NISSAN

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.06.02  14:59

    « Re: to Snehulak

    Tak jsem dneska byl v pneuservisu a prevazili mi kola a prehodili predni na zadni. Absolutne nevyvazeny (vsechny zavazi sundany) mely maximalne 30g odchylku - to je vic nez v pohode. Geometrii mi nedelali, jelikoz rikali ze to moje problemy zpusobovat nemuze. No a po navratu z pneuservisu to je mozna jeste horsi. Takze jsem jel okamzite do servisu, tam jen kroutili hlavama a v pondeli to tam vezu na garancku, takze se mi na to podivaj poradne. Jako prvni vec vyzkousi kola z jejich Almery a pokud to bude delat dal, tak pujdou po ramenech, poloosach .... No jsem na to zvedavej. Pokud jim to ale na jejich kolach delat nebude, tak to budu chtit vyzkouset na vlastni kuzi (pro servis je to samozrejme nejjednodussi, rict ze to delaj kola a pneu).

    Ted me jeste napada - ja ty svy problemy mam v podstate po prezuti ze zimaku (zimaky jsem mel novy, ale trosku obouchany rafky). Koupil jsem novy plechovy rafky (neoriginal od AEZ, podle dodavatele ve stejnych rozmerech) a od ty doby tyhle problemy pozoruju. Nemuze bejt nejakej problem v tech rafkach?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.06.02  08:48

    « Re: to Snehulak

    :-)) Opravuji - (měkčí bočnici)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.06.02  08:47

    « Re: to Snehulak

    Jasan ozvi se, já pokud mě to zase přepadne tak s tím možná zajdu na geometrii a taky dám zprávu.
    Ještě k tomu "podhuštění". Ono dost záleží na značce a typu. Některé pneumatiky dělají opticky "papuči" (mají asi tužší bočnici) i když jsou předpisově nahuštěné. Mě to u těch Ventur připadá stejné jako Tobě. Pokud můžu srovnat ty Dunlopy co jsem měl před tím, ty nebyly papučoidní, GY Ventury jsou, ale při porovnání jízdních vlastností mi to připadne stejné (zvažuji-li tu papuči)(nebavím se o extrémní sport. jízdě), je potřeba si ty pneu zajet a zvyknout na jejich chování. Přefoukáním lepší adheze podle mě nejde dosáhnout, pneu se Ti na běhounu trochu "zbalónovatí" a adheze je teoreticky menší než u správně nahuštěné, kdy dosedá běhoun celou plochou poctivě na vozovku, byť pneu může být trochu měkčí (stranově), ale to je věc zvyku a korekce řízení.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.02  14:23

    « Re: to Snehulak

    Ne, ty Ventury jsem koupil diky tomu, ze mi je doporucili v pneuservisu a meli na ne velice dobrou cenu. Navic si opravdu myslim, ze jsou to kvalitni pneu. Zajimalo by me ale co je pravdy na tom V vzorku. Je to neco oficialniho ? To me docela zajima, co mi zitra reknou v pneuservisu az tam s touhle informaci prijedu .... Taky jsem zvedav, jak se budu tvarit na to, ze bych chtel tyhle pneu vymenit za jiny jako nevhodny ...


    Jinak s tim hustenim zadnich je to Ok, tam ted mam neco lehce nad 2.0, jezdim sam a je to uplne v pohode. Problem je ale predek, tam to ted mam asi na 2.2 (mel bych tam mit taky 2.0), ale i na tech 2.2 mi to prijde dost podhusteny. Kdyz jsem to mel na 2.4, tak to mi to podhusteny uz neprislo, ale zase to bylo desne tvrdy (mozna odtud ty pocity tech velkych reakci na nerovnosti - na zimakach jsem mel normalni tlaky).

    No nic, zitra pojedu do pneuservisu - necham si vsechno prevazit, vizualne zkontrolovat (ty vyvazovacky jsou na tu kolmou hazivost uplne mimo) + udelat geometrii a pak zas uvidim.


    Jo na jeste jednu vec jsem si vzpomel. Kdyz mi kontrolovali ty tlumice, tak mi trochu kontroloval i ulozeni (u prednich) a rikalli, ze je tam trochu vule (sam jsem si to pak osahal a trochu jo), nicmene je tak mala, ze na popisovany problemy by to mit vliv nemelo (a urcite ne v takove mire) ... Pristi tyden pujdu taky na garancku, tak jim reknu at se na to podivaj poradne znovu ... Az budu vedet vic, tak se zas ozvu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.06.02  10:58

    « Re: to Snehulak

    Hmmmmm. Člověče, asi mám docela podobné pocity jako Ty. Koukám, že jsem Tě asi zlákal do koupě GY Eagle Ventura. Jo, jsou to moc dobré gumy, jsem s nima spokojený. Dost rozdíl oproti těm Dunlopům co obouvají Nissani originál na auta. Za mokra naprosto super. Potud si to nemůžu vynachválit. :-)
    Možná hustíš zadní pneu na moc. Doporučené huštění pneu - tlak, rozhodně odpovídá, huštění když jsou kola na autě a zatížená (+studená). Přec nebudu sundávat kola z auta. To dá rozum. A odjakživa to tak bylo, pokud se nepletu, že... :-)
    Na přední doporučují na N15ku na 185ky 2,3bar a na zadní 2,1bar pro auto s polovičním zatížením. Pokud jsi v tom jel sám nebo ve dvou, tak jsi měl lehký zadek a asi Ti dobře neseděl. Já jsem s GY Ventura jel za úplné průtrže mračen a auto se chovalo velmi solidně (extrém jsem nezkoušel, byl provoz)
    Ale taky mám pocit, že ty vibrace nějak zcela neutichly, je to o dost lepší, ale pořád to není jak říkáme my němci "špígl nikl". ;-) Po provedení výměny ráfků za nové alu, zn. Enzo, rozměr 6Jx14, pro N15ku + středicí kroužky a nových pneu GY Ventura, to pořád není ono a při cca 120-130 se občas dostanou do volantu mírné vibrace. Včera jsem to byl znovu převážit (na doporučení Nissanu v pneuservisu, kam jezdí vyvažovat sami), mají tam nejlepší vyvažovačku co se dělá, měl jsem všechny kola "ujetý", tak to dovážili do "nuly", stál jsem u toho a odjel. A pořád to není ono. Možná už jsem paranoidní a už si ani nedokážu uvědomit co bylo před tím. Pravda je že před tím jsem hodně v rychlostech >120 jezdil po D1 a to je těžká betonárka, tak tam to vibrovalo od příčných nerovností jedna radost samo. Je možný, že teď co jezdím po Rakousku a dálnici na Mikulov, která je dost nová a rovná to cítím víc. Fakt už nevím.
    Ještě mě v Nissanu prozradili, že je možné tzv. "stáhnout řízení", tj. asi přitáhnout posilovač aby šel víc ztuha, tj. tvrdší řízení kde se to asi bude míň přenášet do volantu. Ale že prý to ještě nedělali, snad výjimečně, a ve zcela jiných případech. Že tam ještě nikoho takového jako já neměli, Alamary problémy s tlumiči, čepy, nebo závěsy skoro vůbec nemají. Většinou to bylo pneu nebo ráfky. Což by mi docela korespondovalo s tím, co píšeš.
    A ještě říkali, nevím jaké to má další souvislosti, že na Nissany netoporučují pneumatiky s V vzorkem, radši ať si koupím, nějaké normální Micheliny nebo tak něco. Hmmm. Měl jsem Bravurisy (*) a teď mám Ventury (obojí Včko). Že prý jeden jejich mechanik si dal na Almaru nějaké úžasné pneu snad 205, nebo víc, Včka zahraniční za strašné love a vůbec s tím nemohl jezdit. Ale osobně nechápu jak by to s tímhle mělo souviset. Že by byla Almarka nějaká přecitlivělá... :-O
    Jo ty vibrace od sedačky cítím taky, ale vypozoroval jsem, že je to markantní, jen když sedím za volantem. Když sedím u spolujezdce, tak to tak necítím, spíš vůbec, ale možná trochu proto, že už jsem na to přecitlivělý. Jestli se mi to nepřenáší do zadku od volantu a pedálů ? ;-) když jsem jako řidič spojený s autem a volantem a spolujezdec ne.
    Kopání do volantu ne, mě to spíš cyklicky po nějakých intervalech (když se kola dostanou do fáze) zavibruje. Ještě jsem si říkal, jestli to nemůže být usazením kol na osu náboje, jestli jsou dobře vycentrovaná, jestli není chyba tady. Ale zkoušel jsem centrovací kroužky na ose nábu sedí dobře, ani se nehnou a v díře kola taky nemají vůli, tak nevím...
    Možná bych taky ještě prubnul tu geometrii, to je poslední šance, ale v Nissanu se dušovali že mi ji při garančce na 30tis dělali a když jsem tam byl s vibracema, tak taky a vše je prý ok. Tak nevím komu mám věřit...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.02  13:55

    « Re: to Snehulak

    Jo, Snehulak ti tady jeste cte, ale ani neduta, jelikoz problemy pretrvavaji. Zatim se mi povedlo vymenit pneu (koupil jsem GY Eagle Ventura) - ty stary nebyly uplne rovny, takze se vibrace zmirnily, ale porad pretrvavaly. Takze jsem jel do pneuservisu znova, kde jsme se nakonec dohodli na reklamaci jedne nove pneumatiky i rafku. Pak se vse jakoby uklidnilo, ale posledni dobou mi zacalo pripadat, ze auto az prilis reaguje na pricny nerovnosti (po prejeti nerovnosti jakoby citim vibraci od sedacky po dobu asi 1 s., pak se to uklidni - ale jen kdyz je ta nerovnost vicemene ojedinela - kdyz je jich hodne, tak mi to prijde normalni). Byl jsem s tim v servisu a tam zkontrolovali predni i zadni napravu, udajne je vse v poradku. Taky jsem si dneska nechal zkontrolovat tlumice - vysledek testu je, ze vse je ok s velkou rezervou. Nevim co by to mohlo byt - jestli neco jako stabilizatory, cepy, zaveseni ? Mam najeto necelych 30tis. Nenapada vas neco ?


    Pak jeste vlastne, kdyz jedu po dalnici, tak mi to kolem 120 trochu mi to kope do volantu - na novych pneu jsem najel uz pres 2tis. km, takze je zkusim nechat prevazit a asi si necham zkontrolovat geometrii.

    Jo a taky by me zajimalo, jak je to s foukanim kol. V pneuservisu mi tvrdili, ze pneu nafoukali na 2.1 (foukali je kdyz nebyly na aute). Kdyz jsem to pak premeril druhy den svym manometrem, tak mi to ukazalo skoro 2.4. Tak jsem to pak nekdy pozdeji premeril jeste dalsim manometrem a pak i manometrem u pumpy a vysledky se vicemene shodovaly s mym manometrem. Jak to je, na jaky tlak by pneu mely byt nahustene (na almere je uvedeno 2.0 pri malem zatizeni, 2.2 pri plnem) ? Muze byt rozdil diky tomu, ze v pneuservisu kola foukali sundany? Me to pri tech vetsich tlacich prijde desne nepohodlny, u zadku jsem dokonce citil (kdyz byl na tech 2.4), ze mi to na mokru docela v zatackach ulitavalo (coz mi v pripade Eagle Ventura a multilinku divny ...) Po srovnani na 2.0 (dle meho manometru) ale po ulitavani aniu pamatky. Na druhou stranu mi ale prijdou vizualne ty pneumatky podhusteny ... Co vy na to ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.06.02  09:12

    « to Snehulak

    Zdar Snehulaku, ctes to tady jeste? Jak jsi dopadl s vibracema? Vyreseno? Docela by me to zajimalo. Mej se.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.06.02  10:14

    « Re: Nizkoprofilove pneu

    Všeobecně se dá říci, že jízda na pneumatikách s vyšším profilem, je komfortnější. Pneu jsou zkrátka "měkčí", lépe absorbují různé nárazy a vibrace, takže pocitově je svezení příjemnější. Ovšem rozdíl v tvrdosti může být i v jednom rozměru u rýzných značek, některé jsou víc papučovité, druhé zase více tuhé a přesně vedou. Hluk spíše věcí dezénu než profilu. Záleží jak je pneu zajetá a sjetá, pokud má velké plošky, které třebas vytvářejí "zuby" pak může pneu hučet nebo vibrovat, apod.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.06.02  12:31

    « Nizkoprofilove pneu

    (Je to sice asi do jine diskuse, ale ... :-)) Dva roky jsem jezdil se starsi primerou (92, 2.0D, max. spokojenost). jezdil jsem (v zime,v lete) na pneu 185/65/R14. Vse v pohode, hluk uvnitr tak nejak v norme. Ted jsem si poridil novejsi primeru (98, 1.6) a protoze jsem ji koupil i s Alu kolama a pneu 198/50/R15 jezdim zatim na nich. Prvni dojem - to auto je podstatne hlucnejsi. Mel jsem dojem, ze je to od tech pneu (dve zadni dost "boulovite", zeskakane, rekli v pneuservisu). Tak jsem koupi 2x Pirelli v tom samem rozmeru. Subjektivne: je to sice o neco lepsi ale porad mam dojem, ze tam ten rozmer nesedi a konfortnejsi jizda by byla s vetsim rozmerem pneu cca 195/60/R15. Nemel jsem zatim skusenost s nizkoprofilovymi pneu, tak nevim, ci je v tom az takovy hrozny "hlucny" rozdil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  10:28

    « Re: Primera Si

    To dabel:U té P11 nemusí to,že je ze SRN, hned znamenat, že má 66kW.Je to jak ,jsem psal, první P11 1,6 ,o který jsem slyšel,že má psaný výkon 66kW.Stačí kouknout třeba na mobile.de, tam jsem viděl všechny P11 1,6 se 74kw...U Almery naopak...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  08:53

    « Re: Primera Si

    No ked je z Nemecka, tak ma standardne 90 konikov. Otazka je, ci je ten motor naozaj "priskrteny", alebo je to len papierova hodnota, aby boli lepsie dane. Kedysi (par rokov dozadu) sa totiz udajne v D platila dan za auto za kazdych zacatych 10 konikov alebo tak nejak. Teraz to zmenili (plati sa kubatura + emisna norma, ktoru auto splna), ale dan ako taka zostala :(((
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.06.02  14:46

    « Re: Primera Si

    Tak to je první P11,u které slyším,že je výkon 66kW.To samozřejmě není tak samozřejmý...Když jsem přihlašoval svoji Almeru 1,6 SR, na technický tam nemohl dostat do počítače to SR,že mu tam u 1,6 vyjede automaticky SLX (zřejmě mají v počítači typy schválené v ČR),veškeré stížnosti byly k ničemu.K tomu SLX mu tam ale vyjel výkon 74kW.Takže sice mám 1,6 SR(dle TP SRN 66kW), ale v papírech mám 1,6 SLX 74kW.Na dopravním odboru jim tento nesoulad s původním TP SRN také nijak nevadil, v pohodě to vypsali...
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.06.02  14:08

    « Primera Si

    Díky všem za nazory. Moje Primera "pochazi" původne z Německa a v původních dokladech má uveden výkon 66kW. Ta samá hodnota je uvedena (samozřejme) i v českem techničáku. Na druhou stranu jsem slišel o tom, ze u tohto typu a roku výroby by měl mít motor výkon kolem 74kW. Takze, tak trochu zmatek (v papirech). :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.06.02  13:55

    « Re: Primera Si

    To dabel:To je takové specifikum hlavně německého trhu,66kW měla Primera P10 s karburátorem,jelikož tady byl dotaz na P11,tak jsem těch 66kW neuváděl,protože P11 byly všechny s výkonem 74kW.Mám Almeru 1,6, ta má právě těch 66kW,ale i v Německu,stejně jako u nás (1,6 se prodávaly do roku 98) se ale prodávaly Almery se 74kW. Ptal jsem se u Nissanu, zda je odlišnost jen v softwaru,zda by nešel přehrát a odpověděli mi,že ví jen o 74kW...Zajímalo by mě,zda těch 66kW není tedy jen papírových...Shodné je to i u 1,4 - u nás,v Rakousku a jinde 64kW,v Německu jen 55kW...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.06.02  13:23

    « Re: Primera Si

    Ten vykon 1.6 moze byt aj 90k. Pokial viem, tak to odlisovali podla trhu. Napr. pre Nemecko bol vykon 90k kvoli vyhodnejsej dani. Vo Vychodnej EU bol ten vykom 100k. Ale aj tak to neni zly motor ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.06.02  08:31

    « Re: Primera Si

    Stačí se podívat na jakoukoliv 1,6.Ten motor je shodný,naladěný na stejný výkon atd. 1,6 16V - 74kW/6400ot./min a tuším Mk 147Nm/4000ot./min.Si je pouze stupeň výbavy,v tomto označovaání dělal Nissan trošku zmatek,označení zní sice sportovně,podobně je na tom SRi,které se odlišuje však pouze vzhledem (nárazníky shodné s GT verzí, která jako jediná měla k označení i adekvátní motor - 2,0 16V 110kW).Dále se liší, myslím, bohatší výbavou,jinými sportovnějšími sedadly).U Almery se třeba takto vyráběla verze SR - nejvyšší stupeň výbavy...
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.06.02  17:17

    « Primera Si

    Ahoj, hledem nejake info o Primere, P11 v provedeni "Si". Vlastnim jeden kus tohoto typu (1998, 1,6 16v) a v manualu tohot zase moc nepisou. Takze se shanim po nejakych technickych info(vykon a pod). diky za typ.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.05.02  11:06

    « Re: Almera Tino

    Diky za obsazny a uzitecny prispevek. Forda jsem tam psal pro primer, nejsem moc jeho fanda. Naopak Renaulty mam rad. Mam s nima dobre zkusenosti. Hlavne motoricky a komfortem. Ted mam Megane hatchback a jsem spokojen. Jen potrebuju jeste trochu vic mista. Nejen po tomto prispevku se momentalne spis klonim k nejakemu Combi spis nez k MPV (pred 14 dny to bylo jeste naopak :-)). Takze varianty jsou Megane Combi, Peugeot 306/7 Combi(SW vubec nevypada spatne) - u pazoutu nemam uplnou duveru v jejich benzinove motory a do dieslu se mi moc nechce, i kdyz...kdovi, Mazda 626 Wagon,...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.05.02  13:02

    « Re: Almera Tino

    Můj osobní názor je, že si nejsem až tak moc jistý zda bych si pořídil nějaké MPV. Musím podotknout že sám mám Almeru sedan a jsem moc spokojený. Několikrát jsme jeli se známým v Scénicu na různé sportovní akce, plně nabalení ve 3-4 lidech a měl jsem dojem, že jak to auto z venku vypadá velké, ve skutečnosti zase tak velké není. Jednou jsme dokonce chtěli ve Scénicu převézt matrace z IKEA a k našemu překvapení se nám nevešly dovnitř při sklopení (nebo vyjmutí, teď nevím) sedadel. Tak jsme je nakonec připevnili na zahrádku. Ony jsou sice MPV hodně variabilní, mají spousty praktických kapes, dají se mnohdy otáčet přední sedadla dozadu, vyndávat zadní sedadla, apod. ale s tou skladností to zase tak růžové není jak to na první pohled vypadá. Přeci jen je Scénic postavený na podvozku Mégane a Tino na podvozky Almery a rozvor pak mluví za vše. A také ve Scénic je vcelku nepohodlné posezení na zadních sedadlech (u Tina nevím), hodně toporné sedáky (člověk tam sedí nahoře a narovnaný jako na koni), ve srovnání se sedanem, kde člověk pěkně zapadne a pohodlně se opře dozadu. Nissan je rozhodně dobrá volba, spolehlivý a šel bych do něj spíše než do Renaultu nebo Fordu, stačí se podívat na žebříčky spolehlivosti ADAC nebo TUEV (příp ta Mazda). Být Tebou spíše bych zvážil než Tino tak Almeru Hatchback. Se skladností to je velmi podobné (Tino resp. Scénic, je pouze vyšší, takže více místa na výšku), ale za tu cenu co stojí Tino, cca 550tis dostaneš HB ve výbavě 1.8 Sport 5D a ještě ušetříš. Kufr má největší sedan - 460L, potom Tino 440L a pak Hatchback - 360L. Velké věci (kola, surf, lyže) beztak (pokud nejedeš sám nebo ve dvou) do Tina (nebo Scénic) nedáš ty musí na zahrádku nebo na přívěs, takže to už je lepší si koupit hatchbacka se zahrádkou nebo příp tažným. Nebo nějaké combi. Ale to se želbohu v provedení Almera nedělá. Přeji dobrou volbu. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.05.02  10:50

    « Almera Tino

    Ahoj Nissanaci. Budu kupovat auto na urovni Megane Scenic/Combi, Mazda 626 Wagon, Ford Focus Combi a do meho seznamu na jedno z celnich mist spada i Almera Tino. Tabulkove hodnoty jsou jedna vec. Prakticke zkusenosti s ni mam nulove, proto se Vas ptam, je to dobry napad? :-) Primarni je pro me: dostatek mista pro 2 dospele a 2 deti + pes + ruzna bagaz, vykonny motor, dobre jizdni vlastnosti, nepohrdnu ani slusnou vybavou. Zkuste byt i pri Vasi prizni znacce objektivni :-) Diky! TD
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…