NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Nissan KingCab 2,4 benz. r.v.90
Ahoj. Kamarád si pořídil tohoto off-roada a potřeboval by se o něm dozvědět co nejvíc informací....o autě samotném, info o náhr. dílech, zkušenosti, popř. kde se dají sehnat nějaké příručky, kde by byly rozkresleny veškeré eventuality (převodové ústrojí, atp.). Uvítám i info na mail (stofingr@seznam.cz). Předem moc díky -
« Re: Kdo poradí co zvolit ?
Tak jestli nejde o peníze (pořizovací cena, zákonné pojištění) a vzhledem k této rubrice ;), jednoznačně doporučuji Tino 2,2Di. Jízdní vlastnosti jsou na danou třídu super, je tam sice znát výše umístěné těžiště, není to klasická Almera, ale i mezi klasickými auty nižší střední třídy je na špičce. Skvělá je variabilita interiéru, zadní tři sedadla se mi zdaji i při obsazení třemi osobami pohodlnější a prostornější než např. u Scenicu..Motor má síly, táhne velmi slušně, není moc hlučný, jeho nevýhoda je v tom, že do 2000 ot./min je línější,musí se více točit. Pro Nissana u mě hovoří zkušenosti s Primerou P10(r.v.90) a Almerou N15 (r.v.98), s oběma auty absolutní spokojenost, super jízdní vlastnosti, spotřeba a hlavně spolehlivost.U novýho auta ještě k tomu přičti tři roky záruku.S Focusem zkušenosti nemám, moje zkušenosti s Fordy byli né moc pozitivni, hlavně co se spotřeby týká, ale jednalo se o Fiestu 1,3 (r.v.94) a Ka (r.v.98).
S Golfem nemám zkušenosti žádný, ale ze všech těchto aut je koncepčně nejstarší, hlavně motoricky, prostorová nabídka nic moc a riziko krádeže u něj bude asi nejvyšší. Každopádně přeji šťastnou a do budoucna spokojenou volbu.
-
« Kdo poradí co zvolit ?
Stojím před volbou nového vozu. Poslední tři roky jezdím s Focusem 5Dveř., 1,8 a musím říci, že jsem velmi spokojen. Nyní mám volit mezi těmito vozy: 1) Focus 5dveř. 1,8 2) Nissan Almera Tino 1,8 comfort 3) Nissan Almera Tino 2,2 Di COMFORT 4) VW Golf 5dveř. 2.0 S Nissanem nemám žádnou zkušenost, s VW nemám zkušenost z posledních let. Za každou upřimnou radu děkuji předem. -
« Rekapitulace - Almera 1,4 po 57tis. km
Čau nissaňáci.
Vlastním Almeru Spring 1,4 5dv. RV 1999. Auto je staré 3 roky (je tedy již po záruce) a mám najeto 57tis. km. Průměrná spotřeba za těch 57tis. km je 6,80 l/100km. Kolik stojí provoz almery? Cena nového auta včetně několika příplatkových věcí (zámek řazení, tažné zařízení a autorádio) byla 354tis. Kč. Provoz se vším co se musí platit (benzín, servisní prohlídky po 15tis., 30tis. a 45tis. km, povinné ručení, zimní obutí i s disky kol, střešní nosič, dálniční známky a pod.) 143tis. Kč. Shrnuli to, nákup auta včetně jeho provozování stálo za 3 roky 497tis. Kč, což znamená 8,72 Kč/1km. Pominuli cenu auta a budu počítat jen provozní náklady, tak 1,76 Kč/1km za Natural95 a přičtu-li k tomu i ostatní náklady na provoz uvedené výše, tak je to 2,51 Kč/1km.
Ještě takové připomenutí kolik stál a stojí Natural95 za poslední 3 roky: nejlevnější jsem tankoval 9.3.2002 u Globusu v Pardubicích za 21,70 Kč/l a nejdražší u stejné čerpačky 6.7.2000 za 30,80 Kč/l a v Rakousku 18.9.1999 za 33,78 Kč/l.
Teď mě čeká prohlídka po 60tis. km (3 letech). Co vše vám při této prohlídce kontrolovali a vyměnili a kolik to stálo?
Jinak s autem i nadále spokojenost, jezdí jako nové, žádné vibrace kol - viz předchozí příspěvky, pouze na nerovnostech si trošku zadrnčí asi plasty v přístrojovce.
Pište své zkušenosti, ať mám co číst. Čtu to tu pravidelně, ale můj poslední příspěvek jsem napsal více než před rokem, tak to teď musím dohnad.
Čau Lukáš -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
Jo, takovýmhle úhlem pohledu mezi zavěšením kol N15 a N16 opravdu není až tak velký rozdíl, bral jsem celou konstrukci auta. Ale ta platforma N16 je fakt totožná s Primerou. Říkají tomu MS - middlesmall platform, teda pro malý a střední auta a je na tom v rámci celosvětových úspor postavený i Tino nebo dokonce X-Trail. Párkrát o tom už bylo psaný v Nissan Magazínu. S rozvorem kol nebo zavěšením to nemá nic společnýho, ty jsou v určitým rozmezí po platformě pohyblivý (pro srovnání Škoda Superb-VW Passat, taky stejná platforma). Platforma slouží jen jako základna pro montáž zavěšení a je klíčovým prvkem pro výslednou tuhost auta = bezpečnost a jízdní vlastnosti. -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
To Rob: Rozdíl mezi podvozkem zase tak obří není, nějaká vylepšení tam jsou, zkrutný stabilizátor vpředu u 1,8 a pár dalších věcí, ale v principu to vychází z N15ky. Velký rozdíl je ale v karoserii. Ta je o hodně tužší a na té je to nejvíce znát. Ale rozhodně si nemyslím, že je to stejná platforma na které stojí i Primera. Jednak je tam např. jiný rozvor Primera 2680mm, Almera 2535mm, Primera má multilinkem zavěšená všechna kola, Almera jenom zadní, přední jsou McPherson... To Ostatní: Moje Almarka je nyní na 2 týdny u doktora, po té šlupce co dostala od motorkáře, zároveň má přislíbenou i amputaci vibrací, takže tipuju že kolem 23.8. bych mohl vědět něco nového. -
« Re: Vibrace-Pneu-Geometrie? - Hilfeee...
O vibracích sice nevím nic, žádná z našich Almer nic takového nepodniká, ale rozdíl mezi podvozkem N15 a N16 je obří - je to něco dočista jinýho, jenom tuhost je vyšší zhruba o třetinu (a za volantem je to znát). V Nissan magazínu jednou byl i průřez celou N16, kde je platforma dost dobře vidět. A mimochodem je to stejná plošina, na který je postavená teďka i nová Primera. -
« Re: 200 SX
K repase turba Ti toho moc neřeknu. Vím jen že jsem kdysi někde tady na MotorCafé sledoval jak sháněl maník turbínu na Calibru, protože nová byla pěkně drahá, opravit to nešlo, ale nevím jestli repas sehnal a s jakým výsledkem. Osobně bych se do repasů na motor nedával. Motor je srdce auta tam to musí všechno hrát. Repasy na plechy, výfuky, homokineťáky apod. to jo. Ale motor nevím nevím. Ale to je jen můj subjektivní názor. Stejně tak bych do starých francouzů taky nešel. Spíš bych ti doporučil se poohlédnout po nějaké 2L Primeře, pokud ji seženeš a v dobrém stavu pak o to líp. -jj -
« Re: 200 SX
Jak tak o tom teď neustále přemýšlím, 200sx pouštím z hlavy :-) ,ono asi nebude sranda sehnat pouze plechy... Na calibry jsem se taky koukal (zejména na 2l Turbo 4x4) ale, jak píšeš, jsou to nejporuchovější auta tohoto věku. Včera mě kamarád svezl 306kou kupé 1,6 - byl jsem vážně nadšen -r. v. 93, člověk by neřekl, že to nebylo nové auto : asi se juknu ještě na nějakej francouzkej dvoulitr:). Chtěl bych se Tě jěště zeptat: repase turba( cca 15tis Kč) nemá u řádově 8 letých aut smysl? Díky Robin M. -
« Re: 200 SX
Strašit tě nechci. Japonci jsou dozajista spolehlivější. V tom bych byl zajedno. Hodně jde také ale o to, jak se auto na český trh dostalo, co s ním bylo před tím, jestli nebylo zbourané a hlavně jak kvalitně bylo opraveno. Toto se hodně promítne na nutnost servisu. Druhá věc je samozřejmě běžné opotřebení stářím a s tím spojená poruchovost. Vlastnil jsem Opela Calibru 150PS, r.v.1991. Super hyper svezení, ale Opely tohoto stáří poruchové jsou, byl to dovoz, klepnuté, takže chvílemi průvan v peněžence. Doporučil bych Ti nějakou Toyotu Celicu. Lépe ber modely bez turba, to je velmi citlivá část (u starších aut o to více) a velmi drahá, většinou je nutné ji měnit celou (cca 40-70tis). Měj se a dobře vyber. :-) -jj -
« Re: 200 SX
SXko je moc pěkné auto. Chvilku jsem s ním jezdil. :-) 1,8 16V Turbo, 172PS tuším, náhon na zadní. Super svezení, jen co je pravda. Ale byl to nějaký dovoz, r.v. 1991 a byly s tím nebetyčné problémy. Zejména se servisem. Jen tak někdo to nechtěl servisovat. Nissani neměli ty zcela správné testery k řídícím jednotkám na SXka a vzhledem k tomu že to auto je prošpikované elektronikou a vyhoněné na max, bylo to důležité. Problémy s turbem, problémy s rameny, atd. Je to moc pěkné auto, ale nutné dávat pozor na dobrý kousek. Ale třebas už se Nissanové dovybavili, moje zkušenost je z roku 98. Držím palce při výběru :)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!