NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Primera
Posledni auto od jara 98 mam Primeru 2,0, mohu ji srovnavat s Oplem Omegou, Vectrou, BMW 525 a Audi 80, ktery jsem mel predtim. Mimo BMW se zadny z tech aut Primce ani nepriblizilo! Ten podvozek /spolu s dobrejma gumama/ proste nema chybu v tyhle cenovy kategorii. Jezdim hlavne po Praze /spotreba s klimatizaci az 11, bez 10/ a poto Praha - Mnichov /spotreba pod 9/ ovsem pokud jedu pianko do 180. Kdyz jsem jednou vecer pospichal z Mnichova domu nasadil jsem na dalnici "cihlu" na plyn a pod 200 jsem sel jenom quli tem, co vcas neuhli do pravyho pruhu. Vysledek - prum. rychlost /na dalnici/ 176, spotreba 13,4, max. rychlost - nevim, rucicka zarazena na konci tachometru. Jinak mam pouze vyhradu k vykonu, k tomu podvozku by byl lepsi 2,5 ci 3,0 litr, nemyslite? Petr -
« Re: Almera ??
Je to božský auto. Pětidveřový hatchback má sice dost blbě přístupný kufr a moc odkládacích schránek uvnitř nenajdeš, ale jezdí fantasticky. Že je pod kapotou 1.4 a ne dvoulitr poznáš jen u naloženýho auta a při předjíždění, kde musíš pořádně podřadit. Když točíš tak do 3500, není motor skoro slyšet a na rozdíl od Primery není slyšet ani když běží topení na první dvě čárky, to auto je prostě tichý. Perfektní je i zadní náprava, kterou už po letech konečně začínaj montovat i do evropských aut (multi-link), Almera není v zatáčkách vůbec k utržení. A hlavně - na zadní místo si může pohodlně sednout i normální člověk, nejen beznohej trpajzlik, jako do Octavie.
Stojí za vyzkoušení, stejně dobrý auto jiný značky vyjde na dvojnásobek. Ale je nutné se s tím svézt a kroutit volantem, jinak poznáš... -
« Re: Nissan Primera - zkusenosti
Jenom k te maximalce - na dalnici Pha - Hradec se mi u dvoulitrové Primery (97, 60.000 najeto) opřela ručička techometru o zarážku, tedy někde na 230 - 235 km/h. A když jsem to byl reklamovat v servisu, že tachometr určitě špatně ukazuje, naměřili na stolici Na Jarově (u VW) odchylku tachometru 3 %, takže okolo 220 to fakt jelo. Úplně hladce, skvěle sedí, bez nějakých trablů.
Vozil jsem se už i novým BMW 5 a nejnovější 3, a můžu potvrdit, že je to stejný pocit. Rozdíl je jen v luxusu a propast je v ceně. Jestli jsem se dobře díval, tak teď dává Nissan Primeru 1,6 s rokem výroby 98 už za 413.000, a to je třeba cena nové Astry 1.4 s žebráckou výbavou a nesrovnatelnýma vlastnostma. -
"-- skrytý --" 07.01.99 09:01
« Re: Nissan Primera - zkusenosti
Ponekud jsem se vanocne odmlcel a ted ti tedy odpovim. Co se tyce servisu-je dobre si obvolat nekolik servisu a informovat se, jak dlouho jim prohlidka trva a kolik chtej za hodinu. Ja na toto prisel pozde, az kdyz mi ty k...y nacinkaly 6 hodin prace po asi 350 bez DPH. Auto tam bylo 5 hodin, ptam se kolik lidi na tom delalo nejdriv jeden, pak dva pak zavolali technika, ten rek ze on sam s ucednikem, ktereho neplatim. V tech 6 hodinach se nechali zaplatit i zarucni prace(vymena ramene-1,5 h) apod. Tabulky s normama na velkou prohlidku nechteli ukazat, pak mi tvrdili, ze meni svicky (mluvime o 4 valci, pozor) 1 hodinu, kontroluji vyfukove potrubi 1 hodinu apod. Dalsi peripetie nema cenu vykladat, proste jsem se s nima navzdy rozloucil. Posleze jsem brnknul ke konkurenci a ejhle - za 2 -3 hodky je to po 270 bez DPH hotovy. Celkem slusnej rozdil. Co se tyce spolehlivosti - na jednicku prakticky se nestalo, ze by se neco vysralo a auto nejelo. Ani na kostkach v nem nic neklepe (uplne posledni - rocnik 98 by mel mit vylepseny ramena uz bez problemu). Ty moje po vymene uz taky perfektne drzej. Takze neidentifikovatelny klepani a vrzani plastu neexistuje. A to nejlepsi nakonec. Svezeni bez komentaru-supr. Zespoda je motor trchu linejsi -kdyz se dostane pres 3500 otacek tak chytne silu a sympaticky zvuk a nadherne tahne az k omezovaci 6900 ot/min. Je to prasarna, ale na dvojku jde do 100kmh, trojku 150 kmh, maximum co jsem s nim jel ukazoval 220 kmh na nasi dalnici. Pro razantni jizdu v kopcich a zatackach bych doporucil aspon 195 nebo radsi 205 gumy. Mas - li jeste otazku(y) rad zodpovim. Cau. -
« Re: to smival Nissan Primera - zkusenosti
Jasně nemá smysl furiantsky polemizovat.325td jsem řídil a jede skvěle nicméně pocity z akcelerace či jízdních vlastností byly podobné jako u Primery.Jistě jsou zde nuance dané předním či zadním náhonem.Skvělé jízdní vlastnosti Primery podobně jako u BMW jsou asi dány tím, že obě firmy ctí zásadu- podvozek rychlejší než motor.Vtip je v tom že s Primerou si podobný zážitek dopřeješ za poloviční peníz. -
« Nissan vs BMW ... chudáci Germáni
Moje osobní zkušenost je postavena na "závodění" mojeho Nissana (Maxima 3.0V6 US version) a BMW 525, řízený Germánem - cca 25 let- a vyloženě měl chuť závodit ... takže co se týká zatáček, všimněte si, jak má Nissan řešený silentbloky na nápravách, díky nim tlumí rázy ve všech směrech a proto sedí jako přibitý -faktem je, že je třeba tyto silentbloky vyměnit cca po 80.000 Km, ale při ceně asi 350Kč za kus to není taková hrůza -, doporučuju stránku tuším přímo www.nissan.cz, pokec o nápravách ... tak ten Bavor, i když mám tuto značku rád, se mě při stoupání do prudkého kopečka - na tachoši cca lehkých 150km/h- úplně pustil a na rovince už to nedotáhl i když se se mnou honil dalších asi 200 km ... kdo to zná mezi Opavou a Ostravou, tak Hrabyňský kopec je lahůdka pro silný motor ... pro neznalé se škodovkou, Fazolem a Filckou (1.3) se tam jezdí tak maximálně 80km a to tam mají všichni trojku nebo dvojku a v očích smrt ... -
« Re: to smival Nissan Primera - zkusenosti
Zacina se mi to auto cim dal vic libit.....
No i kdyz nevim jaks to myslel s tim antiBMW? Jel sem v minulem modelu 325 tds a co to auto dokaze v zatackach je supr. Proste sedi jak prilepene a proti strate adheze je tam ASR. No nemyslim ze v primere muzes bmw jen pokynout diky lepsimu podvozku. V nissanu sem nejel a nedokazu posoudit ale jestli dokaze na ceste to co bmw tak teda klobouk dolu.....
Jo a jak sem pochopil tak UH znamena ze si s hradista. Ja mimochodem taky.....:-)
Caues
-
« Re: to smival Nissan Primera - zkusenosti
Jak je to se spotřebou GT nevím ale nemyslím že to bude o moc více.Jinak GT je pokud vím perfektní "antiBMW".Sám lituji že jsem ji nevzal. Starší Primera má na střední a delší tratě spotřebu stejnou. Ve městě veme o něco více.Jinak v Chřibech se ti i s klasickým 2l může ve třídě rovat BMW, ale jak se změní adheze tak mu jen pokyneš. -
« to smival Nissan Primera - zkusenosti
To co pises me celkem zaujalo. To vypada jako celkem idealni auto. Ta spotreba je tak supr i u te starsi verze primery? Nevis nahodou jak je na tom ten starsi typ 2.0 GT? V primere sem este nejel a mam rad auta s dobrym ne moc mekkym podvozkem. A uh-brno za 7.4l? To je na dvoulitr perfektni....to mi zere ta moje patnactka.
Vzhledem ke chribskym kopcum je to bomba. Mimochodem tam je s autem s dobrym podvozkem supr svezeni. Skusil sem BMW a bylo to krasne.
Caues -
« Re: Nissan Primera - zkusenosti
Mám Primeru SE 2l.Je to již druhá kterou vllasním takže mohu srovnat starý a nový typ. Oba excelentní jízdní vlastnosti.V zatáčkovitém kopcovitém terénu je možno předjet téměř cokoliv.Starší typ měl o něco pružnější motor, nový má o 15 koní více, které je cítit nad 3000 ot. Nový má lepší brzdy - přední odvětrané kotouče jsou poznat.U staré verze bylo nutno po cca 45 tis. stočit kotouče.To sedá udělat 2x.Starý typ potřeboval vyměnit krátké ramena na zadní nápravě (1500kč) v intervalu jako stáčet kotouče.Toto je u nové verze konstrukčně vyřešeno. Spotřeba je velmi příznivá.Nikdy jsem se nedostal ani k 10 ti litrům.U nové mám palubní počítač, takže se spotřeba dá poměrně přesně sledovat.Každodenní cesty do práce většinou město kolem 9l.Svižná jízda př. UH-BRNO prům.kolem 80/hod za 7,5.Dovolenková trasa A-CH-F-D naložený využívajíc neomezení v D za 7,4.Je to ideální rodinný vůz nejlépe pro jedince se sportovním duchem, který umí využít vlastnosti-podvozek rychlejší než motor. -
« Re: 2,0 a 2,0 GT
Neporadím ti teď bohužel o motorech, ale na tvou otázku o spolehlivosti Nissanu řeknu dvě věci ... díval jsem se na autostránky o testování výskytu chyb na autech stejné třídy Nissan z toho vyšel nejlépe (Nissan Maxima-Infinity J30) a já sám mám Nissana a je to nejspolehlivější auto co jsem zatím měl -
« Re: Nissan Primera - zkusenosti
Jeste dotazy k udrzbe. Mas za sebou minimalne 2 servisni kontroly, jednu mensi a asi jednu vetsi. Na kolik to asi vyjde. co vsechno do standardni udrzby pocitaji. Fakt je, ze v salonu nic nereknou. Jenom to, ze se plati udrzba, spotrebak (brzdove desticky apod) a jinak je to na zaruku.