NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re:
hele ahoj nissan tam v cechach,ja sem taky nissan ale v americe,tak to vsecko ctu...uz jsem zamestnan u Nissan dealer jak vedouci technickeho provozu od roku 1975...sakra to uz jsem taky dedek..mam take master technician certifikat...to sem ani nevedel ze se to v cechach prodava...taky jsem zavodil za Nissan v letech1976-1991.podle miho nazoru jsou to bezvadny vozi i tady .Nemaj s nima zadny potize.(jel jsem dve 24 hodinovky s turbinkou a jenom jsme dvakrat mnenily brzdy...dodnes auto jezdi... -
« Re: Re. to Nissan
Myslím, že jsi to zhodnotil výstižně. Co se tyka Octavie, nic proti - az na misto vzadu pochopitelne, ale drasticky rozdil je ve vybave, smysluplny se tohle auto jevi az tak od modelu SLX coz je radove 500.000 CZK. Almera je stejna trida, ale za mnohem min penez u ni dostanu nesrovnatelne lepsi vybavu a co je dulezite, 3 roky zaruku.
Stejna situace je o tridu vyse, kde podle mne Primera je ze stejnych duvodu naprosto skvela volba. Pochopitelne ve stredni tride existuje spousta rychlejsich ci prostornejsich aut, ale zadne nenabidne za 600.000 CZK vic nez zakladni model bez vybavy. U Primery za tyhle penize je vsechno - slusnej, ekologickej motor (1,8), skvelej podvozek, automaticka klima, vse v elektrice, vyhrivana sedadla, hlavove a bocni airbagy, ABS a EBD, alarm, etc. etc.
-
« Re: Re. to Nissan
Informoval jsem se asi před týdnem na Almery 99. Bylo mi řečeno, že ročníky 99 jsou už skoro vyprodané. Zbývá prý jen pár kusů sedanů a to už ani nemusí být pravda. 5 dvéřové hatchbacky ročník 2000 taky nejsou protože se výroba stěhuje do Anglie a tam se bude vyrábět už nový model Almery. Jestli teda někdo chcete ještě Almeru 99 sedan tak jestli ho seženete tak to bude asi poslední v ČR. -
« Re: Re. to Nissan
Neznám současné aktuální ceny, ani akce na modely 99. Sám jsem novou Almeru koupil loni v první půlce prosince. Byl jsem na tom asi podobně jako Zigulista (finančně). Uvažoval jsem ale asi tak, že nové je určitě lepší než ojetina. Navíc jsem se trochu bál bazaru (tachometr, kradené atd.). Auto jsem chtěl už loni na jaře (původně to měla být nějaká slušná ojetina) i z toho důvodu, že do starého jsem strkal průměrně 1500,- Kč měsíčně za opravy které nabyly znát. Trochu jsem zjistil možnosti, počkal do konce roku (dospořil)a pak šel do pro mě schůdného leasingu. Po několika týdnech co to mám, vidím, že leasing otravuje život, ale jinak to nešlo. Mám dojem, že nyní jsou Almery (model 2000) o něco drašší. Když jsem to kupoval, byl hatchback za 339000,-, sedan za 349000,- v základu. Koupil jsem Almeru 1,4 16V, 64 kW, sedan, 2 x airback, stavitelný volant + sedadlo řidiče, klima, el. přední okna + zrcátka, příprava pro rádio (které jsem neodebral - 6000,- Kč) + 4 repro, tónovaná skla, metalíza, zámek řadící páky. Cena byla 394000,- Kč. V tom není metalíza (12000,-) kterou jsem vyměnil za svou starou, nikoli manželku, ale Š 105. Za ty tři měsíce mám najeto něco přes 5000 km s průměrnou spotřebou 7,34 l/100 km. Podíl jízdy ve městě je asi 40 až 50%. V diskuzi o tom, jestli je Fabia dobrá nebo ne, jsem se hádal o vhodnosti svého výběru. Někdo mě tam přesvědčoval, že při koupi auta do 400000,- Kč je určitě lepší Octavia GLX. Tam jsem dopočítával rozdíl v ceně Almery a Ocavie v souvislosti s výbavou. Octavia vychází skoro o 100000,- dráž. Celé to píšu proto, že mnou zvolené řešení je subjektivně nejlepší možné. Po krátké zkušenosti, kterou s Almerou mám, bych volil stejně. Navíc jsem byl velmi spokojen s jednáním prodejce Nissanu v Šumperku (AZ Car). Nedávno jsem také měl možnost vidět ceník některých náhradních dílů z druhovýroby. Možná jsem se díval blbě, ale např. přední reflektor tam byl asi za 2600,-, přední blatník pod 3000,- atd. Nebyli schopni mi sehnat mlhovky za které chtěl autorizovaný dealer příplatek 10000,- Kč.
Snad by to mohl být i návod pro Žigulitu. Já jsem spokojen. -
« Re: Re. to Nissan
No je to bohuzel vzdy otazka penez. Pokud by byly, tak podle mne je v soucasnosti uplne nejvyhodnejsi koupe Almera model 99 - protoze ceny, za ktere se prodava v konfrontaci s vybavou, podvozkem a velikosti (je to preci jen uz nizsi stredni trida) jsou uplne smesne. -
« Re. to Nissan
Dík za odpověď , to věřím že to musí být povozeníčko.Taky bych si dal říct,dělal jsem si plány s ojetou Almerou , ale co jsem se zatím díval v Annonci jak internetové , tak "papírové" nikdo se jí nechce zbavit a nebo je pro me dost drahá.Primerka by se dala sehnat snáž a někdy i za zajímavou cenu (cca. 120 tisíc) ale mám strach že to budou dovozy z ciziny který už mají svoje nejlepší za sebou.Na druhou stranu je to přece Nissan , tak nevím... -
« Re:
Hi, je to tak, 16V a dvouvačka, pochopitelně je tu i variabilní časování (ala VVTi), alepoň u nove Primery s motorem 1.8. Co se tyka zahajeni prodeje Primery, to nevim, ja si ji koupil minuly rok, takze nemuzu slouzit. Kazdopadne je to skvele vozitko, i kdyz mam pocit, ze starsi rocniky mely nejake problemy se zavesenim prednich kol - koukni do teto sekce o par stranek zpet. Jinak ovsem je podvozek super a tam, kde jsem drive s Feldou jel do zatacky 60, tam to dnes s prehledem projedu stovkou a jako by se nic nedelo. -
« Re: Picard
Zdar,predstav si, ze tam mas motor 1.3 55 kw,tak to je teda zivoucky auticko.Casto zavodim se skodovkarema,ktery si mysli kdovi co maj a pak se ukaze!V papirech ma nejvyssi rychlost 170km,ale urcite by to jelo i vic,no to jsem uz nezkousel.Jinak pohoda,ono to zvenci vypada maly,ale uvnitr je to celkem prostorny {ve sve tride},spokojenost jako kazdej,kdo si koupil Nissan. -
« Re: Picard
Ahoj, no já mám Micru 99 1.0 16V, je to docela i živé auto,ale spotřebu jsem pod 6,0 litrů ještě nedostal a to je na 1000 cm3 docela i dost!ne?A to jezdím docela i slušně.
Jako jinak si nemůžu stěžovat, je to fakt dobrý a prostorný auto. A to vím co říkám, protože měřím 203 cm a "bez problémů" se za volant vejdu!sice kámoši se mi smějí, že prý můžu zapínat blinkry a stěrače koleny,ale já si stejně myslím ,že je to suprové auto!
No a jak se jezdí tobě?
-
« Re: Dotaz
Power má naprostou pravdu že budeš měnit jen benzín.Almera má víceprvkové zavěšení jen na zadní nápravě a je zcela bez problémů. Primera je má i vepředu a to je to, co na našich silnicích prý častěji odchází, ale to by musel potvrdit někdo z primeristů.Řekl bych,že Almera má podvozek optimálně vyladěný,není to nic tvrdýho jako např. Focus,který se taky s velkou slávou chlubí víceprvkovým zavěšením ( Nissan je používá už aspoň šest let).
Tady máš popis toho zavěšení
Zadní náprava multi-link
Na mimořádném jízdním komfortu nových modelů Nissan na cestách se špatným povrchem, na vynikající stabilitě ve vysoké rychlosti i v zatáčkách se podstatným způsobem podepisuje
jedinečná víceprvková náprava Nissan multi-link.Pro zadní nápravu Nissan multi-link je typické:
- přesné vedení kol bez nežádoucího odklánění v zatáčkách, tj. výrazné zlepšení stability vozu a zlepšení přenosu záběru
- malé vnější rozměry a nízká hmotnost, které nechávají více prostoru pro cestující vzadu i pro zavazadla
Tento systém se prvně objevil u luxusní vlajkové lodi Nissan Maxima QX, posléze dostal stejnou zadní nápravu i rodinný Nissan Almera a špičkový vůz střední třídy Nissan Primera. Víceprvková náprava multi-link splňuje lépe než jakýkoli jiný současný sériový systém dynamické požadavky přesného vedení kol. Vyniká nízkou hmotností, nízkým třením, znamenitým potlačením vibrací a hluku přenášených z vozovky a mimořádnou prostorovou účinností.
Různé existující konstrukce odpružení uspokojí vždy jen část těchto požadavků, pouze systém multi-link uspokojuje všechny. Například systém dvojitých ramen je těžký, drahý a náročný na prostor a přitom dovoluje nežádoucí odklánění kola při absorbování rázů během naklánění karosérie. Jednoduchý torzní nosník (dosud běžně užívaný u mnoha konkurenčních vozů) je prostorově, hmotnostně a cenově efektivní, avšak na úkor stability při přímé jízdě a zatáčení na nerovném povrchu. A přidání konvenčního příčného torzního nosníku (obvykle Panhardské tyče) dovoluje stranový náklon pneumatik vůči karoserií při propružení. Může tak vést k rozdílnému chování při zatáčení vlevo nebo vpravo následkem takzvaného "zdvihacího efektu".
U automobilů Nissan zajišťuje unikátní zavěšení multi-link nejlepší vlastnosti torzního nosníku, z něhož konstrukčně vychází. Vyhýbá se přitom neshodám ve stranovém chování Panhardských tyčí využitím originálního spojení typu Scott-Russell.Podobně jako u normálního odpružení s torzním nosníkem používá ke spojení zadních kol ocelový nosník průřezu převráceného U (velice tuhého na ohyb, avšak měkkého na kroucení).Nosník je podélně zachycen párem relativně lehkých vodicích ramen a na svých vnějších koncích připevněn vinutými pružinami s tlumiči. Avšak místo kroucené Panhardské tyče,normálně připevněné jedním koncem na skeletu karosérie a druhým k torznímu nosníku, používá náprava multi-link kompozitový prvek typu Scott-Russell, který zabezpečí příčné zajištění.Pozitivní ovládání pro stabilitu a pohodlíMechanismus Scott-Russell zahrnuje příčné rameno a řídicí tyč. Podobně jako Panhardská tyč připojuje příčné rameno torzní nosník ke skeletu karosérie. Zabezpečuje příčné upevnění, což umožňuje, aby vlečená ramena byla co nejštíhlejší. Na rozdíl od Panhardské tyče se příčné rameno vozu neotáčí v pevném bodu na zkrutném nosníku. Je připevněno přes speciální, vertikálně tuhé, avšak stranově poddajné pouzdro. Kratší řídicí tyč spojuje příčné rameno (zhruba ve středu jeho délky) a torzní nosník uvnitř vnějšího pouzdra. Když se osa torzního nosníku zvedá a klesá vzhledem ke karoserii, pracuje složené spojení jako Panhardská tyč. Jenže jelikož se příčné rameno na konci torzního nosníku může vůči nosníku pohybovat stranou, zabraňuje stranovým pohybům celé osy a zároveň zdvihání jednoduché Panhardské tyče.Zadní kola nissanů se tak vůči karoserii pohybují pouze vertikálně. Bez rozdílu mezi zatáčením vpravo nebo vlevo, přičemž spojení rovněž umožňuje velice malý pohyb mezi středem otáčení a těžištěm, když se náprava zvedá a klesá. Dokonce i při delším chodu odpružení,zajištěném pro některé modely kvůli zvýšení pohodlí. Jednoduše řečeno si Nissany udržují pneumatiky stále kolmo k silnici. Dokonce i během ostrého zatáčení s velkými úhly otáčení karosérie se zachovává maximální kontakt mezi pneumatikou a vozovkou ve prospěch záběru i citlivé reakce na řízení. Vše je dále zlepšeno promyšlenou konstrukcí pouzdra, dovolující přesné ovládání změn sbíhavosti zadního kola, což ještě zlepšuje stabilitu v zatáčkách.
-
« Re: Dotaz
Václav - díky za odpověď.Zajímalo by mě jak Almera snaší naše silnice , zvlašť její podvozek.Myslím,že zvlášť její zadní náprava,která má víceprvkové zavěšení(? - nebo se pletu a má jen Primera) musí dostávat na zdejších "polních cestách" pořádně zabrat.Dočetl jsem se zde také něco o stabilizátorech,že je dobré je překontrolovat,popř. preventivně vyměnit.
-
« Re: Dotaz
Je to těžké poradit na co si dát pozor při koupi Almery, tyhle vozy nemívají problémy.Já jí mám cca 2 roky zcela bez problémů a co znám lidi co jí taky vlasntněj,jsou na tom podobně.Snad jedině zavolat do nějakýho servisu Nissan a tam se zeptat.Při koupi novýho vozu dostaneš myslím tři brožury, jedna je popis vozu a jeho ovládání, druhá servisní a záruční knížka a ve třetí je tuším seznam všech evropských prodejců a servisů s mapkama.Seznam nejběžnějších závad se asi dnes už nedává k žádnému vozu,protože se předpokládá že když už se nějaká závada vyskytne,tak na to jsou určený servisy.Ani žádný nářadí nedostaneš,jen zvedák a snad náhradní sadu žárovek.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!