NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Picard
Zdar,predstav si, ze tam mas motor 1.3 55 kw,tak to je teda zivoucky auticko.Casto zavodim se skodovkarema,ktery si mysli kdovi co maj a pak se ukaze!V papirech ma nejvyssi rychlost 170km,ale urcite by to jelo i vic,no to jsem uz nezkousel.Jinak pohoda,ono to zvenci vypada maly,ale uvnitr je to celkem prostorny {ve sve tride},spokojenost jako kazdej,kdo si koupil Nissan. -
« Re: Picard
Ahoj, no já mám Micru 99 1.0 16V, je to docela i živé auto,ale spotřebu jsem pod 6,0 litrů ještě nedostal a to je na 1000 cm3 docela i dost!ne?A to jezdím docela i slušně.
Jako jinak si nemůžu stěžovat, je to fakt dobrý a prostorný auto. A to vím co říkám, protože měřím 203 cm a "bez problémů" se za volant vejdu!sice kámoši se mi smějí, že prý můžu zapínat blinkry a stěrače koleny,ale já si stejně myslím ,že je to suprové auto!
No a jak se jezdí tobě?
-
« Re: Dotaz
Power má naprostou pravdu že budeš měnit jen benzín.Almera má víceprvkové zavěšení jen na zadní nápravě a je zcela bez problémů. Primera je má i vepředu a to je to, co na našich silnicích prý častěji odchází, ale to by musel potvrdit někdo z primeristů.Řekl bych,že Almera má podvozek optimálně vyladěný,není to nic tvrdýho jako např. Focus,který se taky s velkou slávou chlubí víceprvkovým zavěšením ( Nissan je používá už aspoň šest let).
Tady máš popis toho zavěšení
Zadní náprava multi-link
Na mimořádném jízdním komfortu nových modelů Nissan na cestách se špatným povrchem, na vynikající stabilitě ve vysoké rychlosti i v zatáčkách se podstatným způsobem podepisuje
jedinečná víceprvková náprava Nissan multi-link.Pro zadní nápravu Nissan multi-link je typické:
- přesné vedení kol bez nežádoucího odklánění v zatáčkách, tj. výrazné zlepšení stability vozu a zlepšení přenosu záběru
- malé vnější rozměry a nízká hmotnost, které nechávají více prostoru pro cestující vzadu i pro zavazadla
Tento systém se prvně objevil u luxusní vlajkové lodi Nissan Maxima QX, posléze dostal stejnou zadní nápravu i rodinný Nissan Almera a špičkový vůz střední třídy Nissan Primera. Víceprvková náprava multi-link splňuje lépe než jakýkoli jiný současný sériový systém dynamické požadavky přesného vedení kol. Vyniká nízkou hmotností, nízkým třením, znamenitým potlačením vibrací a hluku přenášených z vozovky a mimořádnou prostorovou účinností.
Různé existující konstrukce odpružení uspokojí vždy jen část těchto požadavků, pouze systém multi-link uspokojuje všechny. Například systém dvojitých ramen je těžký, drahý a náročný na prostor a přitom dovoluje nežádoucí odklánění kola při absorbování rázů během naklánění karosérie. Jednoduchý torzní nosník (dosud běžně užívaný u mnoha konkurenčních vozů) je prostorově, hmotnostně a cenově efektivní, avšak na úkor stability při přímé jízdě a zatáčení na nerovném povrchu. A přidání konvenčního příčného torzního nosníku (obvykle Panhardské tyče) dovoluje stranový náklon pneumatik vůči karoserií při propružení. Může tak vést k rozdílnému chování při zatáčení vlevo nebo vpravo následkem takzvaného "zdvihacího efektu".
U automobilů Nissan zajišťuje unikátní zavěšení multi-link nejlepší vlastnosti torzního nosníku, z něhož konstrukčně vychází. Vyhýbá se přitom neshodám ve stranovém chování Panhardských tyčí využitím originálního spojení typu Scott-Russell.Podobně jako u normálního odpružení s torzním nosníkem používá ke spojení zadních kol ocelový nosník průřezu převráceného U (velice tuhého na ohyb, avšak měkkého na kroucení).Nosník je podélně zachycen párem relativně lehkých vodicích ramen a na svých vnějších koncích připevněn vinutými pružinami s tlumiči. Avšak místo kroucené Panhardské tyče,normálně připevněné jedním koncem na skeletu karosérie a druhým k torznímu nosníku, používá náprava multi-link kompozitový prvek typu Scott-Russell, který zabezpečí příčné zajištění.Pozitivní ovládání pro stabilitu a pohodlíMechanismus Scott-Russell zahrnuje příčné rameno a řídicí tyč. Podobně jako Panhardská tyč připojuje příčné rameno torzní nosník ke skeletu karosérie. Zabezpečuje příčné upevnění, což umožňuje, aby vlečená ramena byla co nejštíhlejší. Na rozdíl od Panhardské tyče se příčné rameno vozu neotáčí v pevném bodu na zkrutném nosníku. Je připevněno přes speciální, vertikálně tuhé, avšak stranově poddajné pouzdro. Kratší řídicí tyč spojuje příčné rameno (zhruba ve středu jeho délky) a torzní nosník uvnitř vnějšího pouzdra. Když se osa torzního nosníku zvedá a klesá vzhledem ke karoserii, pracuje složené spojení jako Panhardská tyč. Jenže jelikož se příčné rameno na konci torzního nosníku může vůči nosníku pohybovat stranou, zabraňuje stranovým pohybům celé osy a zároveň zdvihání jednoduché Panhardské tyče.Zadní kola nissanů se tak vůči karoserii pohybují pouze vertikálně. Bez rozdílu mezi zatáčením vpravo nebo vlevo, přičemž spojení rovněž umožňuje velice malý pohyb mezi středem otáčení a těžištěm, když se náprava zvedá a klesá. Dokonce i při delším chodu odpružení,zajištěném pro některé modely kvůli zvýšení pohodlí. Jednoduše řečeno si Nissany udržují pneumatiky stále kolmo k silnici. Dokonce i během ostrého zatáčení s velkými úhly otáčení karosérie se zachovává maximální kontakt mezi pneumatikou a vozovkou ve prospěch záběru i citlivé reakce na řízení. Vše je dále zlepšeno promyšlenou konstrukcí pouzdra, dovolující přesné ovládání změn sbíhavosti zadního kola, což ještě zlepšuje stabilitu v zatáčkách.
-
« Re: Dotaz
Václav - díky za odpověď.Zajímalo by mě jak Almera snaší naše silnice , zvlašť její podvozek.Myslím,že zvlášť její zadní náprava,která má víceprvkové zavěšení(? - nebo se pletu a má jen Primera) musí dostávat na zdejších "polních cestách" pořádně zabrat.Dočetl jsem se zde také něco o stabilizátorech,že je dobré je překontrolovat,popř. preventivně vyměnit.
-
« Re: Dotaz
Je to těžké poradit na co si dát pozor při koupi Almery, tyhle vozy nemívají problémy.Já jí mám cca 2 roky zcela bez problémů a co znám lidi co jí taky vlasntněj,jsou na tom podobně.Snad jedině zavolat do nějakýho servisu Nissan a tam se zeptat.Při koupi novýho vozu dostaneš myslím tři brožury, jedna je popis vozu a jeho ovládání, druhá servisní a záruční knížka a ve třetí je tuším seznam všech evropských prodejců a servisů s mapkama.Seznam nejběžnějších závad se asi dnes už nedává k žádnému vozu,protože se předpokládá že když už se nějaká závada vyskytne,tak na to jsou určený servisy.Ani žádný nářadí nedostaneš,jen zvedák a snad náhradní sadu žárovek. -
« Dotaz
Zdravím všechny Nissanisty . Podle Nicku jste asi poznali , že nepatřím do vaší velké rodiny , ale chtěl bych to co nejdřív změnit . Proto bych se chtěl zeptat na co si dát speciálně pozor při koupi Nissanu Almera 1,4 - 1,6 popř 2,0 vše v benzinu a ročníku asi 94-96 . Zajímalo by mě , zda původní majitel , když kupoval automobil u českého dealera dostal nějaký manuál , nebo příručku s nejběžnějšími závadami a jak při nich postupovat ( u žigula něco takovýho bylo a dokonce i s katalogem ND ). Za případnou odpověď díky . -
« Re: AWY
Asi hovoříš o přední nápravě a silenblocích(soudím dle tebou udávané ceny).Já mám PRIMERU 92-ku a teď jsem je měnil. Pokud jsi výměnu ještě neprovedl, tak se připrav na výměnu obou ramen - jedno vyměnit nestačí. Samostatně se silenbloky (dle dodavatelů na SM )sehnat nedají. Jedno rameno(ND) přijde na cca 5 300Kč včetně DPH (NISSAN NJ). Pokud jsi je ještě neměnil, doporučuji to udělat, zdá se mi to auto po výměně klidnější.
Pokud jsi však špatně udal cenu a opravdu se jedná o stabilizátory na zadní nápravě (největší bolest PRIMER) doporučuji taktéž vyměnit oba. Cena jednoho se pohybuje kolem 1000 kč včetně DPH(NISSAN NJ).Ceny ber jako orijentační, ty se mohou dle období a prodejce lišit.
-
« Nissan sunny 1.6 SLX 1994
Mam moznost koupit Nissan sunny 1.6 SLX 1994 za celkem slusnou ceny dovoz svycarsko. Mohl by mi nekdo prosim rict jaka je asi sance ze uspeju pri prihlaseni do provozu v souvislosti s EURO 2? Tykat se to bude asi hlavne emisi,ze? jake mate zkusenosti s individualnimi dovozi?
Diky -
« Re: Spotreba
Spotreba pri slusnem zachazeni postupne pomalu klesa az nekam k ujeti 10.000 km, pak se teprve usadi nastalo. Ale u kazdeho auta vzdycky zalezi i na stylu zajeti, pres vsechny ty kecy o dokonalosti povrchove upravy vsech trecich ploch to je prece jen hodne slozity mechanismus, ktery jak ho zajedes, tak funguje. Preju ti citlivou nozku a aspon prvnich 6000 kilaku to nepretacej pres 4000 otacek, i kdyz je to otrava. Lepsi je dokonce drzet ji max do 3500, protoze osmnactka ma vrchol tocaku proti jinejm nisanovskejm motorum strasne nizko - na 2800, tak bys ji nemel za cerstva moc trapit. Jinak se odmeni velkou zravosti! -
« Spotreba
To nissan: v jine rubrice pises, ze mas spotrebu pod 6 litru. Predpokladam, ze mame stejny model (1.8, model 2000), ale moje zatim nejlepsi spotreba byla asi 6.4 l/100 km. Jak se dostat pod 6, to mi teda neni jasny. I kdyz i tak je to super a kdyz si vzpomenu, ze s Feldou 1.3 jsem jezdil za 6, myslim, ze si neni na co stezovat. Nicmene - fakt jezdis pod 6 a jak to delas?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!