NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: primera p10 vs p11
Jsem na tom obdobně jako krupi. Měl jsem P10, r.v.90, takže jedna z prvních,sedana, taktéž 1,6 s el. karbecem, spotřebu jsem měl do 7l. Na to auto dodnes velmi rád vzpomínám, perfektní podvozek, zpracování, na svou dobu propracovaný interiér s promyšlenými detaily a při celkem kompaktních rozměrech velký vnitřní prostor a hlavně spolehlivost. Občas ji potkávám, po diskusi s novým majitelem jsem nestačil zírat, já ji prodával s 95tis. km, dnes má najeto 250tis km a kromě spotřebního materiálu jako jsou brzdy, olej, filtry, tak byl měněn jen jednou výfuk, manžety předních poloos a zgenerálkovaný startér. Auto vypadá pořád skvěle. Přes 1,5 roku zkušeností s Almerou N15 1,6 SR, která v některých detailech za P10 zaostávala, spotřeba v průměru okolo 7,5-7,8, jsem se opět vrátil k Primeře, mám P11 144-již ta zakulacená "šikmoočka",1,8, 5dv. rok 2000. Jízdníma vlastnostma je to pořád Nissan (narozdíl od P12), prostornost výborná, výbava a bezpečnostní prvky taktéž, spotřeba mezi tou Almerou a Primerou P10.Dle mého názoru je ta 1,8 nejlepši v poměru výkon x spotřeba, max. krouťák při 2800, po vytočení nad 4000 a přenastavení vač. hřídelů je zátah dostatečný, výhoda x nevýhoda dlouhé zpřevodování, dvojka 90km/h, na trojku bez problémů 140km/h. P10 však na mě působila jízdníma vlastnostma možná ještě o krapánek jistěji, možná subjektivní vnímání díky nižšimu posazu v P10,možná díky lepším sedadlům P10, stejně tak zpracování interiéru, kde díky jednodílné přístrojovce v P10 nebyli slyšet žádné pazvuky ani před 100tis naj. km. Jinak co se týče spolehlivosti nemůžu si ani na jednoho Nissana stěžovat, v P10 jsem měnil jen olej, filtry a brzdy, V Almeře jen olej a filtry (najel jsem s ní 50tis km), v P11 zatím totéž, jen se mi teď po 60tis najetých km začalo ozývat zřejmě pravé horní rameno, což dle diskuse na pandoře je zřejmě nemoc Primer. Kdybych měl volit znovu, volil bych asi stejně, zvyklalaby mě asi jen nabídka P11 144 2,0 M-CVT. -
"-- skrytý --" 22.06.05 16:18
« Re: primera p10 vs p11
To se těžko radí.Záleží na tom,kolik do ní hodláš investovat.P11ku už můžeš koupit docela levně (asi od 90.000kč),ale je velká pravděpodobnost,že bude zase bouraná nebo bude mít najeto víc než vykazuje tachometr.Ty P11ky který mají jasnej původ a poctivě vedenou servisní knížku jsou podstatně dražší.Měl jsem P10 sedan 1.6 (66kw) s elektronickým karburátorem a spotřeba se pohybovala kolem 8.5l/100km (většinou kratší jízdy ve městě).Teď mám P11 2.0GT (110kw) a zatím mi palubní PC ukazuje 8l/100km.Ještě jsem to nezkoušel počítat sám,ale někdo tvrdí,že počítač v Primerách ukazuje až o litr menší spotřebu než je skutečná.Takže to beru tak,že jezdím zhruba za 9l/100km a ani to mi na tenhle motor nepřipadá tak strašný.S dieslem osobní zkušenost nemám,ale podle toho co čtu,tak je ten turbodiesel v P11kách docela línej a ani není moc úspornej.Když se podíváš na nabídku autobazarů,tak je tam těch turbodieslů na prodej nejvíc,takže je možný,že se jich lidi prostě zbavujou a volí nějakej modernější motor.P11ka už na tom bude určitě líp s bezpečností,ale je fakt,že v komfortu a pohodlí zase moc velkej rozdíl mezi P10 a P11 nepociťuju.Taky mi připadá (to ale může být jen můj dojem),že ta P10 byla taková bytelnější ( jak plechařina,tak interiér).Proti ní na mě P11 působí trochu víc chatrně.
Moc jsem Ti asi ve výběru nepomohl,ale aspoň máš další názor k posouzení. -
« primera p10 vs p11
potrebuju poradit: mam p10 v kombiku, diesel 93 a chci jinou (primeru), tahle trochu hnije (prahy) a dodatecne jsem zjistil ze jsem ji koupil bouranou (potize s geometrii, atd.), ma smyl koupit rovnou p 11 nebo to nestoji za to a staci nebo je lepsi zustat u nejake p10 z 96-97; jak je to se spotrebou u benzinu? predem diky za rady, Vlada -
« Problém s Almerou 1.5 (r.v.2001)
Zdravim nissanistov a poprosím o nejake nápady alebo riešenia s problémom, ktorý sa vyskytol u kamošovej Almery 1,5 66 kW, r.v. 2001, najazdených cca 47 000 km.
Problém, ktorý sa objavil asi pred dvomi mesiacmi, spočíva v tom, že ta jeho Almerka mu pri pridávaní plynu skoro v celom rozmedzí otáčok seká (trhá, cuká) pri pridávaní a aj počas jazdy pri konštantných otáčkach. A to pri studenom aj zohriatom motore.
Najprv skúsil vymeniť sviečky a vzduchový filter, ale nepomohlo.
Potom s tým bol v autorizovanom servise v Trnave, kde mu povedali, ze to je zaseknuté plynové lanko, čo však nebolo. Potom šiel do servisu Nissana v Bratislave, kde to napichli na diagnostiku a zistli, že to budú zlé rozvody alebo katal. Oprava rozvodov cca 35 tis. Sk. To sa mu nezdalo pri takom počte najazdených km, tak s tým šiel do bežného súkromného servisu, kde mu dnes povedali, že lambda sonda, škrtiaca klapka, prívod paliva, katalyzátor,rozvody je ok a po motorickej stránke je tiež všetko OK a nevedia, kde je chyba.
Osobne si myslím, že problém by mohol byť niekde v nasávaní vzduchu do motora alebo porucha riadiacej jednotky (čo by ale diagnostika ukázala).
Ak ste mali nejakú skúsenosť s takýmto problémom, budem vďačný za rady. THX -
"-- skrytý --" 06.06.05 16:22
« Re:
Tak mám Nissánka zase ready. Chybička vznikla při instalaci zámku převodovky. Odstranili a je to O.K. Ty světla se mi taky mlžili jak to bylo nové ale po pár týdnech se vlhkost vytratila. Teď o víkendu jsem někam jel, liják jak sviňa a musím zaklepat, nemlží se. Ale prý ty světla už kvůli tomu někomu měnili řelk mi šéf servisu.... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re:zatékání do Primery P11
2 krupi:
Jo jo, už se pandora rozeběhla, což jsem zjistil právě teď. Předpokládám, že se tam během dneška zaregistruju a až zjistím jak se tam co ovládá (třeba kýžené vkládání foto), tak tam hned pár foteček lupnu. A rozhodně se nebudu zlobit, když bych tam našel obrázky i Tvého GT :) -
« Re:
Zdravím, a k tvým zkušenostem s Almerou - lze poznamenat, že musíš být pěkný smolař, protože já jsem novozu almeru 1,5 koupil v r. 2001 a kromě vrzajícího levého okna (už se usadilo)a pazvuků kolem palubní desky (clony větracích otvorů) - pouze do ní leju benzín (jo a preventivní výměna čidel - v rámci velké akce + 2x žárovka). Toto je v souladu se zkušenostmi jiných v uplynulých letech an tomto serveru (i v souladu se statistikami poruch po 1, 3 , 5 letech). A. -
« Re: Re: Re: Re:zatékání do Primery P11
Paráda, díky za tip, hodím tam oko a snad i nějaký fotečky, jelikož i mě by zajímalo co všechno byl standart v GT a co je v TopSport navíc (je-li vůbec něco). S tím palubákem jsi mi nasadil brouka, jelikož doposud jsem mu slepě důvěřoval :-) ...no pro jistotu si přečtu tu diskusku na pandoře :))) I když je fakt, že ten dlouhodobej průměr mám ověřenej stylem prázdná/plná nádrž, takže ten se mi opravdu pohybuje 8,2-8,4l/100km, ale na jednotlivý trasy jsem se nechal příjemně masírovat údaji z palubáku.
Jinak myslím, že tím rozebráním nicmoc nezkazim (teda pokud se mi něco nevymkne ... ), alespoň si to tam omrknu. -
"-- skrytý --" 05.06.05 20:34
« Re: Re: Re:zatékání do Primery P11
to Krystof : Jen doufám,že je to u P11 fakt stejný jako u P10. Abys to nerozebíral zbytečně! Sundat ten černej kryt pod čelním sklem je (aspoň u P10) docela pakárna,já jsem to kdysi dělal,mimochodem ze stejnýho důvodu.Taky mi tam při dešti teklo.Jen místo novýho těsnění jsem použil trochu ,medvědího *, a fungovalo to taky.
Jinak se zkus mrknout na [odkaz] .Tam najdeš dost zajímavých informací o Primerách.Je to několik dní,co se tam zrovna řešil přílišný optimismus palubního počítače při vypočítávání průměrné spotřeby.Podle zkušeností majitelů údajně kecá o 0,5 až 1 litr. Bylo by super,kdybys tam rovnou mohl dát taky nějakou fotku Tvýho Gétéčka.Protože sám teď mám P11GT z roku 97,jsem docela zvědavej nakolik je odlišná Tvoje verze TopSport. -
« Re: Re:zatékání do Primery P11
Tak jsem se kapánek na čas odmlčel, nicméně velmi děkuji krupimu za článek resp. radu v něm! Zatím jsem skončil na tom, že se mi nepodařilo sundat stěrače(po odšroubování matic nejdou zkrátka dál sundat), ale zkoušel jsem to jen v kvapu, takže už se těšim až budu mít pořádnou porci času a operaci, tentokrát snad již úspěšně, dokončim. I když je fakt, že od těch průtrží mračen se už problém neopakoval, ale je evidentní, že nějaký těsnění zkrátka opravdu netěsní tak, jak by mělo, takže se na to ještě mrknu. taky jsem už zakoupil klasickou poradní knihu "Jak na to" o Primerách a zdá se mi velmi pěkně zpracovaná, ačkoliv bych některé kapitoly snesl ještě detailnější, ale to by pak z toho byla bezmála bible:-)
Jinak budu vděčný za každý přímý odkaz na podobně orientované stránky (zahraniční i naše) o Nissanech a Primerách P11 zejména!
Jen tak pro úplnost uvádím, že moje Primerka je taktéž 2.0l GT, akční verze TopSport, před necelými třemi měsíci dotažená z Německa. Zatím jsem najel 3500km a jsem max. spokojenej, obzvlášť s až nečekaně příznivou spotřebou. Pro ilustraci 160km na Vysočinu (20km dálnice, pak skrz celou Prahu, dalších 60km dálnice a zbytek okresky) se zapnutou klima ve třech lidech s 3/4 vytíženým kufrem za 7,1l/100km a to pořád na dálnici v levym pruhu a při předjíždění na okreskách s vytáčením motoru několikrát až do červenýho pole.....Dlouhodobý průměr s tím, že celý pracovní týden jezdím převážně po středně velkém městě a kousek za něj do práce(tzn, cca 18km denně) a následně pravidelná víkendová jízda směr zmiňovaná Vysočina, občas Brno atd. činí 8,2l/100km. Nevídáno, neslýcháno ...:-))) Vzhledem k tomu, že jsem uvažoval i o Almeře 1,6, jsem nakonec rád, že jsem narazil na tuhle Primerku a po svezení v ní se nechal definitivně zlomit.
Nissanistům ZDAR! -
"-- skrytý --" 05.06.05 00:25
« Oprava převodovky
Co si o tom myslíte??? Když mi budou muset v nové Almeře, nemám ji ani měsíc rozebrat převodovku kvůli hlučnému ložisku, nemám trvat na celé nové převodovce??? Myslím si že mechoš v servisu to nikdy nedá dohromady jako z fabriky, no možná mu křivdím, třeba to složí dobře, ale přece jenom je to nové auto a rozkuchat převodovku mi připadá celkem vážná záležitost... no ve finále doufám ten pazvuk bude dělat zámek převodovky který před tím budou muset sundat aby ho vyloučili jako možnou závadu... :roll: -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nissan Primera - zkusenosti
To kall: Jestli Tě mohu poprosit, až se někdy dostaneš do toho servisu, přeji Ti, aby to bylo max. kvůli garanční prohlídce, zeptej se co měnili.
To briza: No ja to spíš odhaduje na táhla stabilizátorů, nevím, ale každopádně si to vyměním sám, díly koupím u Nippartsu, originál dodavatel do prvovýroby za druhovýrobní cenu + geometrie.