech 90-100km/h, s velice plynulou akceleraci ze snizenych rychlosti v obci, ktera v pripadech, kdy je provoz, i trochu hranici se zdrzovanim ostatnich ucastniku a je fakt, ze je to spis jizda 'kochani se krajinou', ale i ja tak nekdy jezdim, kdyz je chut.
Vsem nevericim bych doporucoval seznamit se s Maximou osobne a ne odvozovat z toho, ze 'muj trilitr' jezdi za tolik a tolik a tak neni mozne aby ... finta je v tom, ze se jedna nejen o spickovy motor, ale hlavne velmi idealni hmotnost auta a tak jezdi Maxima usporneji nez jine auta stejne tridy, napr. Omega MV6 atd. -
« Re: redbaron
krakatit: Jestli jezdíš dálky, budeš s 540i jezdit do 12 litrů, to ti garantuju. Co se týče mě a servisu, mám na něj perfektního člověka s dílnou, jemuž v těchhle pětkách a sedmách lítá celá rodina, zevrubně jim rozumí, má plnej dvůr aut, kam pro něco sáhnout, dělá za dobré ceny a ještě ani jednou za dva roky co k němu jezdím, jsem nebyl s prací nespokojen. Kdo tohle zázemí nemá, BMW mu raději nedoporučím, protože když se do toho hrabe někdo, kdo tomu nerozumí, tak je to prostě v *. Dobrej servisák je základ spokojenosti s autem. Když jsem se tak rozhlížel po cenách, nějakej Renault Mégane nebo Japonce bych asi servisoval podstatně dráž 8) -
krakatit 02.01.05 11:02
« redbaron
RedBaron: uvazoval sem i o BMW 5, ale ten servis a spotreba me odradily... ty mas to báwo vyslechteny ale ja bych asi na nejakou vonku nenarazil, v tomhle je ta maxima idealni...jo s tim V8 mas pravdu, ale me to jezdeni nejak uz prestava bavit, tak se s 3.0 spokojim :) -
« Re: Re: Re: Re: to krakatit
Olin: Jednou když jsem jel vyloženě nedělní jízdu a v neděli (100 km/h), byl jsem na 7.9 litru s třiapůllitrem v automatu. Cesta ČB - Dačice - ČB. Jsou to ale fakt totální extrémy a s tím autem jsem tak jel jenom jednou a nikdy víc. Prohlásit, že za tolik "normálně jezdím", to bych se tedy neodvažoval.
krakatit: Neudělal bych to, vzdát se V8 je fakt oběť :( -
« Re: Re: Re: to krakatit
"Ovšem ten s třílitrem se na mých min. 8 nedostane, ať dělá co dělá!!! Ledaže by jel zcela "plynule", tj. nedodržoval rychlostní limity směrem dolů, ale ani nahoru"
Rychlostní limity dodržuju, dolní i horní. Tj. 40-50 obec. Mimo do 90, stálá rychlost 90. A na tuto spotřebu se dostalnu bez problémů. -
"-- skrytý --" 01.01.05 21:54
« Re: Re: Re: Re: to krakatit
Chápu! Dodnes mám ve sklepě fůru nových náhradních dílů na auta (to pro případ, kdyby něco...), která už dávno nemám a znovu mít nikdy nebudu. Zato (nebo možná právě proto) jsem tuhle v onom sklepě nemohl najít originál olejový filtr na aktuální auto (žádný aftermarket tam totiž nepasuje, což neoriginálním výrobcům stále nějak nedochází), od kterého jsem si do zásoby nakoupil min. 3 kusy! A krátce poté, co jsem byl nucen si koupit další (a kvůli tomu jsem musel odložit výměnu oleje o celý týden...), jsem 2 kusy objevil v krabici se sadou na výměnu rozvoďáku (ještě nevím, zda si ho budu měnit sám, doposud jsem tak vždy činil). Tak ještě zbývá objevit ten třetí stále se schovávající kus olejového filtru. -
« Re: Re: Re: to krakatit
Mitsi: Máš pravdu, za osm nepojedu i kdybych se rozkrájel, ale když občas potřebuju něčemu "ujet" , zmizím z dohledu opravdu rychle a do prudkého kopce, ve kterém sebelíp se snažící dvoulitr dosáhne stodesítky až na vrcholu, já ho pojedu touto rychlostí celý. Tyhle věci mě na tom motoru tak baví! Zejména mě však štve doslova nulová účinnost objemného motoru ve městě, kde se jeho spotřeba blíží ke dvacítce, proto pro tyto účely uvažuji o koupi druhého vozu na lítání. Zřejmě to vyhraje levný Fiat Uno s litrovým motorem Fire, umí to kolem 6 na sto a snad se u něj udržím necpat peníze do opravy každé hovadinky, která někde na autě klepe, drnčí nebo nefunguje tak, jak by měla. U svých dosavadních aut jsem se tomu nikdy neubránil, na technický stav auta jsem narozdíl od toho kosmetického dost puntičkář. -
"-- skrytý --" 01.01.05 12:18
« Re: Re: to krakatit
RedBaron: To není obviňování, to je pouze konstatování skutečnosti (vycházím ze zde uváděné extrémně nízké průměrné spotřeby Maximy, naopak Tebou zmiňované spotřeby já osobně považuji za plně odpovídající).
Rovněž si kupuji vyšší objemy (pravda, proti vám jsem stále hodně nízko...), ale na rozdíl od vás ne z důvodu uživatelského pohodlí, ale právě kvůli spotřebě: Pokud bych chtěl totiž s nižším objemem jezdit stejně svižně, jako s vyšším (a to bych určitě chtěl!), pak mi ten nižší objem vezme v průměru víc, než ten nižší (už někdy před 20 lety jsem jezdil se Škodou 120 s pětikvaltem za 10,5 a s ohodně starším a těžším F 125P s laděnou patnáctistovkou 90PS a čtyřkvaltem za 8,5...).
Tohle má ovšem své fyzikální meze, které se dají zjednodušeně vyjádřit "rozsahem průměrné spotřeby", tj. min. a max. průměrnou spotřebou daného motoru v daném voze. A zde bohužel velkoobjemové a zj. víceválcové motory prohrávají!
Pro ilustraci uvedu zcela hypotetický příklad (nevycházím přitom z žádných konkrétních údajů, jen chci názorně prezentovat, jak to myslím):
- čtyřválcový dvoulitr má min. průměrnou spotřebu 8 (při jízdě tzv. "na spotřebu", ale dodržování rychl. limitů - myšleno samozřejmě i těch maximálních, tj. 130 na dálnici) a max. 16 (styl "nadoraz" bez ohledu na limity, ale s přihlédnutím k bezpečnosti vlastní i okolí, tj. okolnímu provozu);
- šestiválcový třílitr má min. průměrnou spotřebu 10 a max. 20.
Budu-li chtít s dvoulitrem stačit třílitru, který pojede vcelku v pohodě za svých např. 12 v průměru, aniž by se musel moc přemáhat, pak já ale budu muset "sáhnout do rezerv" a zřejmě pojedu za víc, než za oněch 12. Ovšem ten s třílitrem se na mých min. 8 nedostane, ať dělá co dělá!!! Ledaže by jel zcela "plynule", tj. nedodržoval rychlostní limity směrem dolů, ale ani nahoru (viz předchozí příklad jízdního stylu mého švagra...). A právě tohle jsem měl na mysli, když jsem onoho "rekordmana nízké spotřeby" kritizoval. To jen pro pořádek.
A ještě pro matuSe: To, co jsi napsal (tj. co nejrychleji akcelerovat na nižší kvalt a pak jet plynule ustálenou rychlosti na vyšší kvalt...- z hlediska průměrné spotřeby), sice platí, ale až pro moderní motory nižších objemů, a to ještě v kombinaci s manuální převodovkou. Mohu Tě ujistit, že podle mých praktických zkušeností to nelze říct o starších motorech vyšších objemů a počtu válců v kombinaci s automatem. A předmětný Nissan Maxima přece jen patří mezi onu starší generaci (teď nehovořím o jeho "evoluci" po spojení Nissanu s Renaultem), což mu samozřejmě neubírá nic na jeho ostatních kvalitách..., nehledě na to, že už v jeho "nejlepších letech" to uměla japonská konkurence lépe, byť s vyššími spotřebami...
PS: Jen podotýkám, že kritérium spotřeby, obdobně jako hledisko maximalizace výkonových parametrů, v kategorii třílitrových šestiválců v té době stejně hrálo pramalou roli!
BTW motor 3.0 v Maxime moze posobit mdlo, ale to je tym, ze od 2t do 7t otacok sa sprava stale rovnako a nema ziadny zvukovy prejav. Bezne sa s nim da pruzne zrychlovat od 1500ot, co je cca. 60km/h na 5. stupen. A aby ma Mitsi neobvinil, ze ten moj bol tiez priskrteny - Brno-Praha po D1 som cez pracovny den urobil za 80 minut, priemerna spotreba ~15l :roll: