NISSAN

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 18.06.00  13:55

    « Re: ramena predni napravy

    takze ta 3rocna zaruka ma svoje vyhody, ze? taki suprkvalitni nemci davaju len rok...tam by uz clovek cvakal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.00  13:14

    « Re: ramena predni napravy

    Mám Primeru 2.0, ročník 97. Ramena na přední nápravě odešla po 27 000 km. Naštěstí ještě v záruce (14 dní před koncem.)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.06.00  03:17

    « Re: ramena predni napravy

    My, co jsme zde psali o problémech s přední nápravou máme auta jenž mají nalítáno kolem 100 000 km. Myslím si, že u tebe to spíš bude nějaká smůla s výrobkem, nebo montáží.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.06.00  15:01

    « ramena predni napravy

    To je teda uroven - kdyz jsem se pidil, ktery auto si koupim, celkem brzo vitezil Nissan - akorat ze jsem si v Motor Cafe precetl, ze u starsich rocniku jsou nejake problemy s predni napravou resp. rameny. No rikal jsem si, je to jediny rozsireny problem u Primery, vedi o tom, a v novem modelu se to rozhodne nevyskytne. No kurna, neujedu 15.000 km a nezacne mi to vpredu podezrele tukat?? Zacne. A je to tu, predni rameno (nebo co) je v haji, resp. ma nejakou vuli, kterou nema mit. Jeste ze tu je ta 3leta zaruka. Mate nekdo podobne zkusenosti s novou Primerou??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.06.00  08:43

    « svíčky

    Tak jsem vyměnil ty svíčky (BRISK-DR15TC). Zatím se zdá, že pokus o oživení výměnou vyšel. Dokonce se mi zdá, že se lépe chová v nižších otáčkách. Zatím jsem s nimi moc nenajel, takže to je jen první dojem, časem se uvidí a případnou korekci tohoto názoru pak opět napíši.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.00  22:05

    « Re: Upravené motory Nissan

    Mate někdo v Nissanu upravený benzinový motor?Zajímaly by mně především zkušenosti s "kitem přímého sání,upravenou řídící jednotkou atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.00  11:37

    « Re: Re: Primera 2.0.GT ’92

    A od ktereho roku vyroby maji Primery tu samoucici jenotku?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.06.00  17:39

    « Re: Re: Primera 2.0.GT ’92

    Rob má pravdu se samoučící se řídící jednotkou, je to tak.Stejně to má i Maxima, Almera už ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.06.00  15:40

    « Re: Bezpečnost nové Almery

    Co jsem slysel, tak crash test NCAP jeste nebyl delany, ale podle info z nemeckeho ADACu by mela nova Almera s rezervou splnovat vsechny ctyri hvezdy a dokonce i snad tri hvezdy za setrnost vuci srazenym chodcum...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.06.00  15:32

    « Re: Re: Primera 2.0.GT ’92

    Nediv se, že ti auto po delší ostré jízdě "ožilo". Možná to ani nevíš, ale Primera má něco, čemu se říká samoučící jednotka motormanagementu. Jednoduše řečeno to znamená, že řídicí jednotka pořád sleduje tvůj styl jízdy - při jakých otáčkách řadíš vyšší rychlost atd., a tomu se přizpůsobuje. Ta prodleva dělá minimálně 50 km - po ujetí téhle vzdálenosti, ale spíš radši stovky kiláků určitým stylem jízdy pak poznáš, že se auto začíná chovat jinak.
    Když totiž jezdíš pohodově, brzy řadíš, vyřazuješ při dojezdu a moc nedrtíš motor při rozjezdech, tak je i gétéčko "líný", s pomalou akcelerací i při náhodném sešlápnutí plynu až k podlaze. Řídicí jednotka si prostě "myslí", že ses splet, když tak dupeš na plyn, a přidává jen tolik, kolik dáváš obvykle. A naopak když do svého auta pustíš na delší štreku nějakého magora, co bude motor pár desítek kiláků pořád ostře vytáčet a na křižovatkách trhat dlažbu, budeš pak zírat, jakýho máš najednou z Primčy draka. Na každý pošimrání plynu pak reaguje praseckým zátahem, dokud ji zase nezklidníš...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.06.00  15:12

    « Re: Primera 2.0.GT ’92

    gétéčko má dostatečně silný motor, takže se hned tak neutahá, i když s ním jezdíš ostře. Lidi s tímhle autem úplně běžně natočí okolo 200 - 230 tisíc kilometrů, ale občas se prý v servisu objeví i extrémisti se čtyřma stovkama tisíc kilometrů na tacháku. To většinou když shání opravu klimatizace, do který nejspíš není tak snadný zavrtat v garáži, nebo když chtějí něco kutit s ABS.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.05.00  19:14

    « Primera 2.0.GT ’92

    Především, nemám GT-čko a tak to berte orientačně.
    Pokusím se reagovat na vaše příspěvky. Nejdříve AVY:Stabilizátory zadní tažené nápravy nejdeš jednou stranou připevněné na zadní nápravu asi v jedné čtvrtině od kola. Připomínají tak trochu kulový čep(omluva odborníkům)a to že jsou vybité poznáš za jízdy na kažkém výmolu, do kterého vjedeš kolem - slyšíš ho i na menších dírách než jsou slyšet tlumiče. Pokud vlezeš pod auto (na kanále)a jsi schopen s nimi bez větších problémů pohnout(+-) tak je vyměň, i když ti ještě nebuší, tak s největší pravděpodobností s nimi neprojdeš přez STK. Ve předu, pokud jedeš po rovince a slyšíš zvuk podobný jaký vydává klepající kulový čep tak máš vybitý silenblok na rameni přední nápravy.Samostatně ho seženeš jen na šrotišti a nový jen s celým ramenem. Jedno rameno stojí cca 5000Kč bez DPH- vyměň si hned obě(mé doporučení).
    To co se ti ozývá zezadu za studena to nevím, kromě výfuku by se tam nemělo zahřívat snad nic.Jedině snad tlumiče nebo něco v interiéru, ale popravdě NEVÍM a ani netuším.
    A teď JOSHUA: Podle mých informací používání V-POWERu se začne projevovat a po vyjetí asi jedné plné nádrže, doporučení SHELU je ale 3- osobní zkušenosti nemám.
    K tomu zhasínání(kašlání) doporučuji spíše motor jednou začas vytočit nad 4000 otáček. Jinak sleduj při jakých otáčkách ti to chcípá (není až takový problém zmást u primer automatický sytič-toč to přez 3000 až se ti trochu zahřeje). To zrychlení do 4500 je asi u všech primer stejné(ať na to šlapu jak chci do těchto otáček s tím nic moc nenaakceleruji - GT-čko je podle toho co jsi psal lepší) .
    S tím ježděním ve sněhu dost riskuješ,sám to i píšeš, podíval jsi se někdy pod auto jak nízko je výfuk nad zemí, já jo, a do sněhu(i menší pokrývky) bych raději nevjel.Je fakt, že to uložení je docela pružné, ale až to jednou dole urveš tak tě to nebude stát zrovna málo, pokud si to nepolepíš nějak na koleně (koukni na ceny třeba sem: www.vyfuky.cz). Primera v GT snad není tak těžká, já mám v techničáku něco kolem 1100kg.
    To zrychlení jsem nezkoušel, na otáčkoměru mám červené pole ve stejném místě jako ty(nevím však, zda je originál).Nemáte někdo zkušenosti se svíčkami, já se domnívám, že bych tu živost mohl ovlivnit jejich výměnou, ale nevím jaké zvolit abych v té živosti něčeho docílil. Zatím co mi kolega dopuruči, tak jsou dove dobré BRISKY DR15TC pro primeru. Za každou radu nebo zkušenost předem díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.05.00  19:19

    « Re: Re: Primera 2.0.GT ’92

    Koukam, ze jsi velky experimentator, ny to bych asi nemel trpelivost. To zrychleni 0-100 jsem jeste nemeril, ikdyz uz jsem si to kolikrat rikal, ale s tou akceleraci mam podobne zkusenosti.
    Jeste jsem se chtel zeptat, mate taky v oznaceni "e" ? Ja mam na aute 2.0 eGT, a nikde jsem se jeste nedocetl, co to vlastne znamena. A taky jsem se chtel zeptat na ty stabilizatory. Ja jsem tu cetl o tech prednich (cvakani, ktere se ozyve zepredu, cena cca 6.500,-), ale o tech zadnich jsem nejak nezachytil... Ted se mi ozyva takovy divny zvuk zezadu, jakoby vrzani, hlavne kdyz je to studeny, to jsou ty stabilizatory?
    zatim ahoj
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.00  14:17

    « Re: Re: Primera 2.0.GT ’92


    Na ten web se rád mrknu, dikes za tip a informace o cenách. S tím mírně nepřesně spasovaným nárazníkem jsem na tom bohužel stejně, jen nevím jestli od opravy, nebo od zimy (viz moje odpověď AWYmu). Průměrnou spotřebu jsem uváděl minule, tak jsem si říkal, že zkusím otestovat maximální spotřebu. Natankoval jsem 5 l benzinu V-Power u Shellu a jezdil do práce a zpět trochu brutálnějším stylem: s plynem tak ve třičtvtrině jsem 1.stupeň točil tak do 4,5tis. otáček, 2 stupeň točil do 7tis. a pak za tři. (na sedmi a půl začíná červené pole; V kolika začíná červené pole u civilního dvoulitru? ) Čtverku jsem vůbec neřadil, Většinou jsem tam měl trojku tak kolem 4,5 tis. otáček. Jezdil jsem po civilních cestách, tak si to na rychlost přepočítejte radši sami. Kde to šlo tak jsem podřadil a pádil pryč. Původně jsem tam ani nechtěl dávat neutrál, ale nešlo to, takže nějaký ten kilometr jsem ujel na volnoběh. Takže taková celkem sportovnější jízda. Výsledek?: necelých 11 litrů na 100km – vzhledem ke způsobu jízdy bych řekl dost slušné. Řekl bych, že ten test autíčku docela prospěl, zase jednou motor pracoval v optimálních otáčkách a ne jen v intervalu 1600-2400 ot/min (můj běžný provoz; před testem). Ten benzin V-Power jsem nabral schválně, ať si ho autíčko trochu užije. Prý by měl trochu vyčistit motor a asi to bude i fungovat, protože teď se za studena rozjíždím plynule, předtím to trochu vynechávalo. Takže vřele doporučuji. ( Tehdy jsem tankoval za 30.10 , teď už i obyčejný natural stojí o dost více – NO COMMENT. ) Taky se mi zdá, že je to trochu živější, ale je možné, že to je jen novou standardní polohou plynového pedálu 8-). Taky odvolávám tu předchozí připomínku k slabší účinnosti brzd, teď už to brzdí skvěle, stačilo jen ty brzdy začít trochu používat 8-). Zajímalo by mě, jestli se ti taky zdá, že je jedno, jestli máš pedál plynu v poloze 0,5 cm, nebo 3,5 cm za záběrem? . Zdá se mi, že zrychlení je sice slušné, ale téměř konstantní až do nějakých 4,6 tis. otáček, pak to chytne trochu jiný zvuk a začne více zrychlovat. Zajímalo by mě, jestli je to normální nebo za to může převodní mechaniznus dodělávaného tempomatu. U Toleda 1.6 100k slyšíš, jak to po přidání plynu zahučí a začne zrychlovat nezávisle na okamžitých otáčkách motoru. Tahle otázka platí i pro AWYho. Měřili jste už někdy zrychlení z 0 na 100 – první kvalt na 7,5 tis. otáček, pak za dvě? K jakým čísílkům jste se u tak těžkého auta dostali? Těším se na odpovědi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.00  12:25

    « Re: Primera 2.0.GT ’92

    Děkuji za informace, jsem rád, že za nějakejch dalších 100 tkm může být moje autíčko ještě ve slušném stavu. Taky dikes za tip s tím silikonem, testnu to. Když jsme u té údržby, nechal si někdo z Vás nastříkat dutiny (né, že by to Primerka potřebovala, čistě preventivně ), nebo se to u takových aut raději nedělá? S ABS v zimě jsem problémy neměl, logicky fungovalo pouze nad cca 15 km/h, při aktivaci z nižší rychlosti se daly kola bloknout, ať lze zastavit i na kluzkém povrchu. Ale moc jsem ho nevyužíval, jednak se v zimě snažím jezdit bez použití brzd, jednak jsem neriskoval a investoval do zimních pneu (Sawy), takže s dostatečným zpomalením nebyly problémy. Kdo si poprvé na zimu nechal obout zimní gumy, chápe, když řeknu, že teprve pak to auto začne brzdit. Jen teď začínám litovat toho, že jsem se nenechal ukecat i na plechové disky kol a celou zimu jezdil na elektronech -> teď se jich začíná místama chytat koroze. Nevíte někdo jak to vyleštit? Bez těch zimních gum bych stejně nedojel domů, od hlavní cesty to mám cca 200 m po úzké asfaltce, kterou ale protahovali sněžným pluhem tak jednou za dva dny. Když nonstop sněžilo, hrál jsem si na sněžný pluh já s Primerou. To jsem jen věděl, že se musím rozjet na šířce vysolené hlavní cesty, vjet do té zasněžené pláně, kde jsem jen tušil cestu, neustále srovnávat směr jízdy a modlit se, abych se nezastavil. K úžasu kolembrodících se jsem dojel až k baráku a pak nechápavě zíral na profil dráhy, kterou jsem za sebou nechal, rozdíl mezi vybraným místem pod spodkem auta a mantinelama od předního spoileru po bocích byl 13 cm čerstvého sněhu. O další 15 čísel níže byl otisk dezénu pneumatiky. Jelikož kousek té cesty do mírného kopce, fakt jsem nechápal (váha hrnutého sněhu, tření spodkem auta …). Toledo od rodičů (o 200 Kg lehčí, stejné zimní gumy ) se domů nedostalo a tak nocovalo v práci 8-). Druhý den to bylo ještě veselejší, ráno ještě trochu byly vidět koleje od večera, takže v pohodě, ale přes den pořád sněžilo a silničári k nám pořád nějak nemohli trefit. Tak jsem to zase risknul a trochu to rozjel. V polovině jsem akorát uviděl že vítr dělal přes cestu perfektní závěje a ani si nemohl jsem si vybrat, jestli zastavím, nebo tím projedu. Projel jsem, ale, když se objevilo 5 čísel sněhu i na kapotě, říkal jsem si, jestli jsem to trochu nepřehnal. A přehnal. Domů jsem sice dojel, ale když z auta později opadl sníh, zjistil jsem, že to přední spoiler moc neunes a mám na něm 10cm prasklinu (tam, kde už ho někdo lepil) - sníh vespod už byl asi kapánek přimrzlý… . Vod té doby se už jen směju, když někdo říká, že se svou škodovečkou v zimě vyjede všude, i tam, kde se ostatní nedostanou. Chce to jen pořádné zimní gumy a slušně zatíženou nápravu ( nejlépe velkým motorem 8-) ). Zatím zdar.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.00  04:39

    « Re: Primera 2.0.GT ’92

    Pokud chceš zjistit pár informací o primerách koukni se na recenze třeba sem: [odkaz]
    nebo na stránky JIZDY :
    [odkaz]
    zde v bazaru
    Já mám sice SLX-ko 92'(sedan), ale ty ceny budou tak asi stejné. 1 stabilizátor v NJ vyjde na cca 1000kč včetně DPH, a opravu ti udělaj do hodiny maximálně dvou(oba). Já ji mám dovezenou z Belgie (1999 cca 85 000km při dovozu)jemně bouranou na přední blatník, bohužel na rozdíl od tebe já mám po opravě (v garáži- ne u mně) asi 0,5cm spáru mezi lištičkou pod světlem a nárazníkem. Spotřebu mám asi o 0,5l vyšší, ale na tak velké auto je to super (nám v práci žere fabie 1,4 16v stejně a má najeto jen 10 000).
    Mně se jeví brzdy slabší jen když nás v něm jede 5 dospělých, jinak ten dojem nenám.
    Tak jako AWY i já mám pár škrábanců, ale na mém autíčku se spíš snažil ukojit svou závist nějaký (asi) majitel rádoby auta (taky mi někdo na hřbitově ukop zadní tlumič výfuku). Nemáte taky podobné zkušenosti se závistivci. Já mám již druhé auto stejné třídy (vždy starší - ty prachy za auto, které chtějí někteří utratit - jak píší na těchto stránkách-bych já využil jinak, ale je to jejich věc) a obdobné zkušenosti u obou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.05.00  01:02

    « 300ZX

    AHOJ.Mate nejake skusenosti s 300ZX TWIN TURBO 24V 6V r.v.1990(model Z32)?Pripadne aku to ma spotrebu,aka je zivotnost turba a ina najcastejsia poruchovost tochto sportoveho auta.Za odkazi vdaka.USA.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.05.00  00:00

    « Re: Primera 2.0.GT ’92

    Ahoj,
    jsem rad,ze mam konecne nejakeho spolubojovnika. Tem Almeram z roku 2000 apod. nezavidim, nicmene mam asi trochu jine starosti...
    Mam Primeru 12/90, jak jsi jiz urcite zjistil z historie Motorcafe, koupil jsem ji pred rokem ve Svycarsku a ohledne vybavy mam podobne zkusenosti jako ty. Vzhledem k tomu, ze moje GT je o dva roky starsi a ma o 100 tis vice najeto (sam jsem najel uz pres 15 tis), mas se jeste na co tesit.
    Trochu mam problemy se zadnimi dvermi, spoiler byl udelan zrejme narychlo, takze je opryskany a zespodu jsou zadni dvere rezave v jednom miste (pravym spodnim uchytem spoileru se tam zrejme dostala voda), podobne je to s drzakem na zadni ostrikovac, ten je taky ve stadiu znacne koroze, ale nejedna se o zadnou nosnou cast, natrel jsem to antirezinem a myslim, ze to auto prezije...
    S ABS v zime jsem si nebyl tolik jisty (jezdil jsem ve sluzebni felicii 1,6 rok vyroby 1998 a tam se to chovalo trochu jinak), ale kdyz se na to slapne poradne, tak asi dobry. Je taky fakt, ze po investici do auta uz doma moc neprochazi investice napr. do kvalitnich novych zimnich pneu, takze se bojim na klouzacce experimentovat.
    Co se karoserie tyce, trochu jsem si ted bilou barvu zohizdil, protoze jsem usoudil, ze to auto nebudu jen tak hned prodavat a pokusil jsem se amatersky zpacifikovat stare odreniny laku. Koukal na mne totiz na mnoha mistech nahy zdravy plech, nebo co to je. Rez v zadnem pripade ani po tech letech nehrozi...
    Vlastne jedinou zavadu, na kterou jsem prisel hned a kterou jsem jeste neodstranil, je otevirani oken v zadu. Od sebe je otevru, ale spinace na dverich nefunguji. Samo, ze vypinac na panelu nezabira...
    A pak taky tudle v mycce na mne trochu kapala voda pres tesneni u stresniho okna ( mimochodem jsem zjistil, ze tenhle typ stoji na Fabii asi 16 tis), takze jestli ti jeste tesni, trochu o nej pecuj - slysel jsem chvalu na silikonovy olej)
    Spotreba se mi pohybuje zhruba ve stejnem rozmezi, taky jezdim asi 11 km do prace, mezitim nekdy na delsi trasu,
    Mezi nama nechapu, jak si nekdo muze koupit 4 roky starou felicii draz nez 10 let starou Primeru, o Favoritovi ani nemluvim. S obema mam bohate zkusenosti i ze soucasnosti a vzdycky se tesim domu, az se trochu povozim...
    Tak zatim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.00  20:16

    « Re: nova Almera 1,8

    Myslel sem to tak,že podvozek je stejný jako u starší Almery až na seriově dodávaná 15" kola.To že jsou patnácky znát to je zaprvé tím že jsou širší a za druhé je to tím že mají nižší profilové číslo.A to že čím nižší profil tím jistější jízdní vlastnosti především v ostře projížděných zatáčkách to je celkem známá věc.Příznivci tuningu by mohli vyprávět.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.05.00  14:32

    « Primera 2.0.GT ’92

    Už delší dobu se zde nepsalo o starších Primerkách v GT verzi. Loni jsem si jednu pořídil a tak mám možnost také přispět svou troškou do mlýna. Když jsem objevil tohlenc Motor cafe a vněm téma o Nissanech, dlouho do noci jsem pročítal těch 300 příspěvků, ale stálo to za to. Tímto zdravím ostatní majitelé Primer v GT a doufám, že se ozvou (AWY,BTW,123bobo …).
    Primeru mám od poloviny roku 1999, kdy ji někdo přivezl ze Švýcarska jako „jemně ťuknutou na předek“ a docela dobře ji opravil novými díly, ikdyž ne zrovna originálními. (Neoriginální světlomety se zrovna moc nesnáší s krajními polohami originálních mechanismů řízení sklonu světel, ale jde to. – Tohle mi řekli v NISSAN NJ, kde jsem si hned nechal autíčko prověřit. já sám bych si toho nevšiml.) Od té doby na tachometru přibylo 8 tisíc kilometrů (nyní 111 tkm). Ikyž je to autíčko staré skoro deset roků stále vypadá skoro jako nové (skvělá lesklá metalíza s originálními šedými pruhy, spoilery, perfektní plasty, al-kola, žádná rez, vespod jen místy rez na výfuku ) – když to umyju, fakt paráda (až na některé škrábance vlastní výroby). Kupodivu i všechno vybavení stále funguje (elektrika v oknech, kontrolky, šíbr, ABS, klima, tempomat… .) – Je to normální? Ví někdo v kolika tisících kilometrech, nebo po kolik letech se to začne kazit? Teď se asi začínají jemně ozývat stabilizátory na zadní nápravě – až cestáři dolepí díry po zimě, bude je asi potřeba vyměnit. Myslím, že o tom tu už někdo psal. Zajímalo by mě za jak dlouho to opraví a kolik si mám připravit financí. Jinak jsem jen vyměnil olej a dolévám benzín (současný průmět 7,5 l pravidelně do práce – 10 km – a zpět, občas výlet do okolních měst OV, FM, KI). Praha se dala otočit za 5,9 l –docela jsem zíral – většinou tempomat na cca 140, občas neutrál, na novém asfaltu jedna testovačka rychlosti začínající číslicí 2… .
    K jízdním vlastnostem se nemá význam vyjadřovat, o tom, že to jede jako po kolejích tu píše skoro každý. Tomu auto je docela jedno jestli jede šedesát, nebo stošedesát, pořád pohodička. Jen se mi zdá, že mi to moc nebrzdí.(vzhledem k o 200kg lehčímu Toledu). Ikdyž je fakt, že se snažím ty brzdy moc nepoužívat. Neměřil někdo náhodou brzdnou dráhu, případně zrychlení? Ale stejně, nemá někdo v okolí stejně starou Primerku, rád bych to porovnal, prosím ozvěte se. Zatím zdar.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…