NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
Ze by motoru v Maxime chybel vykon ve vyssich otackach, tak to vazne nepozoruju. Kdyz s tim clovek jezdi normalne, tak ani nevi co tam ma (A/T), ale kdyz to proslapnu, tak je nejen vyrazna zvukova kulisa, ale motor uplne ozije (nad cca 3500rpm) a jak tady nekdo poznamenal dole (ackoliv v souvislosti s necim jinym) 'jede to jako kurwa'. Nemam pocit, ze to je motor bez charakteru - normalne se chova jako beranek, ale ... -
matuS 07.01.05 17:20
« Re: Ad charakter motoru...
zo skusenosti mozem dat na tieto 2 druhy motorov priklady: ten bezcharakterny je urcite ten v trojliter v C5, od 2000 az po 6000 ma takmer vodorovnu priamku kr.momentu, vykon pada uz pred cut-outom cca6500ot (auto nema ociachovany redline) takze v otackach vedne.
spotreba od 9mimo mesta s lahkou nohou po 15 v meste preteky...
charakterny motor - 2.5 v6 v alfe 166. Pod 3500ot to moc neslo, potom to chytili tie sadze a islo to ako *.
vysledok - nepouzitelny motor s automatom. automat radil pri 2500ot, cize to auto bolo mdle so spotrebou 17l (mesto). Pri manualnom radeni rychlosti ta ista spotreba, akurat to islo krasne svizne...
takze ja preferujem ten bezcharakterny motor. oni su totiz rovnako rychle, akurat ten bezcharakterny to nedava najavo...a menej zere -
"-- skrytý --" 07.01.05 13:53
« Ad charakter motoru...
Motor "bez charakteru":
- jede dobře/svižně, i když se to jen tak piánko lechtá, ovšem při "plném kotli" nejede už o moc lépe/více (minimální rozdíl v odezvě motoru na potřeby řidiče, resp. na zacházení s plynem);
- "nechá si hodně líbit" (neprotestuje) v nízkých otáčkách, zato se nerad vytáčí do červeného a dlouhodobý pobyt těsně u červeného pole mu rovněž příliš nesvědčí (subjektivně má člověk pocit, že ho zbytečně trápí);
- absence efektu "bouchnutí sazí" někde kolem 4-4,5 tis. ot./min. (jakoby člověk přiřadil/připojil další motor);
- malý rozdíl mezi min. a max. průměrnou spotřebou, tj. malý rozdíl ve spotřebě v závislosti na stylu jízdy.
Motor "s charakterem":
- obrovský rozdíl v odezvě motoru "při lechtání plynu" a při "plném kotli";
- pod určitou úrovní otáček (např. 2000) odmítá spolupracovat a zřetelně protestuje při podtáčení (odtud i vyšší hodnota min. průměrné spotřeby), naopak se velmi ochotně vytáčí "hodně do červeného" (vím, u automatu to člověk těžko zjistí...) a v otáčkách těsně pod červeným si vyloženě libuje, zvláště při dlouhodobé jízdě tímto stylem;
- efekt "bouchnutí sazí" je výrazný, motor víceméně "není spokojený", pokud nejede alespoň nad otáčkami, kdy se tento efekt dostavuje;
- propastný rozdíl mezi min. a max. průměrnou spotřebou podle stylu jízdy.
Stačí? -
« Spotreba Maxima
Mal som Maximu 3.0QX v manuali. Jazdil som 2x tyzdenne tu istu trasu 400km a dokonale som ju poznal. Cesta mi za normalnych okolnosti trvala 2h tam, 2h spat => priemerna rychlost 100km/h (to len aby ma nikto neobvinil zo zdrzovania premavky). S Maximou som ju jazdil s priemernou spotrebou 8.5l, s Cliom za 6.5l. Raz som mal ako nahradne vozidlo Oktaviu TDI 81kW a priemernu spotrebu na tejto trase som s nou mal 7.5l pri rovnakej rychlosti. A teraz sa do mna pustite, ze tak nizku som s 3l nemohol mat a tak vysoku s TDI tiez nie >:-[]
BTW motor 3.0 v Maxime moze posobit mdlo, ale to je tym, ze od 2t do 7t otacok sa sprava stale rovnako a nema ziadny zvukovy prejav. Bezne sa s nim da pruzne zrychlovat od 1500ot, co je cca. 60km/h na 5. stupen. A aby ma Mitsi neobvinil, ze ten moj bol tiez priskrteny - Brno-Praha po D1 som cez pracovny den urobil za 80 minut, priemerna spotreba ~15l :roll: -
« Bez nadpisu
2 Olin:
Nic ve zlem, v podstate dnes kdyz jedes podle predpisu vypadas jednak jako blbec (je to smutne, ale je to tak) a jednak skutecne zdrzujes urcitou cast ostatnich. Ja vim, cloveku to muze bejt u *, ale je to tak. Jinak pokud jezdis 90, tak te musi predjizdet tak 80% ostatnich, protoze i s Feldou 1.3 ti kdejakej vesnickej Franta natrhne * (myslim, ze Krakatit by mohl vypravet, ze kdyz je nekdo totalni prase s o polovinu slabsim autem, stejne te dostane ...). Ja rikam, ze rychlost, kde uz si ostatni tak nefrkaj zacina nekde na 140 na beznych cestach, do 120 se cloveku lepi na * kdejaka ta Felcka, protoze s tim kazdej jede co to da, kdezto kdyz ma clovek pod kapotou vykonnovou rezervu tak si jede pijanko, usmiva se a obcas to prislapne ...
2 Mitsi:
Muzes rozvest tu zkusenost s 3.5V6 u Legenda? At mi nikdo nevypravi, ze s tim autem zazijes lepsi pocit z jizdy (pokud jde o pruznost) nez s Maximou. To auto je strasne tezke a motoricky poddimenzovane, respektive zadnou sportovni jizdu bych od toho ani omylem neocekaval. Tomu auto by vzhledem k hmotnosti sedlo minimalne tak 200kW ... -
« Re: Re: maxima qx a32 3.0 - spotreba
Tak tento příspěvek fakt nechápu. Jsem to pochopil tak, že když pojedu jakýmkoliv stylem, tj. zlehka, středně, naplno, budu mít vždy zhruba stejnou spotřebu. Maximy i u Legendu. U toho taky nechápu
Asi jsem výjimka, neboť i 3,5 l v Hondě Legend mi připadalo poněkud "bezcharakterních", ovšem stále ještě někde úplně jinde, než 3,0 v Maximě
Jak je to myšleno? Že je někde jinde.
QX: Provoz zásadně nezdržuju. Jestli si to někdo myslí, když jezdím podle předpisů, tak je to jeho věc. Nebo když jedu 90, ze zadu se na mě tlačí nějaký šašek se slabým autem a nemůže mě předjet, protože mu to jede asi 92, tak je to blbec. Nemůžu za to, že má slabé auto a kvůli tomu nebudu zpomalovat nebo zrychlovat. Tak tohle je podle některých zdržování provozu. A vzhledem k tomu, že si to někteří myslí, tak to taky tak na cestách vypadá.
A krajinou se taky nekochám.
RedBaron: 7.9 s 3.5. A jak si to udělal, když to není možné?
Jak jsem již řekl, je to stylem jízdy, provoz nezdržuju. Jo, a ještě jsem zapomněl - nikoho nepředjíždím. Ale jinak mě běžně předjíždí na dvouproudé cestě, kde je max. 90 skoro všichni. (já jedu 90). A to jsou právě takoví, podobní vám, a pak se tady divíte, že vám to tak žere. A k tomu podtáčení motoru - běžně jezdím do 2000, ale i 1600 otáček.. -
« Re: Re: Spotreba
Mam najeto 18.000 - zajizdeni jsem nijak zvlast neresil, jen jsem nejezdil ze zacatku dlouho stejnou rychlosti, jak mi rekli v Nissanu. Ty mas ten starsi motor nebo ten novejsi? Ja mam tech 72Kw - nemuze to byt tim? Mam rok vyroby 2004. Sest litru bych z toho nedostal, ani kdybych se zblaznil a kdyz jedu po dalnici 160, tak to tam tece hrozne. Mam s tim problem od zacatku, ale myslel sem, ze se to upravi. Leju tam benzin prevazne od OMV, zadne s... tak nevim. Na druhou stranu to neni zase tak strasny, abych s tim sel do servisu. Ty mas palubni pocitac? -
« Re: Spotreba
To fakt nechapu jak jezdis. S almarou jsem se nikdy pres 8.5 nedostal a to jsem jezdil takovy brutality jako 200km prakticky porad 180-190 tacho, a zbytek nadrze prakticky cmrndani po meste a tak. Standardne jezdim za 7-7.5 (30% mesto, 30 % dalnice, 40% mimo). Kdyz jsem se hodne snazil, tak mi vysla postreba na 6.1 (vsechny spotreby jsou na nadrz - prakticky porad beru do plna).
CO se tyce razeni - tak kdyz je to studeny, tak tech 3.5 je fakt maximum, v pripade zahratyho motoru nemam problem vyhanet usazeny pavouky vytacenim k cervenymu poli (muj oblibeny najezd na dalnici na 3ku - za 50 do 140). Bezne radim tak kolem 4 tisic.
Kolik mas vubec najeto a jak si to zajizdel? Ja budu mit za chvili 75 tisic ... -
« Spotreba
Ahojte, kdyz tu tak diskutujete o te spotrebe, poradte jak jezdit na co nejmensi spotrebu ve meste. Jak s otackama, razenim atd obecne. V mem pripade se jedna o benzinovou Almeru1,5 kde se mi fakt nedari se dostat pod 9 litru a technicaku je mestska spotreba snad 8,6. Rozjizdim se plynule, radim pri 3-3500 otacek, podrazuju pri dojizdeni. Diky M. -
"-- skrytý --" 06.01.05 09:18
« Re: maxima qx a32 3.0 - spotreba
To gx: Konečně to tady někdo napsal po pravdě!
PS: Jinak u Maximy nejde ani tak o to, že je to "špičkový motor", ale že je to "motor bez charakteru" - ať s ním jedeš tak či onak, on si jede v podstatě pořád stejně a díky tomu má menší rozdíl mezi min. a max. průměrnou spotřebou. To "motory s charakterem" mají až velmi nepříjemný (někdy dokonce propastný) rozdíl mezi min. a max. průměrnou spotřebou. Jenže kdo běžně jezdí s třílitrem stylem "na doraz", aby si vychutnal jeho "charakter"? Asi jsem výjimka, neboť i 3,5 l v Hondě Legend mi připadalo poněkud "bezcharakterních", ovšem stále ještě někde úplně jinde, než 3,0 v Maximě, která, pravda, je o dost lehčí... -
« maxima qx a32 3.0 - spotreba
Te spotreby, kterou uvadi Olin, je s Maximou mozne dosahnout, vim to z vlastni zkusenosti, nicmene je nutno poznamenat, ze se skutecne jedna az o ukazkovou jizdu ustalenou rychlosti do tech 90-100km/h, s velice plynulou akceleraci ze snizenych rychlosti v obci, ktera v pripadech, kdy je provoz, i trochu hranici se zdrzovanim ostatnich ucastniku a je fakt, ze je to spis jizda 'kochani se krajinou', ale i ja tak nekdy jezdim, kdyz je chut.
Vsem nevericim bych doporucoval seznamit se s Maximou osobne a ne odvozovat z toho, ze 'muj trilitr' jezdi za tolik a tolik a tak neni mozne aby ... finta je v tom, ze se jedna nejen o spickovy motor, ale hlavne velmi idealni hmotnost auta a tak jezdi Maxima usporneji nez jine auta stejne tridy, napr. Omega MV6 atd. -
« Re: redbaron
krakatit: Jestli jezdíš dálky, budeš s 540i jezdit do 12 litrů, to ti garantuju. Co se týče mě a servisu, mám na něj perfektního člověka s dílnou, jemuž v těchhle pětkách a sedmách lítá celá rodina, zevrubně jim rozumí, má plnej dvůr aut, kam pro něco sáhnout, dělá za dobré ceny a ještě ani jednou za dva roky co k němu jezdím, jsem nebyl s prací nespokojen. Kdo tohle zázemí nemá, BMW mu raději nedoporučím, protože když se do toho hrabe někdo, kdo tomu nerozumí, tak je to prostě v *. Dobrej servisák je základ spokojenosti s autem. Když jsem se tak rozhlížel po cenách, nějakej Renault Mégane nebo Japonce bych asi servisoval podstatně dráž 8) -
krakatit 02.01.05 11:02
« redbaron
RedBaron: uvazoval sem i o BMW 5, ale ten servis a spotreba me odradily... ty mas to báwo vyslechteny ale ja bych asi na nejakou vonku nenarazil, v tomhle je ta maxima idealni...jo s tim V8 mas pravdu, ale me to jezdeni nejak uz prestava bavit, tak se s 3.0 spokojim :) -
« Re: Re: Re: Re: to krakatit
Olin: Jednou když jsem jel vyloženě nedělní jízdu a v neděli (100 km/h), byl jsem na 7.9 litru s třiapůllitrem v automatu. Cesta ČB - Dačice - ČB. Jsou to ale fakt totální extrémy a s tím autem jsem tak jel jenom jednou a nikdy víc. Prohlásit, že za tolik "normálně jezdím", to bych se tedy neodvažoval.
krakatit: Neudělal bych to, vzdát se V8 je fakt oběť :(