NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Mě vibruje volant v almerce úplně stejně, tedy někde mezi 115-120. Nejdřív jsem si myslel, že je to špatným vyvážením kol, jenže ono se to projevuje jak na zimních tak i na letních. I tak jsem je nechal zvážit, ale nic se nezměnilo. A aby toho nebylo dost, mám na každou sadu gum jiné ráfky, takže teorie s ťuknutým ráfkem taky moc nesedí. Co teď, napadá vás něco? -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
S tou osovou házivostí máš asi pravdu. Vzpomínám si, že tohle zkouší na vyvažovačce tak, že přiloží něco (např. šroubovák držadlem k pneu) a sledují jak odskakuje nebo ne. :-) Tím by to mohlo být a vzhledem k tomu že to v Autoparku zkoušeli na jiných pneu i s ráfky... Ale že mi to neřekli, když jsem se jich zeptal co tedy radí...? Ach jo. Času zase tolik nazbyt nemám, ale smířit se mi s tím "vibrátorem" nechce.
Jinak nevím jestli to je jen problém předku, subj. mi připadá, že jak se to rozvibruje a zase ustává, že se to tak nějak přenáší celým autem.
Jinak Almarka (musím zaklepat), super, liju akorát benzín a nestarám se, taky nejsem velký odborník, spíš teoretik, co si nastuduju - pamatuju, ale kam bych na auto měl sáhnout a něco spravit, nevím :-)) -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
No to, ze se klepnuty rafek projevi pri vyvazovani podle me nemusi byt az tak docela pravda. Pokud bude klepnuty ze spoda (ne ze strany), tak to na vyvazovacce az tolik nepoznas - ta se stara hlavne o vyvazeni do strany. Jde to ale poznat tak, ze pneumatiku sundas a das disk na vyvazovacku a divas se na nej - tam by to melo byt uz viditelne.
Co se tyce konkurence - klidne bych tam sel - pokud mas cas - to neni nikdy na skodu :-).
Jo a s tim multilinkem - to spis snad ne, vzdyt multilink je jen na zadni naprave - podle toho co rikas jde spis o predek (nebo prinejhorsim o stejny problem na obou napravach). Na druhou stranu odbornik na auta nejsem ani nahodou (proto jsem si taky koupil Nissana, abych auto nemusel porad nechavat opravovat) :-). -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
No, kdyby to byly ty ráfky tak je koupím budiž. Ale fakt si napamatuju že bych s vjel do nějaké díry, která by fakt stála za to. Ale možné to je. Mám obyčejné 5,5 R14 nissaňácké plecháče. Ale nechápu - klepnutý ráfek by se měl projevit při vyvažování kol-pneu, by jim to mělo házet, nebo se pletu?
Taky jsem už jsem zvažoval jestli s tím neskočím ke konkurenci - Staněk, jestli mě v Autoparku nešulí (auto je ještě 1 rok v záruce, třebas se jim nechce něco měnit...)(třeba uvolněný ramena multilinku, či co... ale to už straším i sám sebe... :-) -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Skoro bych to videl na ty rafky. Se svoji almerkou (N16) jsem prosvistel pmerne velkou rychlosti asi 2ma vyfrezovanyma schodema (nebyla tam znacka a byla tma, takze jsem je videl na posledni chvili) a povedly se mi i na ceskych kvalitnich silnicich 2-3 diry. Samozrejme ze jsem mel stejny pocity jako ty (akoprat ze kolem 120-130 - to je ale 15" kolama), ale asi vyraznejsi (chvilkama spis ten traktor). Takze pri prezouvani na zimni jsme rafky sundali a dali je na vyvazovacku a ty lepsi jsme dali na predek a ty horsi na zadek a je to vyrazne lepsi (ne teda 100%, ale kdybych o tom nevedel, tak by mi to zrejme prislo normalni, navic na zimu to tolik nevadi - jezdim spis pomalu nez rychle ...). Ted na leto ale budu kupovat novy rafky (tenhle tyden - nesmejte se mi, v breznu jsem byl na sluzebce a pak na lyzich ve francii, takze jsem se k tomu driv nedostal :-)), takze pristi tyden budu moct snad poreferovat.
Dalsi vec me napada (ale to je snad nepravdepodobny) - mohly by byt trochu ohnuty polosy - podobny problem jsem mel drive u dieselovy fiesty, ale tam se to projeovavalo pouze kdyz byl motor v zaberu - pri volnobehu vubec.
-
« Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Pánové, mám problém a už nevím jestli to jsou moje fantasmagorie nebo jo vážně něco špatně. Moje Almera (N15) mi při cca 110-120km (v této rychlosti je to nejvíc markantní) začne vibrovat (spíš lehce než jako traktor). Tahle vibrace se (pokud jedu konstantní rychlostí těch 110-120) zesiluje a zeslabuje jako by se "něco" po určtitých intervalech dostávalo do rezonance s "něčím" a když jsou ty "něco" ve fázi tak jsou vibrace markantní, když v protifázi tak není cítit nic (zkoušeno na zcela hladkém povrchu dálnice např. Brno-Pohořelice, apod.). Vibrace nejsou nějak enormní, ale jsou otravné a dřív to nedělalo. Jsou cítit jak jemně od volantu tak celkově (od sedadla)(i taková ta hučivá zvuková vlna od vibrující karoserie, skel,...). Geneze je taková, že jsem byl na prohlídce po 30tis.km. (03/2002), jsem tam de-facto všechno prohlédli, ale ani potom to nebylo zcela ok. Tak jsem se jal zakoupit nové pneu (staré jsou asi někde poškozené) - Bravurisy 185/60R14 (dnes jsem si přečetl, že je hodnotí hodně pozitivně, žádný hluk apod.). Velká změna nenastala. V pneucentru Tasy tvrdí vyváženo, no problem (stál jsem u té jejich mašiny). Něco jsem najel (400km) aby se trochu zajely a jel jsem s tím do Autopark-Nissan, že se mi nezdá geometrie, či co a ať poradí nebo s tím něco udělají. Hoši se na to mrkli (technik to se mnou projel a pravil, "to jsem ještě neslyšel" (ten zvuk)) a řekli, že geometrii kontrolovali, že je ok, že to bude pneumatikami (to že dělá s fungl novýma, nedovedli nějak vysvětlit), že zkoušeli jejich (pneu i s ráfky) a že je to ok. Tak teď už jsem z toho jelen a fakt nevím co dál. (ještě mě napadlo vyměnit ráfky, ale to nevím jestli je dobrá cesta, nikde jsem současné neklepl). Tož prosím o radu. Díkec. -jj -
« Re: Nissan v americe
Nová Altima je krásná, ale je to pořád amerika, pánové. Buďte rádi, že máte evropské škopíky, protože ty americké jsou stavěné na těch max. 55 mil/h a nemaj zdaleka takovou výdrž. Jasně, že jedou i rychlejc, ale když takovou ameriku pořádně pohoníte, tak totálně klekne po pár desítkách tisíc km. Auta jsou tam jen spotřebák, nikdo od nich ani žádné zázraky (jako tady) nečeká. Kdybyste si Altimu koupili sem k nám, dost hořce byste litovali. -
« Re: Jakou Almeru. Poradite?
Proti Feldě je Almera drak i s tou patnáctistovkou. Ve městě je špicová, jen na dlouhých trasách je znát třeba při předjíždění, že potřebuje víc času na nabrání rychlosti (cca jako Felda 1.6) a v kopcích jí schází pořádný zátah. Když to srovnám s 1.8 tak přesně to je ten rozdíl - v kopci 1.8 drží a zrychlení má při předjíždění taky lepší. Ale jinak - na denní ježdění po městě, do práce nebo na dovču - bohatě stačí 1.5, je to parádní kočár. A vždycky můžeš ještě i tvrdě podřadit, vytočit motor a pak jede skoro jak 1.8. Doporučuju osobní zkušenost u nějakého dealera, při přesednutí z Feldy to bude rozhodně příjemný zážitek. A stejně tak je blbost tvrdý podvozek - to se dá říct třeba o Primeře, ale určitě ne o nové Almeře. Zase platí - sednout u dealera do auta a projet ho!!! Většinu článků totiž píšou zhýčkaní novináři, kteří to srovnávají s nadupanými dvoulitry, a ne z pohledu obyčejného řidiče. Navíc je patnáctka proti 1.8 výrazně, ale fakt výrazně tišší a úspornější - tedy když ji nehoníš, aby konkurovala odpichem té osmnáctce. -
« Re: Jakou Almeru. Poradite?
K te nove Corolle: mam Almeru 1.8 Sport a srovnatelne vybavena Corolla (aspon 1.6 s klimackou, ABS, el. okna, radio s CD, atd.) vychazela o dost draz. I kdyz po blizsim okouknuti mi prijde Corolla lip dilensky provedena.
A ta 1.8 se do prazskeho provozu hodi - uz nekolikrat mne razantni zrychleni vytahlo z osemetne situace (Barrandov a jizni spojka). -
« Re: Jakou Almeru. Poradite?
Ja bych tedy 1.8 bez klimosky nechtel - to radsi budu jezdit s linou 1.5 :-). Bane, proti felde kombi 1.3 Almera 1.5 teda lina neni, ale zadnej drak taky ne. Jestli ale jezdis denne hodne km mimo mesto, tak bych si asi koupil 1.8 plna vybava, pokud by to bylo moc drahy, tak bych ale nejdriv setril na motoru a az pak na vybave. BTW pokud bych auto kupoval dneska, asi bych taky hodne uvazoval o novy Corolle (to jsem se nakonec rozhodoval i loni, ale v ty dobe Corolla nic moc ...) -
« Almera - střešní nosič
Zdravím,
chci se zeptat jaké jsou vaše zkušenosti se střešními nosiči na novou Almeru hatchback? Jestli originály nebo ne? Doslechl jsem se, že třeba neoriginály od Neumanna nesednou kvůli prohnutí střechy. Originální mi zas přijdou dost drahý, tak co si mám vybrat? Díky za názory.
-
« Jakou Almeru. Poradite?
Pánové, leasing na Feldu combi 1,3 pomalu konci a ja zacinam uvazovat o novem aute. Fabia kombi je dost draha, tak jsem se "zhledl" v Almeře. V několika člancich o Almeře jsem se dočetl, že 1,5 s 90-ti koni je lina. Protože dost a denně jezdím, tak bych chtěl mít něco svižného. měl bych tedy dotaz:
Je 1,8 o dost lepší než 1,5, máte někdo zkušenost s tímto porovnáním?
Slyšel jsem, že Almera ma tvrdy podvozek, dobry na rovne německé silnice a ne na ty naše. Jaké jsou Vaše zkušenosti?
Almera 1,8 má standardně abs a klimatizaci, lze to někde sehnat bez abs a ac toho, aby cena vyšla lépe?
Předem díky,
-
« Re: Primera 1.6... dojmy a otazky
qeta: Dakujem za info, naozaj som cim dalej, tym spokojnejsi; za peniaze, ktore som donho dal, to bola suverenne najlepsia ponuka. Akorat ten otackomer mi velmi chyba, vsetky moje doterajsie auta ho mali a tak som sa dokazal zo sprevodovania vzdy nejak "vysomarit" sam. Ta spotreba je naozaj vynikajuca, moja Mazda 626 doteraz papala na tej istej trase asi o liter viac a zdala sa mi to primerana spotreba. Inak ma prekvapila aj kultura chodu: pri tej 140 ziadne hucanie, vsetko ide krasne tichucko (od 120kmh tichsie aj ako Mazda a to je uz co povedat). Na tie pneu sa skusim spytat nejakeho miestneho dealera, mam to na nemeckych znackach a tak musim zistit, ze ako je to tuna v pripade cestnej kontroly: rozmer pneu je tuna totiz zapisany aj v malom technicaku (zato ma sokovalo vo velkom nasledovne: "farba - neznama" ;))), STK ma moc netrapi, mam ju teraz uplne novu na 2 roky a urcite to este pred jej vyprsanim strelim a kupim nieco novsie, ako inak, na 100% to bude zase Japonec ;)))
-
« Re: Primera 1.6... dojmy a otazky
Gratuluji ke spokojenosti,ta spotreba je celkem bezna,dosahuji podobnych prumeru,pri konst.150-160km/h neco kolem 7-7,5l/100.S tim tahem do kopcu souvisi prave to zprevodovani a Primera je zprevodovana hodne do rychla,presny cisla ted nevim,snad si vzpomenu a napisu ti je po vikendu,ale uz 4 je do rychla(tusim neco kolem 0,97),me to na 5.st. pri 100km/h toci asi 2400ot/min,coz je dost malo, kdyz je max.toc,moment pri 4000ot/min.Na 3.st. pri 6000ot/min to jede priblizne 140.K tem pneu,je to hrozny,kdyz tak velky auto ma 13" kola se 100%profilem,resil jsem to u nas na DI PCR a neuspel jsem,nepovolili mi tam vetsi kola,ze to u tohoto auta nemaji v jejich tabulkach.Dal jsem tam ale 14" 185/65 letni(davali je na 2litry), zimni mam 165/70 R14 a 13" jsem si nechal jen kvuli STK.
Olej v prevodovce jsem zatim nemenil(najeto 125tis.km). -
briza 27.03.02 16:36
« Re: Nissan v americe
Evropske Nissany - Primera a Maxima se prodavaji v USA pod znackou Infiniti G20 (Primera P11) a Q30 (Maxima). Nova Altima je opravdu pekna. Bohuzel se v USA neprodavaji temer zadna auta v techto tridach v 5D verzi takze by u mne meli asi smulu. Jinak v Evrope na zapad od nas je od poloviny brezna uz v prodeji nova Primera a to bude taky bomba az to sem dorazi. -
« Re: Primera 1.6... dojmy a otazky
Zdravim pani, hlasim prvych 2000km s Primerkou. Prve, trosku skazene dojmy, su uz prec, predsa len sa ukazuje byt ako dobre auticko. Hlavne ma sokovala spotreba: Bratislava-Salzburg (tankoval som na D hranici) pri 140km/h cestovnej rychlosti vyslo na 6,5l/100km!!! Tak to je fakt na tak velke auto skvela spotreba! Na druhej strane musim uznat, ze do kopcov chyba trosku na krutiacom momente a vykone (mam este 2l Mazdu 626). Ale aj tak, zatial som velmi spokojny. A mam par otazok na Nissanistov-odbornikov: 1./ poznate niekto sprevodovanie 1.6 v Primere? Ja nemam otackomer (je to zakladna vybava). Zaujimali by ma rychlosti pri 1000rpm na vsetky prevodove stupne 2./ Su povolene aj ine rozmery pneu ako 165R13? Viem, ze 2l mal vacsie a sirsie kolesa (195/65 R14?), su schvalene aj na 1.6? 3./ Ako je to s olejom v prevodovke? Je potrebne ho menit? Ak ano, tak po kolko km? Vopred dakujem za info, ak niekto tieto veci viete! Nissanu zdar! -
« Re: Almera Sedan 1.5
mavericke: Minuly vikend jsem mel pujcenou Almeru sedan 1.8 Jubileum, najeto 50tkm a i kdyz jsem zvykly na vetsi, nemuzu nic jineho nez chvalit. Prijemny interier, na rozdil od starsiho modelu motor tahne i v nizssich otackach a navic i zvenku vypada fakt pekne. Ujel jsem cca 700km ve meste a na dalnici, nijak jsem to nesetril a spotreba byla cca 8,5l coz se mi zda docela slusne. Na zaver jedna mala vytka: mohla by byt trochu tissi. -
« Nissan v USA
Je to pravda! Nissan se v CR /Evrope/ neuveritelne flaka. To co nabizi tady v USA je uplne o necem jinem. Videli jste novou Maximu, Altimu, Sentru SE-R Spec V nebo treba nastupce 300ZX TT ktery se jmenuje 350Z!!!
To je uplne jine kafe panackove! Nova Altima se predstavila se supr designem a 3,5l V6 s 240hp!
To auto zrychluje z 0-60mph za 6,28sek. a je to velka 4-dverovka!!! To je pekna bomba teda 0a zasahlo to i Amiky. Dyt ta nova Altima dosahuje moznosti Mustangu GT ve zrychleni! No, skoro...:o)
Je o trosicku mensi nez Maxima, ktera ma BTW 255koni, ale nadhera. Tady v USA je Nissan v soucasne dobe numero uno ze vsech japonskych znacek co se tyce vykonnosti a to s velkou prevahou. Mimochodem presvedcte se sami - Nissandriven.com
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Díváme se na ráfky. Dva z nich jsou naražené (sice ne moc ale přeci) - levý přední, pravý zadní. Hurá, bingo. Kupuju nové ráfky. Když už tak už a kupuji hliníkové disky 6Jx14, ať už to stojí za to. Jdu to projet, vibruje to zase a ještě trochu víc. Jsem vytočený. Auto a geometrie je prý ok, nové pneu, nové ráfky! Auto je sice moc pěkné na nových ráfcích a pneu, z toho mám radost ale že to furt vibruje to mě žere. Tak teď už fakt nevím. Snad ještě zkusit jiné pneu a reklamovat ty nové, nebo jít do jiného servisu jestli mě v předchozím řekli pravdu. Nějaké nápady, Nissanisti? :-)