NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Na pneu bych to neviděl, ty už jsem vyloučil, měl jsem nové Bravurisy (ty byly vadné, takže se mi vibrace sčítaly), s těmi se to třáslo jako V3S ;-) teď mám nové GY Ventura a je to lepší ale pořád to není ono. Sám jsem zvědavý čím to bude. Sakra, škoda že nejsem automechanik a nemám dílnu. Už bych to měl na zvedáku a hrál si s tím. Takhle je člověk závislý na servisech... Při těch čepech, ozýval se ti nějaký hluk nebo ti to jen "tiše" vibrovalo?? -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Ja mám najazdených 69000 km.Tých 37 tis. sa mi zdá skutočne málo, ale pre istotu by som to dal skontrolovať.Môj známy mal však aj inú skúsenosť.Tak isto mu to triaslo, ale na Brave.Tam mal nejaké lacné pneumatiky s rozmerom 195/50 R 15, ktoré nakoľko nemá posilovač sa mu zdali ťažké.Tie predal a kúpil nové 185/60 R 15 Matador.Tvrdí, že odvtedy s tým nemá problémy. -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Mal som ten istý problém na Almere.Bolo to spôsobené vybitými čapmi riadenia.A teraz pozor.V značkovom servise chceli za výmenu s originál dielmi asi 10 000 Sk, ale známy vo svojom servise mi to urobil za 3100 Sk.Tie vybrácie prestali. -
« Spatne zpravy
Hmmm. Takže nic. Včera jsem jel po práci po pěkném rovném 20km úseku dálnice (10 tam a 10 zpět, ne jak předevčírem večer 2 tam 2 zpět) a pěkně jsem si to vyzkoušel, auto mělo čas se projevit. Veškeré mé poslední teoretizování padá. Vibrace jsou zde, stejné jako před tím. Žádné šrouby, žádná rozborka sborka. Nepomohlo. Snad mě ještě napadá jediné vysvětlení, že si moje Almara nerozumí s fungl novými koly, tj. že jí stará pěkně zaježděná, "změklá" kola sedí víc a tlumí ty vibrace které vydává. Ale to jsou už jen zase hypotézy, žádná fakta.No nic, v pondělí jdu s autem k Nissanům a začneme to řešit dle scénáře "kola jsou OK, je to někde v autě". -
« Vibes - Pokracovani
Tak, mnozi z vas uz urcite s napetim ocekavaji dalsi pokracovani serialu o vibracich. :-) Nuze, dalsi dil je zde.
Vcera jsme byli s kamaradem testovat. Sesly se dve almery, moje a jeho, obe N15, moje sedan, jeho hatchback, obe motor GA14DE. Moje s koly 6Jx14 Enzo (stredici krouzky) + GY Ventura, jeho s 6Jx14 Ronal (stredici krouzky) + Barum Brilantis.
Jeho auto bylo bez vibraci, nebo naprosto minimalni, dalo by se rict v norme. Po nasazeni mych kol na jeho auto, vibrace zadne, tj. moje kola (Enzo+Ventura) jsou OK. Svete div se, vsak po nasazeni jeho kol (Ronal+Brilantis) na me auto, po vibracich taky ani pamatka (tedy trochu taky, ale jak rikam, ty na jeho Almere, v norme). Sakra! :-/
Zadny diametralni rozdil, nemozno udelat jednoznacny zaver. Cekal jsem ze jedna nebo druha Almera bude po prehozeni kol vibrovat. Ale ne. Jedine snad ten, ze ma kola jsou urcite v poradku. Doslo ale k zajimavemu jevu, kdyz jsem nasadil sva kola na sve auto v naprosto stejnem osazeni, ze vibrace se utlumily a byly jako bych jel na svém autě s koly kamaráda.
Zde muzu rict svuj subj. dojem, ze se mi zdalo, jako by matky na mych kolech, kdyz jsem je ze sveho auta sundaval (pred prehozenim), nebyly dotazene zcela (nebyly uplne volne, ale sly dotahnout trochu vic). Ze by snad nejaka ta setina milimetru zpusobena nejakou vuli materialu v sroubech/matkach kdyz jsou predepnute mene (utazene mensim momentem) hraly nejakou roli (v te rychlosti na tu vibraci)? Mozna... Ale to jsem to vcera uz zksousel jen na kratkem, zcela rovnem useku dalnice cca 6km. Dnes to pujdu vyzkouset na delsi usek.
Zaver pro sebe vidim takovy, ze necham pneu zajet jeste tak 2-3tis km do konce leta a pak uvidim. Pokud se zase neco objevi pak necham kola prevazit a pujdu primo do nissan at zkontroluji rizeni, geometrii, poloosy, ramena apod. -
« Re: to PavelT Vibrace, vibrace a zase vibrace
Přesně jak popisuješ. Pod Tvůj příspěvek se můžu jen podepsat. Do písmene sedí na mé příznaky. Výměnou pneu mi nyní připadá, že se moc nedocílí. Jiné pneu mají jinou charakteristiku, mají měkčí bočnici, takže to možná trochu víc utlumí (tvrdé pneu vibraci "vrátí" a jde přes posilovač a řízení do volnatu). Stejně jako Ty jsem se nechal uchlácholit, že je to pneumatikmi a vyvážením. Dnes ovšem dojde na lámání chleba. Jdu zkoušet s dalším známým s N15kou prohodit kola. Pak se uvidí. Už se skutečně nemůžu dočkat abych věděl čím to je. Kola+pneu nebo auto-řízení... ? Kdybych kupoval všechno od Nissanu, nové pneu i ráfky mohl bych jim to pěkně omlátit o hlavu od začátku. To je tak, když člověk chce ušetřit a bere věci od dvou dodavatelů. Ti se pak mezi sebou melou a jeden to háže na druhého... -
« Re: to Snehulak Vibrace, vibrace a zase vibrace
Po delší době jsem nahlédl do diskuse a koukám, vibrace stále trvají. Když to před měsícem vypadalo na špatný ráfky/gumy, byl jsem smutný, ale teď se zdá, že potíž je asi jinde. Jak jsem psal, mám 2 sady ráfků a 2 sady gum a almerka vibruje bez ohledu na obutou sadu. Před cca 1,5 měsícem jsem letní sadu přezul na PIRELLI P3000, malinko se vibrace zmenšily, ale pořád žádný zázrak. Najeto mám 72 tis. a auto rok po garanci, takže smůla. Sice jsem na prohlídkách na vibrace upozorňoval, ale nechal jsem se uchlácholit tím, že to dělá vyvážení. Poslední měsíc jsem se na sledování vibrací soustředil a jsem z toho jelen. Vibruje to v cca 120, ale ne vždy! Sledoval jsem terén a mám pocit, že v tom to nebude. Zkoušel jsem vyhodit rychlost a zase to nemělo vliv - vibrace neustaly. Jediné, co mi přijde je, že mi mírně cuká volant při zatáčení, i když ve 120 to s tím zatáčením není moc žhavý. A taky se mi zdá, že almerka už od koupě malinko táhne do prava. V Nissanu tvrděj, že se mi to opravdu jen zdá. Dost mě to deprimuje, nevím co dál zkoušet. Z toho co jsem tu už četl, mi nejvíc "podezřelý" připadá posilovač řízení. Všichni, co mojí almerku řídili tvrdí, že řízení jde opravdu hodně zlehka. Navím, nevím, pokud na něco přijdu, dám vědět. -
« Re: to qeta
Tak to jsi mě na jednu stranu potěšil, že jsem za své nové neoriginál Alu ráfky nevyhodil peníze z okna. Tyto ráfky a pneu co mám, mi připadají docela solidní a také nevidím důvod, proč by neměly s N15kou "fungovat". Ani argument, že jsou to jiné pneu, třebas nižší profil, by neměl obstát. Auto by mělo fungovat bez problémů (bez vibrací), s nižšími pneu (při zachovaném obvodu). To že vibrace vyšší profil lépe utlumí, neomlouvá to, že je něco jiného v nepořádku. Na druhou stranu je horší, že pokud tomu tak skutečně je, tak mám asi něco s autem, kde to se ještě neví, známý má Seata, říkal že měl stejné příznaky a po seřízení geometrie no-problema. Tak uvidím, po testech s kámošem a jeho N15kou. Pokud to bude něco s autem, tak doufám, že většinu uhraju ještě na záruku... -
« Re: to Snehulak
Mno tak to je tedy nářez. :-( To pěkně naštve. Někteří motorkáři jsou vážně magoři. Obzvláště ti, kteří to nemají v ruce - boyraceři. Známá pracuje jako zdravotní sestřička na úrazovce a tam je nazývají místní hantýrkou jako "dobrovolné dárce orgánů". Já jsem teď domluvený s kámošem, který má také N15ku, že provedeme prohození kol z mé na jeho a naopak a projedu se v obou autech a porovnám výsledky. Na základě toho pak půjdu na geometrii, nebo co dalšícho, nebo do pneuservisu s ráfky apod. Že mě tento postup nenapadl dříve! Ach jo. Až budeš mít Almarku v cajku, tak se ozvi, třebas Ti to při opravě této nezaviněné a nešťastné události spraví při jednom. -
« Re: to Snehulak
takze reseni problemu se odklada - vcera vecer do me vlitnul jeden motorkar, kterej jel v zatacce v protismeru. Stacil jsem akorat strhnout volant, takze to nastesti nebyl celni naraz, ale bok je celej v haji (narazniky, blatniky , dvere, odreny skla (i celni), prah) .... Ach jo a to jsem chtel ject v nedeli na dovcu :-(. Nastesti se nic vaznyho nestalo, on mel jen neco s nohou ... -
« Re: Primera Sport CVT
Určitě to kup. Teda jestli máš rád automaty, jinak ne. Tahle převodovka (variátor) je fakt super, hladká, absolutně bez rázů a na rozdíl od konvenčního automatu ani moc nezvyšuje spotřebu. Jinak to sekvenční řazení je spíš taková reklamní blbůstka. Ne že by to nefungovalo, ale neznám nikoho kdo by měl CVT nebo tiptronic a řadil. Stejně všichni jezdí na D, od toho je to automat ne? -
« Re: to Snehulak
to jj: ne z Brna nejsem, problem resim v Praze :-(. Doufam ze budu neco vedet vic v pondeli. Na druhou stranu mi rovnou rekli, ze pokud to nebude tema kolama, tak mi to rozeberou a podivaj se metodou pokus omyl na ramena, poloosy, ... Ale abych pravdu rekl, tak bych byl radeji aby to bylo tema kolama, jelikoz to je relativne jednoduse resitelnej problem nez se hrabat v podvozku, coz je vetsinou akce na pekne dlouho ...
to qeta: Ja bych to taky neshazoval na neoriginalni kola, ale na druhou stranu jsem na zimakach s originalnima rafkama (ktery jsou bouchnuty) takovyhle problemy nemel. A jestli jsem tam mel nejaky vibrace, tak byly proti soucasnymu stavu minimalni. Takze me napadaji jen dve varianty - bud je to opravdu v rafcich + pneu nebo se dana vada objevila vyrazne az po prezuti na neoriginalni rafky a letni pneu ... -
« Re: to Snehulak
Sleduji zde tu vaší diskuzi a přidám vám sem své osobní postřehy,sice opačné,poněvadž mě nic netrápí.Mám na N15 1,6 naj.40tis. km,nazuté alu.kola 15",neoriginál, s plastovým středícím kroužkem, na pneu 195/55.Originál kola mají rozměr 185/65 R14.Ani na jedněch kolech s různými pneu vámi popisovaný jev nepociťuji a to si na různé pazvuky dávám dost velýho bacha.Takže na neoriginální kola bych vinu neshazoval... -
« Re: to Snehulak
Je pravda, jak jsem byl u Nissan-Staněk, tak řekli, že se na to podívají, ale protože jsem veděl, že už v Nissan-Autopark se na to taky dívali a říkali, že s jejich koly z jiné Almery je to ok, tak jsem u Staňka trval na tom, že bych se rád s technikem projel taky. Nebyl problém. Nazuli tam gumy z jiné Almery, která byla na garančce, kola vzali tak jak byly a jeli jsme. Dost rozdíl, vibrace minimální, ale i tak to pořád nebylo ono. Zase mohla být rozhozená kola, ale nevím, nevím. Spíš mi to připadlo, že já mám kola 185/60/14 a na té druhé byly 175/65/14 (originál), tj. vyšší profil, který to mohl víc utlumit. Zdá se mi že tam pořád něco je (vibrace). Ale čím...?? Pořád koketuji s myšlenkou, že jim (Nissanům) nechce jít pořádně po problému do hloubky, že by mohli zjistit, že je něco nedobrého se závěsy, rameny apod. a že by to museli v záruce na vl.náklady vyměnit. Mám v záloze, že nechám udělat znalecký posudek (mám známého) a ten bych jim příp. "omlátil" o hlavu. Mě to začalo dělat už na konci zimy. Nejdříve jsem si myslel že je to špatnými pneu, tak jsem koupil nové (Bravurisky). Nic. Byly kleplé ráfky, tak nové ráfky (alu, ENZO). Nic. Blbé pneu, které vibrovaly samy o sobě. Nové pneu GY Ventura. Kola x-krát převažované a stále to není ono. Pořád nevím, jestli to není usazením kola na osu. Neorigo ráfky se dělají s univerzální středicí dírou v určitém rozsahu, že jde na pár dalších typů aut, a na konkretní se typ se středí středicím kroužkem ze silonu. Pořád si říkám, že jestli jsem nešel z deště pod okap, výměnou kleplých origo nissan ráfků za neorigo alu se středicím kroužkem. Možná je chyba někde tam. Rád bych vyzkoušel nějakou úplně jinou almeru s originál koly a pak bych na tu jinou almeru nazul svá kola. Tady bych pak viděl finální rozřešení problému. Alespoň bych mohl posoudit jak jezdí jiná Almera, zda už nejsem paraoik, pokud dobře, pak jak se bude chovat s mými ráfky a pneu a jestli dobře je vada v mém autě mimo ráfky a pneu, pokud bude vibrovat s mými ráfky a pneu je chyba v mých ráfcích a pneu a moje Almera je v pořádku. Tohle už je totální vylučovací metoda. Asi zkusím příští týden skočit do Nissanu a prodiskutovat to, jak se k tomu postaví.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!