NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to Snehulak Vibrace, vibrace a zase vibrace
Po delší době jsem nahlédl do diskuse a koukám, vibrace stále trvají. Když to před měsícem vypadalo na špatný ráfky/gumy, byl jsem smutný, ale teď se zdá, že potíž je asi jinde. Jak jsem psal, mám 2 sady ráfků a 2 sady gum a almerka vibruje bez ohledu na obutou sadu. Před cca 1,5 měsícem jsem letní sadu přezul na PIRELLI P3000, malinko se vibrace zmenšily, ale pořád žádný zázrak. Najeto mám 72 tis. a auto rok po garanci, takže smůla. Sice jsem na prohlídkách na vibrace upozorňoval, ale nechal jsem se uchlácholit tím, že to dělá vyvážení. Poslední měsíc jsem se na sledování vibrací soustředil a jsem z toho jelen. Vibruje to v cca 120, ale ne vždy! Sledoval jsem terén a mám pocit, že v tom to nebude. Zkoušel jsem vyhodit rychlost a zase to nemělo vliv - vibrace neustaly. Jediné, co mi přijde je, že mi mírně cuká volant při zatáčení, i když ve 120 to s tím zatáčením není moc žhavý. A taky se mi zdá, že almerka už od koupě malinko táhne do prava. V Nissanu tvrděj, že se mi to opravdu jen zdá. Dost mě to deprimuje, nevím co dál zkoušet. Z toho co jsem tu už četl, mi nejvíc "podezřelý" připadá posilovač řízení. Všichni, co mojí almerku řídili tvrdí, že řízení jde opravdu hodně zlehka. Navím, nevím, pokud na něco přijdu, dám vědět. -
« Re: to qeta
Tak to jsi mě na jednu stranu potěšil, že jsem za své nové neoriginál Alu ráfky nevyhodil peníze z okna. Tyto ráfky a pneu co mám, mi připadají docela solidní a také nevidím důvod, proč by neměly s N15kou "fungovat". Ani argument, že jsou to jiné pneu, třebas nižší profil, by neměl obstát. Auto by mělo fungovat bez problémů (bez vibrací), s nižšími pneu (při zachovaném obvodu). To že vibrace vyšší profil lépe utlumí, neomlouvá to, že je něco jiného v nepořádku. Na druhou stranu je horší, že pokud tomu tak skutečně je, tak mám asi něco s autem, kde to se ještě neví, známý má Seata, říkal že měl stejné příznaky a po seřízení geometrie no-problema. Tak uvidím, po testech s kámošem a jeho N15kou. Pokud to bude něco s autem, tak doufám, že většinu uhraju ještě na záruku... -
« Re: to Snehulak
Mno tak to je tedy nářez. :-( To pěkně naštve. Někteří motorkáři jsou vážně magoři. Obzvláště ti, kteří to nemají v ruce - boyraceři. Známá pracuje jako zdravotní sestřička na úrazovce a tam je nazývají místní hantýrkou jako "dobrovolné dárce orgánů". Já jsem teď domluvený s kámošem, který má také N15ku, že provedeme prohození kol z mé na jeho a naopak a projedu se v obou autech a porovnám výsledky. Na základě toho pak půjdu na geometrii, nebo co dalšícho, nebo do pneuservisu s ráfky apod. Že mě tento postup nenapadl dříve! Ach jo. Až budeš mít Almarku v cajku, tak se ozvi, třebas Ti to při opravě této nezaviněné a nešťastné události spraví při jednom. -
« Re: to Snehulak
takze reseni problemu se odklada - vcera vecer do me vlitnul jeden motorkar, kterej jel v zatacce v protismeru. Stacil jsem akorat strhnout volant, takze to nastesti nebyl celni naraz, ale bok je celej v haji (narazniky, blatniky , dvere, odreny skla (i celni), prah) .... Ach jo a to jsem chtel ject v nedeli na dovcu :-(. Nastesti se nic vaznyho nestalo, on mel jen neco s nohou ... -
« Re: Primera Sport CVT
Určitě to kup. Teda jestli máš rád automaty, jinak ne. Tahle převodovka (variátor) je fakt super, hladká, absolutně bez rázů a na rozdíl od konvenčního automatu ani moc nezvyšuje spotřebu. Jinak to sekvenční řazení je spíš taková reklamní blbůstka. Ne že by to nefungovalo, ale neznám nikoho kdo by měl CVT nebo tiptronic a řadil. Stejně všichni jezdí na D, od toho je to automat ne? -
« Re: to Snehulak
to jj: ne z Brna nejsem, problem resim v Praze :-(. Doufam ze budu neco vedet vic v pondeli. Na druhou stranu mi rovnou rekli, ze pokud to nebude tema kolama, tak mi to rozeberou a podivaj se metodou pokus omyl na ramena, poloosy, ... Ale abych pravdu rekl, tak bych byl radeji aby to bylo tema kolama, jelikoz to je relativne jednoduse resitelnej problem nez se hrabat v podvozku, coz je vetsinou akce na pekne dlouho ...
to qeta: Ja bych to taky neshazoval na neoriginalni kola, ale na druhou stranu jsem na zimakach s originalnima rafkama (ktery jsou bouchnuty) takovyhle problemy nemel. A jestli jsem tam mel nejaky vibrace, tak byly proti soucasnymu stavu minimalni. Takze me napadaji jen dve varianty - bud je to opravdu v rafcich + pneu nebo se dana vada objevila vyrazne az po prezuti na neoriginalni rafky a letni pneu ... -
« Re: to Snehulak
Sleduji zde tu vaší diskuzi a přidám vám sem své osobní postřehy,sice opačné,poněvadž mě nic netrápí.Mám na N15 1,6 naj.40tis. km,nazuté alu.kola 15",neoriginál, s plastovým středícím kroužkem, na pneu 195/55.Originál kola mají rozměr 185/65 R14.Ani na jedněch kolech s různými pneu vámi popisovaný jev nepociťuji a to si na různé pazvuky dávám dost velýho bacha.Takže na neoriginální kola bych vinu neshazoval... -
« Re: to Snehulak
Je pravda, jak jsem byl u Nissan-Staněk, tak řekli, že se na to podívají, ale protože jsem veděl, že už v Nissan-Autopark se na to taky dívali a říkali, že s jejich koly z jiné Almery je to ok, tak jsem u Staňka trval na tom, že bych se rád s technikem projel taky. Nebyl problém. Nazuli tam gumy z jiné Almery, která byla na garančce, kola vzali tak jak byly a jeli jsme. Dost rozdíl, vibrace minimální, ale i tak to pořád nebylo ono. Zase mohla být rozhozená kola, ale nevím, nevím. Spíš mi to připadlo, že já mám kola 185/60/14 a na té druhé byly 175/65/14 (originál), tj. vyšší profil, který to mohl víc utlumit. Zdá se mi že tam pořád něco je (vibrace). Ale čím...?? Pořád koketuji s myšlenkou, že jim (Nissanům) nechce jít pořádně po problému do hloubky, že by mohli zjistit, že je něco nedobrého se závěsy, rameny apod. a že by to museli v záruce na vl.náklady vyměnit. Mám v záloze, že nechám udělat znalecký posudek (mám známého) a ten bych jim příp. "omlátil" o hlavu. Mě to začalo dělat už na konci zimy. Nejdříve jsem si myslel že je to špatnými pneu, tak jsem koupil nové (Bravurisky). Nic. Byly kleplé ráfky, tak nové ráfky (alu, ENZO). Nic. Blbé pneu, které vibrovaly samy o sobě. Nové pneu GY Ventura. Kola x-krát převažované a stále to není ono. Pořád nevím, jestli to není usazením kola na osu. Neorigo ráfky se dělají s univerzální středicí dírou v určitém rozsahu, že jde na pár dalších typů aut, a na konkretní se typ se středí středicím kroužkem ze silonu. Pořád si říkám, že jestli jsem nešel z deště pod okap, výměnou kleplých origo nissan ráfků za neorigo alu se středicím kroužkem. Možná je chyba někde tam. Rád bych vyzkoušel nějakou úplně jinou almeru s originál koly a pak bych na tu jinou almeru nazul svá kola. Tady bych pak viděl finální rozřešení problému. Alespoň bych mohl posoudit jak jezdí jiná Almera, zda už nejsem paraoik, pokud dobře, pak jak se bude chovat s mými ráfky a pneu a jestli dobře je vada v mém autě mimo ráfky a pneu, pokud bude vibrovat s mými ráfky a pneu je chyba v mých ráfcích a pneu a moje Almera je v pořádku. Tohle už je totální vylučovací metoda. Asi zkusím příští týden skočit do Nissanu a prodiskutovat to, jak se k tomu postaví. -
« Re: to Snehulak
Tak jsem dneska byl v pneuservisu a prevazili mi kola a prehodili predni na zadni. Absolutne nevyvazeny (vsechny zavazi sundany) mely maximalne 30g odchylku - to je vic nez v pohode. Geometrii mi nedelali, jelikoz rikali ze to moje problemy zpusobovat nemuze. No a po navratu z pneuservisu to je mozna jeste horsi. Takze jsem jel okamzite do servisu, tam jen kroutili hlavama a v pondeli to tam vezu na garancku, takze se mi na to podivaj poradne. Jako prvni vec vyzkousi kola z jejich Almery a pokud to bude delat dal, tak pujdou po ramenech, poloosach .... No jsem na to zvedavej. Pokud jim to ale na jejich kolach delat nebude, tak to budu chtit vyzkouset na vlastni kuzi (pro servis je to samozrejme nejjednodussi, rict ze to delaj kola a pneu).
Ted me jeste napada - ja ty svy problemy mam v podstate po prezuti ze zimaku (zimaky jsem mel novy, ale trosku obouchany rafky). Koupil jsem novy plechovy rafky (neoriginal od AEZ, podle dodavatele ve stejnych rozmerech) a od ty doby tyhle problemy pozoruju. Nemuze bejt nejakej problem v tech rafkach? -
« Re: to Snehulak
Jasan ozvi se, já pokud mě to zase přepadne tak s tím možná zajdu na geometrii a taky dám zprávu.
Ještě k tomu "podhuštění". Ono dost záleží na značce a typu. Některé pneumatiky dělají opticky "papuči" (mají asi tužší bočnici) i když jsou předpisově nahuštěné. Mě to u těch Ventur připadá stejné jako Tobě. Pokud můžu srovnat ty Dunlopy co jsem měl před tím, ty nebyly papučoidní, GY Ventury jsou, ale při porovnání jízdních vlastností mi to připadne stejné (zvažuji-li tu papuči)(nebavím se o extrémní sport. jízdě), je potřeba si ty pneu zajet a zvyknout na jejich chování. Přefoukáním lepší adheze podle mě nejde dosáhnout, pneu se Ti na běhounu trochu "zbalónovatí" a adheze je teoreticky menší než u správně nahuštěné, kdy dosedá běhoun celou plochou poctivě na vozovku, byť pneu může být trochu měkčí (stranově), ale to je věc zvyku a korekce řízení.
-
« Re: to Snehulak
Ne, ty Ventury jsem koupil diky tomu, ze mi je doporucili v pneuservisu a meli na ne velice dobrou cenu. Navic si opravdu myslim, ze jsou to kvalitni pneu. Zajimalo by me ale co je pravdy na tom V vzorku. Je to neco oficialniho ? To me docela zajima, co mi zitra reknou v pneuservisu az tam s touhle informaci prijedu .... Taky jsem zvedav, jak se budu tvarit na to, ze bych chtel tyhle pneu vymenit za jiny jako nevhodny ...
Jinak s tim hustenim zadnich je to Ok, tam ted mam neco lehce nad 2.0, jezdim sam a je to uplne v pohode. Problem je ale predek, tam to ted mam asi na 2.2 (mel bych tam mit taky 2.0), ale i na tech 2.2 mi to prijde dost podhusteny. Kdyz jsem to mel na 2.4, tak to mi to podhusteny uz neprislo, ale zase to bylo desne tvrdy (mozna odtud ty pocity tech velkych reakci na nerovnosti - na zimakach jsem mel normalni tlaky).
No nic, zitra pojedu do pneuservisu - necham si vsechno prevazit, vizualne zkontrolovat (ty vyvazovacky jsou na tu kolmou hazivost uplne mimo) + udelat geometrii a pak zas uvidim.
Jo na jeste jednu vec jsem si vzpomel. Kdyz mi kontrolovali ty tlumice, tak mi trochu kontroloval i ulozeni (u prednich) a rikalli, ze je tam trochu vule (sam jsem si to pak osahal a trochu jo), nicmene je tak mala, ze na popisovany problemy by to mit vliv nemelo (a urcite ne v takove mire) ... Pristi tyden pujdu taky na garancku, tak jim reknu at se na to podivaj poradne znovu ... Az budu vedet vic, tak se zas ozvu.
-
« Re: to Snehulak
Hmmmmm. Člověče, asi mám docela podobné pocity jako Ty. Koukám, že jsem Tě asi zlákal do koupě GY Eagle Ventura. Jo, jsou to moc dobré gumy, jsem s nima spokojený. Dost rozdíl oproti těm Dunlopům co obouvají Nissani originál na auta. Za mokra naprosto super. Potud si to nemůžu vynachválit. :-)
Možná hustíš zadní pneu na moc. Doporučené huštění pneu - tlak, rozhodně odpovídá, huštění když jsou kola na autě a zatížená (+studená). Přec nebudu sundávat kola z auta. To dá rozum. A odjakživa to tak bylo, pokud se nepletu, že... :-)
Na přední doporučují na N15ku na 185ky 2,3bar a na zadní 2,1bar pro auto s polovičním zatížením. Pokud jsi v tom jel sám nebo ve dvou, tak jsi měl lehký zadek a asi Ti dobře neseděl. Já jsem s GY Ventura jel za úplné průtrže mračen a auto se chovalo velmi solidně (extrém jsem nezkoušel, byl provoz)
Ale taky mám pocit, že ty vibrace nějak zcela neutichly, je to o dost lepší, ale pořád to není jak říkáme my němci "špígl nikl". ;-) Po provedení výměny ráfků za nové alu, zn. Enzo, rozměr 6Jx14, pro N15ku + středicí kroužky a nových pneu GY Ventura, to pořád není ono a při cca 120-130 se občas dostanou do volantu mírné vibrace. Včera jsem to byl znovu převážit (na doporučení Nissanu v pneuservisu, kam jezdí vyvažovat sami), mají tam nejlepší vyvažovačku co se dělá, měl jsem všechny kola "ujetý", tak to dovážili do "nuly", stál jsem u toho a odjel. A pořád to není ono. Možná už jsem paranoidní a už si ani nedokážu uvědomit co bylo před tím. Pravda je že před tím jsem hodně v rychlostech >120 jezdil po D1 a to je těžká betonárka, tak tam to vibrovalo od příčných nerovností jedna radost samo. Je možný, že teď co jezdím po Rakousku a dálnici na Mikulov, která je dost nová a rovná to cítím víc. Fakt už nevím.
Ještě mě v Nissanu prozradili, že je možné tzv. "stáhnout řízení", tj. asi přitáhnout posilovač aby šel víc ztuha, tj. tvrdší řízení kde se to asi bude míň přenášet do volantu. Ale že prý to ještě nedělali, snad výjimečně, a ve zcela jiných případech. Že tam ještě nikoho takového jako já neměli, Alamary problémy s tlumiči, čepy, nebo závěsy skoro vůbec nemají. Většinou to bylo pneu nebo ráfky. Což by mi docela korespondovalo s tím, co píšeš.
A ještě říkali, nevím jaké to má další souvislosti, že na Nissany netoporučují pneumatiky s V vzorkem, radši ať si koupím, nějaké normální Micheliny nebo tak něco. Hmmm. Měl jsem Bravurisy (*) a teď mám Ventury (obojí Včko). Že prý jeden jejich mechanik si dal na Almaru nějaké úžasné pneu snad 205, nebo víc, Včka zahraniční za strašné love a vůbec s tím nemohl jezdit. Ale osobně nechápu jak by to s tímhle mělo souviset. Že by byla Almarka nějaká přecitlivělá... :-O
Jo ty vibrace od sedačky cítím taky, ale vypozoroval jsem, že je to markantní, jen když sedím za volantem. Když sedím u spolujezdce, tak to tak necítím, spíš vůbec, ale možná trochu proto, že už jsem na to přecitlivělý. Jestli se mi to nepřenáší do zadku od volantu a pedálů ? ;-) když jsem jako řidič spojený s autem a volantem a spolujezdec ne.
Kopání do volantu ne, mě to spíš cyklicky po nějakých intervalech (když se kola dostanou do fáze) zavibruje. Ještě jsem si říkal, jestli to nemůže být usazením kol na osu náboje, jestli jsou dobře vycentrovaná, jestli není chyba tady. Ale zkoušel jsem centrovací kroužky na ose nábu sedí dobře, ani se nehnou a v díře kola taky nemají vůli, tak nevím...
Možná bych taky ještě prubnul tu geometrii, to je poslední šance, ale v Nissanu se dušovali že mi ji při garančce na 30tis dělali a když jsem tam byl s vibracema, tak taky a vše je prý ok. Tak nevím komu mám věřit... -
« Re: to Snehulak
Jo, Snehulak ti tady jeste cte, ale ani neduta, jelikoz problemy pretrvavaji. Zatim se mi povedlo vymenit pneu (koupil jsem GY Eagle Ventura) - ty stary nebyly uplne rovny, takze se vibrace zmirnily, ale porad pretrvavaly. Takze jsem jel do pneuservisu znova, kde jsme se nakonec dohodli na reklamaci jedne nove pneumatiky i rafku. Pak se vse jakoby uklidnilo, ale posledni dobou mi zacalo pripadat, ze auto az prilis reaguje na pricny nerovnosti (po prejeti nerovnosti jakoby citim vibraci od sedacky po dobu asi 1 s., pak se to uklidni - ale jen kdyz je ta nerovnost vicemene ojedinela - kdyz je jich hodne, tak mi to prijde normalni). Byl jsem s tim v servisu a tam zkontrolovali predni i zadni napravu, udajne je vse v poradku. Taky jsem si dneska nechal zkontrolovat tlumice - vysledek testu je, ze vse je ok s velkou rezervou. Nevim co by to mohlo byt - jestli neco jako stabilizatory, cepy, zaveseni ? Mam najeto necelych 30tis. Nenapada vas neco ?
Pak jeste vlastne, kdyz jedu po dalnici, tak mi to kolem 120 trochu mi to kope do volantu - na novych pneu jsem najel uz pres 2tis. km, takze je zkusim nechat prevazit a asi si necham zkontrolovat geometrii.
Jo a taky by me zajimalo, jak je to s foukanim kol. V pneuservisu mi tvrdili, ze pneu nafoukali na 2.1 (foukali je kdyz nebyly na aute). Kdyz jsem to pak premeril druhy den svym manometrem, tak mi to ukazalo skoro 2.4. Tak jsem to pak nekdy pozdeji premeril jeste dalsim manometrem a pak i manometrem u pumpy a vysledky se vicemene shodovaly s mym manometrem. Jak to je, na jaky tlak by pneu mely byt nahustene (na almere je uvedeno 2.0 pri malem zatizeni, 2.2 pri plnem) ? Muze byt rozdil diky tomu, ze v pneuservisu kola foukali sundany? Me to pri tech vetsich tlacich prijde desne nepohodlny, u zadku jsem dokonce citil (kdyz byl na tech 2.4), ze mi to na mokru docela v zatackach ulitavalo (coz mi v pripade Eagle Ventura a multilinku divny ...) Po srovnani na 2.0 (dle meho manometru) ale po ulitavani aniu pamatky. Na druhou stranu mi ale prijdou vizualne ty pneumatky podhusteny ... Co vy na to ? -
« Re: Nizkoprofilove pneu
Všeobecně se dá říci, že jízda na pneumatikách s vyšším profilem, je komfortnější. Pneu jsou zkrátka "měkčí", lépe absorbují různé nárazy a vibrace, takže pocitově je svezení příjemnější. Ovšem rozdíl v tvrdosti může být i v jednom rozměru u rýzných značek, některé jsou víc papučovité, druhé zase více tuhé a přesně vedou. Hluk spíše věcí dezénu než profilu. Záleží jak je pneu zajetá a sjetá, pokud má velké plošky, které třebas vytvářejí "zuby" pak může pneu hučet nebo vibrovat, apod. -
« Nizkoprofilove pneu
(Je to sice asi do jine diskuse, ale ... :-)) Dva roky jsem jezdil se starsi primerou (92, 2.0D, max. spokojenost). jezdil jsem (v zime,v lete) na pneu 185/65/R14. Vse v pohode, hluk uvnitr tak nejak v norme. Ted jsem si poridil novejsi primeru (98, 1.6) a protoze jsem ji koupil i s Alu kolama a pneu 198/50/R15 jezdim zatim na nich. Prvni dojem - to auto je podstatne hlucnejsi. Mel jsem dojem, ze je to od tech pneu (dve zadni dost "boulovite", zeskakane, rekli v pneuservisu). Tak jsem koupi 2x Pirelli v tom samem rozmeru. Subjektivne: je to sice o neco lepsi ale porad mam dojem, ze tam ten rozmer nesedi a konfortnejsi jizda by byla s vetsim rozmerem pneu cca 195/60/R15. Nemel jsem zatim skusenost s nizkoprofilovymi pneu, tak nevim, ci je v tom az takovy hrozny "hlucny" rozdil.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!