NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Rez na Almeře N16 rv 2000
Chlapiska zatím to tu jen pročítám, ovšem mám jeden problém. Dneska jsem zjistil, že na spodní části karosérie v místě napojení prahů na zadní blatník mám rezavý kus nosníku přivařeného ke karosérii (vapadá, že je tam už z výroby). Je to na obou stranách vozu. Setkal se někdo z majitelů Almery N16? Celý podvozek je nastříkunutý nějakým asfaltem už z výroby, ale prahy a tato část je jen nabarvená. Kdesi jsem četl, že by měl mít nissan pozinkovanou karosérii, jak je to s tím pozinkem? Vozidlo má najeto jen 40 000 tisíc.
Co s tím?
Nechat tak?
Nastříknout asfaltem?
Nabarvit?
Obrousit a nabarvit?
Díky za odpověd Tomáš -
« automat
2 irij:
Chlape, jak tady chces hodnotit automat a pritom jsi v tom nikdy nejel (viz 'Já jsem tedy s automatem nikdy nejel, ale mám radši, když si můžu volit vše sám a nic mi do toho "nekecá".) ??? Takovejch lidi uz jsem potkal fakt hodne a co vim, tak s tim bud za a) v 90% nikdy nejezdili, ale presto uz vsichni vedej, ze automat neni dobrej a odradit to rucne je proste nejlepsi a nebo za b) vzhledem k tomu, ze maj kvedlacku v aute uz tolik let, tak preci neni mozny, aby nejakej automat byl lepsi. Ale neber to ve zlym, jenom muj nazor ...
Souhlasim, co tady pise RedBaron - s dobrym automatem radis prakticky jenom plynem, s kvedlackou bych uz asi jezdit nemohl, respektive nechtel ... -
"-- skrytý --" 11.01.05 13:54
« Re: Ad charakter motoru...
U dvoulitrových motorů MMC byl ten zlom vždy velmi patrný: u starších motorů 8V byl v cca 4000 ot./min., u novějších 16V o trochu výše, tak ve 4500 ot./min. Pokud jde tvůj motor v režimu zrychlování "zcela plynule", hledal bych chybu, nejspíše v rozpadlých přepážkách baněk výfukového systému, event. dokonce v rozpadlém katalyzátoru. -
« Ad charakter motoru...
Takže pokud tomu rozumím, tak když dá "podlahu" ve 4000 tak to má něco provéct? Mě to teda zabere a jede bez nějaký efektů.
To sekvenční řazení jsem myslel "normální " převodovku do která nevede normální klacek, ale je na ní sekvenční nadstavba. -
"-- skrytý --" 11.01.05 10:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ad charakter motoru...
Ad "bouchnutí sazí": projevuje si při akceleraci, hlavně na "plný kotel".
Sekvenční řazení u automatu je sice prima, ale potřebují ho hlavně ne příliš povedené automaty na ne příliš povedených motorech (raději to nebudu blíže specifikovat...). Ale opravdu povedený automat s příslušně odladěným motorem se bez něho klidně obejde, resp. "chytrým" ovládáním plynu dosáhneš kýženého cíle snadněji, rychleji a efektivněji, než využitím sekvenčního řazení (až na zcela výjimečné případy extrémních situací typu zledovatělé serpentiny o velkém sklonu, které chceš jet "naplno", apod.). -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ad charakter motoru...
Teď jsem zapoměl, to bouchnutí sazí se projeví při nárůstu otáček, nebo při přidání plynu kolem těch 4000ot?
K těm automatům, asi by mě nebavilo mít nohu na plynu a jen kroutit volantem. Možná je to jen můj pocit, ale to by mě moc nebavilo, neměl bych z jízdy takový požitek. To bych raději bral sekvenční převodovku (né elektronickou) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Ad charakter motoru...
Těch 1600ot normálně nepoužívám, ono to ani moc nejde. Mám Mitsubishi Galant 2.0 U nás totiž ti blbci udělali malinkej kruháč a ono to jinak projet nejde. Je to krásný příklad toho, že když se dojde na minimální hodnoty dané normou, tak to stojí za ........ Normálně motor točím 2500-5000 (ale spíš víše, odtud také mých 11,5/100km) -
"-- skrytý --" 11.01.05 08:58
« Re: Re: Re: Re: Ad charakter motoru...
To RedBaron: A v tom to právě vězí! S automatem uděláš super rychl. průměr, ale jaksi "bez emocí", takže je vlastně potom ani nevyhledáváš, protože na ně při jakémkoli tempu vlastně nedosáhneš. A tak Ti to prostě nestojí za riziko pokuty... (to jen k onomu "umravnění").
To irij: "Bouchnutí sazí" je jakési "připojení dalšího motoru" někde kolem 4000-4500 ot. min., tedy rozhodně ne v 1600, kdy se motor totálně udušený příliš prošlápnutým pedálem plynu začíná vzpamatovávat ze mdlob způsobených řidičem...
A ještě k automatu: Neznám nic lepšího, než je moderní automat zcela přesně a okamžitě reagující na pohyby pedálu plynu (za etalon v tomto směru považuji ten v Hondě Accord s motorem 2,4). -
« Re: Re: Re: Ad charakter motoru...
Mitsi: Mě moc do předpisových mezí neumravňuje, v sobotu ráno díky minimálnímu provozu jsem dělal ČB-Ruzyně dost pod dvě hodiny jako za starých časů a zřejmě opět díky minimálnímu provozu na mě na Shellce u letiště, kde jsem natankoval plnou za jásotu z pro Jihočecha nepředstavitelné ceny 22.90 Kč za litr Naturalu 95, vybafnul z palubáku průměr spotřeby 10.5 , tak jsem prostě nechápal jak je to možné, protože když jsem se umravnil pod 140 tak k tomu musel být opravdu pádný důvod, například mlha, opravdu nepříjemně se lesknoucí zjevně namrzlý most s hrby nebo podezřele debilní místo, jakým je křižovatka na vrchu kopečka nad Chlaponicemi u Písku, kde bezpečně odbočit prostě nejde. Nutno říci, že moje drahá toto tempo, kdy jsem v plném soustředění a celou cestu nedám obě ruce z volantu, moc dobře nenese a po příjezdu byla zelená až běda. :roll:
irij: Nevím co máš za motor, ale jestli je to nějaký čtyřválec s objemem dva litry a méně, tak tu řadící páku opravdu používej a netoč motor v oblastech jako je 1600 ot./1min. :-) Co se týče automatu, jsou to opravdu zbytečné výhrady. Dobrý automat dělá to, co TY chceš a to, k čemu TY dáš povel pravou nohou na plynu. Ty meze míry a prudkosti sešlápnutí plynu a reakcí převodovky na tyto podněty po chvíli praxe pochytíš a pak už si vesměs není na co stěžovat. -
« Re: Re: Re: Ad charakter motoru...
Já jsem tedy s automatem nikdy nejel, ale mám radši, když si můžu volit vše sám a nic mi do toho "nekecá". Možná jsem vedle, ale v tomhle směru zkušenosti nemám.
To bouchnutí sazí je co? Mě to často při přidání plynu tak kolem 1600ot (např při výjezdu z kruháče) škytne a pak už to zabere a jede. To je ono? Ten motor z toho dostává vcelku štos. -
"-- skrytý --" 10.01.05 21:24
« Re: Re: Ad charakter motoru...
To RedBaron: Opět mi nezbývá, než s Tebou zcela souhlasit. Ano, pro kombinaci s automatem je zřejmě "bezcharakterní motor" lepší. A to s rychlostí podřazení při kick-downu rovněž na 100% potvrzuji. Jenže mne auto s automatem dokáže vždy "umravnit do předpisových mezí" a já se (stále ještě) občas rád svezu pro "sportovní pocit", nikoli pro "nejlepší čas na kolo". Předpokládám, že víš, jak to myslím. -
« Re: Ad charakter motoru...
Mitsi: Ano, to je ten rozdíl "charakterní" a "bezcharakterní" motor a je to i tajemství, proč v testech "bezcharakterní" Porsche 911 turbo jezdí shodné časy za 14 litrů na sto a proč "charakterní" F360 Modena aby mu stačila, žere ve stejném režimu 19. Můj motor je zřejmě bezcharakterní, nikdy u něj nebouchaj saze a má lineární postupně se zvyšující zátah až k 6000 otáček, který potom směrem k maximálním 6400 otáčkám pozvolna opadá. A já jsem tomu vcelku rád, protože se umí dobře chovat v pásmu 1500 - 2500 otáček i nahoře, což je na cestování ideální. Já totiž nemám moc rád když bouchaj ty saze - u turbodieselů od VW, většiny benzínových turbomotorů, maloobjemových motorů točících skoro 8000 otáček atd. Člověk v TDI se mě dokáže držet, ale bohužel jen přesně v tom rozsahu "bouchnutí sazí". To, že mému motoru potom ještě zbývají 3000 otáček, během kterých ho plynule narůstající akcelerací na stávající rychlost naprosto smete, zatímco on si bude hrát s řadící pákou a kopanci od turba někde vzadu, to se mi právě líbí. Asi jsi to správně nazval a já se přistihl, jak preferuji bezcharakterní motory, protože když sednu do nějaké osmnáctky nebo dvoulitru a mám kvedlat s pákou, poslouchat řev naprosto nesmyslného a uchu nelahodícího čtyřválcového motoru, který musím týrat, aby ze sebe vydal to základní, co od motoru chci, tak jsem poměrně nešťastný. V poslední době jsem to pozoroval nejednou.
S automatem taky nemám jediný problém, když potřebuju předjíždět, tak v režimu sport nepodřadí žádný manuálista rychleji z pětky na dvojku tak rychle jako kickdown a když kor chci, tak si zamknu řazení max. do trojky (která odřazuje ve 170) a motor je vždy připraven ve správných otáčkách, jenom zatáhnout a zmizet. -
« Re: Ad charakter motoru...
Tak se mi zdá, že sis zřejmě spletll auto a každý se tu bavíme o nějakém jiném motoru. Protože jinak bys o tom nemohl napsat, že jede zhruba stejně při lechtání jako při plném plynu.
QX: Tak to máš naprostou pravdu, jsem za blbce. Většinou se na mě tlačí ti z Feliciama a Favoritama, protože předjet mě nemůžou. Ale nejhorší na tom je, že mě běžně předjíždějí v obci přes plnou čáru, na přechodech a ještě na mě troubí.
K tomu výkonu motoru bych řekl, že jsem si taky nevšiml, že by mu docházel dech ve vyšších otáčkách. Zvuk je super. A přesně jak píšeš o ožití, tak mi to taky tak přijde. Když to polechtám do tři 3 tisíc a pak dám plný plyn, přijde mi, jako bych odpálil dynamit.
K Legendu řeknu taky svoje. V žádném případě není tak sportovní jako Maxima. Nemá ani takové zrychlení. A navíc žere jak kráva. -
« Bez nadpisu
Ze by motoru v Maxime chybel vykon ve vyssich otackach, tak to vazne nepozoruju. Kdyz s tim clovek jezdi normalne, tak ani nevi co tam ma (A/T), ale kdyz to proslapnu, tak je nejen vyrazna zvukova kulisa, ale motor uplne ozije (nad cca 3500rpm) a jak tady nekdo poznamenal dole (ackoliv v souvislosti s necim jinym) 'jede to jako kurwa'. Nemam pocit, ze to je motor bez charakteru - normalne se chova jako beranek, ale ... -
matuS 07.01.05 17:20
« Re: Ad charakter motoru...
zo skusenosti mozem dat na tieto 2 druhy motorov priklady: ten bezcharakterny je urcite ten v trojliter v C5, od 2000 az po 6000 ma takmer vodorovnu priamku kr.momentu, vykon pada uz pred cut-outom cca6500ot (auto nema ociachovany redline) takze v otackach vedne.
spotreba od 9mimo mesta s lahkou nohou po 15 v meste preteky...
charakterny motor - 2.5 v6 v alfe 166. Pod 3500ot to moc neslo, potom to chytili tie sadze a islo to ako *.
vysledok - nepouzitelny motor s automatom. automat radil pri 2500ot, cize to auto bolo mdle so spotrebou 17l (mesto). Pri manualnom radeni rychlosti ta ista spotreba, akurat to islo krasne svizne...
takze ja preferujem ten bezcharakterny motor. oni su totiz rovnako rychle, akurat ten bezcharakterny to nedava najavo...a menej zere -
"-- skrytý --" 07.01.05 13:53
« Ad charakter motoru...
Motor "bez charakteru":
- jede dobře/svižně, i když se to jen tak piánko lechtá, ovšem při "plném kotli" nejede už o moc lépe/více (minimální rozdíl v odezvě motoru na potřeby řidiče, resp. na zacházení s plynem);
- "nechá si hodně líbit" (neprotestuje) v nízkých otáčkách, zato se nerad vytáčí do červeného a dlouhodobý pobyt těsně u červeného pole mu rovněž příliš nesvědčí (subjektivně má člověk pocit, že ho zbytečně trápí);
- absence efektu "bouchnutí sazí" někde kolem 4-4,5 tis. ot./min. (jakoby člověk přiřadil/připojil další motor);
- malý rozdíl mezi min. a max. průměrnou spotřebou, tj. malý rozdíl ve spotřebě v závislosti na stylu jízdy.
Motor "s charakterem":
- obrovský rozdíl v odezvě motoru "při lechtání plynu" a při "plném kotli";
- pod určitou úrovní otáček (např. 2000) odmítá spolupracovat a zřetelně protestuje při podtáčení (odtud i vyšší hodnota min. průměrné spotřeby), naopak se velmi ochotně vytáčí "hodně do červeného" (vím, u automatu to člověk těžko zjistí...) a v otáčkách těsně pod červeným si vyloženě libuje, zvláště při dlouhodobé jízdě tímto stylem;
- efekt "bouchnutí sazí" je výrazný, motor víceméně "není spokojený", pokud nejede alespoň nad otáčkami, kdy se tento efekt dostavuje;
- propastný rozdíl mezi min. a max. průměrnou spotřebou podle stylu jízdy.
Stačí?