NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Primera 2.0.GT ’92
Zdravim Vsechny, Nedavno asi pred tremi mesici jsem si koupil petidverovou Primeru 2.0GT z 94 . Mela najeto 70 000 km a nemuzu si zatim stezovat byl jsem tedy na servisu pri 75.000km stal asi neco malo pres 9000, ale same vsedni veci jako Brzdy a olej. Jinak tedy trochu tece servo pry kolem hrebenu, a nebyli mi schopni v servisu rict kolik to bude stat oprava. Ale technik mi rekl ze by mozna bylo lepsi pry nejake vrakoviste. Chtel jsem se timto taky zeptat jestli nevite kde sehnat. nebo poradit nejaky dobry sevis. Byl jsem v autodruzstvu Sporilov. Jinak jezdi sqele. Akorat je dost tvrdy podvozek, protoze pry je jeste o nejaky cm snizovany a gumy tam mam 195/50/15. Zajimalo by me nejaky nazor nekoho kdo ma nejakou Primeru 2.0GT i treba porovnat ji se svoji. Spotreba taky neni moc velka dokonce jsem jezdil za 7,5 i s klimatizaci. ale pri ostrejsi jizde a ve meste je to tak kolem 10l. Ale to svezeni za to stoji. Predtim jsem mel starsi BMW 728i a je pravda ze se mi zdalo trochu vetsi vykon. ale uz pres 180 se to BMW zdalo dost nebezpecne a nesedelo na silnici. To Primera je uplne o necem jinem. I pri tech 230-240 sedi skoro jako pribita. Ma zvysovany vykon asi na 170 koniku. Takze se umi dost rychle odpichnout. Jinak schanim na zimu nejake plechace nelezi nekomu doma za slusnou cenu? Nevim jak s rozteci ale asi je to 13,5. Jeste co me zlobi zda se mi ze ma dost ohebnou karoserii, kdyz auto postavim bokem z kopce tak se spatne zaviraji pate dvere. cele se to zkrouti. Jinak vzdy v pohode. Jinak kufr je krasny a i dobry pristup. -
« To: pavelt, Almera - zvlnené kotúče
To si piš, že se to projeví na životnosti. Cementovaná vrstva kotoučů má 2 až 2,5mm (u cizích aut nevim - může bejt větší) a každým zabroušením se rapidně snižuje. Až se při opotřebení dostaneš na přechod této vrstvy, tak se začnou vyloupávat nejdřív malé a potom větší kousky. Při brždění si budeš myslet, že máš místo destiček cihlu, jakej to bude rambajs. To už pak bude konečná i pro destičky, protože se ti zarýhujou. Resume: Almera je holt slabá na brzdy, Alpy a podobný kopce radši sjížděj s pauzou.
-
« Nissan
Nissany sou kvalitní vozy aj když mne trochu zaskočili ty ramena.Primera je super akorát se mizdá,že vevnitř je málo místa.Ináč Nissanúm fandím.Já sem majitel Mazdy čili konkurenta.Uvažoval sem aj o Nissanu,ale zdálo se mi tam málo místa.Škoda,že se v evropě nebude prodávat sportovní Nissan Skyline GTR. -
« Ramena, ramena
Jeste k tem ramenum Primery, co tady porad resite - to je dan za predni multilink zavesy - vetsina prodejcu je ferova a rekne to uz predem pri nakupu. To auto proste skvele jede, ale predni ramena se podle (ne)kvality silnic musi kazdych 40 az 60 tisic km menit. Ja mam na tacho 110k a ted jsem je menil podruhy, akorat pred koncem zaruky. U nas to aspon dovozce uznava jako zarucni opravu zadara, ale jinak v Evrope berou predni ramena jako spotrebak, stejne jako treba brzdove desticky nebo filtry, a surove to nauctujou. Tam je ale diky lepsim cestam meni pry az po 80 - 90 tis. km.
Tak bacha pri dlohodobych cestach do ciziny, protoze jak zajedete do servisu s vyslochtanejma ramenama, automaticky je bezelstne opravi a pak budete jen zirat na mastny ucet.
A jeste neco - nova Primera to ma samozrejme taky, tam se na podvozku nic nemenilo. U multilinku to pry stejne nejde udelat jinak, ani o tom snad neuvazuji. To by musela byt naprava resena podstatne komplikovanejsim - a mnohem drazsim - stylem, zatimco tohle reseni s lacinou vymenou dilu berou nissani jako optimalni. V markach nebo jenech proste ty ramena nejsou zadna darda a hlavne se to da vymenit rychle, takze nenaskakujou prachy za podstatne drazsi mechaniky. A to je uz snad vsechno -
« Re: ahoj všichni.
Dvanactileta zaruka se primo jmenuje proti proreziveni, to je stejny jako u kterykoli jiny automobilky - jenom s "liskou" te vyzenou, musis ukazat rezavou diru uplne skrz. Je to jen reklamni trik, spis odpoved na zaruky evropskych automobilek. Fakticky dulezita je totiz stejne jen trileta zaruka na cely auto - proti rocni zaruce evropanu...
-
« Re: Ramena, o ramena...
Bol to autorizovany Nissan Servis v Bratislave, a pokial viem, bol som prvy, ktoremu menili iba vlozky a nie cele ramena. Nie je to ich "kutilstvo", ale nespoliehal by som sa na to, ze vo vsetkych Nissan servisoch Vam ponuknu iba vymenu vloziek. Ale prijimaci technik mi povedal, ze to maju v katalogu ako novy diel pod cislom 54545-86J24. Cena jednej sady (4ks na jedno rameno) je cca 2.600,- Sk. Da sa to pouzit na vsetky Primery (info od technika).
Dufam, ze to pomoze aj ostatnym Nissanistom. -
« Re: Ramena, o ramena...
Tak som vcera tiez navstivil servis. Mam Primeru 2.0i rocnik 97 natocene 98tis. km a ramena povedali dost. Kedze auto je este v zaruke (uz len 3 tyzdne)tak vymena bola zadara a pomerne rychlo. U Nissana ziztili, ze ramena su drahe a tak je na svete novy diel - menia sa iba vlozky do ramien. Mne ich menili na oboch stranach. Trvalo to cca 1 hodinu aj s geometriou. Cenu neviem, ale je to urcite menej ako 5.700 Sk za jedno rameno.
Teraz si ramena ani necvaknu. Dufam, ze vydrzia aspon dalsich 100tis.
PS. Niekto tu pisal, ze si to opravil doma tym, ze vyvlozkoval puzdro. Myslim, ze to nie je dobry napad, lebo to puzdro je z dvoch kusov a navyse ak to vyvlozkujete kalenou vlozkou, tak potom moze prasknut bud vlozka, alebo skrutka. Je predsa rozdiel medzi namahanim 'tvrdy povrch - makky povrch' a 'tvrdy povrch - tvrdy povrch'. V prvom pripade to vacsinou konci opotrebenim toho makkeho povrchu, v druhom zvycajne nieco praskne. A praskne uchyt ramena prednej napravy, to si myslim je horsie, ako nejake klepanie. -
« Re: Nissan Almera - zvlnené kotúče
Tak mám stočené kotouče, problém je zdá se vyřešen. Jen doufám, že se tato závada nevyskytne brzy znava jako mému kolegovi. Tomu stáčely kotouče na felicii (po 80 tis.) a za pár měsíců bylo vše při starém, takže je raděj vyměnil celé a bylo. Slyšel jsem dokonce, že brzdové kotouče jsou povrchově upraveny a pokud se odstraní tato vrstva, dojde v výraznému snížení jejich živitnosti. Je to pravda? -
« Almera
Před časem jsem slíbil, že až něco najedu, podělím se o zkušenosti. Nemám vůbec žádný problém. Brzdy chodí jak mají. Zdá se mi jen, že těsnění kolem dveří je nepřiměřeně omačkané (mám to od prosince). Mám najeto 12000 km. Odjedu dovolenou a jedu na první garančku. Olej si nevzala žádný. Spotřebu jsem počítal na posledních 7335 km. V průměru 6,21 l/100 km. Byla by větší kdybych počítal i předcházející zimní provoz. Ale nechtělo se mi. Co dodat. Jsem spokojen.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Nový stojí cca 40tis, takže zatím jezdím se spuštěnými okny... . S těmi pátými dveřmi a tuhostí karosérie mám stejné zkušenosti, navíc teď někdy začaly na nerovnostech docela slyšitelně klepat. Plecháče na zimu jsou dobrá věc, já jezdil na elektronech a ty dostaly přes zimu škaredě zabrat. Když máš těch pár koníků navíc, změřil sis čas z 0 na 100? Docela by mě zajímalo, jestli ty koníky navíc jdou poznat.