NISSAN
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: PCV filtr
Koupil KN filtr jako vložku do originálního boxu. Dával jsem ji tam už před rokem, ale jak si pamatuju první dojmy po záměně za originál, tak auto lépe zabírá od nižších otáček (od 2000 ot./min) a od cca 3.000 až 3.500 ot./min je patrný výraznější zvukový projev (záměrně nepíšu hluk, protože to není nepříjemný zvuk) a ve vysokých otáčkách mu to určitě taky prospělo, ale to už se objektivně težko porovnává, protože do vysokých otáček (6500 ot./min) šel tenhle motor vždy velmi dobře. Teď po najetí cca 15tis. km chci filtr vyčistit. Praktické zkušenosti nemám, tak pokud někdo ano, tak budu rád když se o ně tady se mnou podělí. Prozatím jsem se jen dočetl, že se prodává čistící sada KN, ve které je přípravek na vyprání filtru, poté se filtr nechá proschnout a následně se napouští olejem zřejmě postříkáním sprejem nebo rozprašovačem. A pak už se jen vesele jezdí dál. -
« To Dabel
Ešte by som ti navrhol porozmýšlať dať tam 15 elektróny s gumamy 195/50.Podvozok trochu stvrdne (komfort sa však obmedzí iba minimálne), zato výrazne stúpne stabilita.Ja mám na aute presne tento rozmer a auto dostať do šmyku je na suchej ceste takmer nemožné.Okrem toho mám dojem akoby priečne nerovnosti filtrovali lepšie ako užšie zimné.Naopak počítaj s problémami vo vyjazdených koľajách. -
« Re: PCV filtr
Podle toho,co jsem se dočetl v manuálu na Primeru od Hayne's,tak ten filt čistí vzduch,který se vrací zpět z motoru do sání(zřejmě benzínové a olejové výpary) a stačí ho jen vyčistit,měnit by se nemusel.Ale přesnou funkci a zda tam musí 100% být teď nevím,o víkendu na to kouknu a dám vědět.
To Almara: Koupil jsi si KN vložku nebo celý filt(kužel)?Je to na chování auta znát? -
« PCV filtr
Nevíte někdo k čemu slouží PCV filtr a jak často by se měl měnit? Je to takový kousek "filcu" umístěného vedle vzduchového filtru. A protože jsem si koupil KN vzd.filtr, tak už jsem ho při minulé servisní prohlídve neměnil. A jedná se o Almeru N15 1.4 RV1999. Díky za případné odpovědi. -
« Re:
Ako vravim, vsetko je otazka priorit, kto co od auta ocakava. Btw. podvozok na mojom Nissane ma _velmi_ prijemne prekvapil: napriek "hlupemu" rozmeru pneu 165R13 (nesmejte sa mi :(((( je spravanie sa na ceste velmi priehladne a nezaludne a aj v kritickych situaciach (tym sa sice snazim maximalne vyhybat, ale stane sa vselico) su jazdne vlastnosti skvele. -
« Bez nadpisu
Je pravda,že staršie Almerky nemali palubovky zrovna njkvalitnejšie a najkrajšie vo svojej triede, ale to nemá ani nová Impreza WRX.Nejaké to zavŕzgania sa dá prepáčiť na mojom aute,ale na novom má prekvapuje aj preto, že v nových Almerách vyzerajú materiály a spracovanie kvalitnejšie.Na druhej strane, určite by som dal prednosť špičkovým jazdným vlastnostiam pred špičkovou prístrojovkou a to Almery spĺňajú. -
« Re: Poznamka ke spolehlivosti
fleggy: Uznavam, ze u noveho auta za x tisic nefungujuca palubka dokaze nastvat :-( Myslim, ze vela fungl novych aut ma muchy, ktore sa musia v priebehu prveho roku vychytat.
matuS: Ano, mozeme povedat, ze Ta auto necha na ceste vynimocne. Ale su auta, ktore Ta nechaju "vynimocnejsie" ako ine. ADAC statistiky to potvrdzuju: u niektorych typov musia zasahovat 5x castejsie ako u inych. Faktom je, ze kazde auto sa moze pokazit. Mas pravdu: vrzganie je vecou osobneho vkusu. Kazdy mame na auto ine poziadavky. Mna taky detail nerusi ;) -
« Bez nadpisu
A ešte niečo.V lete some sa stretli s jedným kamošom, ktorý je tuším s Jindřichovho Hradce.Dofrčal na krásne čiernej Almarke s 2 litrom so 150 koňmi a mal som s tým česť.Záťah bol veľmi slušný,točilo to ešte 500 otáčok viac ako bežná 1.4, problém je v tom, že v Čechách ich behá len dajakých 30 kusov.Celkovo s almeráckym podvozkom veľmi dobrá kombinácia. -
« Bez nadpisu
S tými vybráciami mám mierne problémy opäť aj ja.Nie je to síce dramatické ale je to cítíť pri rýchlosti okolo 120-130 km/h.Zaujímavé je, že sa mi to objavuje v akýchsi cykloch kedy chviľku necítíť žiadne vybrácie a chvíľu áno.Pri zvýšení alebo znížení rýchlosti zmiznú úplne.V novembri budem dávať zimné gumy takže počkám, či to bude cítíť aj pri nich.
Dole sa porovnávala Fabia s Almerou.Myslím si, že Almera je oveľa lepší výber a v kategórii nižšej strednej triedy za danú cenu asi najlepšia voľba vôbec.Ja mám ročník 98, som s ňou maximálne spokojný a nemenil by som ju napr. ani za Octaviu (s výnimkou RS hehe), nie to ešte za fábiu.Jediné auto pri ktorom by som váhal je Civic, aj to predchádzajúcej generácie.Tie nové mi až na kupák a sedan dajako nesedia a navyše sú za šílené prachy.Za 70 tis. km som okrem bežných vecí menil v servise iba čapy riadenia,aj to vďaka rozbitým cestám a inak nič.Takže voľba je jasná, Almera. -
« Re: Poznamka ke spolehlivosti
Pod pojmom "spolahlivost" si skor ako drncanie prip. nefungujucu palubku predstavim skor to, ze ma auto dovezie z bodu A do bodu B bez vacsich problemov. Moj Nissan tiez sem-tam zavrzga v palubke, alebo sa mu trasie odkladacia schranka. Ale to su podla mna detaily. Co mam z nevrzgajuceho auta, ked ma nedovezie, ale ostanem trcat na pol ceste? Preto nemozem na Nissana povedat kriveho slova (klop klop na drevenu hlavu, aby smo nezakrikol): robim cca. 3x mesacne BA-Mnichov-BA, od marca 02 mam na nom 28 tisic km (kupeny pri 82, teraz 110tkm) a to auto ma _vzdy_ priviezlo v kazdom pocasi bez jedineho problemu. To je podla mna spolahlivost a tu si u japonskych aut tak cenim. -
« vibrace a zase vibrace
Tak už mi došla trpělivost a hlavně mě od těch vibrací už brní ruce a hlava :-)). Udělal jsem v celku neúspěšný pokus, když jsem obeslal veškeré servisy NISSAN dotazem, zda se s vibracemi na Almeře někdy setkaly. Odpovědi byly negatvní, všichni tvrdí, že to jsou nevyvážená kola. V pátek proto odjíždím do Studence, vezu obě sady kol a jdeme expedimentovat. Výsledek zveřejním. -
« Poznamka ke spolehlivosti
Nazdar vespolek, pravidelne to tu sleduju a dnes jsem se odhodlal k registraci, abych trochu prispel k oziveni.
Mam rok starou Almeru Jubileum 1.8 a me zkusenosti jsou tyto
- po 4500km menena palubka (obcas nefungoval rychlometr)
- po 20000km menena palubka (palivometru neklesala rafika) a pedal spojky (pry tam bylo vymlacene nejake silikonove tesneni nebo co a proto to mlatilo, kdyz se sundala noha z pedalu. To ale delalo od zacatku a ja myslel, ze to tak ma byt)
- no a cele mi to prijde trochu rozhrkane, porad neco lehce drnci nebo pri 3000ot rezonuje neco pod volantem - nemam cas to zkoumat. Mne se vzdycky zda, ze slysim neco od spolujedce, ten to zase slysi ode me :)
Prevazne s ni jezdim po dalnici Olomouc - Praha/Bratislava a kdyz jedu rychle a neco si pustim, tak zadne drnceni neslysim.
Jo, a jeste jsem si vzpomnel, ze sklopena slunecni clona u ridice mi nechce drzet. Kdyz jedu po treba po panelech (Brno - Bratislava), tak se vzdycky ustali ve svisle poloze. Uz pul roku se chystam, ze si to spravim :)
Uff, uz me boli ruce. -
« Re: Nisan Almera
Ahoj, myslim si, ze porovnat Almeru s Fabiou je nieco podobne ako porovna Maximu s Octaviou. Almera je o triedu vyssie, Fabia sa radi medzi male auta, Almera medzi nizsiu strednu triedu (vidis to aj na motoroch: vacsina Fabii ma 1.4l a najnovsie 1.2l; Almera zacina na 1.5l). Rozdiel v zaruke si povedal sam, k tomu Almera patri k najspolahlivejsim autam vobec (v statistikach poruchovosti ADAC je v prvej trojke spolu s Toyotou Starlet a Toyotou Carinou). Motory mozno nepatria medzi "technologicke vystrelky", ale prave preto su vynimocne spolahlive. Rozdiel v spotrebe bude pravdepodobne minimalny. Ak je Almera cenovo na urovni Fabie, tak naozaj neviem pochopit, ako mozu ludia este Fabiu kupovat. Teda vlastne viem: sikovny marketing Skody na domacom trhu a predsudky ludi o "lacnych ND na Skodu a extremne drahych na Japa" + "Skodovku mi opravi kazdy suplikant v garazi"
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
K&N čistící sada obsahuje: olej ve spreji (192ml), čistič na filtr (355ml) 474.80,-Kč;
K&N čistící sada obsahuje: olej v rozprašovači (237ml), čistič na filtr (355ml) 474.80,-Kč;
K&N olej na filtr spray (192ml) 218.60,-Kč;
K&N olej na filtr spray (355ml) 313.00,-Kč;
K&N olej na filtr rozprašovač (237ml) 195.50,-Kč;
K&N olej na filtr sáček (15ml) 52.00,-Kč;
K&N olej na filtr kanystr (3.8l) 1124.80,-Kč;
K&N čistič rozprašovač (355ml) 267.70,-Kč;
K&N čistič láhev (946ml) 403.50,-Kč;
K&N čistič kanystr (3.8l) 1124.80,-Kč;
K&N vazelína těsnící vazelína v tubě (177ml) 370.80,-Kč.
Ceny jsou včetně DPH, ale nevím zda si účtují balné a poštovné.
Nevíte někdo na kolik čištění uvedené sady stačí?