NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 07.04.06 11:00
« Re: Re: Re:
jj: ahoj, díky za postřeh. Tvé příspěvky jsem četl. Co se týká vibrací, tak mi teď pomohla následující věc: kola vyvážená přesně na gram a dotažení kol momentovým klíčem na 113Nm (jak je psáno v návodu v obsluze). Nevím jestli je to zázrak, ale už nevibruju (radši zaklepu). Trápil jsem se s tím přes tři roky. Jinak souhlasím s Tebou, že Almera není špatné auto. Jsem spokojen. Jedinný problém u mě je, že jsem si ji nekoupil na tři nebo čtyři roky, ale na podstatně delší dobu, takže se snažím ji všemožně udržet ok. Díky za názor a ať Ti to dobře jezdí. Ahoj. -
« Re: Re:
calda: ahoj. koukám, že jsou tu opět na přetřes vibrace. ;) tohle téma jsem tu cca před 2 lety řešil do nekonečna s kolegou Sněhulákem. měl jsem v té době N15ku rv. 2000. super vozítko, maximálně spolehlivé, žádný servis, jen nějaké "gumičky". jen olej po 15tis a benzín do nádrže. až na to řízení s projevem těch nešťastných lehounkých vibrací. holt je to nutné brát jako konstrukční aspekt, kde to může být daň řekněme za citlivější řízení. řešil jsem to donekonečna. nissan servis, pneuservis, zkoušení, jiné gumy, jiné ráfky, lité, kovové, kotouče, čepy, tlumiče, geometrie, vážně nic. všechno dobré, všechno v normě. žádná tatra v3s, ale paranoia stále a o to víc to člověk vnímá. sic jen malinko, náhodný spolucestující řidič nic neregistruje, ale ty víš své a žere to. bohužel. a tak nějak to asi přešlo i do N16. jediný postřeh snad ještě: když jsem s autem odjel jako fungl novým z prodejny na jaře, tak do podzimu se zdálo vše ok, tj. sezóna na původních kolech a původních gumách. je možné že to vyvažovali před prodejme dynamicky na ose. teď jezdím na p11c a paranoiu jsem pustil k vodě. :-) nenech to na sebe působit. almery jsou ok auta. nicméně mi připadne, že všechna auta, nezáleží na značce, vyrobená po roce 2001 (jakoby nějaký milník trhu), jsou vyrobená s nižší kvalitou a víc na spotřebu. dá se to docela dobře vypozorovat z mnoha příspěvků, dotazů a nářků ;) -
« Re:
blesk: inac neviem aku protikoroznu ochranu ma almera,neviem ci sa este pouziva fosfatovanie,ale asi ano a asi plus polymerny povlak s lakom nieco ako maju ocelove stresne sindle.Pozink nie je tiez velmi super,hlavne vonkajsia strana plechu lebo ta je robena elektrolyticky aby si nedostal vyrazny zinkovy kvet co by sposobovalo zlu sudrznost laku na povrchu karoserie, ziarovy pozink je omnoho lepsi ale ten sa kvoli estetike pouziva len na vnutorne strany plechov a dutin. Najlepsie su z hladiska pasivity GFC(sklolaminat) alebo CFC(uhlikovy kompozit). Myslim ze firma Invicta vyrabajuca sportove auta ma sasi karoserie s naterom pouzivajucim sa pre ponorky a pri pouziti v mori dava zaruka na ochranu naterom 15 rokov,takze v normalnych podmienkach to vydrzi skoro vsetko -
« Bez nadpisu
blesk: skoro si sa trafil,som materialovy inzinier,som taky hybrid medzi strojarom,hutnikom atd atd. Tento tyzden spracovavam testy tlmicov z novych materialov,neviem ci to budu len puzdra-je to zmes drevnej drte a polymerov, moja hlavna napln je priprava testov uhlikovych kompozitov(epoxy+carbon fibre) ale nie pre automobilovy ale pre letecky priemysel.
Predtym som robil testy pre projekt ULSAB(ultralight steel automotive body),cize sasi z nizkolegovanej vysokopevnej ocele o roznych hrubkach plechov. Dnes rano som isiel do prace na novom focuse2,celkom zaujimave auticko a kvalitativne o dost v predu s porovnanim s almerou n16. -
"-- skrytý --" 31.03.06 13:02
« Re:
Nisanalm: tak toho jsi měl opravdu požehnaně, já mám 1,8 sport, najeto 61000 km, r.v.2002. V záruce jsem řešil pouze drnčející plasty na levé straně, drnčící airbag na straně spolujezdce, 2x výměna otěrové lišty na dveřích spolujezdce+nalakování, výměna měřáku paliva (plováku- stejně to nepomohlo, pořád ukazuje za roh). Zaskočila mě ta pružina v 60000, ale dopadlo to docela dobře, platil jsem jen tu gumu. A jak jsem to měl dlouho v servisu, sedl jsem do auta, a mám pocit že mi spojka bere dost nahoře. To je mi divné. Ale třeba jsem trochu odvykl, když jsem pomalu měsíc jezdil s jinýma autama.
Některé opravy mě vyloženě se..., ale pořád si myslím že je to solidní auto. Jezdí se mi s tím moc pěkně. -
"-- skrytý --" 31.03.06 10:14
« Bez nadpisu
to nissanalm:
a vidim kolega strojar? Ja uz sice robim ine veci dnes ale osviezil si mi niektore veci :-) Ono ta moja Almera jazdila dlho bez zasteriek a ma otlcene podbehy od kamenov. Pred zimou som to chcel dat urobit (obrusit nastriekat HB Body (bitumen+kaucuk)a nalakovat ale som to odkladal. Vtedy ten plech este prehrdzaveny nebol, teraz uz je a bude treba aj vyvarit tu dieru. Nemyslel som ze este budem riesit taketo pitomosti, no zial kupil som stare auto. Inak nic sa nekazi, jazdi bez akychkolvek nakladov (len benzin). Pre mnzelku teda na cca 500km/mes plne vyhovuje. Ked som ho kupil diskutoval som s viacerymi almerakmi a viaceri mi hovorili ze treba vystriekat dutiny. Samemu sa mi do toho nechcelo a servisy to vraj odflaknu. Uz som zabudol na problemy s hrdzou. Pri O1 co bol rok vyroby 98 a minuly rok sla prec, som hrdzu vobec nepoznal, hold Pozink nicim nenahradis (jedine celohlinikovou kasnou ci kompozitnou:-) -
« Bez nadpisu
calda: moj osobny nazor na almeru je skor negativny kvoli tym vsetkym problemom, jedine co sa mi paci tak to je podvozok ale ten nie je stavany na nase cesty-mam 45000km a citim ze loziska uz maju volu a ze tlmice uz maju co to za sebou,plus su skrivene disky,robia to asi z masla.Dizajn auta aj praktickost je celkom ok,kufor staci a to cestujem pravidelne niekde.Motor 1,5l ma slusnu spotrebu moj rekord je 4,9l,lenze ked ho netocis tak je podla mna strasne lenivy,lepsia volba je 2,2 diesel,ale ten u nas nie je v ponuke.Zhotovenie auta,kvalita prevedenia je mizerna,interier,dosadanie dveri(prehybanie v zavesoch),neda sa to rovnat s nemcami ak keby som ziadneho nemca okrem bmw nechcel.
A problemy:2xvymena komplet svetiel,2xlambda,2xmerac paliva,1xoprava piatych dveri,oprava uchytu pasu vodica,osvetlenie interieru,uchytenie vyfuku,3xoprava brzdovych trmenov-kvoli tomu doslo k poskodeniu kotucov a dosiek,oprava stahovania okien,vymena manzety polosi po cca 400km. -
« Bez nadpisu
blesk: ak si videl co i len drobnu koroziu na povrchu znamena to ze vo vnutri uz je pokrocile stadium korozie nakolko korozia vznika na fazovom rozhrani medzi povrchom kovu(plechom) a ochrannou vrstvou,povlakom,je niekolko druhov korozie vacsinou u plechov je to jamkova alebo bodova,to znamena ze si kupil auto s koroziou,urcite sa opytaj na zaruku v servise,ale mne sa zda ze to bolo 7-8 rokov pre n15.
Inac v nemecku po 100000km rozobrali almeru a zistili ultrazvukom ze komplet dutiny su prehrdzavene.
Calda:s tou vibraciou sa musis zmierit,ma to na svedomi viacero faktorov a to by ta vyslo riadne draho,ale tie vymedzovacie kruzky by tam mali byt -
"-- skrytý --" 30.03.06 14:06
« Bez nadpisu
blesk:Jenomže já tam právě žádný kroužek už nenacpu. Jsou to origo Nissan alu disky.
A co se koroze týče, nevím jak dlouhá byla záruka u N15. Myslím tak 8 let, ale mají to podmíněné, že jsi pravidelně navštěvoval autorizovaný servis, to znamená dodržení počtu kilometrů + doržení maximální možné doby. Je to zkrátka vyčůrané a neuděláš s tím nic. -
"-- skrytý --" 30.03.06 13:29
« Bez nadpisu
mam starsiu N15 rok vyroby 11/96 a po zime som zistil ze mi za jedinu zimu na jednom mieste uplne prehrdzavel pravy podbeh (pred zanym kolesom). Ked som auto v 9/05 kupoval bola v tomto mieste (spoj zadneho blatnika a podbehu zospodu) len naznakova malicka korozia (asi 1x0,5cm) a teraz to ma asi 5x2cm s asi 1cm priemer prehrdzavnym jednym plechom durch :shock: Kolko je zaruka na prehrdzavenie u N15? auto ma momentalne 9 rokov a 4 mesiace od datumu vyroby. Ak je to 10rokov ako si uplatnit reklamaciu ak som druhy majitel? N15 ma bud 8 alebo 10rokov tuto zaruku -
"-- skrytý --" 30.03.06 13:22
« Bez nadpisu
ja mam na Almere N15 pomerne lacne AL disky a tie maju vymedzovacie kruzky (plastove) disk dosadne na naboj s malym odporom kedze ten plastovy kruzok je mierne kuzelovity a pri dosadnuti sa mirne zakusne do naboja. AL disky Nissan toto nemaju? dosada kov na kov? Mysim ze sa nieco take aj predava (tie kruzky zvlast) -
"-- skrytý --" 30.03.06 12:31
« Re:
Co se týká těch dutin, vystříkají mi všechna dutá místa (např sloupky, dveře atd). A nasříkají celý spodek auta. Už to mám v servisu, kde se dutinami zabývají už 35 let, jednali se mnou velice hezky. Víš, nějak jsem dostal strach z té koroze, přitom všem je mi divné že dávají záruku 12 let na prorezavění. Bohužel musím počítat, že u mě to auto bude déle, proto ty dutiny a spodek. Nejvíc co mi se..., je ta zk. vibrace volantu(jemná ale je tam). Včera jsem kecal na netu s jedním maníkem, že by to chtělo vymezovací kroužky. Jak je prý otvor v disku větší než 66,1 mm, je to špatně, a kolo prý nevystředíš. Ale mám kola (i alu) origo Nissan, tam žádné kroužky nejsou (a podle mě ani nejsou třeba). Když je prý ten rozdíl malinký (do 1mm), tak se prý kolo vyvrtá, a dodělá kroužek přesně na míru. Nevím co dál. Jinak díky za názory. Už jsi koukal na ten NissanClub? -
« Re:
calda: ale ako hovoris-vsetko je o ludoch,zato ja navstevujem len jeden servis na slovensku kde viem ze aspon nejaku snahu na riesenie vynalozia a nebudu chciet ma za kazdu snahu odrbat. Inac co je v madarsku sklad tak aj to zlepsilo situaciu nakolko za 2 dni vedia nissan servisy pozhanat nahradne diely,znamy ma alfu a naposledy cakal skoro 3 tyzdne na nahradny diel. -
« Bez nadpisu
calda: nepracujem v nissane ale moje auto malo v priebehu roka niekolko vaznejsich problemov a ked som nevidel ziadnu snahu o riesenie zo strany servisov tak som rovno kontaktoval nissan japonsko oni to posunuli vacsinou na importerov a na centralu v europe,takze teraz som da sa povedat privilegovany zakaznik aj keby som bol najradsej keby to auto boli vtedy vymenili. Inac nerozumiem slovu dutiny,asi myslis podbehy,spodok a vnutra blatnikov,lebo k dutinam sa normalne nedostanes.Inac nissan nema pozink,myslim ze maju ochranu na baze povlakov.Uz bolo viacero pripadov ze prave dutiny karoserie(skeletu) ktore mali byt osetrene pri vyrobe tak boli odflaknute a auto zacalo korodovat z vnutra na skelete.Ja som pisal ze ja mam odflaknute nastreky ale ja to mam take od vyroby a nie zo servisu,ked mas auto po zaruke a mas rampu tak by som to urobil sam,na mojom predoslom som tak raz za 2 roky striekal nakolko kamienky a umyvanie auta da dole tu vrstvu. -
« Bez nadpisu
calda: v nissan europe ma dobre poznaju a ked budes chciet dam ti aj mail na reklamacne oddelenie v madarsku. Tri vacsie reklamacie som vybavoval priamo cez nissan europe nakolko cez servis by to nevyriesili nikdy. Inac aj mna vedia rozhodit veci ako vibracie a pod.,pokial je to nove auto nema to tam co hladat.Pekny den. -
"-- skrytý --" 29.03.06 15:02
« Re:
Před chvílí mi volali Z Nissan Europe a drž se, zaplatili mi tu pružinu! Stálo mě to dost práce a úsilí. Průser je s tím Maďarskem. Ale klobouk dolů, vyšli mi vstříc.
Co se týká těch kol, tak taky jezdím do jednoho pneuservisu a trvám na tom aby to bylo vyvážené na nulu. Už mě tam znají. Ale pořád to není to pravé ořechové. Vibruje mi to jak na plecháčích, tak i na elektronech.Na druhou stranu, jsem na to auto trochu úchylnej :P , vše musí být ok. Jinak díky, a kdybys měl zájem, mrkni na www.NisanClub.cz. Je to nový server a docela fajn.Měj se hezky. -
« Bez nadpisu
calda: aj keby si mal auto v zaruke a by ti praskla pruzina tak s tym nic nespravis nakolko sa zaruku na podvozkove casti a spotrebne nevztahuje.Ja som po 400 km zistil ze je prasknuta manzeta a vymenili mi ju v zaruke len kvoli znamostiam,keby to bolo po 1000km tak mi povedia ze som nieco chytil na ceste. Inac tie vibracie su vazne od zle vyvazenych kolies a nerovnych diskov. Preto ja si nechavam robit prezutie len u jednej firmy a potom nemam problemy.Inac nissanacke disky su po 2000km na .......