NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« oleje v praxi
má zkusenost s oleji v praxi je taková, že musím hanit české oleje, protože v mém bývalém autě Š120 jsem zkoušel různé druhy olejů a při stejné výkonostní klasifikaci mi třeba olej Castrol držel v autě daleko líp, než Mogul, tím myslím, že po oleji mogul jsem měl zanesené ventily a olej už po dvou tisících byl hnusné černé barvy a subjektivně hustější, prostě vypadal jako by tam byl už odjakživa :-), potom jsem zkoušel olej Castrol a olej byl stejné barvy (a chuti :-) ještě po 7 tisících km, a když jsem rozdělal hlavu, tak tam nebyl žádný bordel jako po mogulu, oba oleje byly 15W40 výkonostní klasifikace tuším H což bylo správně vzhledem k typu motoru. Dle agentury JPP je u nás do olejů pořád přimícháváno velké % recyklovaných olejů, které rychleji ztrácí požadované kvality.
Výsledek => české oleje už nekupuju -
« Re: Predstaveni
Přechoz polosyntetiky na syntetiku by měl být bez problémů i bez propláchnutí.Chce to jen nechat ten starý pořádně vytéct.
Tak k tomu porovnání 2,0SLX a GT:Motor samozřejmě jiný je,ale ne jako celek,oboje jsou to tuším GA20DE,opravte mě zda se mýlím.16V byly všechny motory v Primeře od začátku,kromě diesla,nevím který nissan byl poslední co neměl 16V,snad Sunny N13,1,4 12V.Má samozřejmě větší brzdy s ABS,nápravy si myslím,že jsou řešeny shodně,liší se pouze tlumiče a snad průměry stabilizátorů.Ty spoilery pak kromě křídla a prahů byly od m.r.95u všech verzí.Toť můj názor na odlišnosti těchto dvou verzí,mohu se ale mýlit...
-
« Oleje v teorii
Tak trošku teorie o olejích :
Olej ma kvalitu, ktera je vyjadrena nekolika normami, jedna z nejpouzivanejsich je americka norma API, evropska norma mi nepripada prilis prehledna, tak budu trosku psat jen o te americke, ale vetsinou vsechny oleje u nas prodavany jsou v te norme oznaceny
Na oleji je napsano API další písmeno je bud S - benzinove motory, nebo C - diesly, ty tady rozebirat nebudu, snad jen na prani, pokud by byl zajem. U tech benzinovych za pismenem S nasleduje dalsi pismeno, oznacující kvalitu, cim vetsi pismeno, tim kvalitnejsi olej, popisu jich tady par pro dnesni dobu (SA-SD jsou pro motory vyrobene do roku 1970 :-) : SF olej pro velmi vysoke zatizeni (motory kolem roku 80), maji prvni naznaky oxidacni stability, protioděrové schopnosti, odolnost proti tvorbě kalů, SG - (motory kolem roku 88) odolnost proti tvorbě kalů, schopnost rozpouštět již vzniklé kaly, snížení oděru a opotřebení motoru. SH je SG + stálost parametrů po celou dobu životnosti oleje v motoru.(motory kolem roku 94). Dále existuje SI a SJ o těch už nemám takové kompletní informace, ale SJ je momentálně na našem trhu nejlepší, co se prodává a je pro vysoceotáčkové a přeplňované benzínové motory.
Dál je také nikoliv výkonová ale viskózní klasifikace to je SAE a ty známé písmena např 10W40 a znamenají při jaké teplotě ještě olej pracuje jak má (myšleno hlavně pro starty) tedy 0W motor jde nastartovat pod -30°C, 5W je -25 až -30°C, 10W je -20 až -25°C, 15W je -15 až -20°C, 20W je -10 až -15°C, 25W je -5 až -10°C, to další číslo zase znamená schopnost oleje mazat v klimatických podmínkách následovně : 20 = klima nevystoupí nad 10°C, 30=klima nevystoupí nad 20°C, 40=klima nevystoupí nad 30°C, 50=klima nevystoupí nad 40°C.
Tyto písmena se mohou použít i samostatně a to při letních olejích (olej 40) nebo při zimních olejích (olej 10W), ale tyto oleje se už moc nedělají, běžné jsou spíše celoroční oleje s označením dohromady třeba 10W40.
Uf -
« zdarec nissanisti
Jen se krátce představím, protože bych rád přispíval svou troškou do diskuze. Takže sem ten "druhej" s červeným GéTéčkem, s hradišťskou espézetkou. Výskyt: okolí Brna, Vyškova a tuningový sraz na Masarykově okruhu. Takže, neznáte někdo nějakou českou tuningovou firmu zabyvající se Nissany? Myslím tím tuning výkonnostní. -
« Re: Predstaveni
Co mate proti ceskym a slovenskym olejom? Kvalitativne normy u nas su casto o dost prisnejsie ako u renomovanych vyrobcov. BTW olej z cudziny za 650/5l moze mat kvalitu zrovnatelnu s nasimi za 300/5l. Pozrite sa na cenu pracovnej sily, cenu energii atd. a pochopite o com hovorim. -
« Re: Predstaveni
Tak jsem vcera prozkoumaval oleje, 10W40 ktery by se tam hodil je za dost dobrou cenu od texaco oil, je to typ superX1 nebo tak nejak, polosyntetika a 5l za 650 Kč, při výkonostní specifikaci API SJ, coz v teto vykonostni kategorii treba Castrol stoji kolem 1100 až 1900 a to jen 4l :-), nevite nekdo jak je to s prechodem z polosyntetiky na plnou syntetiku ? ja bych ji tomu motoru rad dopral, ale vim, ze nektere prechody jsou slozitejsi, nevim, jestli tento prechod mezi dvema typy oleje je jen ve výmeně oleje ? je to v pohodě ? Nebo se musi pouzivat nejake cistici pripravky ? Jinak primera GT je v podstate primera klasické SLX :-), má jen jiných pár detailů, když pominu spoilery, tak hlavne uplne jiny motor, uz od zacatku bylo GT 16V s ABS, pak taky trosku odlisne resene napravy nez u normalni primery, elektrika by mohla byt stejna. -
« Re: Predstaveni
Oleje tam leju ruzný,Texaco,Valvoline,teď tam mám BP Visco 3000 10W40 a v pohodě i v těch velkých mrazech.Nebál bych se ani těch českých,ta základní matrice bude shodná.Teď jsem přivezl Almeru taky s 1,6 a tam Němci nejdříve lili plnou syntetiku BP Visco 7000,tuším,že je to 5w40(možná i 0W50) a pak přešli na Visco 3000 10W40.Ten manuál je od Haynes,dá se objednat na www.techbooks.cz cena je asi 960Kč,v češtině není,ale je k ní pěkný slovníček,doba dodání je tak měsíc.Není tam uplně všechno,motor se podle toho ale rozebrat dá,el.schemata jsou provedný slušně,je tam i Primera P11.Ale o specifikaci GT tam není bohužel nic.Ale ono je to shodný skoro všechno s tím 2litrem(85kW). -
« Re: Predstaveni
Diky za tip, jakou znacku oleje tam lejes ? nebo co konkretne ? totiz 10W40 ti vyrobi i Češi ale do primery bych to nedal, mam tam polosyntetiku 10W40, ale uvazuju o prechodu na plnou syntetiku, kamos ji ma ve stejnem motoru jako ja a je o hodne tissi, ale nevim, jestli je to jen olejem.
kamos ma shodou okolnosti to same auto, dohodil jsem mu ho. Takze jestli nekdo uvidi cervenou primeru GT s uherskohradistskou znackou se potulovat po Morave, tak je to jeden z nas dvou.
jinak pila to je :-), jeste jsem to poradne nezkousel, protoze jsem to koupil v prosinci a tak teprve cekam na poradne pocasi, ale to zrychleni je uzasne, prechod ze S120 se vyplatil :-))) Zrychleni se nelibi jenom moji pritelkyni, ta by primeru, ktera by jezdila jen pomalu :-) Ta prirucka se da sehnat kde a kolik zhruba stoji ? Predpokladam ze v cestine nebude ...
Zdarec
-
« Re: Predstaveni
Sice nemám GT ale opačný pól motorizace 1,6,ale dle mých zkušeností tam svíčky dej pouze NGK,či DENSO.Zkoušel jsem tam Brisk Premium Racing a to auto vůbec netáhlo a zvýšila se i spotřeba.Předepsaný NGK se s tím nedalo vůbec srovnat.Olej dávám 10W-40 polosyntetiku po 15000km.Jinak jsem neměl žádný větší problém,natož nějaký,který by to auto znepojízdnil.Slušně zpracovaná příručka je od Hayens(či tak nějak).To GT je asi slušná pila co?;-) -
« Predstaveni
Jeste bych rad pridal, jsem cerstvym majitelem NISSANu, konkretne Primera eGT rv 93 110kW, najde se tady nejaky priznivec teto krasne sportovni limuzinky ? potreboval bych par rad, jako treba doporucene svicky, oleje, zajimaji me prakticke zkusenosti. Kopil jsem to auto uplne bez jakekoliv prirucky, mam k nemu jen technicak :-) Uvitam kontakt, treba i na jarnim tunning srazu v Brne. Jinak o aute vim sice hodne ale spise jen technicka data, zajima me praxe a zkusenosti. Takze primera GT ozvi se .... -
« Nejake odpovedi
Zdarec, kdyz auto tahne hodne silne na jednu stranu, mam zkusenost, ze to je pneumatikama, schvalne zkus vymenit predni pneu na chvili vzajemne mezi ssebou a uvidis, ale jinak nedoporucuju to tak nechat, pneu muze byt smerova (urcena pro prave, nebo leve kolo), ale kazdopadne tim muzes vyzkouset, jestli za to muze. K te klime, nektere druhy klimatizaci maji v chladici kapaline trochu oleje a ten, kdyz se klima moc dlouho nezapne, se usadi a po zapnuti se nemaze kompresor, coz mu skodi, proto se to ma jednou za cas (treba kazdych 14 dni) tak na 15 minut zapnout, aby se ten cely system zase dokonale promazal a olej se neusadil. Ale nektere klimy ten olej v chalidici kapaline nemaji a tim se nemusi zapinat, ale to vam nereknu kterou mate, to musite najit ve svych papirech. Nissanum zdar. -
« Re: Geometrie
Ten plyn si pamatuji. V letech 1994-1996 jsem jezdil s Primerou 1.6SLX. Pri prudke akceleraci to vypadalo tak, ze se motor nejdrive zamyslel a az asi po vterine se zacalo dit. Presne jak popisujes. Tehda jsme to povazovali za vlastnost programu rizeni motoru. 1.8 r.v. 1999 to nedela.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!