NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Já už sám taky nevím. Kdybych na to měl vybavení (víc bezchybných pneu a ráfků), tak to vyzkouším sám nějakou vylučovací metodou... Ale taky se mi nezdá že by úplně nové pneu vibrovaly. Bravurisy sice nejsou super třída, ale zase ani ne takový šmejd jako protektory a ani to nedelají na konstrukční hranici. Takhle musím počkat do pátku, jsem už objednaný do jiného Nissan servisu a uvidím co mi řeknou. Uvidíme. Spíš si myslím, že je asi něco na autě, ale nevím co (čepy??), ale nechápu když jsem byl před týdnem v servise, že mi řekli že je všechno OK, že se na to dívali a že je to pneumatikama. Proč to neudělali pořádně??.. -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
No ja nevim - zas mi nerikej, ze by se ti zbortil kord u vsech 4 najednou ... to se mi nezda (pokud si nevlitnul to diry). Navic u me ty letni pneumatiky gumar prohlizel a rikal ze ty kordy jsou v poradku (pokud to tedy jde poznat) ... Asi bude nejlepsi, kdyz bys vyzkousel ty tvoje kola na jiny Almere, ktera je ok a zase naopak. To rekne nejvic ... -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Přesně tak, není to hned, někdy ano někdy ne. Začně vibrovat, potom po cca násobku 100m přestává a jakoby se přenáší dozadu, cítím to od sedačky a pak se to zase vrací dopředu do volantu. Promáčknutí spojky/vyřazení nepomáhá, je to pořád stejné=vibruje... -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Ještě jsem to konzultoval se známým, měl něco ale ne zas tak úplně podobného. Dává mi to alespoň malou naději že by to mohlo být pneumatikama (jestli je, tak si Barumky už nikdy nekoupím, jestli tohle dělají fungl nové gumy...) Cituji:
"Měl jsem před dvěma roky Barum, ale už to nechci, praskl uvnitř kord a celé
se zbortily, vpředu pak taky klepaly, v servisu mi řekli, že mi taky mohli
na dálnici pěkně prasknout.
Slyšel jsem, že snad byly závady na některých sériích u čepů řízení, nevím." -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
No, moc pekny - kazdopadne dej vedet, jestli v tom dalsim servisu ti neco poradili/opravili. Pomerne dobrej test by ale melo byt, ze by ti nandali jejich rafky/pneu a jeli byste na miste, kde ti to zarucene vybruje. A pak bych to udelal zas naopak, nandal bych tovje rafky/pneu na jejich almeru (jestli jeste nejakou maji) a vyzkousel bych jestli jsou ok. Az budu mit trochu casu, tak se to takhle pokusim udelat - pokud na to nejakej servis pristoupi, a pokud to s jejich rafkama/pneu bude ok, tak si koupim novy pneu, pokud ne, tak je to na nich, aby s tim neco udelali (abych pravdu rekl, to je skoro horsi varianta - docela vazne pochybuju ze s tim neco zvladnou udelat ...) -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Taky už z toho mám docela depku, zdá se mi, že jsem snad vyzkoušel všechny varianty a pořád žádná náprava. Subjektivně mi začíná připadat, že je něco někde na autě, ale to nedokážu potvrdit. Ale po těch všech pokusech s přezouváním, ráfky a taky PavelT píše, že se mu to projevuje na zimních i letních pokaždé s jinými ráfky, mi připomíná mou situaci. Vibrovalo mi to míň na zimních, po přezutí na letních víc, nechal jsem je převážit, pořád nic, koupil nové pneu, atd.atp. a stále to vibruje. Spíš se nemůžu zbavit dojmu (možná neoprávněně), že mě chtěli v servise uchácholit, protože s tím možná něco je, auto je ještě v záruce a že by to museli na své náklady cosi měnit. Fakt už nevím. Jsem už na 90pct rozhodnutý skočit s tím ke konkurenci a nechat to prohlídnout a budu chtít být u toho. Už mě to fakt vytáčí. Achich ouvej... :-/
PS. Přezouvání dle teorie namáhá ráfek i pneu, takže proto se doporučuje mít pořád "nazuto" a přehazovat celá kola i s disky. Ale když mám fungl nové pneu i ráfky a pořád to vibruje, tak nevím nevím...
PS2. S tím huštěním mi nejdřív říkali v pneu že to mám přehuštěný, měl jsem to na 2.4-2.3 tak mi upustili a bylo to pořád stejné. Nějak bych tomu tolik nepřikládal význam v tomto případě. -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
No, tak z vas mam peknou depresi :-(. Vcera jsem prezul stary letni gumy na novy rafky. S tema starejma pneu/rafkama jsem jsem projel huste vyfrezovany pricny schody. No a zjistil jsem, ze mi to pekne vibruje taky (a jednoznacne citim, ze se jedna o vibrace smrem nahoru a dolu). Na zimnich ani tolik ne (spis vubec a tam jsem to pripisoval rafkum, jelikoz tam mam ty bouchnuty). Mel jsem z toho blbou naladu, ale rikal jsem si, ze ty pneu jsem odrovnal taky pri tom prejezdu (sice gumar co mi je tam daval rikal ze jsou v pohode, ze nemaji viditelny zadny mechanicky poskozeni (ani vevnitr), ale slupa to bylo dost velka, takze se to na unave materialu projevit muze ...). Tudiz jsem se chystal alespon predni napravu vymenit (vzit pneu z rezervy, prikoupit jeste jednu a vymeit), jestli by tam byl nejakej rozdil. No, ale po prectenich novych zprav z toho nemam nejlepsi pocit - prece jenom vrazit zase pres 12 tis. do novych pneumatik a zjistit, ze je to porad stejny - to by me docela nastvalo
Co se tyce myho pripadu, tak mam tyhle poznatky:
- moje rafky/pneu a patrne i napravy dostaly zabrat
- bouchunty rafky s novymi zimnimi pneu temer nevibruji (a ty rafky jsou bouchnuty - to je videt)
- bouchnuty letni pneu se novymi rafky vibruji (i kdyz asi min, nez kdyz byly s bouchnutymi rafky)
- dnes jsem vypozoroval, ze vibrace se snizuji, pokud mam pneumatiky trochu prehusteny - normalne by se melo daval 2.0-2.2, vcera jsem tam mel 2.1 a vibrovalo to vic, dneska tam mam cca 2.3 a rekl bych ze je to o poznani lepsi. Nemuze tohle byt nejaky priznak poskozeni pneu?
Takze co mi doporucite - mam to risknou a koupit alespon jednu novou pneu a dat ji na predek spolecne s pneu z rezervy? Ma prezouvani nejaky vyraznejsi vliv na pneu nebo rafky ?
Dikes, tajici Snehulak :-(
-
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Tak jsem zde s dalšími, opět nepotěšujícími výsledky vývoje boje s "vibrátorem". Stejně jak píšeš, PavleT, u mě se to projevovalo jak před přezutím na letní tak i po přezutí na letní. Takže, byl jsem s tím v servise Nissan-Autopark, technik to se mnou projel, přesně viděl co se s tím děje. Převzali auto, a když jsem si pro něj přijel, říkali, že auto je OK, že zkoušeli jiná kola (z jiného auta)(pneu i s ráfky) a že to musí být pneumatikami. Na to, že mám fungl nové, nevěděli co říct. Jedu tedy znovu do penuservisu.
Díváme se na ráfky. Dva z nich jsou naražené (sice ne moc ale přeci) - levý přední, pravý zadní. Hurá, bingo. Kupuju nové ráfky. Když už tak už a kupuji hliníkové disky 6Jx14, ať už to stojí za to. Jdu to projet, vibruje to zase a ještě trochu víc. Jsem vytočený. Auto a geometrie je prý ok, nové pneu, nové ráfky! Auto je sice moc pěkné na nových ráfcích a pneu, z toho mám radost ale že to furt vibruje to mě žere. Tak teď už fakt nevím. Snad ještě zkusit jiné pneu a reklamovat ty nové, nebo jít do jiného servisu jestli mě v předchozím řekli pravdu. Nějaké nápady, Nissanisti? :-)
-
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Mě vibruje volant v almerce úplně stejně, tedy někde mezi 115-120. Nejdřív jsem si myslel, že je to špatným vyvážením kol, jenže ono se to projevuje jak na zimních tak i na letních. I tak jsem je nechal zvážit, ale nic se nezměnilo. A aby toho nebylo dost, mám na každou sadu gum jiné ráfky, takže teorie s ťuknutým ráfkem taky moc nesedí. Co teď, napadá vás něco? -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
S tou osovou házivostí máš asi pravdu. Vzpomínám si, že tohle zkouší na vyvažovačce tak, že přiloží něco (např. šroubovák držadlem k pneu) a sledují jak odskakuje nebo ne. :-) Tím by to mohlo být a vzhledem k tomu že to v Autoparku zkoušeli na jiných pneu i s ráfky... Ale že mi to neřekli, když jsem se jich zeptal co tedy radí...? Ach jo. Času zase tolik nazbyt nemám, ale smířit se mi s tím "vibrátorem" nechce.
Jinak nevím jestli to je jen problém předku, subj. mi připadá, že jak se to rozvibruje a zase ustává, že se to tak nějak přenáší celým autem.
Jinak Almarka (musím zaklepat), super, liju akorát benzín a nestarám se, taky nejsem velký odborník, spíš teoretik, co si nastuduju - pamatuju, ale kam bych na auto měl sáhnout a něco spravit, nevím :-)) -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
No to, ze se klepnuty rafek projevi pri vyvazovani podle me nemusi byt az tak docela pravda. Pokud bude klepnuty ze spoda (ne ze strany), tak to na vyvazovacce az tolik nepoznas - ta se stara hlavne o vyvazeni do strany. Jde to ale poznat tak, ze pneumatiku sundas a das disk na vyvazovacku a divas se na nej - tam by to melo byt uz viditelne.
Co se tyce konkurence - klidne bych tam sel - pokud mas cas - to neni nikdy na skodu :-).
Jo a s tim multilinkem - to spis snad ne, vzdyt multilink je jen na zadni naprave - podle toho co rikas jde spis o predek (nebo prinejhorsim o stejny problem na obou napravach). Na druhou stranu odbornik na auta nejsem ani nahodou (proto jsem si taky koupil Nissana, abych auto nemusel porad nechavat opravovat) :-). -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
No, kdyby to byly ty ráfky tak je koupím budiž. Ale fakt si napamatuju že bych s vjel do nějaké díry, která by fakt stála za to. Ale možné to je. Mám obyčejné 5,5 R14 nissaňácké plecháče. Ale nechápu - klepnutý ráfek by se měl projevit při vyvažování kol-pneu, by jim to mělo házet, nebo se pletu?
Taky jsem už jsem zvažoval jestli s tím neskočím ke konkurenci - Staněk, jestli mě v Autoparku nešulí (auto je ještě 1 rok v záruce, třebas se jim nechce něco měnit...)(třeba uvolněný ramena multilinku, či co... ale to už straším i sám sebe... :-) -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Skoro bych to videl na ty rafky. Se svoji almerkou (N16) jsem prosvistel pmerne velkou rychlosti asi 2ma vyfrezovanyma schodema (nebyla tam znacka a byla tma, takze jsem je videl na posledni chvili) a povedly se mi i na ceskych kvalitnich silnicich 2-3 diry. Samozrejme ze jsem mel stejny pocity jako ty (akoprat ze kolem 120-130 - to je ale 15" kolama), ale asi vyraznejsi (chvilkama spis ten traktor). Takze pri prezouvani na zimni jsme rafky sundali a dali je na vyvazovacku a ty lepsi jsme dali na predek a ty horsi na zadek a je to vyrazne lepsi (ne teda 100%, ale kdybych o tom nevedel, tak by mi to zrejme prislo normalni, navic na zimu to tolik nevadi - jezdim spis pomalu nez rychle ...). Ted na leto ale budu kupovat novy rafky (tenhle tyden - nesmejte se mi, v breznu jsem byl na sluzebce a pak na lyzich ve francii, takze jsem se k tomu driv nedostal :-)), takze pristi tyden budu moct snad poreferovat.
Dalsi vec me napada (ale to je snad nepravdepodobny) - mohly by byt trochu ohnuty polosy - podobny problem jsem mel drive u dieselovy fiesty, ale tam se to projeovavalo pouze kdyz byl motor v zaberu - pri volnobehu vubec.
-
« Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Pánové, mám problém a už nevím jestli to jsou moje fantasmagorie nebo jo vážně něco špatně. Moje Almera (N15) mi při cca 110-120km (v této rychlosti je to nejvíc markantní) začne vibrovat (spíš lehce než jako traktor). Tahle vibrace se (pokud jedu konstantní rychlostí těch 110-120) zesiluje a zeslabuje jako by se "něco" po určtitých intervalech dostávalo do rezonance s "něčím" a když jsou ty "něco" ve fázi tak jsou vibrace markantní, když v protifázi tak není cítit nic (zkoušeno na zcela hladkém povrchu dálnice např. Brno-Pohořelice, apod.). Vibrace nejsou nějak enormní, ale jsou otravné a dřív to nedělalo. Jsou cítit jak jemně od volantu tak celkově (od sedadla)(i taková ta hučivá zvuková vlna od vibrující karoserie, skel,...). Geneze je taková, že jsem byl na prohlídce po 30tis.km. (03/2002), jsem tam de-facto všechno prohlédli, ale ani potom to nebylo zcela ok. Tak jsem se jal zakoupit nové pneu (staré jsou asi někde poškozené) - Bravurisy 185/60R14 (dnes jsem si přečetl, že je hodnotí hodně pozitivně, žádný hluk apod.). Velká změna nenastala. V pneucentru Tasy tvrdí vyváženo, no problem (stál jsem u té jejich mašiny). Něco jsem najel (400km) aby se trochu zajely a jel jsem s tím do Autopark-Nissan, že se mi nezdá geometrie, či co a ať poradí nebo s tím něco udělají. Hoši se na to mrkli (technik to se mnou projel a pravil, "to jsem ještě neslyšel" (ten zvuk)) a řekli, že geometrii kontrolovali, že je ok, že to bude pneumatikami (to že dělá s fungl novýma, nedovedli nějak vysvětlit), že zkoušeli jejich (pneu i s ráfky) a že je to ok. Tak teď už jsem z toho jelen a fakt nevím co dál. (ještě mě napadlo vyměnit ráfky, ale to nevím jestli je dobrá cesta, nikde jsem současné neklepl). Tož prosím o radu. Díkec. -jj -
« Re: Nissan v americe
Nová Altima je krásná, ale je to pořád amerika, pánové. Buďte rádi, že máte evropské škopíky, protože ty americké jsou stavěné na těch max. 55 mil/h a nemaj zdaleka takovou výdrž. Jasně, že jedou i rychlejc, ale když takovou ameriku pořádně pohoníte, tak totálně klekne po pár desítkách tisíc km. Auta jsou tam jen spotřebák, nikdo od nich ani žádné zázraky (jako tady) nečeká. Kdybyste si Altimu koupili sem k nám, dost hořce byste litovali. -
« Re: Jakou Almeru. Poradite?
Proti Feldě je Almera drak i s tou patnáctistovkou. Ve městě je špicová, jen na dlouhých trasách je znát třeba při předjíždění, že potřebuje víc času na nabrání rychlosti (cca jako Felda 1.6) a v kopcích jí schází pořádný zátah. Když to srovnám s 1.8 tak přesně to je ten rozdíl - v kopci 1.8 drží a zrychlení má při předjíždění taky lepší. Ale jinak - na denní ježdění po městě, do práce nebo na dovču - bohatě stačí 1.5, je to parádní kočár. A vždycky můžeš ještě i tvrdě podřadit, vytočit motor a pak jede skoro jak 1.8. Doporučuju osobní zkušenost u nějakého dealera, při přesednutí z Feldy to bude rozhodně příjemný zážitek. A stejně tak je blbost tvrdý podvozek - to se dá říct třeba o Primeře, ale určitě ne o nové Almeře. Zase platí - sednout u dealera do auta a projet ho!!! Většinu článků totiž píšou zhýčkaní novináři, kteří to srovnávají s nadupanými dvoulitry, a ne z pohledu obyčejného řidiče. Navíc je patnáctka proti 1.8 výrazně, ale fakt výrazně tišší a úspornější - tedy když ji nehoníš, aby konkurovala odpichem té osmnáctce. -
« Re: Jakou Almeru. Poradite?
K te nove Corolle: mam Almeru 1.8 Sport a srovnatelne vybavena Corolla (aspon 1.6 s klimackou, ABS, el. okna, radio s CD, atd.) vychazela o dost draz. I kdyz po blizsim okouknuti mi prijde Corolla lip dilensky provedena.
A ta 1.8 se do prazskeho provozu hodi - uz nekolikrat mne razantni zrychleni vytahlo z osemetne situace (Barrandov a jizni spojka).
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!