NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Prehrievanie...
Zdravim pani, mam taky problem (zatial jediny) s mojou Primerkou 1.6 '93. Ked je teplo a svieti slnko (ako napriklad posledny vikend) a auto ma "plny plyn" na dialnici (cca. tempo 140, najhorsie hore kopcom na 4-ku), motor sa zacne dost prehrievat (rucicka sa niekedy dotkne az vrchnej ciarky pre koniec pola "normalnej teploty"). Pri pomalsej jazde sa az tam rucicka nedostane. Zaujimave je, ze pri jazde po meste a stani v zapchach etc. je chladenie 100% v norme, v podstate stale v polovici ukazovatela. Zriedil som uz 4x chladiacu kvapalinu, trosku to pomohlo, ale nie vyrazne. Pridal som nejake aditivum na znizenie trecich odporov, tiez nic moc. Rozmyslam nad zlym termostatom, ale to sa mi nejak nezda, to by sa mal (asi) prehrievat aj v meste, alebo sa mylim?. Dik za kazde info! Inak sa Primerka drzi skvele, za 2 mesiace ma uz 9 tisic km a spotrebou sa drzi na 6 litroch ;)))) -
« Re: Primera 1.8 alebo 2.0
S tim bych souhlasil. Mam Primeru 1.8, s 2.0 jsem nejel. Je to zvlastni vuz. Podvozem snese hodne, ale motor s prevody jsou staveny na plinule cestovani (na druhe strane se da rozume jezdit na 5.000). Asi idealni styl jizdy je drzet stejnou rychlost zatazka nezatacka a doufat ze cestujici se nepo... . Pokud nechces jezdit o ridicak, tak 1.8 odvede svou. Funkci rodineho vozu plni bez zbytku. -
« Re: Primera 1.8 alebo 2.0
To "kyslo": mam 1.8, a pochopitelne bych nekdy radeji 2.0, ale neda se rict, ze bych byl nespokojeny. 1.8 neni zadny zazrak, ale nejde ani tak o spatny vykon, jako spis o koncepci celeho motoru, ktera je orientovana hlavne na emise a spotrebu. Tomu odpovida i prevodovka, ktera sice umoznuje jezdit v kombinaci za 6 litru (naprosto v pohode), ale nedokaze zajistit zadnou poradnou akceleraci (100 je mozny udelat i na dvojku, tzn. jednotlive stupne jsou hrozne "dlouhe"). Nevim presne jak je na tom dvoulitr, ale kdyz jsem pred koupi auta delal zkusebni jizdu v obou autech, zadny dramaticky rozdil jsem nepocitoval (pravda, ze ani jedno auto nebylo zajeto). Dvoulitr je pochopitelne i o xenonech, sportovnich sedadlech a tak. A o cene. Kazdopadne pro rychle a pohodlne svezeni (i s plne obsazenym autem) staci v pohode 1.8.
-
« Re: Střešní nosič
Budul: Určitě si kup originál, sedí a drží perfektně a ani moc nehučí (i když zahrádka hučí vždycky). Asi před 5 lety jsem si poupil na mojí tehdejší primeru jakýsi neoriginál (pozor, ne univerzal)a byla to katastrofa. Nejhorší bylo, že se celý nosič se kroutil. Teď před měsícem jsem koupil tátovi na Almeru originál a rozdíl v kvalitě je větší než rozdíl v ceně (1600,-). -
« Spojka nebo ne?
Ahoj lidi,mám problém s rozjížděním se do kopců a s plně naloženým autem i na rovině. Mám starší Primerku 1,6 benzín. Motor řve jak tygr,ale auto se tak tak rozjede. Mohla by to být špatná spojka? Bere mi nahoře. Ale když pustím spojku rychle,tak motor zdechne. Špatná spojka by snad proklouzla,ne? Dík za rady. -
« Re: Konec vibrátoru
Zdaji se byt dobre, prvnich 100km jsem trochu opatrneji zajizdel povrch behounu, pak jsem zkousel zatacky trochu ostreji (do mezni hranice jsem nesel), ale musim rict, ze drzi dobre, Bravurisy uz lehce piskaly, jako predzvest mozneho utrzeni, ale Ventruy ani nehlesnou. Vcera jsem musel to musel dokonce na krizovatce hodne zaslapnout, kdyz mi tam vjel manik se Skoda100 odbocujici doleva a ani si nepiskly, borec soubezne jedouci se mnou ve Felicii, uz mel zablokovany kola a pneu hvizadly naplno. Ventury mi doporucil jeden znamy je s nima moc spokojeny, a v pneuservisu mi je nabidli sami, a s hodne velkou slevou, jako kompenzaci meho "utrpeni" (az jsem valil oci) :-) Jeste uvidime, za mokra jaky budou, ale ne a ne sprchnout ;-) Taky drzim palce at to zdarne vyresis. -
« Re: Konec vibrátoru
Gratuluju - a preju mnoho stastnych kilometu. Moje virace budu resit pristi tyden - mam slibeno ze mi v servisu pujci jejich kola a zkusime to na jejich (abych mel 100% jistotu), nicmene predpokladam ze to bude zrejme pneumatikami, jako u tebe (alespon to tak odhaduji ve foru pneumatiky), takze uz lehce vybiram vhodny typ. Co ty Ventury - jsou dobry, nebo proc si je kupoval ? -
« Konec vibrátoru
Záhada zdá se být vyřešena. Bylo to, ač to zní až ne zas tak pravděpodobně, skutečně pneumatikami. Tady musím pochválit oba brněnské servisy Nissan, za vcelku správnou diagnostiku a také pneuservis Tasy (dříve Sagax, Brno Slatina) za vstřícný přístup. Pan vedoucí z pneuservisu byl aktivní a pozjišťoval v Barumu, že skutečně a právě tento rozměr a typ pneu je problematický. Tj. šarže Barum Bravuris 185/60 R14 82H, vyrobné 09/01- až 11/01 je špatná (jiné rozměry Bravuris jsou prý OK). Reklamaci mi tedy přijali bez okolků, pneu vzali zpět a nyní se vozím na Goodyear Eagle Ventura stejného rozměru a bez problémů. Další report podám, až ty gumy více zajedu. S heslem vibrátory jenom pro ženské, zdar. :-) -
« Re: Vibrace - rezonance
Nie som vlastnikom Nissanu, ale znamy ma na Suny (asi 10 rocny) tiez urcite vybracie - akoby auto malo obute pneu s priecnym vzorom. Napada ma jednoduchy test - mozno by pomohol: Skuste zodvihnut cely predok auta, nastartovat a roztocit kolesa. S pneu aj bez pneu, popripade zatacat pri tom volantom. Ak je to od pneu - zistite to, ak je to poloos ci nieco ine - bude rezonovat, ak je to napravou, tak asi nie. Myslim, ze predna naprava by sa mala takto dat dost dobre otestovat, hlavne ked sa mozte prechadzat okolo auta a pocuvat. Jedna rada na koniec: pri problemoch s lokalizaciou vibracii pomoze drevena palica (pravitko, a p.), ktoru prilozite na urcite miesto na aute adruhou stranou na ucho. Relativne presne sa takto daju pocuvat napriklad jednotlive loziska ci ine mozne zdroje hluku (nieco ako lekarsky fonendoskop :-)). -
« Re: Vibrace - rezonance
Ja jsem taky zvedavy..., ale prave koukam do rubriky Pneu, kde jsi to rozviril a s temi stredicimi krouzky to by taky mohlo byt ono. Docela by mi to korespondovalo (ale ono uz mi skoro koresponduje vsechno se vsim :-P) s tim ze se mi to na litych zda jeste vyraznejsi, ze mi zapomeli v pneuservise namontovat stredici krouzky. Tj. na starych kolech mi to hazelo diky narazenym rafkum a na novych kolech nemam stredici krouzky tudiz mi to vibruje znovu. No to by byla situace. Stredici krouzky zkusim obhlidnout sam. Btw. da se vyvazit kolo primo na aute? Mirim tam, jestli je mozne na roztocenem kole na ose auta poznat jestli je dobre vyvazene ale trebas spatne namontovane na osu, apod? -
« Re: Vibrace - rezonance
Hmmm. Taky by to mohlo byt tim. Mozna mas pravdu. Prave jsem to konzultoval s jednim znamym (pouze po mailu), vcelku tomu hodne rozumi a pojmenoval tyto tri mozne priciny
"- pneu a kola budeme brát jako vyzkoušené a vyřešené,
- zkontrolovat výfuk (bývá tam pružná spojka), ta když praskne tak to může dělat
- křivá (ohlá) poloosa, nebo špatný homokinetický kloub (mění se vibrace při zatáčení?) - na tohle sázím nejvíc (vzniká to při vjetí do díry)
- zkontrolovat uložení motoru (silentbloky)
- Ještě by to mohlo být něco povolenýho na nápravě (spodní rameno, čep),
nebo řízení, popř. něco se vzpěrou McPharson (tlumiče) "
To je výčet, co? :-) -
« Vibrace - rezonance
Ahoj vespolek, vlastnim starou Primeru Kombi a mel jsem take problem s vibracemi (jen lehkymi). Nejdrive se projevovali pri prejezdu nerovnosti, na kocicich hlavach ci zpomalovacich pruzich. Vzhledem ke stari vozu jsem to pokladal za normalni. Nemelo to vliv na rizeni apod., proste to byl jen neprijemny zvuk a bylo citit chveni karoserie. Nedavno mi to ovsem zacalo delat i pri urcite rychlosti, ci spise urcitych otackach, uplne jsem citil jak karoserie rezonuje, slo to i do volantu, do radici paky, bylo to jiz dost neprijemne. Myslel jsem, ze to bude neco na predni naprave. Objevilo se to vsak pote, co se zacal hlasit o slovo stredni dil vyfuku. Odvezl jsem to ke znamemu na zavareni, a tam jsem zjistili, ze vyfuk neni dobre ulozeny a je dost blizko oplechovani, ktere je nad nim. A to delalo ty vibrace, jakmile jsem jel urcitou rychlosti vyfuk se rozkyval, tak, ze se dotykal toho plechu a zacalo vse rezonovat. Po uprave ulozeni vyfuku to prestalo. Nemyslim si, ze je to stejny problem jako u vasich, novych, aut, chtel jsem jen popsat podobny problem.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!