NISSAN

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.00  21:06

    « Re: klima na Almeru

    Ptal jsem se na to na podzim v Nissanu Praha pro model Almera Invitation (tovarne bez klimy) - odpoved cca 50000 Kc. To je dost a asi to nema smysl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.00  10:22

    « Re: Picard

    Zdar,predstav si, ze tam mas motor 1.3 55 kw,tak to je teda zivoucky auticko.Casto zavodim se skodovkarema,ktery si mysli kdovi co maj a pak se ukaze!V papirech ma nejvyssi rychlost 170km,ale urcite by to jelo i vic,no to jsem uz nezkousel.Jinak pohoda,ono to zvenci vypada maly,ale uvnitr je to celkem prostorny {ve sve tride},spokojenost jako kazdej,kdo si koupil Nissan.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.00  07:05

    « Re: klima na Almeru

    Ja mam lonsky model, kupovany na jare a tam byla klima uz v zakladni vybave. Kdo ji nechtel, mel 20 tisic. dolu. No a funguje to jako klima.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.03.00  22:18

    « klima na Almeru

    V original katalogu "Almera prislusenstvi" nabizeji dodatecne montovanou klimu na vsechny druhy Almer.
    Mate nekdo s tim nejake zkusenosti (je to vubec mozne?, na kolik ta sranda vyjde a jak to funguje)?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.00  12:32

    « Re: Picard

    Ahoj, no já mám Micru 99 1.0 16V, je to docela i živé auto,ale spotřebu jsem pod 6,0 litrů ještě nedostal a to je na 1000 cm3 docela i dost!ne?A to jezdím docela i slušně.
    Jako jinak si nemůžu stěžovat, je to fakt dobrý a prostorný auto. A to vím co říkám, protože měřím 203 cm a "bez problémů" se za volant vejdu!sice kámoši se mi smějí, že prý můžu zapínat blinkry a stěrače koleny,ale já si stejně myslím ,že je to suprové auto!
    No a jak se jezdí tobě?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.03.00  01:39

    « Re: Dotaz

    Power má naprostou pravdu že budeš měnit jen benzín.Almera má víceprvkové zavěšení jen na zadní nápravě a je zcela bez problémů. Primera je má i vepředu a to je to, co na našich silnicích prý častěji odchází, ale to by musel potvrdit někdo z primeristů.Řekl bych,že Almera má podvozek optimálně vyladěný,není to nic tvrdýho jako např. Focus,který se taky s velkou slávou chlubí víceprvkovým zavěšením ( Nissan je používá už aspoň šest let).


    Tady máš popis toho zavěšení


    Zadní náprava multi-link


    Na mimořádném jízdním komfortu nových modelů Nissan na cestách se špatným povrchem, na vynikající stabilitě ve vysoké rychlosti i v zatáčkách se podstatným způsobem podepisuje
    jedinečná víceprvková náprava Nissan multi-link.

    Pro zadní nápravu Nissan multi-link je typické:


    - přesné vedení kol bez nežádoucího odklánění v zatáčkách, tj. výrazné zlepšení stability vozu a zlepšení přenosu záběru

    - malé vnější rozměry a nízká hmotnost, které nechávají více prostoru pro cestující vzadu i pro zavazadla


    Tento systém se prvně objevil u luxusní vlajkové lodi Nissan Maxima QX, posléze dostal stejnou zadní nápravu i rodinný Nissan Almera a špičkový vůz střední třídy Nissan Primera. Víceprvková náprava multi-link splňuje lépe než jakýkoli jiný současný sériový systém dynamické požadavky přesného vedení kol. Vyniká nízkou hmotností, nízkým třením, znamenitým potlačením vibrací a hluku přenášených z vozovky a mimořádnou prostorovou účinností.


    Různé existující konstrukce odpružení uspokojí vždy jen část těchto požadavků, pouze systém multi-link uspokojuje všechny. Například systém dvojitých ramen je těžký, drahý a náročný na prostor a přitom dovoluje nežádoucí odklánění kola při absorbování rázů během naklánění karosérie. Jednoduchý torzní nosník (dosud běžně užívaný u mnoha konkurenčních vozů) je prostorově, hmotnostně a cenově efektivní, avšak na úkor stability při přímé jízdě a zatáčení na nerovném povrchu. A přidání konvenčního příčného torzního nosníku (obvykle Panhardské tyče) dovoluje stranový náklon pneumatik vůči karoserií při propružení. Může tak vést k rozdílnému chování při zatáčení vlevo nebo vpravo následkem takzvaného "zdvihacího efektu".


    U automobilů Nissan zajišťuje unikátní zavěšení multi-link nejlepší vlastnosti torzního nosníku, z něhož konstrukčně vychází. Vyhýbá se přitom neshodám ve stranovém chování Panhardských tyčí využitím originálního spojení typu Scott-Russell.

    Podobně jako u normálního odpružení s torzním nosníkem používá ke spojení zadních kol ocelový nosník průřezu převráceného U (velice tuhého na ohyb, avšak měkkého na kroucení).Nosník je podélně zachycen párem relativně lehkých vodicích ramen a na svých vnějších koncích připevněn vinutými pružinami s tlumiči. Avšak místo kroucené Panhardské tyče,normálně připevněné jedním koncem na skeletu karosérie a druhým k torznímu nosníku, používá náprava multi-link kompozitový prvek typu Scott-Russell, který zabezpečí příčné zajištění.

    Pozitivní ovládání pro stabilitu a pohodlí

    Mechanismus Scott-Russell zahrnuje příčné rameno a řídicí tyč. Podobně jako Panhardská tyč připojuje příčné rameno torzní nosník ke skeletu karosérie. Zabezpečuje příčné upevnění, což umožňuje, aby vlečená ramena byla co nejštíhlejší. Na rozdíl od Panhardské tyče se příčné rameno vozu neotáčí v pevném bodu na zkrutném nosníku. Je připevněno přes speciální, vertikálně tuhé, avšak stranově poddajné pouzdro. Kratší řídicí tyč spojuje příčné rameno (zhruba ve středu jeho délky) a torzní nosník uvnitř vnějšího pouzdra. Když se osa torzního nosníku zvedá a klesá vzhledem ke karoserii, pracuje složené spojení jako Panhardská tyč. Jenže jelikož se příčné rameno na konci torzního nosníku může vůči nosníku pohybovat stranou, zabraňuje stranovým pohybům celé osy a zároveň zdvihání jednoduché Panhardské tyče.

    Zadní kola nissanů se tak vůči karoserii pohybují pouze vertikálně. Bez rozdílu mezi zatáčením vpravo nebo vlevo, přičemž spojení rovněž umožňuje velice malý pohyb mezi středem otáčení a těžištěm, když se náprava zvedá a klesá. Dokonce i při delším chodu odpružení,zajištěném pro některé modely kvůli zvýšení pohodlí. Jednoduše řečeno si Nissany udržují pneumatiky stále kolmo k silnici. Dokonce i během ostrého zatáčení s velkými úhly otáčení karosérie se zachovává maximální kontakt mezi pneumatikou a vozovkou ve prospěch záběru i citlivé reakce na řízení. Vše je dále zlepšeno promyšlenou konstrukcí pouzdra, dovolující přesné ovládání změn sbíhavosti zadního kola, což ještě zlepšuje stabilitu v zatáčkách.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.03.00  17:06

    « Re: Dotaz

    Zigulisto - myslim ze mas zbytecne starosti. Jediny co budes menit je benzin.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.03.00  08:00

    « Re: Dotaz

    Václav - díky za odpověď.Zajímalo by mě jak Almera snaší naše silnice , zvlašť její podvozek.Myslím,že zvlášť její zadní náprava,která má víceprvkové zavěšení(? - nebo se pletu a má jen Primera) musí dostávat na zdejších "polních cestách" pořádně zabrat.Dočetl jsem se zde také něco o stabilizátorech,že je dobré je překontrolovat,popř. preventivně vyměnit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.00  18:20

    « Re: Picard

    Cus,na jakou spotrebu by si se chtel dostat?.Ja mam Micru 97 1.3.,spotreba tak od 5,5 az 7,5 podle stylu jizdy.Napis tvoje dojmy z auticka aj.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.00  17:06

    « Re: Dotaz

    Je to těžké poradit na co si dát pozor při koupi Almery, tyhle vozy nemívají problémy.Já jí mám cca 2 roky zcela bez problémů a co znám lidi co jí taky vlasntněj,jsou na tom podobně.Snad jedině zavolat do nějakýho servisu Nissan a tam se zeptat.Při koupi novýho vozu dostaneš myslím tři brožury, jedna je popis vozu a jeho ovládání, druhá servisní a záruční knížka a ve třetí je tuším seznam všech evropských prodejců a servisů s mapkama.Seznam nejběžnějších závad se asi dnes už nedává k žádnému vozu,protože se předpokládá že když už se nějaká závada vyskytne,tak na to jsou určený servisy.Ani žádný nářadí nedostaneš,jen zvedák a snad náhradní sadu žárovek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.00  13:33

    « Re: Picard

    Ahoj,
    ja jsem si taky nedavno koupil Micru[1.0, 16V].Uz jsem najel asi 2000km, ale spotrebu jsem pod 6.0 litru jeste nedostal! a to jezdim max.95 km/hod!
    Neporadil bys mi jak to mam udelat?
    Diky Joy
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.03.00  11:01

    « Dotaz

    Zdravím všechny Nissanisty . Podle Nicku jste asi poznali , že nepatřím do vaší velké rodiny , ale chtěl bych to co nejdřív změnit . Proto bych se chtěl zeptat na co si dát speciálně pozor při koupi Nissanu Almera 1,4 - 1,6 popř 2,0 vše v benzinu a ročníku asi 94-96 . Zajímalo by mě , zda původní majitel , když kupoval automobil u českého dealera dostal nějaký manuál , nebo příručku s nejběžnějšími závadami a jak při nich postupovat ( u žigula něco takovýho bylo a dokonce i s katalogem ND ). Za případnou odpověď díky .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.00  03:55

    « Re: AWY

    Asi hovoříš o přední nápravě a silenblocích(soudím dle tebou udávané ceny).Já mám PRIMERU 92-ku a teď jsem je měnil. Pokud jsi výměnu ještě neprovedl, tak se připrav na výměnu obou ramen - jedno vyměnit nestačí. Samostatně se silenbloky (dle dodavatelů na SM )sehnat nedají. Jedno rameno(ND) přijde na cca 5 300Kč včetně DPH (NISSAN NJ). Pokud jsi je ještě neměnil, doporučuji to udělat, zdá se mi to auto po výměně klidnější.
    Pokud jsi však špatně udal cenu a opravdu se jedná o stabilizátory na zadní nápravě (největší bolest PRIMER) doporučuji taktéž vyměnit oba. Cena jednoho se pohybuje kolem 1000 kč včetně DPH(NISSAN NJ).Ceny ber jako orijentační, ty se mohou dle období a prodejce lišit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.00  03:53

    « Re: plech.disky

    Zeptej se v pneuservisech, každej větší pneuservis ti dodá plecháče na skoro každý auto do cca 3 dnů.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.02.00  16:31

    « Nissan sunny 1.6 SLX 1994

    Mam moznost koupit Nissan sunny 1.6 SLX 1994 za celkem slusnou ceny dovoz svycarsko. Mohl by mi nekdo prosim rict jaka je asi sance ze uspeju pri prihlaseni do provozu v souvislosti s EURO 2? Tykat se to bude asi hlavne emisi,ze? jake mate zkusenosti s individualnimi dovozi?
    Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.00  16:54

    « Re: Spotreba

    Spotreba pri slusnem zachazeni postupne pomalu klesa az nekam k ujeti 10.000 km, pak se teprve usadi nastalo. Ale u kazdeho auta vzdycky zalezi i na stylu zajeti, pres vsechny ty kecy o dokonalosti povrchove upravy vsech trecich ploch to je prece jen hodne slozity mechanismus, ktery jak ho zajedes, tak funguje. Preju ti citlivou nozku a aspon prvnich 6000 kilaku to nepretacej pres 4000 otacek, i kdyz je to otrava. Lepsi je dokonce drzet ji max do 3500, protoze osmnactka ma vrchol tocaku proti jinejm nisanovskejm motorum strasne nizko - na 2800, tak bys ji nemel za cerstva moc trapit. Jinak se odmeni velkou zravosti!
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.02.00  10:06

    « plech.disky

    Vazeni,
    shanim na Primeru 2.0 GT (rocnik 1990) plechove disky (14"). Nevite, jestli se lisi disky na GT od disku na "obyc" Primery? Nebo jestli nemaji jina auta od jinych znacek disky stejne? Jsem amater, diky za radu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.02.00  10:11

    « Re: Spotreba

    Predpokladam, ze mas uplne nove auto, takze to bude asi tim a az se zajede, spotreba klesne k 6 litrum. Kolik mas najeto?
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.02.00  13:53

    « Spotreba

    To nissan: v jine rubrice pises, ze mas spotrebu pod 6 litru. Predpokladam, ze mame stejny model (1.8, model 2000), ale moje zatim nejlepsi spotreba byla asi 6.4 l/100 km. Jak se dostat pod 6, to mi teda neni jasny. I kdyz i tak je to super a kdyz si vzpomenu, ze s Feldou 1.3 jsem jezdil za 6, myslim, ze si neni na co stezovat. Nicmene - fakt jezdis pod 6 a jak to delas?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.02.00  16:59

    « Re: servis

    Zkus se informovat v Řevnicích u Prahy, mám takový dojem, že jsou lacinější než servisy v Praze a slyšel jsem i dobrý reference.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…