NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Špatná vs. Dobrá, pokračování...
No tak jsem trošku telefonoval, prava předni poloosa na P10 GT je jiná než na P10 SLX, prodává se jen s jedním homokinetickým kloubem a to tím, který jde do diferenciálu a musí se objednávat, na skladě není a to nejlepší na konec, cena je přibližně 10800,- včetně DPH (desettisícosumset :-). Zdar a hodně štěstí při hledání. Třeba nějaký náhradní výrobce ? Údaje dle Nissan Staněk a Frank Brno, autorizovaný servis a prodej NISSAN. -
« Re: Špatná vs. Dobrá, pokračování...
To ses ani nepřiznal, že nejezdíš ... na díly zkus auto annonce, nedávno jsem tam viděl hafo inzerátu na náhradní díly na primeru, ale ještě je třeba zjistit, jestli sedí poloosa z klasického SLX, nevíte to někdo ? Zkusím se poinformovat u Nissanů. -
« Špatná vs. Dobrá, pokračování...
Tak to odnesla pravá poloosa, je střihlá vejpůl jako by na ni někdo použil dvoutunový nůžky, ...sranda. Ten člověk, co se mi na ni díval, jen kroutil hlavou, že to musel být pěknej náhul, aby to ukroutilo takovou betelnou tyč. Ale spíš by to lépe vystihl termínem únava materiálu.
Tímto vás žádám, jestli má někdo z vás takovouto poloosu na prodej(Primera GT,r.v.91), dejte vědět(mike-j-jr@post.cz), dik. -
« Klimatizace na Almeru N15 - dodatečná instalace
Ahoj vespolek. Potřebuji radu. Chci si do své Almarky, N15, r.v.2000, 1,4, servo, bez ABS nechat namontovat dodatečně klimu. V dvou Nissanech mi řekli cenu za originál klimu (mechanickou) cca 47.000,- Kč (materiál+montáž). Tož to mi připadá docela dost. Nevíte někdo, zda se to, a kde dá pořídit levněji. Přivítal bych cenu tak do 30.000,-. Díky moc. -
« Dobrá vs. Špatná
To Janza: Takže se mi dnes "povedly" dvě věci. Ta první - že byla "konečně" zdolána rychlostní magická hranice 200km/h. Mohlo to být i víc, ale jelo před Vyškovem hodně aut v pravém pruhu, které kdykoliv mohly přejet do levého, takové auta se pak dost blbě v téhle rychlosti dobždují. A k tomu ještě sem musel včas odbočit na výpadovku, že. No a ta druhá - že se mi asi(určitě) povedlo odrovnat při prudkém až rasantním přeřazení z 1ky na 2ku, podle p.Sýkory, buďto poloosu nebo utrhnout spojk. lamelu :-(. Takže sem byl(potupně) odtažen do garáže a příští týden se uvidí co to opravdu bylo.hmm -
« Re: X-Trail
Bohužel nikoho s X-Trailem neznam, ale co by zajímalo mne, jsou údaje o zavazadlovém prostoru. Firemní údaj 350/410 litrů je na automobil SUV dost chabý a nedovedu si představit, že bych vyrazil na dovolenou v létě někam do tepla a v zimě s výstrojí na lyže.Technika skvělá, ale rozměry spíš pro děti na diskotéku. Čekal jsem na tenhle model, ale jestli to už snad bude lepší počkat na novou Hondu CR-V, která má kufřík i v tom současném provedení alespoň 444 litry, ikdyž systém přiřazování té zadní nápravy je na dnešní dobu kapánek zastaralý. Nebyl by k dispozici rozměr kufru u X-Trailu. Ono je těžko odhadnout rozměry z fotek. Bylo by to škoda, protože německá Hopa jistě brzy přijde na trh s čipem i na tenhle turbodiesel. To by pak měl 100kW a to už bych na silnici prohnal kdekoho. -
« Re: Predstaveni
Ty pružiny jsou jiný určitě,zapoměl jsem na ně.Víc toho nebude.2litr 100% byl 16V od začátku,to označení je SR20D,GT je SR20DE a ten co je v Sunny GTI-R a v novy 200SX s přeplňováním je SR20DET.Od 94 dostaly nový motormanagement,1,6 dostala vstřikování na místo elektronickýho karburátoru.SGX je jen označení výbavy,mělo by to být max.verze,ale viděl jsem zatím jen 2,je jich jako šafránu.Ona LX verze a SLX se od sebe lišily snad jen druhem čalounění.Spoilery a prahy ve standartu určitě nejsou,to jsem psal,ale prodloužený nárazníky od roku 95 velmi často,myslím si že standartně u všech.Dík,jak vypadá GT vím přesně.:-)) -
« Re: Predstaveni
Co já jsem slyšel, tak motory SLX a GT jsou jiné konstrukce a dle mých informací ze začátku nebylo SLX 2.0 16V, ale až kolem roku 93, byla i 16V verze motoru 2.0 a ta byla nazvaná SGX, ty spoilery a prahy urcite nejsou od 95 roku ve standartu, obcas jsou videt, ale ne seriove. krome tlumicu se urcite lisi i pruziny a myslim, ze toho bude vic. Mozna by to chtelo nejakou fotku pro dokresleni, zkus [odkaz] je to foto meho auta a ty spoilery jsou seriove jen ve verzi GT (presne eGT) -
« oleje v praxi
má zkusenost s oleji v praxi je taková, že musím hanit české oleje, protože v mém bývalém autě Š120 jsem zkoušel různé druhy olejů a při stejné výkonostní klasifikaci mi třeba olej Castrol držel v autě daleko líp, než Mogul, tím myslím, že po oleji mogul jsem měl zanesené ventily a olej už po dvou tisících byl hnusné černé barvy a subjektivně hustější, prostě vypadal jako by tam byl už odjakživa :-), potom jsem zkoušel olej Castrol a olej byl stejné barvy (a chuti :-) ještě po 7 tisících km, a když jsem rozdělal hlavu, tak tam nebyl žádný bordel jako po mogulu, oba oleje byly 15W40 výkonostní klasifikace tuším H což bylo správně vzhledem k typu motoru. Dle agentury JPP je u nás do olejů pořád přimícháváno velké % recyklovaných olejů, které rychleji ztrácí požadované kvality.
Výsledek => české oleje už nekupuju -
« Re: Predstaveni
Přechoz polosyntetiky na syntetiku by měl být bez problémů i bez propláchnutí.Chce to jen nechat ten starý pořádně vytéct.
Tak k tomu porovnání 2,0SLX a GT:Motor samozřejmě jiný je,ale ne jako celek,oboje jsou to tuším GA20DE,opravte mě zda se mýlím.16V byly všechny motory v Primeře od začátku,kromě diesla,nevím který nissan byl poslední co neměl 16V,snad Sunny N13,1,4 12V.Má samozřejmě větší brzdy s ABS,nápravy si myslím,že jsou řešeny shodně,liší se pouze tlumiče a snad průměry stabilizátorů.Ty spoilery pak kromě křídla a prahů byly od m.r.95u všech verzí.Toť můj názor na odlišnosti těchto dvou verzí,mohu se ale mýlit...
-
« Oleje v teorii
Tak trošku teorie o olejích :
Olej ma kvalitu, ktera je vyjadrena nekolika normami, jedna z nejpouzivanejsich je americka norma API, evropska norma mi nepripada prilis prehledna, tak budu trosku psat jen o te americke, ale vetsinou vsechny oleje u nas prodavany jsou v te norme oznaceny
Na oleji je napsano API další písmeno je bud S - benzinove motory, nebo C - diesly, ty tady rozebirat nebudu, snad jen na prani, pokud by byl zajem. U tech benzinovych za pismenem S nasleduje dalsi pismeno, oznacující kvalitu, cim vetsi pismeno, tim kvalitnejsi olej, popisu jich tady par pro dnesni dobu (SA-SD jsou pro motory vyrobene do roku 1970 :-) : SF olej pro velmi vysoke zatizeni (motory kolem roku 80), maji prvni naznaky oxidacni stability, protioděrové schopnosti, odolnost proti tvorbě kalů, SG - (motory kolem roku 88) odolnost proti tvorbě kalů, schopnost rozpouštět již vzniklé kaly, snížení oděru a opotřebení motoru. SH je SG + stálost parametrů po celou dobu životnosti oleje v motoru.(motory kolem roku 94). Dále existuje SI a SJ o těch už nemám takové kompletní informace, ale SJ je momentálně na našem trhu nejlepší, co se prodává a je pro vysoceotáčkové a přeplňované benzínové motory.
Dál je také nikoliv výkonová ale viskózní klasifikace to je SAE a ty známé písmena např 10W40 a znamenají při jaké teplotě ještě olej pracuje jak má (myšleno hlavně pro starty) tedy 0W motor jde nastartovat pod -30°C, 5W je -25 až -30°C, 10W je -20 až -25°C, 15W je -15 až -20°C, 20W je -10 až -15°C, 25W je -5 až -10°C, to další číslo zase znamená schopnost oleje mazat v klimatických podmínkách následovně : 20 = klima nevystoupí nad 10°C, 30=klima nevystoupí nad 20°C, 40=klima nevystoupí nad 30°C, 50=klima nevystoupí nad 40°C.
Tyto písmena se mohou použít i samostatně a to při letních olejích (olej 40) nebo při zimních olejích (olej 10W), ale tyto oleje se už moc nedělají, běžné jsou spíše celoroční oleje s označením dohromady třeba 10W40.
Uf -
« zdarec nissanisti
Jen se krátce představím, protože bych rád přispíval svou troškou do diskuze. Takže sem ten "druhej" s červeným GéTéčkem, s hradišťskou espézetkou. Výskyt: okolí Brna, Vyškova a tuningový sraz na Masarykově okruhu. Takže, neznáte někdo nějakou českou tuningovou firmu zabyvající se Nissany? Myslím tím tuning výkonnostní. -
« Re: Predstaveni
Co mate proti ceskym a slovenskym olejom? Kvalitativne normy u nas su casto o dost prisnejsie ako u renomovanych vyrobcov. BTW olej z cudziny za 650/5l moze mat kvalitu zrovnatelnu s nasimi za 300/5l. Pozrite sa na cenu pracovnej sily, cenu energii atd. a pochopite o com hovorim. -
« Re: Predstaveni
Tak jsem vcera prozkoumaval oleje, 10W40 ktery by se tam hodil je za dost dobrou cenu od texaco oil, je to typ superX1 nebo tak nejak, polosyntetika a 5l za 650 Kč, při výkonostní specifikaci API SJ, coz v teto vykonostni kategorii treba Castrol stoji kolem 1100 až 1900 a to jen 4l :-), nevite nekdo jak je to s prechodem z polosyntetiky na plnou syntetiku ? ja bych ji tomu motoru rad dopral, ale vim, ze nektere prechody jsou slozitejsi, nevim, jestli tento prechod mezi dvema typy oleje je jen ve výmeně oleje ? je to v pohodě ? Nebo se musi pouzivat nejake cistici pripravky ? Jinak primera GT je v podstate primera klasické SLX :-), má jen jiných pár detailů, když pominu spoilery, tak hlavne uplne jiny motor, uz od zacatku bylo GT 16V s ABS, pak taky trosku odlisne resene napravy nez u normalni primery, elektrika by mohla byt stejna. -
« Re: Predstaveni
Oleje tam leju ruzný,Texaco,Valvoline,teď tam mám BP Visco 3000 10W40 a v pohodě i v těch velkých mrazech.Nebál bych se ani těch českých,ta základní matrice bude shodná.Teď jsem přivezl Almeru taky s 1,6 a tam Němci nejdříve lili plnou syntetiku BP Visco 7000,tuším,že je to 5w40(možná i 0W50) a pak přešli na Visco 3000 10W40.Ten manuál je od Haynes,dá se objednat na www.techbooks.cz cena je asi 960Kč,v češtině není,ale je k ní pěkný slovníček,doba dodání je tak měsíc.Není tam uplně všechno,motor se podle toho ale rozebrat dá,el.schemata jsou provedný slušně,je tam i Primera P11.Ale o specifikaci GT tam není bohužel nic.Ale ono je to shodný skoro všechno s tím 2litrem(85kW). -
« Re: Predstaveni
Diky za tip, jakou znacku oleje tam lejes ? nebo co konkretne ? totiz 10W40 ti vyrobi i Češi ale do primery bych to nedal, mam tam polosyntetiku 10W40, ale uvazuju o prechodu na plnou syntetiku, kamos ji ma ve stejnem motoru jako ja a je o hodne tissi, ale nevim, jestli je to jen olejem.
kamos ma shodou okolnosti to same auto, dohodil jsem mu ho. Takze jestli nekdo uvidi cervenou primeru GT s uherskohradistskou znackou se potulovat po Morave, tak je to jeden z nas dvou.
jinak pila to je :-), jeste jsem to poradne nezkousel, protoze jsem to koupil v prosinci a tak teprve cekam na poradne pocasi, ale to zrychleni je uzasne, prechod ze S120 se vyplatil :-))) Zrychleni se nelibi jenom moji pritelkyni, ta by primeru, ktera by jezdila jen pomalu :-) Ta prirucka se da sehnat kde a kolik zhruba stoji ? Predpokladam ze v cestine nebude ...
Zdarec
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
poloosu sehnal za 4800,- nekde v Brne. Prace kolem petikila. Nejaky nahradni vyrobce sem taky zjistoval. Jeden dokonce velice levný SEEAC, dela hridel repasovanou a kdyz se jim da ta stara-poškozená, tak to vyjde na 5.858,- Original GM stoji třeba 16.700,- ...atd . Takze si uz pro to jedu. zdař.