NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: Ad charakter motoru...
Já jsem tedy s automatem nikdy nejel, ale mám radši, když si můžu volit vše sám a nic mi do toho "nekecá". Možná jsem vedle, ale v tomhle směru zkušenosti nemám.
To bouchnutí sazí je co? Mě to často při přidání plynu tak kolem 1600ot (např při výjezdu z kruháče) škytne a pak už to zabere a jede. To je ono? Ten motor z toho dostává vcelku štos. -
"-- skrytý --" 10.01.05 21:24
« Re: Re: Ad charakter motoru...
To RedBaron: Opět mi nezbývá, než s Tebou zcela souhlasit. Ano, pro kombinaci s automatem je zřejmě "bezcharakterní motor" lepší. A to s rychlostí podřazení při kick-downu rovněž na 100% potvrzuji. Jenže mne auto s automatem dokáže vždy "umravnit do předpisových mezí" a já se (stále ještě) občas rád svezu pro "sportovní pocit", nikoli pro "nejlepší čas na kolo". Předpokládám, že víš, jak to myslím. -
« Re: Ad charakter motoru...
Mitsi: Ano, to je ten rozdíl "charakterní" a "bezcharakterní" motor a je to i tajemství, proč v testech "bezcharakterní" Porsche 911 turbo jezdí shodné časy za 14 litrů na sto a proč "charakterní" F360 Modena aby mu stačila, žere ve stejném režimu 19. Můj motor je zřejmě bezcharakterní, nikdy u něj nebouchaj saze a má lineární postupně se zvyšující zátah až k 6000 otáček, který potom směrem k maximálním 6400 otáčkám pozvolna opadá. A já jsem tomu vcelku rád, protože se umí dobře chovat v pásmu 1500 - 2500 otáček i nahoře, což je na cestování ideální. Já totiž nemám moc rád když bouchaj ty saze - u turbodieselů od VW, většiny benzínových turbomotorů, maloobjemových motorů točících skoro 8000 otáček atd. Člověk v TDI se mě dokáže držet, ale bohužel jen přesně v tom rozsahu "bouchnutí sazí". To, že mému motoru potom ještě zbývají 3000 otáček, během kterých ho plynule narůstající akcelerací na stávající rychlost naprosto smete, zatímco on si bude hrát s řadící pákou a kopanci od turba někde vzadu, to se mi právě líbí. Asi jsi to správně nazval a já se přistihl, jak preferuji bezcharakterní motory, protože když sednu do nějaké osmnáctky nebo dvoulitru a mám kvedlat s pákou, poslouchat řev naprosto nesmyslného a uchu nelahodícího čtyřválcového motoru, který musím týrat, aby ze sebe vydal to základní, co od motoru chci, tak jsem poměrně nešťastný. V poslední době jsem to pozoroval nejednou.
S automatem taky nemám jediný problém, když potřebuju předjíždět, tak v režimu sport nepodřadí žádný manuálista rychleji z pětky na dvojku tak rychle jako kickdown a když kor chci, tak si zamknu řazení max. do trojky (která odřazuje ve 170) a motor je vždy připraven ve správných otáčkách, jenom zatáhnout a zmizet. -
« Re: Ad charakter motoru...
Tak se mi zdá, že sis zřejmě spletll auto a každý se tu bavíme o nějakém jiném motoru. Protože jinak bys o tom nemohl napsat, že jede zhruba stejně při lechtání jako při plném plynu.
QX: Tak to máš naprostou pravdu, jsem za blbce. Většinou se na mě tlačí ti z Feliciama a Favoritama, protože předjet mě nemůžou. Ale nejhorší na tom je, že mě běžně předjíždějí v obci přes plnou čáru, na přechodech a ještě na mě troubí.
K tomu výkonu motoru bych řekl, že jsem si taky nevšiml, že by mu docházel dech ve vyšších otáčkách. Zvuk je super. A přesně jak píšeš o ožití, tak mi to taky tak přijde. Když to polechtám do tři 3 tisíc a pak dám plný plyn, přijde mi, jako bych odpálil dynamit.
K Legendu řeknu taky svoje. V žádném případě není tak sportovní jako Maxima. Nemá ani takové zrychlení. A navíc žere jak kráva. -
« Bez nadpisu
Ze by motoru v Maxime chybel vykon ve vyssich otackach, tak to vazne nepozoruju. Kdyz s tim clovek jezdi normalne, tak ani nevi co tam ma (A/T), ale kdyz to proslapnu, tak je nejen vyrazna zvukova kulisa, ale motor uplne ozije (nad cca 3500rpm) a jak tady nekdo poznamenal dole (ackoliv v souvislosti s necim jinym) 'jede to jako kurwa'. Nemam pocit, ze to je motor bez charakteru - normalne se chova jako beranek, ale ... -
matuS 07.01.05 17:20
« Re: Ad charakter motoru...
zo skusenosti mozem dat na tieto 2 druhy motorov priklady: ten bezcharakterny je urcite ten v trojliter v C5, od 2000 az po 6000 ma takmer vodorovnu priamku kr.momentu, vykon pada uz pred cut-outom cca6500ot (auto nema ociachovany redline) takze v otackach vedne.
spotreba od 9mimo mesta s lahkou nohou po 15 v meste preteky...
charakterny motor - 2.5 v6 v alfe 166. Pod 3500ot to moc neslo, potom to chytili tie sadze a islo to ako *.
vysledok - nepouzitelny motor s automatom. automat radil pri 2500ot, cize to auto bolo mdle so spotrebou 17l (mesto). Pri manualnom radeni rychlosti ta ista spotreba, akurat to islo krasne svizne...
takze ja preferujem ten bezcharakterny motor. oni su totiz rovnako rychle, akurat ten bezcharakterny to nedava najavo...a menej zere -
"-- skrytý --" 07.01.05 13:53
« Ad charakter motoru...
Motor "bez charakteru":
- jede dobře/svižně, i když se to jen tak piánko lechtá, ovšem při "plném kotli" nejede už o moc lépe/více (minimální rozdíl v odezvě motoru na potřeby řidiče, resp. na zacházení s plynem);
- "nechá si hodně líbit" (neprotestuje) v nízkých otáčkách, zato se nerad vytáčí do červeného a dlouhodobý pobyt těsně u červeného pole mu rovněž příliš nesvědčí (subjektivně má člověk pocit, že ho zbytečně trápí);
- absence efektu "bouchnutí sazí" někde kolem 4-4,5 tis. ot./min. (jakoby člověk přiřadil/připojil další motor);
- malý rozdíl mezi min. a max. průměrnou spotřebou, tj. malý rozdíl ve spotřebě v závislosti na stylu jízdy.
Motor "s charakterem":
- obrovský rozdíl v odezvě motoru "při lechtání plynu" a při "plném kotli";
- pod určitou úrovní otáček (např. 2000) odmítá spolupracovat a zřetelně protestuje při podtáčení (odtud i vyšší hodnota min. průměrné spotřeby), naopak se velmi ochotně vytáčí "hodně do červeného" (vím, u automatu to člověk těžko zjistí...) a v otáčkách těsně pod červeným si vyloženě libuje, zvláště při dlouhodobé jízdě tímto stylem;
- efekt "bouchnutí sazí" je výrazný, motor víceméně "není spokojený", pokud nejede alespoň nad otáčkami, kdy se tento efekt dostavuje;
- propastný rozdíl mezi min. a max. průměrnou spotřebou podle stylu jízdy.
Stačí? -
« Spotreba Maxima
Mal som Maximu 3.0QX v manuali. Jazdil som 2x tyzdenne tu istu trasu 400km a dokonale som ju poznal. Cesta mi za normalnych okolnosti trvala 2h tam, 2h spat => priemerna rychlost 100km/h (to len aby ma nikto neobvinil zo zdrzovania premavky). S Maximou som ju jazdil s priemernou spotrebou 8.5l, s Cliom za 6.5l. Raz som mal ako nahradne vozidlo Oktaviu TDI 81kW a priemernu spotrebu na tejto trase som s nou mal 7.5l pri rovnakej rychlosti. A teraz sa do mna pustite, ze tak nizku som s 3l nemohol mat a tak vysoku s TDI tiez nie >:-[]
BTW motor 3.0 v Maxime moze posobit mdlo, ale to je tym, ze od 2t do 7t otacok sa sprava stale rovnako a nema ziadny zvukovy prejav. Bezne sa s nim da pruzne zrychlovat od 1500ot, co je cca. 60km/h na 5. stupen. A aby ma Mitsi neobvinil, ze ten moj bol tiez priskrteny - Brno-Praha po D1 som cez pracovny den urobil za 80 minut, priemerna spotreba ~15l :roll: -
« Bez nadpisu
2 Olin:
Nic ve zlem, v podstate dnes kdyz jedes podle predpisu vypadas jednak jako blbec (je to smutne, ale je to tak) a jednak skutecne zdrzujes urcitou cast ostatnich. Ja vim, cloveku to muze bejt u *, ale je to tak. Jinak pokud jezdis 90, tak te musi predjizdet tak 80% ostatnich, protoze i s Feldou 1.3 ti kdejakej vesnickej Franta natrhne * (myslim, ze Krakatit by mohl vypravet, ze kdyz je nekdo totalni prase s o polovinu slabsim autem, stejne te dostane ...). Ja rikam, ze rychlost, kde uz si ostatni tak nefrkaj zacina nekde na 140 na beznych cestach, do 120 se cloveku lepi na * kdejaka ta Felcka, protoze s tim kazdej jede co to da, kdezto kdyz ma clovek pod kapotou vykonnovou rezervu tak si jede pijanko, usmiva se a obcas to prislapne ...
2 Mitsi:
Muzes rozvest tu zkusenost s 3.5V6 u Legenda? At mi nikdo nevypravi, ze s tim autem zazijes lepsi pocit z jizdy (pokud jde o pruznost) nez s Maximou. To auto je strasne tezke a motoricky poddimenzovane, respektive zadnou sportovni jizdu bych od toho ani omylem neocekaval. Tomu auto by vzhledem k hmotnosti sedlo minimalne tak 200kW ... -
« Re: Re: maxima qx a32 3.0 - spotreba
Tak tento příspěvek fakt nechápu. Jsem to pochopil tak, že když pojedu jakýmkoliv stylem, tj. zlehka, středně, naplno, budu mít vždy zhruba stejnou spotřebu. Maximy i u Legendu. U toho taky nechápu
Asi jsem výjimka, neboť i 3,5 l v Hondě Legend mi připadalo poněkud "bezcharakterních", ovšem stále ještě někde úplně jinde, než 3,0 v Maximě
Jak je to myšleno? Že je někde jinde.
QX: Provoz zásadně nezdržuju. Jestli si to někdo myslí, když jezdím podle předpisů, tak je to jeho věc. Nebo když jedu 90, ze zadu se na mě tlačí nějaký šašek se slabým autem a nemůže mě předjet, protože mu to jede asi 92, tak je to blbec. Nemůžu za to, že má slabé auto a kvůli tomu nebudu zpomalovat nebo zrychlovat. Tak tohle je podle některých zdržování provozu. A vzhledem k tomu, že si to někteří myslí, tak to taky tak na cestách vypadá.
A krajinou se taky nekochám.
RedBaron: 7.9 s 3.5. A jak si to udělal, když to není možné?
Jak jsem již řekl, je to stylem jízdy, provoz nezdržuju. Jo, a ještě jsem zapomněl - nikoho nepředjíždím. Ale jinak mě běžně předjíždí na dvouproudé cestě, kde je max. 90 skoro všichni. (já jedu 90). A to jsou právě takoví, podobní vám, a pak se tady divíte, že vám to tak žere. A k tomu podtáčení motoru - běžně jezdím do 2000, ale i 1600 otáček.. -
« Re: Re: Spotreba
Mam najeto 18.000 - zajizdeni jsem nijak zvlast neresil, jen jsem nejezdil ze zacatku dlouho stejnou rychlosti, jak mi rekli v Nissanu. Ty mas ten starsi motor nebo ten novejsi? Ja mam tech 72Kw - nemuze to byt tim? Mam rok vyroby 2004. Sest litru bych z toho nedostal, ani kdybych se zblaznil a kdyz jedu po dalnici 160, tak to tam tece hrozne. Mam s tim problem od zacatku, ale myslel sem, ze se to upravi. Leju tam benzin prevazne od OMV, zadne s... tak nevim. Na druhou stranu to neni zase tak strasny, abych s tim sel do servisu. Ty mas palubni pocitac? -
« Re: Spotreba
To fakt nechapu jak jezdis. S almarou jsem se nikdy pres 8.5 nedostal a to jsem jezdil takovy brutality jako 200km prakticky porad 180-190 tacho, a zbytek nadrze prakticky cmrndani po meste a tak. Standardne jezdim za 7-7.5 (30% mesto, 30 % dalnice, 40% mimo). Kdyz jsem se hodne snazil, tak mi vysla postreba na 6.1 (vsechny spotreby jsou na nadrz - prakticky porad beru do plna).
CO se tyce razeni - tak kdyz je to studeny, tak tech 3.5 je fakt maximum, v pripade zahratyho motoru nemam problem vyhanet usazeny pavouky vytacenim k cervenymu poli (muj oblibeny najezd na dalnici na 3ku - za 50 do 140). Bezne radim tak kolem 4 tisic.
Kolik mas vubec najeto a jak si to zajizdel? Ja budu mit za chvili 75 tisic ... -
« Spotreba
Ahojte, kdyz tu tak diskutujete o te spotrebe, poradte jak jezdit na co nejmensi spotrebu ve meste. Jak s otackama, razenim atd obecne. V mem pripade se jedna o benzinovou Almeru1,5 kde se mi fakt nedari se dostat pod 9 litru a technicaku je mestska spotreba snad 8,6. Rozjizdim se plynule, radim pri 3-3500 otacek, podrazuju pri dojizdeni. Diky M.
irij: Nevím co máš za motor, ale jestli je to nějaký čtyřválec s objemem dva litry a méně, tak tu řadící páku opravdu používej a netoč motor v oblastech jako je 1600 ot./1min. :-) Co se týče automatu, jsou to opravdu zbytečné výhrady. Dobrý automat dělá to, co TY chceš a to, k čemu TY dáš povel pravou nohou na plynu. Ty meze míry a prudkosti sešlápnutí plynu a reakcí převodovky na tyto podněty po chvíli praxe pochytíš a pak už si vesměs není na co stěžovat.